Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:We gaan het zien hoe ze alles gaan aanpakken en wanneer ze er aan beginnen.
Ik heb ook gezien op een site weet effe niet meer de naam dat waar het oude ziekenhuis was daar ook alles open gaat
en opnieuw wordt gemaakt en er komt een mini-busstation schuin tegen over.
GZG of Carolus?
Ezra schreef:Mogen bussen die op dit moment vanaf de rotonde aan de Koningweg komen direct de Oranje Nassaulaan oversteken om de Colvenierstraat richting CS in te steken? Ik zag dit laatst namelijk gebeuren toen ik in lijn 306 richting Den Bosch zat.
Dat is al een tijdje zo. Ik denk vooral om de bussen minder vertraging te laten geven vanwege het Drakenplein. Daar ksn het namelijk akelig druk zijn door voetgangers vanaf het centrum richting station en vice versa en mogelijk ook om zware voertuigen voorgoed daar zoveel mogelijk te weren. Als je overigens ook goed keek hebben ze dat punt ook aangepast en moeten weggebruikers komende uit het noorden voorrang geven aan deze overstekende bussen en dat was eerst niet zo.

Ik kan me overigens ook herinneren dat een aantal jaar geleden de drakentunnel dicht was wegens scheuren/verzakkingen. Mogelijk dat dit ook een reden is om zoveel mogelijk bussen te weren van de drakenplein, naast het feit dat het daar vaak druk is met verkeer, fietsers en voetgangers (waarbij de laatste twee ook nog eens voorrang hebben op het verkeer dat van de rotonde af moet).
Ik bedoelde idd het oude GZG ja :)
en dat de bussen niet meer rondje langs de draak doen is idd qua vertraging en dat het beton van de draak zwakjes is
sinds dien mogen ze niet meer daar rijden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dat beton verhaal was in 2015. Met de snelle afslag wordt de rotonde minder belast.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Meende dat het wat langer was dan 2015. Zag in 2012 namelijk op het dak werkzaamheden namelijk waarbij de rotonde zelfs werd afgesloten vanuit bepaalde richtingen.

Hieronder in de link staat overigens inderdaad iets over een busstation op het gasthuiskwartier. Maar niet over de grootte en vooral gezien de andere voorzieningen kan het net zo goed iets zijn zoals de huidige situatie. Enkel bushokjes achter elkaar.

http://www.nieuwbouw-den-bosch.nl/proje ... kenmerken/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

In 2015 is die snelle afslag gemaakt, omdat de tunnel gesloten was. Het speelt idd al langer.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Voorlopig zit er een 'Brabantliner' in de 'lappenmand'.
Deze avond betrokken geweest bij een aanrijding in Raamsdonkveer. *bron: Telegraaf.

Alleen op de persfoto was niet zichtbaar om welk wagenparknummer het gaat. Het is wel een Mercedes Intouro.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Gothic-Writer schreef:Voorlopig zit er een 'Brabantliner' in de 'lappenmand'.
Deze avond betrokken geweest bij een aanrijding in Raamsdonkveer. *bron: Telegraaf.

Alleen op de persfoto was niet zichtbaar om welk wagenparknummer het gaat. Het is wel een Mercedes Intouro.
Deze:

Afbeelding

Bron. http://www.omroepbrabant.nl/?news/24382 ... sveer.aspx
Plutona
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Allemachtig, dat ziet er niet mals uit...
Ben benieuwd óf die bus nog wel hersteld wordt.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Wat erg zeg voor de bestuurder van de auto. Gelukkig zaten er op dat moment niet veel passagiers in de bus.
Plutona schreef:Allemachtig, dat ziet er niet mals uit...
Ben benieuwd óf die bus nog wel hersteld wordt.
Zover ik kan zien op de beelden https://www.youtube.com/watch?v=U5fz-9rfHpE is alleen de voorkant van de bus flink beschadigd.
Ze zullen de bus vast wel herstellen alleen hij zal een tijdje uit de vloot worden gehaald.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Als er niets verbogen is aan de ophanging dan kan deze bus volgende week alweer rondrijden. Lang leve de modulaire opbouw.....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De Arriva 8905 die betrokken was bij het ongeluk op de A59 bij Den Bosch is weer in dienst. Rijdt nu op lijn 142 tussen Tilburg en Hilvarenbeek.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:De Arriva 8905 die betrokken was bij het ongeluk op de A59 bij Den Bosch is weer in dienst. Rijdt nu op lijn 142 tussen Tilburg en Hilvarenbeek.
Ja nou je het zegt klopt idd, zag hem gisteren voor mij rijden op Lijn 3 Rosmalen via Hintham toen ik van werk naar huis ging.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hij is afgelopen dinsdag weer in dienst gekomen.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:Hij is afgelopen dinsdag weer in dienst gekomen.
Oke dan :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Ik heb een vraagje. Elke werkdag rond 17:00 uur vertrekt een lijn 310 naar steenbergen rotonde met een TCR wagen(meestal een Man).Waar ligt de halte steenbergen rotonde en waarom rijdt die versterkingsrit niet door naar Bergen op Zoom.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Steenbergen Rotonde bestaat niet voor zover ik weet, wel Rondweg. Misschien bedoel je dat of misschien klopt de bestemming van TCR niet helemaal. De reden dat de TCR-bus niet de hele route rijdt, zal zijn omdat de versterking niet op het hele traject van lijn 310 nodig is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Milco schreef:Steenbergen Rotonde bestaat niet voor zover ik weet, wel Rondweg. Misschien bedoel je dat of misschien klopt de bestemming van TCR niet helemaal. De reden dat de TCR-bus niet de hele route rijdt, zal zijn omdat de versterking niet op het hele traject van lijn 310 nodig is.
Ik denk dat de TCR bestemming niet helemaal klopt. Maar bedankt voor de uitleg.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

busfanNL schreef:
Milco schreef:Steenbergen Rotonde bestaat niet voor zover ik weet, wel Rondweg. Misschien bedoel je dat of misschien klopt de bestemming van TCR niet helemaal. De reden dat de TCR-bus niet de hele route rijdt, zal zijn omdat de versterking niet op het hele traject van lijn 310 nodig is.
Ik denk dat de TCR bestemming niet helemaal klopt. Maar bedankt voor de uitleg.
Deze versterkingsrit/ extra rit staat niet in de dienstregeling. Betaald Arriva deze rit uit eigen zak?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Dat weet ik niet. Ik denk dat het gedeelde kosten zijn. Dus Arriva en de provincie Noord Brabant.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Vandaag met de 135 vastgestaan voor een carnavalsoptocht in Herpt. Op de heenweg stonden ze er al, op de terugweg waren ze opeens bezig. Er was een omleiding gepland en we stonden dus vast, net zoals de auto's achter ons. Toen bleek dat het wel 30-45 minuten ging duren zijn we maar achteruit gereden. Zelfs de auto's achter ons schrokken van de mededelig dat het 45 minuten kon duren.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vanaf 15 Februari gaat de weg bij Station Rosmalen 2 weken dicht !!
geld ook voor de T.M. Kortenhorstlaan bij deze bushalte's van Lijn 3 en die bij het Station zal er dus twee weken geen bus rijden. Gaan denk ik heel die weg aanpassen ook voor de bus dat ie in de halte strook kan rijden.

(leuk infotje voor de mensen die foto's gaan/willen maken in Den Bosch)
altijd leuk om een stadsbus in andere route op foto te hebben toch?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jasper073 op zo 14 feb 2016, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Leuk. Dan wordt er tijdelijk een stukje van de oude lijn gereden. Op de plek van de noodhalte en daar tegenover staan de 'haltes' volgens mij ook nog steeds, maar dan zonder de palen. Daar kun je wel mooi op je tijd wachten ;-).
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:Leuk. Dan wordt er tijdelijk een stukje van de oude lijn gereden. Op de plek van de noodhalte en daar tegenover staan de 'haltes' volgens mij ook nog steeds, maar dan zonder de palen. Daar kun je wel mooi op je tijd wachten ;-).

De nood-halte bij het Gemeentehuis is weg alleen de halte inrij strook ligt er nog klopt.
Deze omleiding is voor Lijn 3 die uit het Centrum komt van Rosmalen, denk dat in de 2de week
de omleiding is voor Lijn 3 vanuit Hintham. We gaan het zien :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

gliderfighter schreef:Vandaag met de 135 vastgestaan voor een carnavalsoptocht in Herpt. Op de heenweg stonden ze er al, op de terugweg waren ze opeens bezig. Er was een omleiding gepland en we stonden dus vast, net zoals de auto's achter ons. Toen bleek dat het wel 30-45 minuten ging duren zijn we maar achteruit gereden. Zelfs de auto's achter ons schrokken van de mededelig dat het 45 minuten kon duren.
Goede communicatie :N . Zoiets kun je als gemeente/carnavalsstichting ook ruim van tevoren (qua tijd en afstand) afzetten en dus ook communiceren.

En anders weet ik wel een betere oplossing, maar dat gaat buiten het onderwerp om en zal ik ook vele mede Brabanders, Limburgers, Zeeuwen en andere carnavalvierders boos mee maken.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Vanaf 1 maart worden de dalurendagkaartjes geldig over alle 3 de concessie's met dezelfde voorwaarden *O*
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

buschauffeur schreef:Leuk. Dan wordt er tijdelijk een stukje van de oude lijn gereden. Op de plek van de noodhalte en daar tegenover staan de 'haltes' volgens mij ook nog steeds, maar dan zonder de palen. Daar kun je wel mooi op je tijd wachten ;-).
In de vroege ochtend zijn beide haltes samen leuk om te keren, tenzij je dat op de parkeerplaats van Perron-3 doet.
Ook Laaghemaal ri Rosmalen heeft nu een verhoogde bushalte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten