Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

JP13357 schreef:https://autoline.nl/-/stadsbussen/MERCE ... 1434739900 Volgensmij zijn de tijdelijke citaro's van ex syntus ex qbuzz uit de running en kun je nu kopen voor €55.000 in Nijkerk
Zware bus zeg, 116 ton, als ik de advertentie mag geloven... (A) :)

Ik ben wel benieuwd wat men met die Safety Coach (links op de foto) wil gaan doen.
Zie 'm al een tijdje op de parking staan.. maar veel gebruikt wordt ie (nog) niet..
Zal wel training/demo model zijn.. zoals Volvo met z'n safety truck concept doet?
Spoiler: show
https://autoline.nl/img/s/stadsbusMERCE ... 739900.jpg
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag bij Arriva geweest en kreeg te horen dat eind 2019 er 7 nieuwe elektrische Citea's bij komen :D :pos:
Er rijden nu 12 stuks in ’s­-Hertogenbosch en eind 2019 zijn het er dus 19.

Transferium Lijn 60 > 4 bussen
Transferium Lijn 80 > 2 bussen
Transferium Lijn 70 > 4 bussen

Het uiteindelijke doel is om het hele stadvervoer van ’s­Hertogenbosch emissieloos te maken.
regio Zuid
In regio Zuid is ons doel om de bestaande concessie om
te buigen naar een mobiliteitsconcessie met meer ruimte
voor alternatieve, duurzame mobiliteitsoplossingen.
Dus naast de vele HOV-bussen (Brabantliner en
Bravodirect), stadsbussen en buurtbussen ook meer
vraagafhankelijk vervoer. Mobiliteit als dienst, met
passend maatwerk en gedeelde mobiliteit. Om deze
transitie te maken, voeren wij pilots uit. Dit doen wij
niet alleen. Voor alle projecten werken wij nauw samen
met Provincie Noord-Brabant, gemeenten, wijkraden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Jasper073 schreef: In regio Zuid is ons doel om de bestaande concessie om
te buigen naar een mobiliteitsconcessie met meer ruimte
voor alternatieve, duurzame mobiliteitsoplossingen.
Dus naast de vele HOV-bussen (Brabantliner en
Bravodirect), stadsbussen en buurtbussen ook meer
vraagafhankelijk vervoer. Mobiliteit als dienst, met
passend maatwerk en gedeelde mobiliteit. Om deze
transitie te maken, voeren wij pilots uit. Dit doen wij
niet alleen. Voor alle projecten werken wij nauw samen
met Provincie Noord-Brabant, gemeenten, wijkraden.
Niets nieuws. Gewoon Bravoflex of BravoSamen.
De Provincies kunnen wel vanalles willen. Maar de vraag is of de reiziger op dat geneuzel zit te wachten.

Bravoflex Eindhoven loopt niet goed waardoor er nu noodgrepen worden gedaan.
Het gebied is inmiddels uitgebreid naar Meerhoven en met 3 halten in Eindhoven Noord.
Op korte termijn komen er wellicht nog halten op de huidige blinde vlekken in het huidige gebied.

Daarnaast wordt mogelijk heel Eindhoven versneld verflex tegen de huidige kosten.

Die 10 reizigers per dag moeten toch snel naar de 175.

Eea kan je lezen in de adviezen van het ROB.
Laatst gewijzigd door huibf op vr 08 mar 2019, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Laatst gewijzigd door Jasper073 op zo 10 mar 2019, 20:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Als het maar niet zo een drama wordt als die volvo en dat systeem
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Het is Arriva he, de keuzes die ze in Heerenveen maken zijn per definitie niet logisch :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

Op het Pettelaarpark ligt nog een inductielaadvoorziening bij de halte, dus blijkbaar wil men die weer gaan gebruiken. Onder aan de streep zal het hanteren van een klein deelparkje elektrische bussen dan goedkoper zijn in vergelijking met het ombouwen van de laadvoorziening.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Door de harde wind was op het busstation in Eindhoven de tijdelijke afzetting bij het uitstapperron/taxistandplaats omgewaaid en verspreid over het wegdek terecht gekomen. Hierdoor moesten de vertrekkende bussen tegen het verkeer in het station verlaten. Omdat dit niet gaat vanaf perron A tot en met D was als versperring de 3386 er dwars voorgezet.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Ja dat was ook mijn eerste gedachten, maar ja net wat Daniel OVNL-beheerder zegt
Het is Arriva he ? de dingen die ze beslissen tja... :?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Michael schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Klinkt mij ook apart in de oren.. zover ik weet is er ook geen elektrische Citea die d.m.v. inductie wordt opgeladen?

VDL spreekt er zelf ook niet over. Men heeft het wel over dat een 'Citea met meerdere laadsystemen gecombineerd kan worden' maar daar bedoelen ze de stekker op de remise mee én de pantograaf voor snelladen..

http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... steem.aspx
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Misschien wordt dit dan wel iets heel nieuws soort primeurtje dan ??? Ik heb zelf ook geen idee.
We gaan het zien heb er ook mijn ?? bij
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 10 mar 2019, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In verband met leesbaarheid: vorige post niet quoten!
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Wat of wie is je bron eigenlijk?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Jasper werkt bij Arriva zelf, toch?
Laatst gewijzigd door Ardan op di 23 apr 2019, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik ook, maar dan al wat langer op dezelfde garage
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Durashift schreef:
Michael schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Klinkt mij ook apart in de oren.. zover ik weet is er ook geen elektrische Citea die d.m.v. inductie wordt opgeladen?
Geen elektrische Citea, wel de Optares Solo van lijn 2 in Utrecht.
Michael schreef: Klinkt niet logisch in mijn ogen. Dan zijn de bussen niet flexibel inzetbaar en moet je dus perse die bussen op die lijnen houden
Volgens mij is het niet flexibel inzetbaar zijn van elektrische bussen inherent aan het systeem (maar levert het natuurlijk wel weer andere voordelen op). Elektrische bussen kunnen immers alleen maar rijden op lijnen waarvoor speciale oplaadvoorzieningen zijn aangelegd.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

huibf schreef:
gliderfighter schreef:
Jasper073 schreef:Nog een leuk nieuwtje over de 7 nieuwe elektrische Citea bussen.
Ze zullen niet meer via zo'n geval op het dak opgeladen worden, maar onder de bus dus een oplaad geval in het wegdek.
Daar heeft Arriva voor gekozen waarom ? geen idee maar eind 2019 te zien bij P+R Transferium Lijn 60 en P+R Pettelaarpark Lijn 80
Wat of wie is je bron eigenlijk?
Jasper werkt bij Arriva zelf, toch?
Nogmaals, ik werk er zelf nog niet ben bezig met opleiding. wel goede vrienden van mij die er chauffeur zijn enzo.
en een van hun stuurde mij deze info via facebook chat over de memo die ze binnen hebben gehad.
Ik zelf heb Arriva bericht gestuurd dat ik het leuk nieuws vond, en hun waren daar blij mee en kijken er ook naar uit.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Sorry Jasper, maar gezien de reactie van Gliderfighter komt jouw verhaal nu ongeloofwaardig over. Vooral ze al (bijna alleen maar) bussen hebben die laden met een pantograaf lijkt het mij sterk dat ze ineens gaan overstappen op een inductiesysteem. Ik weet niet welk systeem goedkoper is, maar een systeem aanhouden (afgezien van aan de stekker opladen) is goedkoper en flexibeler dan meerdere systemen. In dit geval zeg ik. Eerst zien, dan geloven en nu geloof ik je niet. Maar dat is mijn mening.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Een proef draaien met 7 bussen die via inductie opgeladen worden is wel erg veel. 1 zou kunnen, ookal is daar niets naar buiten over gebracht. Wellicht is het beter Jasper als je dit soort nieuws alleen naar buiten brengt als de/een HR afdeling dit ook heeft gedaan :).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Denk dat dit meer iets is voor de PR ipv de HR. :lol:
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:Sorry Jasper, maar gezien de reactie van Gliderfighter komt jouw verhaal nu ongeloofwaardig over. Vooral ze al (bijna alleen maar) bussen hebben die laden met een pantograaf lijkt het mij sterk dat ze ineens gaan overstappen op een inductiesysteem. Ik weet niet welk systeem goedkoper is, maar een systeem aanhouden (afgezien van aan de stekker opladen) is goedkoper en flexibeler dan meerdere systemen. In dit geval zeg ik. Eerst zien, dan geloven en nu geloof ik je niet. Maar dat is mijn mening.
Hallo, ik kreeg dit ook te horen van hem en hij is chauffeur bij Arriva.
Later sprak ik hem in de bus zelf op weg naar huis en ik vroeg er naar of het echt was of hij zich niet had vergist
en hij zei zelf Arriva heeft er 7 besteld bij VDL dat er nog niets naar buiten is gekomen kan ik niets aan doen, en ze zullen dan ook alleen maar rijden op de P+R lijnen zoals Lijn 60 en 80 en bij Lijn 80 op de Pettelaarpark zit nog zo'n oplaad geval in de grond van die Volvo blunder. Lijn 60 moet ook elektrisch worden.
Speciaal voor jullie vroeg ik vanmiddag of hij de memo naar mij wou mailen of foto van wou maken en zijn reactie was
"Dat mogen we helaas niet doen bedrijfs informatie mogen we niet delen" en ik vroeg het toen aan nog een andere chauffeur ook in mijn facebook en die zei ik heb die memo niet gehad "Nee die zijn voor zover ik weet alleen voor de "stad" Den Bosch. Worden opgeladen volgens inductie. Is het zelfde principe als de elektrische Volvo van 5 jaar geleden." maar ik zelf denk ook eerst zien dan geloven want er werd mij ook verteld voor het einde van de concessie moeten alle stadsbussen elektrisch zijn. En beetje bij beetje gaan al onze 81** naar Tilburg en komen er 83** voor een jaar naar Den Bosch qua streekwagens en daarna bussen uit Breda naar ons voor op de streekdienst. Omdat al onze 82** streekbussen eind dit jaar weg moeten. (maar ook dat hoor ik vaak)

Voor Transferium Lijn 70 zijn er nu 3 elektrische bussen worden er dus 4.
Transferium Lijn 60 krijgt 4 elektrische bussen.
Transferium Lijn 80 krijgt 2 elektrische bussen.

P.S en ik deel dit omdat ik van jullie wil weten wat jullie er van vinden
of het allemaal waar is weet ik zelf ook niet maar wat als het nou wel zo is ?
Ik heb al wel eens eerder hier gelijk gehad waarvan sommige zeiden nee Jasper en achteraf was het dus wel zo.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Jasper073 schreef: (..)


Speciaal voor jullie vroeg ik vanmiddag of hij de memo naar mij wou mailen of foto van wou maken en zijn reactie was
"Dat mogen we helaas niet doen bedrijfs informatie mogen we niet delen"
ohw.. en delen via een fb chat met iemand anders, al dan niet een collega 'in opleiding' valt daar zeker niet onder? (A)


Jasper073 schreef: P.S en ik deel dit omdat ik van jullie wil weten wat jullie er van vinden
of het allemaal waar is weet ik zelf ook niet maar wat als het nou wel zo is ?
Ik heb al wel eens eerder hier gelijk gehad waarvan sommige zeiden nee Jasper en achteraf was het dus wel zo.
Ja.. eh,. nou.. vooralsnog vind ik dus het besproken bustype ongeloofwaardig.
Ik kan mij wel voorstellen dat de opdrachtgever / Arriva 'iets' willen doen met zo'n inductielaadpunt om die investering toch rendabeler te krijgen dan dat het nu is.. (of het voorkomen van terugbetaling van subsidies op die betreffende investering?? )
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Nu denk ik dat er iemand mij voor de gek houd.
Zelfs mijn beste vriendin die op stad rijd bij ons heeft geen memo er over gehad.
Begin nu te twijfelen en vraagtekens te krijgen
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Hainje schreef:Denk dat dit meer iets is voor de PR ipv de HR. :lol:
Damn, ik had vast honger haha

Het is vooral het feit dat er (nog) geen inductie model is en dat er dan meteen 7 van zouden moeten komen. Toen we in HT de 3 elektrische bussen kregen, was dat ook allemaal nieuw etc. Nu wordt dit systeem met de pantograaf door diverse bedrijven gebruikt. Wat ik hier mee wil zeggen, is dat proefdraaien vaak met 1 of 2 bussen begint en niet meteen met een vloot van 7. Ja het kan, maar het is niet waarschijnlijk.
Het zou best kunnen dat er 1 model met inductie in de weg komt, maar dat de overige 6 gewoon met pantograaf zijn.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:
Hainje schreef:Denk dat dit meer iets is voor de PR ipv de HR. :lol:
Damn, ik had vast honger haha

Het is vooral het feit dat er (nog) geen inductie model is en dat er dan meteen 7 van zouden moeten komen. Toen we in HT de 3 elektrische bussen kregen, was dat ook allemaal nieuw etc. Nu wordt dit systeem met de pantograaf door diverse bedrijven gebruikt. Wat ik hier mee wil zeggen, is dat proefdraaien vaak met 1 of 2 bussen begint en niet meteen met een vloot van 7. Ja het kan, maar het is niet waarschijnlijk.
Het zou best kunnen dat er 1 model met inductie in de weg komt, maar dat de overige 6 gewoon met pantograaf zijn.
Ja zo denk ik er nu dus ook over
Ik ga het effe heel goed na vragen of hij het wel goed heeft.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten