Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Er wordt momenteel druk gemonitord en naarstig gezocht naar eventuele mogelijkheden om te kunnen versterken.
Maar het was gisteren duidelijk weer de september drukte zoals altijd! Ik had zelf late dienst, maar om 16:30 en 17:30 stond het busstation vol met reizigers.
Gisteren zijn ook de 2 MAN geledes weer terug gekomen, dus wellicht dat men daar nog iets mee kan/gaat doen op bijvoorbeeld de Valkenswaard as.
Maar het was gisteren duidelijk weer de september drukte zoals altijd! Ik had zelf late dienst, maar om 16:30 en 17:30 stond het busstation vol met reizigers.
Gisteren zijn ook de 2 MAN geledes weer terug gekomen, dus wellicht dat men daar nog iets mee kan/gaat doen op bijvoorbeeld de Valkenswaard as.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Maar wat voor wagens hadden dan besteld moeten worden? Gelede wagens zijn toch niet toegestaan op de 300-lijnen?huibf schreef: ↑di 05 sep 2023, 12:41Dat krijg je met een vakantiedienstregeling=plus.regenmaker schreef: ↑di 05 sep 2023, 08:01 Het ouderwetse veevervoerseizoen is weer begonnen in Eindhoven. Schoolkinderen tegen de deuren geplakt, chauffeurs die de voorkant nog snel leegruimen om wat te kunnen zien, stormlopen op arriverende bussen en mensen die rennen om de bus te halen en dan doorhebben dat ze niet meer in de bus passen. Ik verlang terug naar de zomervakantie.
De bussen op de As Valkenswaard zitten stampvol en achterblijvers. Er is niet meer personeel.
Het enige wat Hermes te verwijten is is de verkeerde bestelling van de bussen die nu uitgeleverd worden. Voor Corona was het ook al een ramp en nu dus stukken erger.
Voor dit feit moet de vervoerder flink worden beboet !
Na de herfstvakantie gaat er in iedergeval niet worden opgeschaald, zoals het er nu nu naar uitziet gaat er nog meer worden gesneden in de dienstregeling, met name in de avonden en weekenden.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Is ook een van de eerste besparingen geweest in de regio Eindhoven, inkorten van de laatste ritten op oa lijn 11RnBn schreef: ↑zo 03 sep 2023, 01:26 Er wordt in het artikel ook nog genoemd dat ze willen kijken of nachtstreekvervoer haalbaar is. Er zal waarschijnlijk zeker op de stapavonden wel voldoende vraag naar zijn, maar ik vermoed dat de vervoerders een leuke rekening ervoor opmaken voor extra service en veiligheid personeel. En als ik de geluiden in de kantine moet geloven zijn er maar weinig chauffeurs enthousiast om die ritten te rijden, al vind ik het persoonlijk wel leuk om wat leven in de bus te hebben.
Gelede wagens voegen niks toe op 300-lijnen omdat ze nauwelijks extra zitplaatsen hebben, misschien op de Scanina Omilink na die een hogevloer heeft?ZO6176 schreef: ↑di 05 sep 2023, 16:14Maar wat voor wagens hadden dan besteld moeten worden? Gelede wagens zijn toch niet toegestaan op de 300-lijnen?huibf schreef: ↑di 05 sep 2023, 12:41Dat krijg je met een vakantiedienstregeling=plus.regenmaker schreef: ↑di 05 sep 2023, 08:01 Het ouderwetse veevervoerseizoen is weer begonnen in Eindhoven. Schoolkinderen tegen de deuren geplakt, chauffeurs die de voorkant nog snel leegruimen om wat te kunnen zien, stormlopen op arriverende bussen en mensen die rennen om de bus te halen en dan doorhebben dat ze niet meer in de bus passen. Ik verlang terug naar de zomervakantie.
De bussen op de As Valkenswaard zitten stampvol en achterblijvers. Er is niet meer personeel.
Het enige wat Hermes te verwijten is is de verkeerde bestelling van de bussen die nu uitgeleverd worden. Voor Corona was het ook al een ramp en nu dus stukken erger.
Voor dit feit moet de vervoerder flink worden beboet !
Na de herfstvakantie gaat er in iedergeval niet worden opgeschaald, zoals het er nu nu naar uitziet gaat er nog meer worden gesneden in de dienstregeling, met name in de avonden en weekenden.
-
- Berichten: 551
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Als er nu achterblijvers zijn dan hebben de extra staplaatsen in een gelede bus wel nut.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dat was de eerste serie van electrische gelede bussen. Men had moeten inzien dat de huidige serie bussen die nu instromen niet voldoen aan capaciteit. Net voor Corona was het al onhoudbaar en toen is pas de huidige serie geplaatst als order.
Je kan tussen offerte en definitieve order natuurlijk zaken aanpassen, als blijkt dat dat nodig is.
Hoofdstuk C6 in het PVE beschrijft dit ook.
De vervoer moet zorgen voor voldoende capaciteit.
Meer DRU inzetten kon net voor Corona niet meer vanwege de het maximaal in te zetten DRU. (Of je moet elders schrappen)
Er is dus inderdaad besteld wat geoffereerd is, maar dan is de offerte niet herzien nav de markt van voor Corona.
Dat het geld kost is een probleem van de vervoeder. Met meer reizigers verdienen ze natuurlijk ook meer (als de DRU niet toenemen).
Inderdaad sta-plaatsen.Dionysusnu schreef: ↑di 05 sep 2023, 20:25 Als er nu achterblijvers zijn dan hebben de extra staplaatsen in een gelede bus wel nut.
De max. 15 minuten sta-norm wordt in de spits toch al niet gehaald.
Dat er geen geleed op de 300 lijnen mogen is geen eis. Er moet voldoende plaats worden geboden.
Tijdens de looptijd vd concessie mag de vervoeder ander materieel inzetten als het minimaal gelijkwaardig is.
Als voorbeeld bijvoorbeeld de inzet van geleed Bravo Direct materieel op lijn 2 en 4 en soms op 5, 8 en 17.
Helaas zie je soms het op 300 lijnen een ambassador. Dat mag dan in principe niet, maar wordt sporadisch door de vingers gezien.
Op een gegeven moment heb je geen keuze. Op een gegeven moment houdt het op met de DRUinzet.
Daarnaast is op dit moment alles 'vloeibaar' in de concessie. Zowat alles voldoet niet meer aan de concessie-eisen.
Ik denk als Hermes morgen geleed op de 300 lijnen inzet om iedereen mee te kunnen krijgen, de provincie dat niet zal verbieden.
Laatst gewijzigd door huibf op di 05 sep 2023, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Vanochtend viel mij de inzet van een touringcar van Van der Wou op lijn 9 in Breda op. Het is al dagen chaos ‘s ochtends met lijn 9, maar een touringcar had ik nog niet gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 8 en 9 zijn de schrootlijntjes van West-Brabant. Ik zag ook een Brabant Express-touringcar in het station.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Brabant expres is ook een onderdeel van Van der Wou tegenwoordig. BusiNext besteed die ritten uit aan Van der Wou omdat ze anders niet rondkomen qua bussen, personeel en capaciteit.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Wat is Brabant Express?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Een touringcarbedrijf
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ah oke, ik dacht aan een of anders HOV product
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Maar dat klopt dan toch met wat huibf zegt?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Maar dat is voor Brabant-oost. Huibf heeft het over Zuidoost van Hermes.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Dan zou het Bravo Express zijn. Overigens wellicht een goede naam voor de Brabant Liner.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Niet eerder naar Beekse Bergen en Efteling?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Ik had vanochtend een stadsbus op de 117 richting Fijnaart. Dat leverde op de eerste haltes in Breda redelijk wat staanplaatsen op.
Voor de 115 naar Zundert stond echter een Brabantliner klaar, dat is dan weer het andere uiterste…
Voor de 115 naar Zundert stond echter een Brabantliner klaar, dat is dan weer het andere uiterste…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: di 18 apr 2023, 19:46
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Los van dat het een prima oplossing is (in wat er nu mogelijk is in het wagenpark), zag ik lijn 321 gisteren met een gelede e-citea rijden, dat is geen probleem voor die wagens zo'n langere streeklijn? Sinds die nieuwe batterijpaketten?
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Denk het wel. De wagens zijn van lijn 404 gehaald. Zo lang is de 321 ook niet.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
En ik had een Bravodirectbus op de 122. Stadsbussen op streeklijnen komen helaas veel voor.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Nee hoor. Gemert is prima te halen. De range is flink opgerekt met de nieuwe accupakketten.
Die geledes rijden 's ochtends als 321 naar Eindhoven en gaan daarna een aantal ritten op 404 rijden.
In de middag doen ze eerst wat slagen 404 en daarna als 321 naar Gemert.
Die geledes rijden 's ochtends als 321 naar Eindhoven en gaan daarna een aantal ritten op 404 rijden.
In de middag doen ze eerst wat slagen 404 en daarna als 321 naar Gemert.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Het ritje Gemert zorgt meteen voor data zoals rijtijden en vebruikscijfers. Eerder hadden we dit niet...
Het verbruik bij een hogere snelheid ligt doorgaans ook hoger dan bij de lage snelheid in de stad (ondanks het meer stoppen)
Wie weet gaan we de 18ms nog meer zien buiten de 400 lijnen.
Voor nu biedt het ook wat meer capaciteit.
Het verbruik bij een hogere snelheid ligt doorgaans ook hoger dan bij de lage snelheid in de stad (ondanks het meer stoppen)
Wie weet gaan we de 18ms nog meer zien buiten de 400 lijnen.
Voor nu biedt het ook wat meer capaciteit.
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
capaciteit en 18 meter... ik ga er maar niets meer over zeggen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten