Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

jwalk1 schreef:Bussen zijn bij Arriva gehuurd, volgens een chauffeur van van Driel hebben ze ze enkele weken geleden opgehaald uit Zwolle en zijn ze ter vervanging van de syntussen omdat de levertijd van de nieuwe bussen langer is dan verwacht, de nieuwe bussen zullen deze week komen als alles goed gaat vertelde dezelfde chauffeur.
Welke nieuwe bussen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

buschauffeur schreef:Over airco gesproken: het is inmiddels juni en de Citaro's hebben nog steeds geen passagiersairco? Voor vrijdag wordt een temperatuur van zo'n dertig graden verwacht...
Kregen de Citaro's dat dan?
"Een touringcar is geen bus"
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Dat is op dit forum wel verschillende keren gezegd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Het is hier meermaals gezegd inderdaad, maar Arriva is het niet verplicht. Dus ik moet het nog maar zien dat het gebeurt. In het ergste geval rijden we nog vier jaar zonder airco rond in Tilburg. Zijn ergere zaken in de wereld.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Vijf jaar zonder airco?
"Een touringcar is geen bus"
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Hainje schreef:Het is hier meermaals gezegd inderdaad, maar Arriva is het niet verplicht. Dus ik moet het nog maar zien dat het gebeurt. In het ergste geval rijden we nog vier jaar zonder airco rond in Tilburg. Zijn ergere zaken in de wereld.
Zeker, maar het is gewoon oneerlijk ten opzichte van de passagiers. En het 'driedeursargument' vind ik maar slap.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

buschauffeur schreef:
jwalk1 schreef:Bussen zijn bij Arriva gehuurd, volgens een chauffeur van van Driel hebben ze ze enkele weken geleden opgehaald uit Zwolle en zijn ze ter vervanging van de syntussen omdat de levertijd van de nieuwe bussen langer is dan verwacht, de nieuwe bussen zullen deze week komen als alles goed gaat vertelde dezelfde chauffeur.
Welke nieuwe bussen?
Volgens mij zouden ze MAN's gaan bestellen. Las ik in ieder geval een aantal maanden geleden hier.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik denk dat ze inmiddels wel zijn. En zo boeiend vind ik die vertrekstaat niet. Ik heb wel ooit twee vertrekstaten van lijn 25 naar Helmond in Beek en Donk bij het Gemeentehuis gevonden. Blijkbaar had Arriva in 2012 de Hermes-staat (in 2011 verzorgde Hermes nog de vertrekstaten, vanaf 2012 deed Arriva dat voor de hele lijn 25) laten zitten en de eigen eroverheen gedaan. En in 2013 zijn ze er bij het overzetten schijnbaar uitgevallen en heeft men gewoon laten liggen. Die had ik wel meegenomen :)

Mocht lijn 21 gaan verdwijnen, dan wil ik overwegen om het haltebord van de halte Otterweg inclusief vertrekstaat als memento af te schroeven :P Alleen durf ik dat toch niet en doe het dus ook niet.
Je bedoeld zoiets...
Afbeelding
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Update

In de vorige pagina vertelde ik dat er aantal gloednieuwe Scania bussen zouden komen voor de Stad Den Bosch qua bus te kort, dit was een flauwe 1 April grap ben ik van de week achter gekomen :(
Ook Arriva is er van op de hoogte en was hier niet blij mee dat iemand een nep nieuwsbrief in de kantine had opgehangen.
Dus helaas voor veel mensen die bus foto's maken en voor me zelf geen gloednieuwe bussen erbij voor Den Bosch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:
buschauffeur schreef:
jwalk1 schreef:Bussen zijn bij Arriva gehuurd, volgens een chauffeur van van Driel hebben ze ze enkele weken geleden opgehaald uit Zwolle en zijn ze ter vervanging van de syntussen omdat de levertijd van de nieuwe bussen langer is dan verwacht, de nieuwe bussen zullen deze week komen als alles goed gaat vertelde dezelfde chauffeur.
Welke nieuwe bussen?
Volgens mij zouden ze MAN's gaan bestellen. Las ik in ieder geval een aantal maanden geleden hier.

Klopt !! :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Update

In de vorige pagina vertelde ik dat er aantal gloednieuwe Scania bussen zouden komen voor de Stad Den Bosch qua bus te kort, dit was een flauwe 1 April grap ben ik van de week achter gekomen :(
Ook Arriva is er van op de hoogte en was hier niet blij mee dat iemand een nep nieuwsbrief in de kantine had opgehangen.
Dus helaas voor veel mensen die bus foto's maken en voor me zelf geen gloednieuwe bussen erbij voor Den Bosch.
Ook wel een late 1 aprilgrap, maar is het wel waar dat er sprake is van een bustekort en zo ja, weet je of en hoe dat dan opgelost gaat worden?
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Update

In de vorige pagina vertelde ik dat er aantal gloednieuwe Scania bussen zouden komen voor de Stad Den Bosch qua bus te kort, dit was een flauwe 1 April grap ben ik van de week achter gekomen :(
Ook Arriva is er van op de hoogte en was hier niet blij mee dat iemand een nep nieuwsbrief in de kantine had opgehangen.
Dus helaas voor veel mensen die bus foto's maken en voor me zelf geen gloednieuwe bussen erbij voor Den Bosch.
Ook wel een late 1 aprilgrap, maar is het wel waar dat er sprake is van een bustekort en zo ja, weet je of en hoe dat dan opgelost gaat worden?

Er is idd zeker een bustekort op de stadsdienst in Den Bosch, de 8611 VDL demo-bus van Frysland rijd al aantal maanden op de Lijn 60 - 70 & 80 P+R dienst en ook al paar keer op streekdienst gezien. Wat ze er aan gaan doen ??? geen idee.
Ik weet alleen dat VanDriel aantal gloednieuwe MAN bussen krijgt en dat Arriva ze huurt misschien wel ook voor op de stad ?.... het is een wilde gok hoor, we zullen het vanzelf wel zien binnenkort of ook niet.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

En zo blijkt maar weer dat je kantinepraat ook altijd met een korrel zout moet nemen.

@huib: jep, dat :)
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

fogeltje schreef:En zo blijkt maar weer dat je kantinepraat ook altijd met een korrel zout moet nemen.

@huib: jep, dat :)
Inderdaad :) hahaha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Maar die Van Driel bussen, weet er al iemand of het van die CNG bussen zijn van Veolia en Breng of die van TCR en RET.
Als ze komen althans, want misschien is dit ook weer een verzinsel van een liefhebber dat tot valse hoop is gegroeit.

En trouwens, het lijkt of Arriva alles alleen maar aan het winnen is door dat andere blunderen. Later zie je bijna overal Arriva behalve bij de Grote steden. Eindhoven gaat er waarschijnlijk ook aan dus die kunnen we al weglaten uit de lijst met grote steden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SuperGhost »

Vind je dat gek? Niet voor niets dat de Duitsers zo hebben gepleit voor aanbesteden van het OV in de EU, want die wisten natuurlijk allang dat hun staatsbedrijf (DB) zo enorm groot was dat het toch wel de Europese markt zal veroveren.

Dat is namelijk hét principe van de markt: de grote bedrijven slokken de kleinere op. Op deze manier weten de Duitsers natuurlijk zeer eenvoudig de macht te veroveren op het spoorwegnet van andere landen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door STF »

Misschien een beetje off-topic maar aangezien jullie het er toch min of meer over hebben; vanaf 2016 gaat Luxemburg de busRITTEN (dus NIET busLIJNEN) Europees aanbesteden maar de regels worden zo extreem streng dat vrijwel geen enkel buitenlands bedrijf interesse zal hebben.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

OmniLezer schreef:Maar die Van Driel bussen, weet er al iemand of het van die CNG bussen zijn van Veolia en Breng of die van TCR en RET.
Als ze komen althans, want misschien is dit ook weer een verzinsel van een liefhebber dat tot valse hoop is gegroeit.

En trouwens, het lijkt of Arriva alles alleen maar aan het winnen is door dat andere blunderen. Later zie je bijna overal Arriva behalve bij de Grote steden. Eindhoven gaat er waarschijnlijk ook aan dus die kunnen we al weglaten uit de lijst met grote steden.
Arriva een verplicht geleed (ong. 25 stuks nogwel).
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

SuperGhost schreef: Dat is namelijk hét principe van de markt: de grote bedrijven slokken de kleinere op. Op deze manier weten de Duitsers natuurlijk zeer eenvoudig de macht te veroveren op het spoorwegnet van andere landen.
Nou, principe. Het is een (helaas) logisch gevolg op....
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

OmniLezer schreef:Maar die Van Driel bussen, weet er al iemand of het van die CNG bussen zijn van Veolia en Breng of die van TCR en RET.
Als ze komen althans, want misschien is dit ook weer een verzinsel van een liefhebber dat tot valse hoop is gegroeit.

En trouwens, het lijkt of Arriva alles alleen maar aan het winnen is door dat andere blunderen. Later zie je bijna overal Arriva behalve bij de Grote steden. Eindhoven gaat er waarschijnlijk ook aan dus die kunnen we al weglaten uit de lijst met grote steden.

Ja qua de nieuwe bussen voor VanDriel is het 100% waar omdat ze nu me oude ex-Arriva brabant bussen rijden
die hier niet meer mogen rijden, ze zijn van Arriva gehuurd tot dat de gloednieuwe MAN bussen komen voor VanDriel.
Of het oude bussen zijn van Breng of R-Net geen idee die zijn namelijk niet gloednieuw dus daar kan ik niets over zeggen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Een behoorlijke tijd geleden is reeds in de media verschenen dat Van Driel gloednieuwe bussen besteld heeft voor hun ritten in Brabant. Dat zouden multifunctioneel bruikbare wagens worden, oftewel bussen die men zowel voor tourvervoer als voor de lijndienst in kan zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

Vandaag voor het eerst sinds een week maar weer eens met de bus naar school gegaan nadat ik mn rijbewijs heb gehaald (heuj). Ik merkte dat het vandaag in ieder geval een behoorlijke chaos was met materiaalinzet: vanochtend om kwart voor 8 de 8139 op lijn 156 naar Den Bosch gezien in Schijndel en toen ik vanmiddag de 156 naar Den Bosch pakte, werd deze gereden door de 7217 die in Sint-Michielsgestel de 7221 op lijn 156 naar Eindhoven tegenkwam. Ik weet dat er wat rondgeswitcht wordt tussen stad/streek/Volans, maar vond het vandaag wel een beetje van de zotten. :?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Volvo 8909 wordt standaard in de avondspits op lijn 156 ingezet. Zie ze in ieder geval vaker rijden.

Maar ik kan het nog leuker maken. Om 18:20 kwam ik op de Heeswijksebrug de 8202 tegen in tegengestelde richting op lijn 306 richting Den Bosch. Circa 5 minuten eerder kwam ik nog bij de gemeentewerf van Schijndel op dezelfde lijn en richting nog wel een Volvo 8900 tegen.

Maar voor de mensen die in de 8202 zaten wensde ik wel sterkte (stadsamba).
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:Volvo 8909 wordt standaard in de avondspits op lijn 156 ingezet. Zie ze in ieder geval vaker rijden.

Maar ik kan het nog leuker maken. Om 18:20 kwam ik op de Heeswijksebrug de 8202 tegen in tegengestelde richting op lijn 306 richting Den Bosch. Circa 5 minuten eerder kwam ik nog bij de gemeentewerf van Schijndel op dezelfde lijn en richting nog wel een Volvo 8900 tegen.

Maar voor de mensen die in de 8202 zaten wensde ik wel sterkte (stadsamba).

Volvo 8900 ?? als een Volans (dus Volans uiterlijk) of.........
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Maar jah laat ik dan maar effe ook mee doen hahahahahha
Vanmorgen toen ik naar me werk ging met auto en reed bij Heijmans in Rosmalen / Hintham kwam ik een stadsCitea tegen op de Lijn 158 naar Veghel.

En ik zag trouwens vandaag een oude VDL Berkhof Ambassador Lesbus tegen in Rosmalen op de oudebaan.
Het ging om deze die ik vorige week al zag staan op de Arriva stalling in Den Bosch toen ik dagje mee ging met m'n vader.
Gisteren avond moest een maat van mij dienst rijden op Lijn 135 Wijk en Aalburg met de stadcitea 8111
Hierbij de foto's van de Lesbus en de Arriva 8111 op Lijn 135

Afbeelding
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten