Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Die 2 bussen staan inderdaad op het terrein tegenover de MAN garage. Stonden er gistermiddag ook al. Op het terrein van de garage zelf zal geen ruimte zijn om de bussen neer te zetten waardoor ze op het terrein er tegenover zijn gezet.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Oh ja, daar zit een garage. Die had ik niet gezien in het donker. :')

Worden ze nog ergens ingezet nu lijn 9 niet rijdt trouwens? Of blijven ze bij die garage staan tot de scholen weer beginnen?
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Op zaterdagavond rijden ze als het goed is gewoon op de gebruikelijke omlopen en 's nachts op de Nightliner. Maandag reed er toevallig ook 1 rond 's middags[/img]
Weet je ook welke buslijnen deze bussen rijden buiten lijn 9 om? Alle nachtlijnen? Dan kunnen we de wiki bijwerken. :)
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 jul 2017, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door flipje »

Hoe staat het ervoor met de gelede Citaro's voor Tilburg? Het is verdacht stil geworden rondom deze bussen.. :o
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

De vakanties beginnen hier officieel aanstaande maandag, dus ik denk dat ze vanaf volgende week wel ingezet gaan worden op de Eftelinglijnen.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Op de Eftelinglijnen rijden al een weekje of 2 de 7852 en de 7855 mee.

De gelede Citaro's staan in Meppel voor wat na-werk. Dus wellicht in de loop van de zomer op de Efteling?!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Meppel is de Albatros-werkplaats, waarschijnlijk staan ze er voor inbouw daarvan dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Gisteren weer eens in Hilvarenbeek geweest per 143. Frappant was dat de Bloemenstraat officieel door de omleiding tijdelijk helemaal geschrapt is uit het boekje terwijl de bus er wél langskomt :') en ook de tijdelijke halte bij de brandweer zat niet in het rooster (was te moeilijk rekenen voor de boordcomputer?). De bus rijdt om vanwege werkzaamheden rond de Tilburgseweg en de Doelenstraat. Gelukkig was Johanna van Brabantlaan ook niet ver lopen maar het was wel een tijdrovend grapje.

Op de terugweg hebben we de toeristische route genomen over de N269 *bus* . Desalniettemin gingen we nog eventjes een lusje maken naar het safaripark omdat daar natuurlijk ook passagiers waren (en ja die waren er, ook om 20:50).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Langs het Safaripark is geen lusje, dat is gewoon de normale route.

Er is nu wel het lusje langs Speelland, daar rijdt alleen in de zomervakantie een bus.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

We hadden eerst voorbij de rotonde gereden, over het stukje 2x2 autoweg tot aan de afslag Beekse Bergen. Dat hoort, in tegenstelling tot het weggetje ernaast, niet tot de gebruikelijke route en ook niet tot de omleiding omdat die niet van invloed zou moeten zijn op de Kommerstraat en Safaripark. Het was ook al 20:50 en zover ik weet is de halte Speelland alleen overdag beschikbaar (hij reed ook niet via Speelland).

De bus stak een stukje terug vanaf de Ambrosiusweg en keerde om bij het Safaripark. Hij wist namelijk dat daar passagiers wachtten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Ah, dan heb ik niets gezegd, dat is inderdaad afwijkend.

Bij Speelland komen we alleen overdag ja.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

De omleidingen met betrekking tot de Tilburgse Kermis zijn een stuk minder ingrijpend dan vorig jaar zo te zien. Het strekken van routes in dorpen tot aan Oirschot en Helvoirt is dus toch niet zo goed bevallen kennelijk. :P
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

De stalling van Tilburg heeft met deze dienstregeling alle 140 serie lijnen voor zichzelf, hierdoor kunnen ze voor zichzelf een kermisrooster maken. Andere omlopen die door andere stallingen worden gereden hebben er dus geen last meer van.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Op zaterdagavond rijden ze als het goed is gewoon op de gebruikelijke omlopen en 's nachts op de Nightliner. Maandag reed er toevallig ook 1 rond 's middags
Weet je ook welke buslijnen deze bussen rijden buiten lijn 9 om? Alle nachtlijnen? Dan kunnen we de wiki bijwerken. :)

Oeps, per ongeluk het bericht van Michael in z'n geheel gewist. Was niet de bedoeling :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Lijn 50, 51, 52 alleen wat de niteliners betreft volgens mij.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Milco schreef:
Op zaterdagavond rijden ze als het goed is gewoon op de gebruikelijke omlopen en 's nachts op de Nightliner. Maandag reed er toevallig ook 1 rond 's middags
Weet je ook welke buslijnen deze bussen rijden buiten lijn 9 om? Alle nachtlijnen? Dan kunnen we de wiki bijwerken. :)

Oeps, per ongeluk het bericht van Michael in z'n geheel gewist. Was niet de bedoeling :oops:
Op zaterdagavond kun je ze in ieder geval op lijn 123 (Breda-Made) en 311 (Breda-Oud Gastel) aantreffen. Wellicht ook nog wel op andere lijnen maar dit zijn de lijnen waar ik ze op gezien heb.

Op werkdagen in de normale dienstregeling rijdt er ook een gelede een slag lijn 123 voordat hij op lijn 9 verder gaat. En dan 's middags rijden de 3 geledes als lijn 9 stopt met rijden nog een rit op de streekdienst. 2 geledes rijden nog een rit op lijn 115 (de ene gelede een rit die naar Wernhout rijdt en de andere een rit die tot Zundert rijdt) en de derde een rit op lijn 119 naar Zevenbergen

En wat Chrysa al zei: De Nightliners 50 (Breda-> Etten-Leur), 51 (Breda-> Etten-Leur) en 52 (Breda -> Made) worden met een gelede gereden. Lijn 53 naar de Haagse Beemden wordt gewoon met een stadscitea gereden.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

vandaag (Gisteren) waren er 2 T-Bussen ex-stadsbussen van Den Bosch even terug in onze stad op dienst van de Transferium Lijn 60 en Lijn 70. De Arriva 781 en de Arriva 753 alle twee de foto's zijn gemaakt door me vader. Hij had zelf dienst met de 753 op Lijn 70
Ze waren er ivb met dat er twee Citea's het ombouw kregen naar cashloos.

Een van de elektrische Citea's is tijdelijk ook weg, die wou niet meer sturen tijdens het rijden waardoor een maat van mij die ook chauffeur is daar niet de bocht kon maken en dus de bus rechtdoor reed het gras in.

Afbeelding

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Een vertrouwd gezicht! Wel vreemd dat daar dan niet twee van de T-bussen 8130 of 8132 tot en met 8142 voor zijn gebruikt. Ik zag laatst in Tilburg ook een Boschbus rijden.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door frankberg19 »

Weet iemand wat die elektrische citea bussen in Brabant doen? Ik heb ze nu al gezien bij het ziekenhuis in Helmond, en op de route van de 28 richting Meijel.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Leuk. Electrische bussen op 28.
Ik ben benieuwd. Komende week een ritje op 28. Wellicht dat ik m dan zie. Komende jaren komen er bij Hermes steeds meer electrische bussen.
Nu worden de ritten door tcr gerden.
Vanaf december weer 8 persoonsbusjes in de avond en zaterdag.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Net uit betrouwbare bron vernomen dat de Arriva stalling van Tilburg gaat verhuizen naar de Insulindestraat in Tilburg. Nu zit daar nog een kantoor van de Diamant-groep (sociale werkvoorziening) wat dan gaat verhuizen naar hun hoofdkantoor aan de Zevenheuvelenweg. Onderhandelingen zijn nog wel bezig overigens.
🍉
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Dat de stalling gaat verhuizen was in de BBA-tijd al bekend, alleen het waarheen niet. Nu de ontwikkelingen in de hoek van de Fatimastraat serieus worden, zullen de onderhandelingen over de locatie aan de Insulindestraat dat ook wel worden.
🍉
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Nu moet ik wel toegeven dat 'de BBA-tijd' veel langer geleden klinkt dan dat het daadwerkelijk is. :lol: De eerste keer dat ik er van de verhuisplannen hoorde was vlak voor de overgang van BBA naar Veolia. Dus medio 2007. Ik denk dat vooral de crisis in 2008 roet in het eten heeft gegooid waardoor de ontwikkeling van het gebied rondom de Piushaven in het slop is geraakt. Zou het even op moeten zoeken om het 100% zeker te weten.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten