Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Ik zag een vreemde bus in Uden over de Velmolenweg rijden richting de N264. Het was volgens mij een bus van fabrikant MAN als ik het goed gezien heb aan de voorkant (hij was in ieder geval lelijk vierkant zoals MAN-bussen dat vaker zijn), hij had een opdruk uit Schleswig-Holstein (heb de details van de wrapper niet onthouden) en reed met tijdelijke groene kentekenplaten. Weet iemand wat voor een kreng dat is en waarom dat hier rijdt?
"Een touringcar is geen bus"
GvL20
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door GvL20 »

Misschien is dat toch een Ebusco geweest, die heb ik een tijd geleden zien rondrijden met groene platen en bestickering voor Schleswig Holstein.
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HNS224 »

Maronit98 schreef: ma 25 mar 2024, 09:59
HNS224 schreef: De Zweedse Citea's die bedoeld zijn voor ZOB zijn helaas nog altijd niet inzetbaar.
Is er een prognose wanneer wij ze wel kunnen verwachten?
Is nog niets over bekend. Zijn nog altijd in Oude-Tonge. Bij testritten in Zeeland zijn er nogal wat problemen geconstateerd.
Overigens is Amba 3353 alweer inzetbaar. Maar goed ook want XX 1186 vertoonde veel kuren....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

GvL20 schreef: ma 25 mar 2024, 15:37 Misschien is dat toch een Ebusco geweest, die heb ik een tijd geleden zien rondrijden met groene platen en bestickering voor Schleswig Holstein.
Wil het niet uitsluiten, die hebben ook vierkanten snuiten. Dacht MAN op de snuit grzien te hebben maar hij was snel voorbij.
"Een touringcar is geen bus"
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Dus niemand komt me even vertellen dat Arriva stilzwijgend 26 nieuwe buurtbusjes heeft aangeschaft voor West-Brabant (Mercedes-Benz Sprinter met nummers 6838-6863)? Beetje raar dit.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Moet dat dan? :s
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

De provincie Noord-Holland heeft de komst van de nieuwe buurtbusjes wel van te voren aangekondigd, dus ik zou denken dat de provincie Noord-Brabant dat ook zou doen.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Dat de Provincie Noord-Holland dat heeft gedaan wilt niet zeggen dat andere provincies dat ook (moeten) doen. Enige verschil met de oude buurtbusjes is dat het het nieuwste model Mercedes Sprinter is, Er nu een filmbak op zit in plaats van een display achter de voorruit en er Albatros 3 + een vaste Validator in zit waardoor men er ook met de bankpas in en uit kan checken. Tevens is er in de buurtbussen van Oost Brabant ook Albatros 3 + vaste validator ingebouwd waardoor men ook daar met de bankpas in en uit kan checken.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

omaylie schreef: di 26 mar 2024, 13:30 De provincie Noord-Holland heeft de komst van de nieuwe buurtbusjes wel van te voren aangekondigd, dus ik zou denken dat de provincie Noord-Brabant dat ook zou doen.
Waarom is dat nodig dan? Of is het een excuus van de lokale overheid om er een ware happing van te maken met bitterballen, belegde broodjes en drankjes om te laten zien hoe 'groen' ze bezig zijn...
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Konden die handheld validators dan niet gebruikt worden voor bankpassen? Bij EBS is dit namelijk wel mogelijk (alleen is die functie wel heel storingsgevoelig).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

huibf schreef: di 26 mar 2024, 17:49
omaylie schreef: di 26 mar 2024, 13:30 De provincie Noord-Holland heeft de komst van de nieuwe buurtbusjes wel van te voren aangekondigd, dus ik zou denken dat de provincie Noord-Brabant dat ook zou doen.
Waarom is dat nodig dan? Of is het een excuus van de lokale overheid om er een ware happing van te maken met bitterballen, belegde broodjes en drankjes om te laten zien hoe 'groen' ze bezig zijn...
Van de provincie Noord-Holland (en blijkbaar ook de provincie Utrecht) heb ik wel persberichten gezien dat ze buurtbussen gingen vervangen, dus leek het mij wel handig dat de provincie Noord-Brabant dit ook ging doen. Hoeft niet per se met hapjes en drankjes, als ze het maar laten weten. Nu komt het allemaal zo plotseling en ben ik er pas na 3 maanden achtergekomen dat die bussen al sinds december 2023 rijden.

Trouwens ook een gemiste kans om rolstoeltoegankelijke busjes aan te schaffen a la Tribus Civitas.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Ik heb liever dat ze wijzigingen in de dienstregeling aangeven :-) Dat wil ook nog wel eens worden vergeten...
GvL20
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door GvL20 »

teun schreef: ma 25 mar 2024, 09:08 Volgens mij haal je wat dingen door elkaar, de Citea’s die tijdelijk in ZOB komen zijn LLEs die men vorig jaar voor HWGO heeft laten komen (TCR serie 777-791).
Zie in een ander onderwerp dat er tijdelijk nog Citea's naar ZOB komen, bij iemand bekend wanneer dit zou zijn? En is het dan de bedoeling dat Businext meer ritten gaat rijden?

Gaat neem ik aan over de vervanging van de nu nog rijdende Ambassadors?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Die bussen waren/zijn tijdelijk in Brabant omdat de TCR Ambassadors veel defecten hebben.
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Weet iemand hier toevallig wanneer OV bedrijven weer zich kunnen inschrijven voor nieuwe concessie waar Den Bosch onder valt ???
Ik sprak een chauffeur vorige week en die dacht zeer binnenkort maar dat wist hij niet zeker. Iemand hier dus enig idee ?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

De concessie Oost-Brabant loopt tot eind 2026. Aanbesteding is volgens de provincie pas in het najaar aan de orde, met gunning in de zomer van 2025.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Jasper073 schreef: do 28 mar 2024, 19:27 Weet iemand hier toevallig wanneer OV bedrijven weer zich kunnen inschrijven voor nieuwe concessie waar Den Bosch onder valt ???
Ik sprak een chauffeur vorige week en die dacht zeer binnenkort maar dat wist hij niet zeker. Iemand hier dus enig idee ?
Op dit moment worden pas de eerste pennestrepen gezer wat betreft lijnvoering. Het PVE zal logischerwijs niet veel afwijken dan dat van West.
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HNS224 »

Maronit98 schreef: ma 25 mar 2024, 09:59
HNS224 schreef: De Zweedse Citea's die bedoeld zijn voor ZOB zijn helaas nog altijd niet inzetbaar.
Is er een prognose wanneer wij ze wel kunnen verwachten?
Dit weekend komt als eerste BusiNext VDL Citea 820 (Hermes nummer 1204) naar de stalling in Gemert o.a. voor instructieritten. Inzetbaar in OV dienst is deze Zweed dan nog altijd niet. De BusiNext Ambassadors blijven ook nog gewoon, ook als reserve in een latere fase.
Jasper073
Berichten: 800
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Thnx voor de info !!! :pos: :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

ArrivaBas schreef: do 28 mar 2024, 19:48 De concessie Oost-Brabant loopt tot eind 2026. Aanbesteding is volgens de provincie pas in het najaar aan de orde, met gunning in de zomer van 2025.
Hoe ziet men een Bravo Direct Eindhoven - Den Bosch voor zich? Over de A50 en de dorpen overslaan?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Het idee is, en dat staat al in een eerdere aanzet in het exploitatieplan 2023 van Arriva

Lijn 304 moet hoog frequent rijden tussen Eindhoven en Den Bosch langs de kernen heen maar niet over de snelweg en wel door Son en Breugel.
Op de as Eindhoven-Sint Oedenrode vervallen de de lijnen 154,156 en 157 de 156 en 157 worden dus in Sint Oedenrode (via het Centrum) aan elkaar gekoppeld.
Op pagina 15 van de eerder gemelde link (website provincie) staat een mooi plaatje
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar Nistelrode geweest met lijn 25 naar Gemert en dan de 322 naar Uden. Vanuit daar met lijn 305 naar de Noorderbaan, een andere reiziger had aan de chauffeur gevraagd of lijn 157 naar de dorpskern kon wachten en dat deed ie ook *bus* scheelde een stuk lopen, moet eerlijk bekennen dat ik zelf niet aan die aansluiting had gedacht ;)
De haltes in Nistelrode dorp werden goed gebruikt door passagiers van lijn 157 :pos:

Op de terugweg had ik het kleine busje van Gemert naar Helmond en op de West/Om Heuvel stonden al 8 reizigers en 1 baby klaar voor het busje, maar omdat er al 2 reizigers in de bus zaten konden er 2 n uur wachten op de volgende rit. Het stel met de baby ging er bij de Lekkerstraat uit en bij het Piet van Thielplein in Fogeltown werden die stoelen weer gevuld door 2 nieuwe reizigers en even later bleef bij het Elkerliek weer iemand achter op de halte :')
huibf schreef: di 26 mar 2024, 17:49
omaylie schreef: di 26 mar 2024, 13:30 De provincie Noord-Holland heeft de komst van de nieuwe buurtbusjes wel van te voren aangekondigd, dus ik zou denken dat de provincie Noord-Brabant dat ook zou doen.
Waarom is dat nodig dan? Of is het een excuus van de lokale overheid om er een ware happing van te maken met bitterballen, belegde broodjes en drankjes om te laten zien hoe 'groen' ze bezig zijn...
Een stukje erkenning voor de vrijwilligers van de buurtbus, voor hun zou ik er n mooi feestje van maken ;)
Lijn 45 schreef: wo 27 mar 2024, 19:15 Die bussen waren/zijn tijdelijk in Brabant omdat de TCR Ambassadors veel defecten hebben.
De ambassadors beginnen allemaal wel een beetje op te raken eerlijk gezegd -0-
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Mijn inziens is de inzet van de Bravo Direct-bussen op lijn 9 (Eindhoven - Best) nou niet bijzonder handig. De straten in het centrum van Best zijn nou niet bepaald voor deze wagens gemaakt; op de heenweg een vertraging van 2 minuten en op de terugweg een vertraging van 7 minuten (en de trein gemist in Best).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Zou die ene meter ten opzichte van de Iveco's (12m tegenover 12,9m voor de Citea's) echt verschil maken voor de vertraging? Was het niet gewoon druk rondom de winkelcentra omdat mensen paasinkopen deden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Bij een bus van 13 meter bestaat de extra lengte ten opzichte van 12 meter volledig uit een langere wielbasis. Daar wordt een bus significant minder wendbaar van.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten