Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door matti93 »

In de regio Utrecht heeft zelfs op de huisregelstickers in de bus gestaan dat uitchecken uitstappen bij volgende halte betekent.
Waarom zou je trouwens wel reizigers uit kunnen laten stappen bij een halte als de deuren al dicht zijn, maar mag iemand die aan komt lopen niet meer instappen? In Utrecht is er een campagne geweest die uitlegde dat zodra de deuren dicht zijn, het toch weer openen voor problemen met de vri en hinder voor de overige verkeersdeelnemers zou zorgen... :roll:
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door erjeebee »

Dat laatste is idd waar bij haltes die vlak voor een verkeerslicht liggen en waar de bus bij het sluiten van de deuren een signaal stuurt.
Desalniettemin mag je bij mij nog mee hoor als je aan komt rennen.. In 9 van 10 gevallen zie ik dat voor in de deuren dicht doe.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

matti93 schreef:In de regio Utrecht heeft zelfs op de huisregelstickers in de bus gestaan dat uitchecken uitstappen bij volgende halte betekent.
Dat staat er nog steeds op.

Bij Arriva (want we hebben het hier over Brabant) zit je goed als de chiplezer de volgende halte aangeeft (en dat zie je in Utereg met de oude Connexxion-lezers dus niet). Dat gebeurt over het algemeen pas als de bus de 'gps-paraplu' van de vorige halte heeft verlaten. Als je uitcheckt als de halte wordt omgeroepen, kun je er nooit naast zitten. Dat geldt bij alle vervoerders.

En een holler laten instappen als ik net weg wil rijden? Soms. Maar dat hollen gebeurt 9 van de 10 keer op een traject waar gemiddeld elke twee minuten een bus vertrekt, of als je zelf al +8 hebt, of beide. Deur dicht - houdoe hè.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gisteren en vandaag zag ik de 8134 bij ons rijden. Zag hem op Lijn 4 Rosmalen Vlietdijk <> 4 Kruiskamp via Centraal Station.
Laatst gewijzigd door Jasper073 op do 17 jan 2019, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Mierenneukerij: het is de 8134. Deze rijdt normaal in Tilburg.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hoezo Mierenneukerij?? thnx was typ foutje van mij :) inderdaad de 8134
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 18 jan 2019, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

sinds deze week heeft de halte Jan Heijnsstraat in Tilburg ook een bushaltepaal aan de overzijde,in de busschermen wordt deze echter nog niet getoond
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Het is vanochtend weer goed raak in Tilburg: de s6600 was geschrapt vanwege een defecte trein, en ook menig bus reed fors te laat of viel uit, al dan niet vanwege de gladheid.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

RobertT schreef:sinds deze week heeft de halte Jan Heijnsstraat in Tilburg ook een bushaltepaal aan de overzijde,in de busschermen wordt deze echter nog niet getoond
Dit had allemaal allang geregeld moeten zijn (vind ik). :|
🍉
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Ik zie op de ovinfo app dat op lijn 18 wagen 3383 rijdt. Is deze tijdelijk terug of is het definitief?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand of de ex Pouw Vervoer MAN geledes inmiddels al in Breda op de dienst rijden?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Rijden al sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Super Citea Bros. »

In Eindhoven is bus 9246 (gelede MAN) op lijn 3 en lijn 20 terechtgekomen. Blijkbaar kan hij ook op de streek verdwaald raken.
Een paar uur geleden heeft de 9247 op lijn 8 gereden, en de 9246 op lijn 4, terwijl een SLFA ook al een rit van diezelfde lijn deed.
MAN bus best bus.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat voor voertuig is de 741 eigenlijk? Reedt net op 119 (Zevenbergen - Breda) Het kan toch niet de Setra demo want dat is de 725
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

Is een Citaro LE (ex-Syntus 1130/exex-Qbuzz 3298), rijden er al langer vanuit Breda
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Super Citea Bros. schreef:In Eindhoven is bus 9246 (gelede MAN) op lijn 3 en lijn 20 terechtgekomen. Blijkbaar kan hij ook op de streek verdwaald raken.
Een paar uur geleden heeft de 9247 op lijn 8 gereden, en de 9246 op lijn 4, terwijl een SLFA ook al een rit van diezelfde lijn deed.
SLFA rijdt doordeweeks een aantal ritten op lijn 2 en 4. In het weekend alle ritten. Hier overigens al eerder gemeld. Bij gebrek aan SLFA wordt er een ander voertuig ingezet en dat kan zomaar een MAN geleed zijn.

MAN geleed staat in principe achter de hand voor de e-bus omlopen. Maar kan uiteraard ook elders ingezet worden.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

ZO6176 schreef:Ik zie op de ovinfo app dat op lijn 18 wagen 3383 rijdt. Is deze tijdelijk terug of is het definitief?
3383, 3395, 3481, 4168 en 4214 zijn in Bravo huisstijl naar de ZOB concessie gekomen. Dit ivm de nieuwe lijn 119 en de tijdelijke lijn 124.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Hans schreef:
ZO6176 schreef:Ik zie op de ovinfo app dat op lijn 18 wagen 3383 rijdt. Is deze tijdelijk terug of is het definitief?
3383, 3395, 3481, 4168 en 4214 zijn in Bravo huisstijl naar de ZOB concessie gekomen. Dit ivm de nieuwe lijn 119 en de tijdelijke lijn 124.
Maar waarom wordt de 3346 niet in de huisstijl van Bravo gebracht?
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

ZO6176 schreef:
Hans schreef:
ZO6176 schreef:Ik zie op de ovinfo app dat op lijn 18 wagen 3383 rijdt. Is deze tijdelijk terug of is het definitief?
3383, 3395, 3481, 4168 en 4214 zijn in Bravo huisstijl naar de ZOB concessie gekomen. Dit ivm de nieuwe lijn 119 en de tijdelijke lijn 124.
Maar waarom wordt de 3346 niet in de huisstijl van Bravo gebracht?
Geen idee
Rkl
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 jan 2017, 19:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rkl »

Ik las dat de 3346 in bruikleen was van Connexxion. Reed een jaar in HWGO. Misschien willen ze de optie behouden om de bus weer terug te sturen?
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Ik dacht dat alle stickers van de T Bus hier in Tilburg eraf waren,vanmiddag zag ik in ieder geval de 755 nog met die sticker rondrijden aan de chauffeurskant
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Kennelijk is de routewijziging in Goirle niet helemaal wat de gemeenteraad voor ogen had.

BUSLIJN 2 MOET IN ZIJN OUDE STAAT TERUG!
Sinds december 2018 is buslijn 2 in Goirle, na de verbouwing van oude bus route door de Acacialaan en de Baronielaan, een nieuwe bus route ontstaan. De nieuwe route rijdt door de Kempenlaan, hierdoor worden twee wijken De Hellen en de Nieuwen Erven met in totaal 5.180 inwoners verstoten van openbaar vervoer.

Wettelijk is de norm per 500 inwoners ieder uur een lijndienst moet hebben en binnen de bebouwde kom moet 95% van alle adressen binnen 400 meter van een bushalte liggen

De wegen op de route werden aangepast door de gemeente in overleg met Ariva is besloten de huidige route als proef te doen. In september heeft Arriva op eigen houtje besloten dit de definitieve route te maken door het voorstel naar de provincie te sturen.

Lees hier verder.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Hainje schreef: Wettelijk is de norm per 500 inwoners ieder uur een lijndienst moet hebben en binnen de bebouwde kom moet 95% van alle adressen binnen 400 meter van een bushalte liggen er.
Er is helemaal geen wettelijke norm, vreemd dat SP dat niet weet.
Hainje schreef:De wegen op de route werden aangepast door de gemeente in overleg met Ariva is besloten de huidige route als proef te doen. In september heeft Arriva op eigen houtje besloten dit de definitieve route te maken door het voorstel naar de provincie te sturen.
Dat is echt lariekoek. Begin Maart was al duidelijk dat de route niet meer in gebruik zou worden genomen omdat de route drempels en een 30 km zone zou worden.
Het gebruik van de haltes was zeer laag, ik dacht zo rond de 30 reizigers per dag per halte. Het is dat de centrumhaltes boven de 100 anders was die lijn al langer verder uitgedund. Iig het stuk na het ziekenhuis.
Dit is gewoon beberoken i.o.m. de gemeente maar klaarblijkelijk wordt de politiek niet geinformeerd.

Feit is wel dat er binnenkort een extra stop komt op de Rillardsebaan (halte Kempenbaan) om een snellere verbinding te krijgen.
Laatst gewijzigd door huibf op ma 28 jan 2019, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

RobertT schreef:Ik dacht dat alle stickers van de T Bus hier in Tilburg eraf waren,vanmiddag zag ik in ieder geval de 755 nog met die sticker rondrijden aan de chauffeurskant
Ze zullen die wel vergeten zijn. Want bij de rest zijn ze er gewoon af.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Hopelijk wordt de 450 op termijn verlegd naar de Turnhoutsebaan (daar waren wel plannen voor dacht ik), dan kan er een halte komen bij de kruising met de Rielsedijk. Ov-chipkaartapparatuur erbij, en iedereen is weer tevreden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten