Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

RobertT schreef:Stadsbussen op de streek is niets nieuws.Op lijn 140 Tilburg-Den Bosch gebeurt dat regelmatig
Omlopen in Den Bosch zijn zo dat er misschien 1 stadsomloop een enkele keer lijn 158 heeft in de late avond. Lijn 140 weet ik, ik heb het zelf namelijk ook gedaan. Maar steevast streekbussen te weinig hebben en dan maar de stadsbussen inzetten lijkt mij sterk.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Gebeurt in Breda ook hoor.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

En zeker ook als de (streek) citaro's weer op de stadsdienst rijden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Wat er in Breda gebeurt, dat maakt mij niet uit. In Oost-Brabant gebeurt het namelijk bijna niet. Een enkele keer op een streekomloop laten rijden, dat is prima. Wat ik bedoel is dat je daadwerkelijk 9 streekbussen vervangt door stadsbussen, op een normale dag rijden er geen 9 streekbussen op een stadsomloop.
Enfin, blijft Arriva
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Met carnaval komen 2 bussen uit Tilburg naar Den Bosch om op de drukke lijnen te rijden als ondersteuning.
2 Stappegoor shuttles komen dus effe deze kant op, hoop dat ik op weg naar huis foto's er van kan maken als ik op mijn bus wacht :) er was trouwens een Tilburgse Citea stadsbus afgelopen Donderdag bij ons op lijn 140.
Kon geen foto maken maar zag dat ie op alle twee de zijkanten blauwe reclame er op had zitten. Kon net niet zien welke 81** wagenparknr het was.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

8138 of 8132 stond in Den Bosch in de garage. Den Bosch rijdt lijn 140 niet.
Gelede bussen zullen vrijdagavond gehaald worden in Tilburg en worden alleen gereden door ex veolia chauffeurs.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Frank93 »

De Tilburgse politie heeft woensdagochtend een man aangehouden, die ervan verdacht wordt meerdere bussen en een kantoorpand van Arriva in brand te hebben gestoken. Eerder loofde vervoerder Arriva nog een beloning uit van 10.000 euro voor de gouden tip over de dader. Die lijkt nu te zijn binnengekomen.
Hele bericht >>

Mooi dat er iemand voor opgepakt is inmiddels :pos:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

gliderfighter schreef:Gelede bussen zullen vrijdagavond gehaald worden in Tilburg en worden alleen gereden door ex veolia chauffeurs.
Volgens mij heeft de oude concessie Oost-Brabant ook geen of te weinig chauffeurs meer die nog gelede bussen kunnen rijden. In de laatste jaren van BBA stond(en) er nog een (of twee) gelede bussen in de stalling van Veghel, welke met enige regelmaat op lijn 157 werden gezet en daarmee hield het op. Alle Van Hool AG300 stonden toen meen ik in Waalwijk gestald.

Het verbaasd mij dus niets dat er enkele ex-Veolia Chauffeurs op die bussen gaan rijden. Of Arriva moet gaan inhuren bij TCR, Diamond Tours of Fassbender (wat ze de afgelopen jaren ook hadden gedaan als ze hier met enige regelmaat gelede bussen als versterking nodig hadden). Maar wel leuk om te zien dat weer na enkele jaren er gelede bussen op de stads/streekdienst gaan rijden op de Arriva lijnen in Oost-Brabant.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door erjeebee »

Geen gelede bussen kunnen rijden????????????????????

Als je een busrijbewijs hebt kun je een gelede bus rijden. Effe oefenen en gaan met die banaan.

Hoe dat bij Veolia in Limburg toedertijd ging:

Op een zaterdag (als de geledes niet reden) met een groepje van 5 nieuwelingen (net rijbewijs gehaald) en een ervaren chauffeur een gelede uit de stalling pakken, naar het parkeerterrein bij het stadion in Sittard, iedereen even 10 minuten pielen met achteruitrijden, vervolgens 2 keer heen en weer naar Kerkrade over de route van de toenmalige 41 (waar de geledes op reden) waarbij iedereen een paar keer een stuk reed.
Week erna iedereen een dienst met de 41 er in en klaar.

Kein geloel, gewoon doen.
Ik geloof niet dat ook maar iemand van die 5 ooit een schade met een gelede heeft gemaakt
(ja ikke, omdat ik door een kamikazebromfietser een keer moest uitwijken naar rechts en de rechter buitenspiegel er af reed langs een pantarenlaal, maar dat had niks met het geleed zijn van de bus te maken)
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Frank93 »

Ik heb niet eens geoefend met een gelede wagen. Op een moment kwam het gewoon in de dienst voor en ik reed er gewoon mee. Stuurt hetzelfde als een "normale" bus dus iedere chauffeur zou het gewoon moeten kunnen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

erjeebee schreef:Geen gelede bussen kunnen rijden????????????????????

Als je een busrijbewijs hebt kun je een gelede bus rijden. Effe oefenen en gaan met die banaan.

Hoe dat bij Veolia in Limburg toedertijd ging:

Op een zaterdag (als de geledes niet reden) met een groepje van 5 nieuwelingen (net rijbewijs gehaald) en een ervaren chauffeur een gelede uit de stalling pakken, naar het parkeerterrein bij het stadion in Sittard, iedereen even 10 minuten pielen met achteruitrijden, vervolgens 2 keer heen en weer naar Kerkrade over de route van de toenmalige 41 (waar de geledes op reden) waarbij iedereen een paar keer een stuk reed.
Week erna iedereen een dienst met de 41 er in en klaar.

Kein geloel, gewoon doen.
Ik geloof niet dat ook maar iemand van die 5 ooit een schade met een gelede heeft gemaakt
(ja ikke, omdat ik door een kamikazebromfietser een keer moest uitwijken naar rechts en de rechter buitenspiegel er af reed langs een pantarenlaal, maar dat had niks met het geleed zijn van de bus te maken)
Goed verhaal, alleen moet je wel meteen over de markt door een grote mensenmassa. Er zijn genoeg ex veolia chauffeurs in Den Bosch die na het samenvoegen zijn verplaatst. Ik heb in Tilburg ook met een gelede bus gereden, zonder ooit instructie oid te hebben gehad. Omdat Tilburg de bussen nodig blijft hebben, zullen ze vast voor dit gekozen hebben.

“Effe oefenen” zit er niet in, je begint om 22:30 en rijdt meteen naar het station om je rit te beginnen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Toch maar opgezocht. Ik meende dat je voor een gelede bus DE-rijbewijs nodig hebt.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

Neehoor, voor een gelede (en dubbelgelede) is gewoon D nodig. Dit komt door het niet-afkoppelbaar zijn van de aanhanger. Als dit wel het geval zou zijn, is wel DE nodig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef:Het werkpakket voor zowel Waalwijk als Tilburg is vooral compacter geworden: Waalwijk rijdt enkel nog de 135, 136, 300, 301 en een klein beetje 634. Tilburg rijdt de 131, 140, 141, 142 en 143. Per saldo zijn er in Tilburg evenveel diensten, in Waalwijk schijnt er wel meer werk te zijn.
Nog dank voor de toelichting trouwens. :pos:
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Geen probleem.:)
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Vandaag kwam ik op lijn 3 in Breda TCR 785 (Volkswagen Crafter) tegen. Wordt deze lijn altijd door TCR gereden en altijd met dit materieel?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ja, maar normaal rijden ze hem met een Sprinter in Bravo-kleuren en op taxi-kenteken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De 785 en 786 (beide Volkswagen Crafters) rijden standaard op lijn 3. Althans, ik heb de afgelopen weken niks anders gezien in ieder geval.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Beide busjes staan 's nachts bij tankstation Trumpi aan de Zwijnsbergenstraat.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Wat opvallende dingen deze carnaval:
- alle omlopen op de lijnen 135 en 136 worden gereden met Volvo's, daar krijg je toch net wat meer mensen in.
- de versterking op de stadslijnen in Tb (vooral lijn 2) wordt gereden door TCR
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Pics or it didn’t happen
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 14 feb 2018, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Je kan die wel naar Arriva sturen, dan wordt er nog daadwerkelijk wat mee gedaan ook.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

olof schreef:Geen foto gemaakt, maar zelfs dan zou ik die niet openbaar maken.
Als je altijd klaagt over Arriva in Tilburg, doe er dan eens iets mee. Maak bewijs of/en dien een klacht in zodat naar de beelden wordt gekeken. Wie weet heb je dan eens een keer dat je geen commentaar hebt op chauffeurs of op Arriva :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten