Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dat hoeft niet eens, laat het rusten en we komen er vanzelf wel achter. Als je dingen blijft vragen en aandringen komt dat vaak de relatie niet ten goede, just relax! Zul je nodig hebben als je op de stad en streek vertraging hebt.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Dat hoeft niet eens, laat het rusten en we komen er vanzelf wel achter. Als je dingen blijft vragen en aandringen komt dat vaak de relatie niet ten goede, just relax! Zul je nodig hebben als je op de stad en streek vertraging hebt.
Geen zorgen ben altijd heel zen :pos: :pos: Thnx
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Gisteren is het nieuwe busstation van Tilburg geopend *bus*
En zelf voel ik me er nu al prettig bij. Het oude busstation was dan ook zo erg dat zelfs het tijdelijke busstation aan de noordzijde als een verademing voelde. Het nieuwe busstation is natuurlijk een stuk mooier, met prettig ogend tegelwerk en een grote overkapping waardoor je niet meer zo snel nat wordt als voorheen. Eenzelfde soort tegelwerk wordt nu nog aangebracht aan de voorzijde van het station ter hoogte van de gerenoveerde stationshal.

Wel heel typisch is dat de reisinformatie nog niet op orde was, waarmee ik vooral op de digitale reisinformatie op de borden doel en ook is er tegenstrijdige analoge informatie aanwezig (bij sommige lijnen staat halteplek G als startpunt terwijl dat bedoeld is als uitstaphalte, op de kaart stond dan weer dat dezelfde lijn op halteplek E staat). Ook met de chipkaart was nog niet alles 100% waardoor ik gisteren gratis heb gereisd *O* .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Reisinformatie die nog niet op orde is lijkt een standaard kinderziekte. Denk aan de Noord-Zuidlijn, maar ook op het nieuwe busstation dat afgelopen maand geopend is in Zwolle ontbreekt nog regelmatig de digitale reisinformatie op de borden. Laten we hopen dat het zowel daar als in Tilburg snel opgelost is.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

SLToilet schreef:Ook met de chipkaart was nog niet alles 100% waardoor ik gisteren gratis heb gereisd *O* .
Is iets niet helemaal goed gegaan met updaten waarschijnlijk. Daardoor konden ook de juiste bestemmingen niet gefilmd worden op de bussen waardoor de meeste bussen met het lijnnummer + Arriva op de bestemmingsfilm rondreden. Dit probleem speelt alleen op de stadslijnen. Bij de streeklijnen klopt het wel allemaal en kan er gewoon in en uit gechecked worden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Voor de TCR-fappers (die zullen er vast wel zijn): het voertuig wat op OVZoeker zichtbaar is met nummer 90, is in werkelijkheid de TCR 726(?), een gelede Citaro.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

En dat is een ex-Connexxion Zuidtangentbus.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Het nieuwe busstation in Tilburg ziet er echt onwijs mooi uit.
Ben er vandaag geweest ging op bezoek bij goede vriendin. Echt een goede vooruitgang mag Tilburg zeker blij mee zijn en natuurlijk ook de reizigers :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

De 8142 in Tilburg rijdt al een paar dagen rond met verkeerde lijnfilm.Als lijn 8 staat er Keldonk of zoiets ipv 't Laar
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door isadora »

Jasper073 schreef:Het nieuwe busstation in Tilburg ziet er echt onwijs mooi uit.
.....:)
Heb je niet een smartpic gemaakt?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

RobertT schreef:De 8142 in Tilburg rijdt al een paar dagen rond met verkeerde lijnfilm.Als lijn 8 staat er Keldonk of zoiets ipv 't Laar
Ik gok dat er Kroeven-Langdonk op staat. Dat zag ik gisteren in ieder geval wel op de DRIS staan in Tilburg. Dus zou zomaar kunnen dat het dus ook op de bussen word getoond.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

isadora schreef:
Jasper073 schreef:Het nieuwe busstation in Tilburg ziet er echt onwijs mooi uit.
.....:)
Heb je niet een smartpic gemaakt?
Sorry niet aan gedacht om foto van te maken.

Had van de week trouwens een leuke bus toen ik naar huis ging van werk.
Stond te wachten bij halte en toen kwam ie aan rijden en was de 8610 :) op Lijn 11 Centraal Station.
Die zag ik met Carnaval op Transferium Lijn 60 rijden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

@Michael,
ja,klopt dat stond er idd ook op de bus.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Weet iemand nog mooie lijnen in West Brabant? Wil ergens de aankomende weken even een rondje maken. (Ik denk in de meivakantie ofzoiets.) En mijn 2e vraag is: Op welke lijn zet TCR hun Mercedes Citaro bussen (ex AML en gelede bussen) in?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Die Citaro's rijden overal en nergens, zoals normaal bij TCR. Even OVZoeker in de gaten houden, vooral in de spitsen natuurlijk.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Rijdt TCR in de meivakantie ook in de spits op normale streeklijnen? Of is de kans klein dat ik ze tref in de meivakantie?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Vrijwel alle 600-lijnen blijven in de meivakantie op stal, en de versterkingsritten idem dito, dus ik verwacht niet heel veel TCR-inzet. Lijn 120 wordt geheel door TCR gereden, en meestal is er in de spits wat versterking van lijn 400.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

busfanNL schreef:Weet iemand nog mooie lijnen in West Brabant? Wil ergens de aankomende weken even een rondje maken. (Ik denk in de meivakantie ofzoiets.) En mijn 2e vraag is: Op welke lijn zet TCR hun Mercedes Citaro bussen (ex AML en gelede bussen) in?
1.
Lijn 122 Lage Zwaluwe - Breda
Lijn 132 Breda -Tilburg
Lijn 104 Roosendaal - Bergen op Zoom
Lijn 223 Almkerk - Waalwijk
Lijn 620 Werkendam - Dordrecht
De laatste 2 lijnen gaan met een pontje mee. :)

2. TCR gelede citaro zie ik regelmatig op lijn 627, maar ik vermoed dat die ook op de Eftelinglijnen rijden, daar zie ik TCR vaker met geleed. Normale Citaros zie ik in Breda regelmatig besloten schoolvervoer rijden.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Wat betreft mooie lijnen hangt het er natuurlijk een beetje van af waar je van houdt. Als het gaat over bijvoorbeeld rijden door oude Brabantse dorpjes en het zien van vergezichten dan zou ik lijn 121 (Gorinchem - Den Bosch) en lijn 134 (Waalwijk - Raamsdonksveer) aan het rijtje toe willen voegen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Chrysa schreef:
busfanNL schreef:Weet iemand nog mooie lijnen in West Brabant? Wil ergens de aankomende weken even een rondje maken. (Ik denk in de meivakantie ofzoiets.) En mijn 2e vraag is: Op welke lijn zet TCR hun Mercedes Citaro bussen (ex AML en gelede bussen) in?
1.
Lijn 122 Lage Zwaluwe - Breda
Lijn 132 Breda -Tilburg
Lijn 104 Roosendaal - Bergen op Zoom
Lijn 223 Almkerk - Waalwijk
Lijn 620 Werkendam - Dordrecht
De laatste 2 lijnen gaan met een pontje mee. :)

2. TCR gelede citaro zie ik regelmatig op lijn 627, maar ik vermoed dat die ook op de Eftelinglijnen rijden, daar zie ik TCR vaker met geleed. Normale Citaros zie ik in Breda regelmatig besloten schoolvervoer rijden.
Top bedankt voor je goeie suggesties. Ik neem aan dat die efteling lijnen vooral in weekenden en vakanties rijden? Zijn dat ook een beetje mooie routes?

@Globetrotter: ook bedankt voor je goeie suggesties.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

busfanNL schreef:Weet iemand nog mooie lijnen in West Brabant? Wil ergens de aankomende weken even een rondje maken. (Ik denk in de meivakantie ofzoiets.) En mijn 2e vraag is: Op welke lijn zet TCR hun Mercedes Citaro bussen (ex AML en gelede bussen) in?
Inzet weet ik zo niet, maar een paar hele oude AML bussen (de MAN's) vind je op dit moment in Oss op industrieterrein De Geer. Daar staan er 2 (een van de twee wordt wel eens afgewisseld met een ex-Veolia Ambassador).
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

busfanNL schreef: Top bedankt voor je goeie suggesties. Ik neem aan dat die efteling lijnen vooral in weekenden en vakanties rijden? Zijn dat ook een beetje mooie routes?

@Globetrotter: ook bedankt voor je goeie suggesties.
Die vanaf Tilburg en Den Bosch zijn alleen maar snelweg. De officiele route van de Eftelinglijn vanuit Breda is wel leuk, maar in de praktijk rijdt dat ding over de N285 en A59, gezien hoe vaak ik die lijn daar tegen ben gekomen. :')
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

busfanNL schreef: En mijn 2e vraag is: Op welke lijn zet TCR hun Mercedes Citaro bussen (ex AML en gelede bussen) in?
Kwam er vandaag een tegen op lijn 120 Gorinchem - Werkendam.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Ik spotte net VDL Citea 7820 van de Rheinbahn in Eindhoven. De bus reed de snelweg richting Venlo op. De tweede serie VDL's wordt dus aan de Rheinbahn geleverd. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Hoe meer Nederlandse bussen in Duitsland, hoe beter ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten