Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Carnaval's thema dit jaar is; steen door ruit!
Dit volgt Limburg al goed op.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

OmniLezer schreef:Carnaval's thema dit jaar is; steen door ruit!
Dit volgt Limburg al goed op.
Je kan eerder stellen dat het thema is: "Hey Nederland, we zuipen ons klem en slopen dan alles wat los en vast zit"!!

Standaard tijdens elke carnaval, want fatsoenlijk gedrag bestaat niet meer en tijdens carnaval word dat alleen nog maar erger. Wat mij betreft schaffen ze het complete carnaval af, scheelt weer voor duizenden euro's schades, nieuwe soa en aids-patiënten en op langer termijn een verhoging van de ziekteverzekering, door oplopende kosten in de zorg vanwege comazuipers.

Ik zit er trouwens ook niet op te wachten, om in een bus of trein te zitten en meerdere mensen ineens een potje gaan zitten te kotsen omdat ze hebben lopen zuipen, terwijl ze eigenlijk totaal niet tegen alcohol kunnen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Volgens mij ben jij echt super gezellig op feestjes!
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Hainje schreef:Volgens mij ben jij echt super gezellig op feestjes!
Altijd, cosiness for me.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Gothic-Writer schreef:
OmniLezer schreef:Carnaval's thema dit jaar is; steen door ruit!
Dit volgt Limburg al goed op.
Je kan eerder stellen dat het thema is: "Hey Nederland, we zuipen ons klem en slopen dan alles wat los en vast zit"!!

Standaard tijdens elke carnaval, want fatsoenlijk gedrag bestaat niet meer en tijdens carnaval word dat alleen nog maar erger. Wat mij betreft schaffen ze het complete carnaval af, scheelt weer voor duizenden euro's schades, nieuwe soa en aids-patiënten en op langer termijn een verhoging van de ziekteverzekering, door oplopende kosten in de zorg vanwege comazuipers.

Ik zit er trouwens ook niet op te wachten, om in een bus of trein te zitten en meerdere mensen ineens een potje gaan zitten te kotsen omdat ze hebben lopen zuipen, terwijl ze eigenlijk totaal niet tegen alcohol kunnen.
Daarom zijn we blij als ak die nensen boven de rivieren weg zijn. Kan Carnaval op een beschaafde manier worden gevierd met veeeeeel minder van de bovengenoemde excessen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Oh ja, als alle mensen van boven de rivieren weg zijn uit de nachtbussen van Breda naar Etten-Leur zal daar veel minder gesloopt worden. :Y :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Inderdaad, de lokale jeugd is geen haar beter. Op een gemiddelde vrijdag- of zaterdagavond zijn de laatste ritten naar de Reeshof al geen pretje, met carnaval is dat nog een stukje erger.
Volv076
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Volv076 »

Gisteren een chauffeur die echt heel erg gevaarlijk reed (vond ik). Iemand kocht een kaartje en tijdens het stempelen en geld pakken etc. begon hij alweer de weg op te rijden. Vind ik toch best gevaarlijk, want zo kijk je totaal niet op de weg.
Ook overal heel hard rijden en plotseling heel hard remmen. Ik dacht dat ie wel erg op tijd zou zijn voor z'n volgende ritje, maar op het station bleek dat ie 1 minuut had om weer te vertrekken.

Ik vind dit eigenlijk niet kunnen, maar dat zal wel aan mij liggen :lol:
Favoriete bus: Volvo 8900.
Favoriete trein: NS DDZ.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Momenteel rijden de stads Citea's 8131, 8153 en 8154 vanuit stalling Roosendaal. In ruil daarvoor heeft Breda de streek Citea's 8926 en 8927 gekregen
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Gister alledrie de ex-Veolia geledes op lijn 9 in Breda tegengekomen. Ze rijden nu dus blijkbaar allemaal.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Al een weekje toch? :o
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Sinds vorige week vrijdag rijden ze allemaal.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Chrysa schreef:Oh ja, als alle mensen van boven de rivieren weg zijn uit de nachtbussen van Breda naar Etten-Leur zal daar veel minder gesloopt worden. :Y :')
Nee, denk het ook niet. Jeugd met kolossaal veel bier is in Brabant als Zuid-Holland als Fryslan gevaarlijk voor alles.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door isadora »

Naast stiltecoupés zijn er tegenwoordig klaarblijkelijk ook vechtcoupés:

Afbeelding


Jajaja, Teletekst, ik weet het. 8-)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door en-es »

Staat ook op teletekst van Omroep Brabant. Twee groepen bestaande uit 20 en 8 personen kregen ruzie en er vielen klappen. De vechtpartij ontstond ter hoogte van Ravenstein nadat een van de betrokkenen een opmerking maakte die verkeerd viel.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag met me vader naar Arriva Limburg geweest super leuk :pos:
Maar op de terugweg naar huis reden we in de buurt van VDL bij Eindhoven en toen zag ik een VDL dubbeldekker met
Lijn filmbak of hoe je zo iets ook noemt daar stond in 1 VDL Test Rit en toen ik me omdraaide zag aan de achterkant
boven in bij de achterraam ook de nr 1 staan in z'n lijn filmbak. Ook zag ik TCR Arriva Limburg vanaf VDL rijden en in de buurt van Den Bosch op weg naar Eindhoven een Citea van Arriva Zuid-Holland. Maar ik denk dat de dubbeldekker die ik zag misschien voor Connexxion R-Net is ?? had zo iets gelezen dat die zulke dubbeldekkers wil laten rijden in het OV.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Wat ik begrepen heb gaat qbuzz in het noorden van het land rijdem met dubbeldekkers
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Wat ik had begrepen was dat Van Hool die dubbeldekkers voor Groningen Drenthe zou bouwen, niet VDL.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

https://ovmagazine.nl/2017/02/aml-100-e ... kers-1621/
Zie dit linkje. Een gefotoshopt plaatje maar misschien een kern van waarheid??
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

De bussen gaan pas in december rijden, beetje zonde om ze dan al in februari te bouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Wat ik begrepen heb gaat qbuzz in het noorden van het land rijdem met dubbeldekkers
Dat zijn bussen van Van Hool *bus*
Die VDL dubbeldekker zal wel voor een onderaannemer van Flixbus zijn.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Dit weekend rijden er geen treinen tussen Roosendaal en Antwerpen. In plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen en tussen Roosendaal en Essen. Heeft iemand al foto's of waarnemingen van de vervoerders die dit vervangend vervoer rijden?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

[wiki][/wiki]
Suus schreef:De bussen gaan pas in december rijden, beetje zonde om ze dan al in februari te bouwen.
Misschien testbus of demobus. VDL bouwt niet veel dubbeldeksbussen volgens mij en inhet OV zijn we in Nederland er relatief onbekend mee.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Michael 1988 schreef:[wiki][/wiki]
Suus schreef:De bussen gaan pas in december rijden, beetje zonde om ze dan al in februari te bouwen.
Misschien testbus of demobus. VDL bouwt niet veel dubbeldeksbussen volgens mij en inhet OV zijn we in Nederland er relatief onbekend mee.
Dan zou dat een testbus voor Connexxion moeten zijn.
Als ik naar de touringcarwereld kijk zijn de Van Hool/Scania Astromega (Solmar oa) en de Setra S 431 DT de populairste bussen. VDL is vooral met de enkeldeks Futura erg succesvol op die markt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten