Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik zag in een fotogroep de 8610 in Brabant kleuren maar zonder Brabant opdruk in het DAV-gebied rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen dat er geen Brabantse teksten meer op zitten, maar die bus rijdt in elk geval al elke dag consequent op dezelfde omloop. Hij is steeds rond 7.30 uur op Utrecht Centraal als lijn 81.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Is die bus dus permanent weg? En waarom? Waarom niet een van de oudere 82xx pakken? Ben het een beetje beu dat Brabant altijd zijn nieuwste bussen kan inleveren (Connexxion had er ook een handje van in de vorige concessie SRE/De Peel).
"Een touringcar is geen bus"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stefan »

Volgens mij zijn er gewoon tijdelijk wat tekorten en zal 'ie binnenkort weer 'gewoon' op de Brabantse lijnen te zien zijn. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Wel bijzonder dat ze dan de Brabantse stickers verwijderd hebben. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

fogeltje schreef:Is die bus dus permanent weg? En waarom? Waarom niet een van de oudere 82xx pakken? Ben het een beetje beu dat Brabant altijd zijn nieuwste bussen kan inleveren (Connexxion had er ook een handje van in de vorige concessie SRE/De Peel).
Dit is gewoon gezeik. Er rijdt een bus ergens anders en meteen is Brabant zijn nieuwste bussen aan het inleveren. Dat gebeurt echt niet alleen in Brabant en kan vaak ook omdat het lijnennet een jaar na ingang wordt aangepast (effectiever wordt gereden).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Is die bus dus permanent weg? En waarom? Waarom niet een van de oudere 82xx pakken? Ben het een beetje beu dat Brabant altijd zijn nieuwste bussen kan inleveren
De 80xx reeks rijdt al grotendeels rond buiten de provincie. Volgens mij hebben ze gewoon een bus uit Schelluinen/Gorinchem gepakt om in te zetten.
fogeltje schreef:(Connexxion had er ook een handje van in de vorige concessie SRE/De Peel).
???
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:Ik zag in een fotogroep de 8610 in Brabant kleuren maar zonder Brabant opdruk in het DAV-gebied rijden.
De Provincie Brabant sticker zit sinds de nieuwe concessie alleen nog maar aan de achterkant. Alleen TCR heeft die stickers ook op de zijkant zitten.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Ten tijden van Veolia, en dat zal nu waarschijnlijk niet anders zijn, moesten op bussen die anders worden ingezet dan lijnen uit de concessie de stickers met de provincie Noord-Brabant worden afgeplakt/worden verwijderd. Idem voor bussen die tijdelijk werden ingezet voor de concessie, die moesten een bordje hebben met daarop de tekst provincie Noord-Brabant.

Dat TCR en ook Veolia/Arriva daar niet altijd even zorgvuldig mee omgaan....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Iemand enig idee of de treinaanvullende bussen tussen Rosmalen en Den Bosch nog rijden?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Mobiele CiCo staat er nog steeds, maar de blaadjes met wanneer de bussen vertrekken zijn weg.
Samen met de mededeling dat er nu "langere" treinen mogen rijden denk ik dat deze bussen niet meer rijden. Helaas pak ik die sprinter niet meer in de ochtend.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen dat er geen Brabantse teksten meer op zitten, maar die bus rijdt in elk geval al elke dag consequent op dezelfde omloop. Hij is steeds rond 7.30 uur op Utrecht Centraal als lijn 81.
Bijna altijd dan want ik ben de bus ook al om 8:00 op de Lingedijk in Heukelum tegengekomen.
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

fogeltje schreef:Is die bus dus permanent weg? En waarom? Waarom niet een van de oudere 82xx pakken? Ben het een beetje beu dat Brabant altijd zijn nieuwste bussen kan inleveren (Connexxion had er ook een handje van in de vorige concessie SRE/De Peel).
Uhh... Volgensmij heeft Arriva onderhand half Friesland (met teruggaaf van een paar 80xx schrootbussen) en het Rivierenland (en daarvoor weer Friesland) gedeeltelijk leeggetrokken om hier het materieel aan te vullen met jong-gebruikte bussen. Voor de verderrest is er binnen Brabant in de huidige concessieperiode alleen maar geschoven met materieel (8151-8152 geruild met 8924-8926 en 7280 omgebouwd tot Brabantliner, etc).
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

RvdG94 schreef:
fogeltje schreef:Is die bus dus permanent weg? En waarom? Waarom niet een van de oudere 82xx pakken? Ben het een beetje beu dat Brabant altijd zijn nieuwste bussen kan inleveren (Connexxion had er ook een handje van in de vorige concessie SRE/De Peel).
Uhh... Volgensmij heeft Arriva onderhand half Friesland (met teruggaaf van een paar 80xx schrootbussen)
De 80xx- serie kon vervangen worden omdat HWGO door Arriva verloren was en deze bussen daarom vrij zijn gekomen om elders ingezet te worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:
fogeltje schreef:Ik zag in een fotogroep de 8610 in Brabant kleuren maar zonder Brabant opdruk in het DAV-gebied rijden.
De Provincie Brabant sticker zit sinds de nieuwe concessie alleen nog maar aan de achterkant. Alleen TCR heeft die stickers ook op de zijkant zitten.
Oh dat was me nog niet opgevallen. Ik zie vrijwel nooit meer een Arriva-bus. Kon helaas de achterkant van de bus op de foto niet zien.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Bij de 82** Ambassadors en de 7** Citaro's hebben ze de Brabant stickers van de zijkant afgehaald. Bij de nieuwe bussen hebben die nooit aan de zijkant gezeten.
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Ezra schreef:Iemand enig idee of de treinaanvullende bussen tussen Rosmalen en Den Bosch nog rijden?
Zover ik gehoord heb,zouden die pas sneuvelen als de IC 3600 extra stops gaat maken,vanaf 8 februari
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Gaat dat een tijdelijke oplossing zijn? Nog meer stops op de 3600 zit niemand op te wachten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

fogeltje schreef:Gaat dat een tijdelijke oplossing zijn? Nog meer stops op de 3600 zit niemand op te wachten.
Wel als die in Nijmegen Dukenburg en Wijchen gaat stoppen. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Gaat dat een tijdelijke oplossing zijn? Nog meer stops op de 3600 zit niemand op te wachten.
Volgens het laatste wat ik gelezen heb vervallen de stops van de 3600 tussen Arnhem en Nijmegen per as. december en komen er extra treinen te rijden tussen Nijmegen en Wijchen en tussen Oss en 's-Hertogenbosch.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Misschien is het meer een utopisch idee, maar is het niet handiger om de gehele treindienst 3600 terug te zetten naar "sneltrein" in plaats van "intercity"??
Op die manier kun je ook naar het publiek toe makkelijker verantwoorden dat er vaker gestopt word.

Mijn voorstel zou zijn om de 3600 op de volgende stations te laten stoppen:

Roosendaal - Etten-Leur - Breda - (Gilze Rijen) - (Tilburg Universiteit) - Tilburg - 's-Hertogenbosch - (Rosmalen) - Oss - (Wijchen) - Nijmegen - (Nijmegen Lent) - (Elst) - (Arnhem Zuid) - Arnhem - (Arnhem Presikhaaf) - Dieren - Zutphen - Deventer - Olst - Wijhe - Zwolle.

*stations tussen de haakjes alleen in de spits.



Desondanks zal de dienstregeling van ns voor 2017 de problemen niet echt oplossen. Pas na 2025 kan er structureel iets veranderen, waardoor alle stations de benodigde diensten krijgen die het nodig hebben.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Z2N »

Wijchen heeft al kwartiersdienst met sprinters, deze sprinter wordt aan het eind van het jaar doorgetrokken naar Arnhem zodat de 3600 non-stop kan rijden tussen Arnhem en Nijmegen. Rosmalen gaat ook al een extra sprinter krijgen (O - Ht), en extra stoppen tussen Tilburg en Breda gaat niet door de vele goederenpaden die daar liggen.

Bovendien zou zoveel stations slechts in de spits aandoen funest zijn voor de aansluitingen, omdat je er voor de hele dag ruimte voor moet verzinnen. De 3600 heeft momenteel knopen in Rsd en Zp en Zl, en daar moet je niet aan willen morrelen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Gothic-Writer schreef: Mijn voorstel zou zijn om de 3600 op de volgende stations te laten stoppen:

Roosendaal - Etten-Leur - Breda - (Gilze Rijen) - (Tilburg Universiteit) - Tilburg - 's-Hertogenbosch - (Rosmalen) - Oss - (Wijchen) - Nijmegen - (Nijmegen Lent) - (Elst) - (Arnhem Zuid) - Arnhem - (Arnhem Presikhaaf) - Dieren - Zutphen - Deventer - Olst - Wijhe - Zwolle.

*stations tussen de haakjes alleen in de spits.
Wat ik hier even tussenuit wil pakken is het feit dat hier Gz én Tbu aangedaan worden maar Tbr niet! Gebaseerd op cijfers uit 2013/4 blijkt dat Gz en Tbr ongeveer evenveel reizigers hebben en de wijk Reeshof groeit nog steeds een beetje. Verder is het de vele inwoners van Tbr een doorn in het oog dat ze geen aansluitingen hebben op de 900 (Shl/Asd, sneller in Rtd), 1900 (Ehv) of een overstap moeten nemen op de slome 5200 naar Ehv. En de 3600 zelf is ook slecht bereikbaar vanaf Tbr.

Maar toch twijfel ik ten zeerste of de stoppende 3600 daarvoor wel de oplossing is behalve dat je hiermee Tbr als het ware 'discrimineert'.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

De ICd/1900 gaat vanaf volgend jaar elk kwartier rijden, dus de grote overstap die 'we' nu vanuit de Reeshof hebben richting Rotterdam en Eindhoven verdwijnt daarmee vanzelf.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Hainje schreef:De ICd/1900 gaat vanaf volgend jaar elk kwartier rijden, dus de grote overstap die 'we' nu vanuit de Reeshof hebben richting Rotterdam en Eindhoven verdwijnt daarmee vanzelf.
ICd/1900? Ik begrijp dat vakjargon stoerder klinkt maar het zou ook fijn zijn dat iedereen het snapt wat jij bedoelt? :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten