Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dit is dus de bewuste voormalige busbaan. Het woordje BUS zal over 20 jaar wel zijn weggesleten.
https://goo.gl/maps/2PWkeLrn2nS2.
De bus paste makkelijk over het bruggetje hoor. Er was verder geen ander verkeer dan alleen fietsers. Vandaar ook de het puspaaltje wat op afstand werd bediend.
De bus reed 1 km over het, zoals jij het een 'dijkje' noemt richting Son dus.
De bus ging de Edelwijsstraat in. Dat is nu een stukje fietspad van 10 meter.
Ik denk dat dit wel het oudste nog zichtbare verlaten OV dingetje is in Zuidoost. De meeste wijken hebben inmiddels wel nieuwe bestrating gekregen waarmee de bloktegels ook zijn verdwenen.
Mocht je nog wat meer vinden, dan hoor ik het graag.
Gelukkig hebben we nog GoogleMaps. Die vaak terug gaat tot 10 jaar. (Op dit moment)
https://goo.gl/maps/2PWkeLrn2nS2.
De bus paste makkelijk over het bruggetje hoor. Er was verder geen ander verkeer dan alleen fietsers. Vandaar ook de het puspaaltje wat op afstand werd bediend.
De bus reed 1 km over het, zoals jij het een 'dijkje' noemt richting Son dus.
De bus ging de Edelwijsstraat in. Dat is nu een stukje fietspad van 10 meter.
Ik denk dat dit wel het oudste nog zichtbare verlaten OV dingetje is in Zuidoost. De meeste wijken hebben inmiddels wel nieuwe bestrating gekregen waarmee de bloktegels ook zijn verdwenen.
Mocht je nog wat meer vinden, dan hoor ik het graag.
Gelukkig hebben we nog GoogleMaps. Die vaak terug gaat tot 10 jaar. (Op dit moment)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb begrepen dat de 3109 een keer tegen de brugpijler aanzat. Deze kreeg later de digitale bestemmings- en lijnaanduiding in plaats van de lijn- en bestemmingsfilm die de rest van de serie had.
De brug is destijds ook verstevigd om met de bussen overheen te gaan.
De brug is destijds ook verstevigd om met de bussen overheen te gaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Vroeger geregeld als passagier met lijn 17 toen geloof ik over het bruggetje gereden. De goeie oude tijd.... naar mijn oude verhuisde buurmeisje.
Helaas als chauffeur net niet meer meegemaakt. Zoals Huib schrijft is in 2004 de route verlegd en ik ben in 2005 begonnen als chauffeur. Van d oude rotten nog wel leuke verhalen over gehoord.
Helaas als chauffeur net niet meer meegemaakt. Zoals Huib schrijft is in 2004 de route verlegd en ik ben in 2005 begonnen als chauffeur. Van d oude rotten nog wel leuke verhalen over gehoord.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Idd, zo hard mogelijk over dat bruggetje blazen.Hans schreef:Van d oude rotten nog wel leuke verhalen over gehoord.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Op Facebook kwam een bericht voorbij dat enkele ambassadors uit de 8400-serie van Arriva Achterhoek onderweg zijn naar Brabant in de Bravo-huisstijl. Logischerwijs wordt aldaar de 8200-serie afgevoerd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
8414 en 8415 staan inmiddels in Den Bosch. Met excuses voor het tegenlicht...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De 8201 en 8202 zijn helaas vandaag weggegaan
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Hierbij wat foto’s van de 8414
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Want deze Achterhoekse zooi is veel beter dan de 82xx serie. :N Over enkele jaren moeten deze ook worden afgevoerd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik zie dat deze wagen ruim 1,1 miljoen kilometer heeft gelopen. Hoeveel heeft dan de 8200 serie gelopen?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nouja, ze zijn drie jaar jonger. Dat is de reden, provincie eist een leeftijd van max. 12 jaar.
De 82'ers zitten rond de 1,2 miljoen.
De 82'ers zitten rond de 1,2 miljoen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat schuiven gaat de komende jaren nog veel meer gebeuren, want tenzij de opdrachtgever over de brug komt met geld voor iets nieuws komen er echt geen nieuwe bussen meer voor de concessies van Arriva in Brabant. Wordt gewoon overbruggen met allerhande verzameld spul tot 2022 waarna de bussen uit West-Brabant naar Oost-Brabant gaan.
Groetjes vanuit een concessiegebied waar inmiddels alle bussen meer dan 10 jaar oud zijn *O*
Groetjes vanuit een concessiegebied waar inmiddels alle bussen meer dan 10 jaar oud zijn *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De 82 series hebben tussen de 1,3 en 1,5 miljoen gelopen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En de 84** serie's blijven ook maar 1 jaar of 2 jaar
Ik heb gehoord dat als deze dan weer weg gaan er streek Citea's van Breda naar Den Bosch komen.
Vind het wel vreemd dat er een wagenpark nummer aan de linker zijkanten achter is geplakt.
Waarom dat gedaan is geen idee, normaal is dat niet in Den Bosch.
Ik heb gehoord dat als deze dan weer weg gaan er streek Citea's van Breda naar Den Bosch komen.
Vind het wel vreemd dat er een wagenpark nummer aan de linker zijkanten achter is geplakt.
Waarom dat gedaan is geen idee, normaal is dat niet in Den Bosch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
En wat komt er dan in Breda voor in de plaats? Concessie West Brabant eindig over een kleine 4 jaar. Dus wat Suus zegt klinkt het meest logisch en lijkt mij ook de meest voor hand liggende optie
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Het is wel Arriva he, daar kiezen ze lang niet altijd voor de meest voor de hand liggende optie Het kan zomaar dat ze met een of andere subsidie vanuit de provincie bijvoorbeeld voor de laatste twee jaar nog wat nieuwe elektrische bussen in dienst stellen om al eerder bussen door te kunnen schuiven naar hun andere gebieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Juist idd, met Arriva weet je maar nooit wat ze gaan doen en verschuiven.
Ik heb ook maar gehoord hoor, of het zo is geen idee maar zou zo maar kunnen.
Vertel jullie ook maar wat ik soms allemaal hoor.
Ik heb ook maar gehoord hoor, of het zo is geen idee maar zou zo maar kunnen.
Vertel jullie ook maar wat ik soms allemaal hoor.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 02 apr 2019, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote laatste bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote laatste bericht verwijderd
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De instroom van de 8400-wagens gaat vlot: inmiddels rijden 8416 t/m 8419 ook al in Brabantse kleuren rond.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nog een artikeltje van het Eindhovens Dagblad over BravoFlex in Helmond:
Inwoners van Helmond pakken iets minder vaak een busje van Bravo flex, maar dat ligt waarschijnlijk aan het voorjaar
Het aantal Helmonders dat een flexibel busje van Bravo flex bestelt, neemt deze maand iets af, naar gemiddeld 90 personen per dag. Dat aantal lag tot in maart op ruim honderd.
Toch maakt de gemeente Helmond zich niet direct zorgen. ‘In het voorjaar en de zomer reizen altijd minder mensen met het openbaar vervoer.’ In de loop van het jaar moet blijken of de daling blijvend is.
https://www.ed.nl/helmond/inwoners-van- ... ~a36bbef9/
Inwoners van Helmond pakken iets minder vaak een busje van Bravo flex, maar dat ligt waarschijnlijk aan het voorjaar
Het aantal Helmonders dat een flexibel busje van Bravo flex bestelt, neemt deze maand iets af, naar gemiddeld 90 personen per dag. Dat aantal lag tot in maart op ruim honderd.
Toch maakt de gemeente Helmond zich niet direct zorgen. ‘In het voorjaar en de zomer reizen altijd minder mensen met het openbaar vervoer.’ In de loop van het jaar moet blijken of de daling blijvend is.
https://www.ed.nl/helmond/inwoners-van- ... ~a36bbef9/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb geen idee wat er mis ging in Zuidoost-Brabant, maar vrijwel alles wat vanuit Reusel en Waalre moest komen reed ontzettend in de vertraging. Zelf had ik een lijn 319 vanuit Eersel met ruim +20 en later in Veldhoven zag ik ook stadsbussen die met ongeveer dezelfde vertraging reden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zo'n beetje alle snelwegen in Brabant stonden vol met files. Dat zal wellichr er mee te maken hebben gehad. Iets pasen en vakantieverkeer
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Vertragingen van +10 en soms meer op lijn 319 tijdens de spitsuren is geen uitzondering.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Van welke types zijn de Arriva-systeemnummers 109 en 124? Die zag ik rijden op resp lijn 626 en 612.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
124 kan wel toegeschreven worden aan een Lion's City van TCR uit de serie 465 - 485.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Waarom zou de provincie moeten bijleggen. Eea staat beschreven in het PVE. Voor West en Oost weet ik het niet.Suus schreef:Dat schuiven gaat de komende jaren nog veel meer gebeuren, want tenzij de opdrachtgever over de brug komt met geld voor iets nieuws komen er echt geen nieuwe bussen meer voor de concessies van Arriva in Brabant. Wordt gewoon overbruggen met allerhande verzameld spul tot 2022 waarna de bussen uit West-Brabant naar Oost-Brabant gaan.
In Zuidoost dient de complete vloot emmisieloos te zijn, 1 jaar voor het einde vd concessie. Dasr hoort de vervoerder rekening mee te houden in zijn finaniciele boekhouding.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten