Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Die 8611 wordt wel eens ingezet op andere omlopen, zodat ie in onderhoud kan in Tilburg
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

TeamGewei schreef:Was Arriva/Prov.Noord-Brabant dronken ofzo? Geen bus laten rijden door heel Overloon in het weekend, gezien er een dierenpark én behoorlijk groot militair museum zit...
Trekt geen volk. Hier rijdt al tijden geen bus meer, nadat de weekenddienst zwaar onrendabel is gebleken. De oude lijn 97 is volgens mij de laatste reguliere busdienst in het weekend geweest.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Gisteren zag ik bij Fassbender in Zeeland 6 van Hool A308 bussen (voormalig Kruger Autobussen uit België) staan. Ze hadden nog hun oude jasje toen ze nog in dienst waren voor De Lijn op de stadsdienst van Lier. Dat is het enige wat ik weet. Wat ik niet weet is waarvoor Fassbender ze nu in dienst heeft of voor gaat gebruiken. Weet iemand dat hier toevallig?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Speciaal voor Koningsdag in Tilburg rijd de Arriva 8909 met reclame over de hele achterkant.
Helaas geen foto van kunnen maken, en hoorde van me vader's collega dat het best mooie reclame is.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Zijn meerdere bussen die zo rondrijden.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Klopt, op de achtergrond van de sticker zie je gewoon Bravo staan. Hij drukt gewoon door.
BataMuka
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 10 okt 2016, 15:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BataMuka »

Ik stelde de volgende vraag aan Arriva via Twitter maar zij konden mij geen concreet antwoord op geven, misschien dat jullie het weten:

Ik reis regelmatig met de 401 (Brabantliner) en per chauffeur verschilt het of men wel of niet de vluchtstrook pakt in geval van een file op de A27... nou is mijn vraag: is de chauffeur verplicht om de vluchtstrook te pakken (tenzij het natuurlijk niet mogelijk is) of is de chauffeur hier zelf vrij in om dat te bepalen?
"I try to use public transport, always..."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het is volgens mij niet verplicht. En soms gaan vrachtwagens expres zo rijden dat de bussen er niet langs kunnen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Ik heb weleens gehoord dat het met de Intouro's lastiger is geworden om de vluchtstrook te pakken, omdat de linkerbuitenspiegel van de bus praktisch op gelijke hoogte is met de rechterbuiterspiegel van de vrachtauto. Misschien dat dat een verklaring is waarom niet altijd de vluchtstrook wordt gepakt. Onwetendheid speelt misschien ook wel een rol.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Even vooropgesteld dat de voorwaarden voor het gebruik duidelijk zijn.

Het staat de chauffeur uiteraard vrij om zelf te bepalen of hij van de vluchtstrook of van een sluiproute gebruik maakt. Hij of zij is allereerst verantwoordelijk voor de veiligheid. Datzelfde geldt ook voor de keus om geen 100 te rijden terwijl de bus dat wel mag en kan. Als ik de keuze had tussen rechts tussen de vrachtwagens met 85 of links tussen de continu remmende auto's met nauwelijks tussenruimte zou ik het ook wel weten.

Het doel van de vluchtstrook als busbaan is dat de bus niet stil hoeft komen te staan, dat kost immers de meeste tijd. Maar soms is uit de situatie op de weg af te leiden dat de 'file' meteen weer oplost of dat je op de vluchtstrook ook stil komt te staan en daarmee eventuele hulpdiensten kan belemmeren - da's ook niet de bedoeling!

Maar dat er onwetendheid in het spel is sluit ik ook niet uit. Ik kan me ook wel voorstellen dat er chauffeurs uit Breda zijn die de 401 misschien eens per maand rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Lijn 401 komt vrij vaak voor in de diensten. Dus de chauffeurs rijden hem wel vrij regelmatig
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Ik kan snappen dat mensen zich irriteren aan het "stilstaan in de file met vrije strook ernaast," want zo ook met de snelwegbussen van de RET anticiperen de chauffeurs niet of wel. De ene keer rijden ze een stuk van 2km op de middenstrook en de andere keer sluiten ze aan in de file.

Tuurlijk gaat veiligheid voor, maar soms is het zo logisch dat passagiers zich gaan irriteren. Bijvoorbeeld de bus die geen busstrook pakt en dan wordt je gehaald door andere bussen. Daar irriteer ik me dan aan.

Maar Intouro's zijn wel moeilijker ja, want de spiegel hangt altijd te hoog. Gelijk aan dat van een truck.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stefan »

Ik heb als chauffeur sowieso een hekel aan rijden op de vluchtstrook... Veel mensen verwachten je er niet met een bus en er zijn genoeg vrachtwagens die nét te ver naar rechts staan, zodat je er alsnog niet voorbij kunt.... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Sinds wanneer rijdt TCR versterking op lijn 8 in Breda? Staat hier op CS een zwarte volvo 8700 nu.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Blijkbaar is het nodig. Lijn 8 kan ook behoorlijk druk zijn.
BataMuka
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 10 okt 2016, 15:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BataMuka »

Waarom heeft Arriva "maar" drie gelede bussen aangeschaft/overgenomen vanuit Limburg?
"I try to use public transport, always..."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Omdat lijn 9 maar 3 omlopen heeft en er dus ook maar 3 nodig zijn.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Mooie reclame van Gemeente Tilburg op de bussen qua Koningsdag.
De foto is voor mij gemaakt door Dave collega van me vader :pos:

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Sinds een twee / drie weken heeft lijn 601 Tilburg CS - Stappegoor een andere route terug vanaf Stappegoor. Was het eerst dat de heen en terugroute gelijk waren (via Ringbaan West - Hart van Brabantlaan) rijd deze lijn nu via Ringbaan Oost - Spoorlaan op de terugreis richting CS. Ook de halte indeling op het station is hierdoor ook enigszins veranderd.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Sinds 5 Maart is dit doorgevoerd. Hierdoor is bijv lijn 131 naar vak H gegaan en is de 601 naar W gegaan, de eerste halte als je vanaf het station komt.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De stads Citea's 8131, 8153 en 8154 die de afgelopen weken in Roosendaal reden rijden sinds vandaag weer in Breda. De streek Citea's 8926, 8927 en 8968 die Breda had gekregen zijn weer terug naar Roosendaal
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Die perronwijziging in Tilburg heeft neem ik aan te maken met het vertrek van lijn 9 van Perron G samen met de 132. Werd wel eens krap daar.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Kan me ook voorstellen dat dit handiger is voor de studentenstroom.Door de nieuwe vertrekplaats komen studenten uit het station meteen uit bij de 601 ipv door te moeten lopen naar achterin,alwaar ze ook lijn 1 tegenkomen.Deze zat dan ook nog steeds propvol in de ochtendspits
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De gemeente Drimmelen gaat opnieuw een besluit nemen over het wel of niet aanleggen van de bushalte Abtslaan in Terheijden:

http://www.drimmelen.nl/nieuws/nieuwsbe ... 38362.html
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Even voor de duidelijkheid: er is al een halte (als in: paal in de grond) maar nog geen verhoogd perron?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten