Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Ik vermoed dat dat de “afrit” vanaf de Geldropsedijk naar de N270 evenals de “vluchtstroken” op het gedeelte van daar tot aan de Wolvendijk zijn.
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door quakkerillo »

Tussen de Geldropsedijk (speciale op/afrit voor bussen) en de Wolvendijk.

Edit: Iemand was me net voor.
Laatst gewijzigd door quakkerillo op vr 08 mar 2024, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3232
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TffpaA »

Aha, daar. Thx.
🗣
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ThatPCDude »

TffpaA schreef: vr 08 mar 2024, 09:47 Welke busbanen zijn dit? Ik zit op Koekel Meps te kijken maar zie er daar geen liggen :s
Ik denk dat ze het over de busstroken hebben die langs de A/N270 liggen, zoals hier
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

ovVeluwe schreef: vr 08 mar 2024, 00:18 Op de foto op insta is een streekbus van Hermes te zien, dus dat lijkt me wel ja.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat dat een streekbus voor Hermes is?
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Als je goed inzoomt op het logo achterop de voorste bus kan je het Hermeslogo herkennen
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

ovVeluwe schreef: vr 08 mar 2024, 00:18 Op de foto op insta is een streekbus van Hermes te zien, dus dat lijkt me wel ja.
Ik kan het mis hebben maar die achterste bus lijkt anders toch niet echt op een bus van Hermes. Die zijn compleet laagvoers. Bij die achterste bus lijken de stoelen achterin hoger te staan dan bij de bussen voor Hermes. Arriva heeft bussen zonder tweede uitstapdeur met een verhoogd achterstuk besteld zover ik weet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Hermes ook, die moeten ook nog geleverd worden. :)
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

De lagevloersbussen van Hermes zijn al lang en breed binnen, 32 stuks van de LE variant worden nog verwacht. Arriva krijgt juist alleen maar lagevloersbussen in de 12-meter variant. Ik hoop voor de reiziger in Tilburg mét achterdeur, en niet van het soort vreemde stadsbusconstructies die je in Breda of Rotterdam ziet.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Je kan zien dat het een Hermes bus is door het logo achterop en de plaatsing van het nummer achteraan de zijkant. De lagevloers variant van Hermes zijn al geleverd en de streekbussen zijn in productie. Daarom lijkt me dat behoorlijk zeker. ;)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

ThatPCDude schreef: vr 08 mar 2024, 09:59
TffpaA schreef: vr 08 mar 2024, 09:47 Welke busbanen zijn dit? Ik zit op Koekel Meps te kijken maar zie er daar geen liggen :s
Ik denk dat ze het over de busstroken hebben die langs de A/N270 liggen, zoals hier
Het betreft alleen de op en afritten. Niet de busstrook op de A270 zelf !
Dat zou ook geen zin hebben omdat bij de Wolvendijk de opstopping ontstaat om van 3 naar 2 rijstroken te gaan.
De file zou dan ipv 2 kilometer 1,33 km zijn (alleen dan 3 dik ipv 2) en van 3 naar 2 rijtsroken geeft 'weef'opstoppingen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Buslijn 12 gaat weer rijden (Eindhoven)

Bericht door Mr-W »

Eindhovenaren kunnen vanaf april weer buslijn 12 pakken. Vanaf dan zal er doordeweeks weer één keer per uur een bus rijden, zo heeft Hermes laten weten.
Vanaf dinsdag 2 april wordt de route dus weer gereden van 7.00 uur ‘s ochtends en 18.30 uur ‘s avonds. “En na de zomervakantie gaat de oude dienstregeling weer hersteld worden en rijdt de bus weer twee keer per uur en in het weekend”, aldus Bossong.

https://studio040.nl/nieuws/artikel/bus ... -opgelucht

*bus* *bus* *bus*
teun schreef: vr 08 mar 2024, 11:55 De lagevloersbussen van Hermes zijn al lang en breed binnen, 32 stuks van de LE variant worden nog verwacht. Arriva krijgt juist alleen maar lagevloersbussen in de 12-meter variant. Ik hoop voor de reiziger in Tilburg mét achterdeur, en niet van het soort vreemde stadsbusconstructies die je in Breda of Rotterdam ziet.
Hopelijk niet, bij die bussen merk je dat er achterin een soort hoekje hebt waar in de praktijk niet snel gebruik van wordt gemaakt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

De bussen in Eindhoven zitten zo vaak zo vol dat het hoekje echt wel gebruikt gaat worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: vr 08 mar 2024, 20:11 Het betreft alleen de op en afritten. Niet de busstrook op de A270 zelf !
Dat zou ook geen zin hebben omdat bij de Wolvendijk de opstopping ontstaat om van 3 naar 2 rijstroken te gaan.
De file zou dan ipv 2 kilometer 1,33 km zijn (alleen dan 3 dik ipv 2) en van 3 naar 2 rijtsroken geeft 'weef'opstoppingen.
Maar mogen de 321 en 323 dan het eerst stuk nog wel over de vluchtstrook? Dat zal met invoegend verkeer bij de Geldropsedijk gevaarlijke situaties geven. Of worden de 321 en 323 dan op termijn verlegd om ook die oprit te pakken? Anders staan ze in de ochtendspits lekker in de file vanaf de Smits van Oyenlaan.
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Die file ben je wel vlug door. Het lijkt erger dan dat het is. De file en tijd vanuit Nuenen over de Europalaan en sterrenlaan is erger met de auto in de spits.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

In de auto wellicht wel (ik reed daar vroeger ook dagelijks tot ik op een gegeven moment maar via Eeneind ben gaan rijden), maar de rijtijden voor bussen zijn al krap, die paar minuten kunnen dan behoorlijk vervelend zijn.
"Een touringcar is geen bus"
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door teun »

Net met de 9531 (lijn 400) de reizigers van de 9534 (lijn 400 van 10 minuten eerder) die met pech langs de weg stond overgenomen.
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HNS224 »

Zojuist van Hermes vernomen dat we met de laatste rit van lijn 123 doorrijden naar Gemert centrum en niet eindigen bij Pelgrimsrust. Scheelt toch weer 30 minuten lopen voor reizigers😀.
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lange_Dre »

ZO6176 schreef: za 09 mar 2024, 12:24 De bussen in Eindhoven zitten zo vaak zo vol dat het hoekje echt wel gebruikt gaat worden.
Bij die stads e citea's in Eindhoven zit ook een extra achterdeur. Ik verbaas mij er ook nog steeds over als er nieuwe stadsbussen met maar 1 uitstap deur besteld is. Natuurlijk is het een geld kwestie, minder onderhoud en wellicht lager in kosten bij aanschaf. Maar voor de doorstroming en gebruik van ruimte zou ik eerder voor een extra achterdeur kiezen bij een nieuwe stadsbus.

Voor de streek is dat anders, maar daarvoor bouwd vdl ook een Low Entry e-citea, met een traditioneel verhoogd deel achter de uitstap deur.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

HNS224 schreef: ma 11 mar 2024, 12:48 Zojuist van Hermes vernomen dat we met de laatste rit van lijn 123 doorrijden naar Gemert centrum en niet eindigen bij Pelgrimsrust. Scheelt toch weer 30 minuten lopen voor reizigers😀.
Dst is al een paar weken bekend. Maar dank voor de melding. Ik heb dit issue aangezwengeld 😀
De twee uitlopende ritten in de ochtend zijn nog niet teruggezet. Zou je me via een PB kunnen latem weten of je hier ooit reizigers in treft die ook verder zouden willen reizen?

De laatste twee ritten op 322 vanaf Eindhoven zijn ook weer terug. Dit was echt een foutje bij het maken vd dienstregeling. Hermes weet ook niet hoe die twee ritten zijn gewist.
ELKE wijziging wordt bij de Provincie/ROB voorgelegd.
Mocht je eigenaardigheden aantreffen bij een dienstregeling wijziging in ZOB , laat het weten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

teun schreef: vr 08 mar 2024, 10:00
ovVeluwe schreef: vr 08 mar 2024, 00:18 Op de foto op insta is een streekbus van Hermes te zien, dus dat lijkt me wel ja.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat dat een streekbus voor Hermes is?
Michael schreef: vr 08 mar 2024, 10:12 Als je goed inzoomt op het logo achterop de voorste bus kan je het Hermeslogo herkennen
Op intranet staan anders ook foto's van bussen met drie deuren. Nu kan ik die instapagina van Hermes zo snel niet vinden. Enkel, van die overprijsde textielboer.
🍉
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

De foto stond op de instagram pagina van Arriva
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Dionysusnu
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dionysusnu »

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Anyhow, ik heb toestemming van mijn leidinggevende om foto's van de bussen te plaatsen welke nu op intranet staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo te zien krijgen de bussen dus drie deuren.
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hainje: hele mooie foto's :pos:
Hopelijk komen ze snel naar Tilburg :)
Bij het zien van deze foto's krijg ik al zin om naar Tilburg te gaan om ze daar op foto te zetten als ze er zijn hahaha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten