Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Driver
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 mei 2017, 00:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Driver »

Voor de liefhebbers, de gelede citaros in Tilburg zullen worden ingezet, buiten de zomervakantie (Tijdens de zomervakantie worden ze voor lijn 800 en 801 gebruikt):

1e omloop (nu Scania):
142 Hilvarenbeek (06:13) - Best (06:53)
141 Best (07:01) - Tilburg (07:52)
601 rest van de dag

2e omloop (nu Scania):
143 Tilburg (06:10) - Reusel (07:00)
143 Reusel (07:05) - Tilburg (07:58)
601 rest van de dag

3e omloop (nu standaard bus)
601 gehele dag

4e omloop (nu standaard bus)
1 Quirijnstok (05:56) - Elisabeth (06:41)
continu t/m
1 Elisabeth (18:23) - CS (18:40)

Interieur is gereinigd, maar nog hetzelfde motief als bij Qbuzz.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Driver schreef:(Tijdens de zomervakantie worden ze voor lijn 800 en 801 gebruikt)
Alle vier?
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Kwam net zo'n Bravo bestelbusje tegen met een Pools kenteken. :shock:
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Ze rijden nog niet, hebben nog wat kleine aanpassingen nosig. Denk aan de chauffeursstoel bijvoorbeeld. Zijn er nu ook nog maar twee in Tilburg. Voor de liefhebber, er staat er een buiten bij de stalling.

Overigens is er nog maar 1 Scania in Tilburg, de andere is al weg. Daardoor rijdt er op de 601 van alles wat, er wordt ook geregeld gewisseld met bussen.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Citaro »

Afgelopen week op een doordeweekse dag in Breda zag ik TCR met een nog in Veolia livrei gestoken gelede MAN op lijn 9 rijden. Spotte het nummer 389 of 398, weet het niet meer zeker. Is de Bredase pool voor lijn 9 uitgebreid? Weet iemand meer?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

389 krijg ik niet gevonden en de 398 is een gelede Mercedes-Benz O405. Bedoelde je niet de 607 of 608?
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op ma 05 jun 2017, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door lint41 »

398 was inderdaad een O405GN, maar is nu het Albatrosnummer van de 608: http://busfoto.net/foto's/diversen/Taxi ... 81%29.html
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Die Veolia MAN rijdt elke ochtend op lijn 617 in ieder geval.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

lint41 schreef:398 was inderdaad een O405GN, maar is nu het Albatrosnummer van de 608: http://busfoto.net/foto's/diversen/Taxi ... 81%29.html
398 (TCR-nummer) is nog steeds een O405GN ;). Die is nog steeds in dienst bij TCR namelijk. De 0398 wat achter de 608 hangt is het nummer wat de wagen heeft als wagenparknummer/albatrosnummer bij Arriva en staat los van het nummer wat die draagt bij TCR. Kijk maar naar de bussen die dienst doen voor Connexxion. Die hebben dezelfde constructie. Als er werd gezegd 0398, dan had ik het wel begrepen wat er bedoeld werd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Nee da's niet waar, de oude 398 van TCR reed namelijk ook gewoon als 398 bij Arriva rond :wink: Ze zetten die bus echter niet meer in en hebben nu de nummertjes in de Albatros hergebruikt, vandaar deze 0398.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Citaro schreef:Afgelopen week op een doordeweekse dag in Breda zag ik TCR met een nog in Veolia livrei gestoken gelede MAN op lijn 9 rijden. Spotte het nummer 389 of 398, weet het niet meer zeker. Is de Bredase pool voor lijn 9 uitgebreid? Weet iemand meer?
TCR is niet op lijn 9 actief dus dit zou dan wel heel opvallend zijn
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Citaro »

Hoe zit het dan? Heeft Arriva die MAN's zelf aangeschaft of huurt Arriva ze van TCR en verzorgt Arriva zelf de personele bezetting?
Laatst gewijzigd door Ardan op do 08 jun 2017, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Die MANs zijn van Arriva.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Kwam langs de stalling in Tilburg, heb snel even een foto genomen van een Qbuzz gelede.

Afbeelding

Wagenparknummer 0287
🍉
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Citaro »

Chrysa schreef:Die MANs zijn van Arriva.
Okay, dank voor de duiding
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

Ligt ook geheel aan de chauffeur zelf. Als die een beetje kennis heeft en de zin heeft reizigers goed te informeren, is er veel mogelijkheid. Maar ik merk zelf dat er ook genoeg chauffeurs zijn die er totaal geen zin in hebben.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Vanochtend zijn aldus Nu.nl diverse ritten op de Stads- en streekdienst uitgevallen door een staking:

http://www.nu.nl/binnenland/4764273/wil ... lburg.html
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

olof schreef:Brabantliners op de 327 en 328.
Dat was er maar 1. Namelijk de 7280. Is ook de enige Volvo in BrabantLiner uitvoering. En heeft niets met de staking te maken aangezien alleen de vestigin Tilburg staakte en de 327 en 328 door vestiging Oosterhout wordt gereden
olof schreef:Maar goed, op tijd rijden is nooit de sterke kant van Arriva Brabant geweest.
Een beetje ondoordachte opmerking vind ik. Wij rijden tenslotte in het verkeer en hebben dus ook last van eventuele drukte, verkeerslichten waar je lang voor moet wachten, ongevallen waardoor er vertraging opgelopen worden, omleidingen waardoor er omgereden moet worden wat vaak ook tijd kost en ga zo maar door. En dit heeft niks te maken met Arriva specifiek. Dit is landelijk het geval.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Een chauffeur die de verkeerde afslag neemt vind ik niet eens zo gek, want met uitzondering van de 'oude garde' weet het merendeel van de chauffeurs niet eens de routes zonder gebruik te maken van navigatie. Buiten dat om is het met de algemene kennis van de omgeving behoorlijk slecht gesteld.

Voorbeeld: Lijn 1 Tilburg richting Noord

Voor mij stapt een vrouw de bus in en vraagt aan de chauffeur of hij ook in de buurt komt van de Mahlerstraat.
Wat overigens de haltenaam is van de bushalte voor busstation Noord (gezien vanuit de route komende vanaf station Tilburg), maar de eerste reactie die de chauffeur geeft is: "sorry, geen idee"!
Het is dat ik er achter stond en knikte dat het wel zo was, anders hadden zowel de reiziger en de chauffeur het nu nog niet geweten.

Het lijkt mij toch wel een beetje handiger om voordat je als chauffeur gaat rijden, je jezelf enigzins ook oriënteert op in ieder geval de routes. Je hoeft natuurlijk niet de hele landkaart straat voor straat uit je hoofd te gaan leren, maar het lijnennet en een groot deel van de haltes zou geen overbodige luxe zijn en draagt ook bij aan een stukje service en straalt ook professionaliteit uit.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef: En dit heeft niks te maken met Arriva specifiek. Dit is landelijk het geval.
Je werkt er pas een week en voelt je nu al beledigd? :') Bij Veolia is het net zo erg hoor.

Zolang mijn lijn 122 zowel 's ochtends als 's middags elke dag 5 of meer minuten te laat heb ik geen medelijden, zo moeilijk is het niet om je rijtijden wat te veranderen lijkt mij.

Wel rijdt Arriva niet zo vaak verkeerd zoals bij Veolia gebeurde, die inhuur van hun was nooit een succes.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Een Chauffeur zou toch echt wel de halten moeten kennen uit zijn lijnenpakket is mijn mening. Hoort gewoon bij de functie.

En anders zoekt ie het op.

Wellicht een boekje met de halten op alfabetische volgorde van het werkgebied met daarachter het lijnnummer zou wonderen doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten