Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

OmniLezer schreef:Ik snap trouwens dat hele gebeuren niet over dat joch. Je mag toch nooit eten in de bus, bij geen enkele vervoerder, dus die chauffeur had gewoon gelijk.
Je mag wel eten en drinken, zolang het niet sterk geurend is. Dus een flesje water of normaal broodje kan bijvoorbeeld wel bij Arriva of Syntus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

busfanNL schreef:Welk type is het? En worden ze van TCR of Arriva zelf?
Wat ik van chauffeurs gehoord heb zijn dat er 2 tweedehands gelede MAN bussen komen voor Arriva zelf voor lijn 9 in Breda. Het zullen dan wel Lions City's zijn, maar verder weet ik ook niks.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jef400 »

regenmaker schreef:
OmniLezer schreef:Ik snap trouwens dat hele gebeuren niet over dat joch. Je mag toch nooit eten in de bus, bij geen enkele vervoerder, dus die chauffeur had gewoon gelijk.
Je mag wel eten en drinken, zolang het niet sterk geurend is. Dus een flesje water of normaal broodje kan bijvoorbeeld wel bij Arriva of Syntus.
Maar dat is hier niet het geval, wat ik uit het verhaal op maak is Timothy zelf de gene geweest die het heeft laten escaleren. Door simpelweg niet te luisteren naar zowel de chauffeur, politie, tegen te stribbelen. Daar komt bij dat je het gevaar van omstanders heb in zo'n bus, dat hij niet voor of achteruit te krijgen was. Ja, dan krijg je politieinzet. Dat het nu zonder omstanders afgekomen is, is fijn. Maar zeker niet representatief voor hoe het fout kan gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
busfanNL schreef:Welk type is het? En worden ze van TCR of Arriva zelf?
Wat ik van chauffeurs gehoord heb zijn dat er 2 tweedehands gelede MAN bussen komen voor Arriva zelf voor lijn 9 in Breda. Het zullen dan wel Lions City's zijn, maar verder weet ik ook niks.
Er komen 3 gelede bussen. Lijn 9 heeft namelijk 3 omlopen. Tevens rijden ze in de ochtend voordat ze lijn 9 gaan rijden ook nog op lijn 115, 117 en 132 als ik het goed heb. En ze gaan ook op de Uitbussen ingezet worden. De lijnen naar Etten-Leur en Made rijden dan geleed en de lijn naar de Haagse Beemden blijft met een 12 meter bus gereden worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

JeffreyMeijer schreef:Maar dat is hier niet het geval, wat ik uit het verhaal op maak is Timothy zelf de gene geweest die het heeft laten escaleren. Door simpelweg niet te luisteren naar zowel de chauffeur, politie, tegen te stribbelen. Daar komt bij dat je het gevaar van omstanders heb in zo'n bus, dat hij niet voor of achteruit te krijgen was. Ja, dan krijg je politieinzet. Dat het nu zonder omstanders afgekomen is, is fijn. Maar zeker niet representatief voor hoe het fout kan gaan.
Ik reageerde eigenlijk op Omnilezer die zegt dat je helemaal niet mag eten en drinken in de bus. Maar dit verschilt per vervoerder.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

regenmaker schreef:
OmniLezer schreef:Ik snap trouwens dat hele gebeuren niet over dat joch. Je mag toch nooit eten in de bus, bij geen enkele vervoerder, dus die chauffeur had gewoon gelijk.
Je mag wel eten en drinken, zolang het niet sterk geurend is. Dus een flesje water of normaal broodje kan bijvoorbeeld wel bij Arriva of Syntus.
Als dat dan zo is, is dat zo. Dan zou ik nog steeds het eten weg doen als dat wordt gevraagd. Wellicht vragen of het op een andere manier kan als de chauffeur als een hond tegen mij heeft gesproken, maar ik ga niet tegenstribbelen bij politie enzovoorts en al het andere wat erbij komt kijken.
De buschauffeur heeft altijd gelijk en al is dat niet zo, krijg jij toch je zin niet omdat je toch uit de bus(en in Timothy zijn geval naar de politiebureau) moet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
StefanR88
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 16:08

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door StefanR88 »

OmniLezer schreef:
regenmaker schreef:
OmniLezer schreef:Ik snap trouwens dat hele gebeuren niet over dat joch. Je mag toch nooit eten in de bus, bij geen enkele vervoerder, dus die chauffeur had gewoon gelijk.
Je mag wel eten en drinken, zolang het niet sterk geurend is. Dus een flesje water of normaal broodje kan bijvoorbeeld wel bij Arriva of Syntus.
Als dat dan zo is, is dat zo. Dan zou ik nog steeds het eten weg doen als dat wordt gevraagd. Wellicht vragen of het op een andere manier kan als de chauffeur als een hond tegen mij heeft gesproken, maar ik ga niet tegenstribbelen bij politie enzovoorts en al het andere wat erbij komt kijken.
De buschauffeur heeft altijd gelijk en al is dat niet zo, krijg jij toch je zin niet omdat je toch uit de bus(en in Timothy zijn geval naar de politiebureau) moet.
Maar de aanhouding is helaas onterecht, Politie heeft zelf fouten gemaakt door niet laten formelen van het betreffende chauffeur.
En bovendien vind ik ook zwak van de chauffeur, een passagier stopte namelijk alsnog weg voordat chauffeur een melding ging maken.

Kortom; paniek om niks... dit kost juist ook het respect naar de chauffeurs toe. Lang leve Social media
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Lang leve social media, waar iedereen en z'n moeder een mening mag vormen over een filmpje waarin een opstandig randfiguur (geen 'joch'; hij is 25) door de smeris tegen de grond wordt gewerkt. Niet omdat hij 'een broodje in de bus eet' maar omdat hij niet luistert als hem iets meer dan eens wordt verzocht. Maar dat broodje is wel de context waaraan de aanhouding is opgehangen.

En wat voor 'respect' gaat er hier voor de chauffeur verloren dan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

nvdw schreef:Lang leve social media, waar iedereen en z'n moeder een mening mag vormen over een filmpje waarin een opstandig randfiguur (geen 'joch'; hij is 25) door de smeris tegen de grond wordt gewerkt. Niet omdat hij 'een broodje in de bus eet' maar omdat hij niet luistert als hem iets meer dan eens wordt verzocht. Maar dat broodje is wel de context waaraan de aanhouding is opgehangen.

En wat voor 'respect' gaat er hier voor de chauffeur verloren dan?
Het respect dat ook voor de politie is weggevallen; chauffeurs die meldingen maken om saus en dat te hard aanpakken, bedoelt StefanR88.

Ik kan hier vanuit beide kanten naar kijken, maar het is toch de Timothy in kwestie die het heeft laten escaleren.
Ja, de chauffeur heeft een fout gemaakt door het niet eens van te voren aan te geven dat er politie komt.
Ja, dertien agenten zijn teveel. FLINK TE VEEL. Die noodknop is nergens voor nodig, gewoon mietjes als je zo'n dunne spriet niet op de grond kan krijgen.
Ja, Timothy kon ook naar de chauffeur toe lopen en vragen of hij het ook op een andere manier kon zeggen.
Ja, Timothy kon ook gelijk uit de bus gaan toen die agenten voor hem stonden.

En nvdw, het waren drie smerissen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

OmniLezer schreef: Ja, dertien agenten zijn teveel. FLINK TE VEEL. Die noodknop is nergens voor nodig, gewoon mietjes als je zo'n dunne spriet niet op de grond kan krijgen
De aanhouding zelf is met drie agenten gebeurd. De andere agenten zijn gekomen om omstanders op afstand te houden zodat het niet nog verder ging escaleren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Zojuist een bericht uit dit topic verwijderd. Laten we het modereren even over aan de beheerders a.u.b.!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:. En ze gaan ook op de Uitbussen ingezet worden. De lijnen naar Etten-Leur en Made rijden dan geleed en de lijn naar de Haagse Beemden blijft met een 12 meter bus gereden worden.
Ik zie nu op ovzoeker dat de lijnen naar Etten-Leur en Made (50 en 52) met 2 bussen gereden worden... Wist niet dat die lijnen zo druk waren. :shock:
Dan zou ik wel een halfuursdienst verwachten eigenlijk, als je toch met 2 bussen rijdt heb je dan wat extra flexibiliteit.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Michael schreef:. En ze gaan ook op de Uitbussen ingezet worden. De lijnen naar Etten-Leur en Made rijden dan geleed en de lijn naar de Haagse Beemden blijft met een 12 meter bus gereden worden.
Ik zie nu op ovzoeker dat de lijnen naar Etten-Leur en Made (50 en 52) met 2 bussen gereden worden... Wist niet dat die lijnen zo druk waren. :shock:
Dan zou ik wel een halfuursdienst verwachten eigenlijk, als je toch met 2 bussen rijdt heb je dan wat extra flexibiliteit.
Er worden nu reservebussen achter de hand gehouden die alleen worden ingezet indien nodig. Met de komst van de gelede bussen verdwijnen de reservebussen
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Michael schreef:
Chrysa schreef:
Michael schreef:. En ze gaan ook op de Uitbussen ingezet worden. De lijnen naar Etten-Leur en Made rijden dan geleed en de lijn naar de Haagse Beemden blijft met een 12 meter bus gereden worden.
Ik zie nu op ovzoeker dat de lijnen naar Etten-Leur en Made (50 en 52) met 2 bussen gereden worden... Wist niet dat die lijnen zo druk waren. :shock:
Dan zou ik wel een halfuursdienst verwachten eigenlijk, als je toch met 2 bussen rijdt heb je dan wat extra flexibiliteit.
Er worden nu reservebussen achter de hand gehouden die alleen worden ingezet indien nodig. Met de komst van de gelede bussen verdwijnen de reservebussen
Dat scheelt in ieder geval aanzienlijk in kosten, ander was een 30 minutendienst beter geweest. De grootste kosten zijn immers al gemaakt met de inzet van extra chauffeurs.
Michael schreef:
OmniLezer schreef: Ja, dertien agenten zijn teveel. FLINK TE VEEL. Die noodknop is nergens voor nodig, gewoon mietjes als je zo'n dunne spriet niet op de grond kan krijgen
De aanhouding zelf is met drie agenten gebeurd. De andere agenten zijn gekomen om omstanders op afstand te houden zodat het niet nog verder ging escaleren
Dan nog zijn er in totaal 13 agenten betrokken bij dit incident terwijl ze geen ander werk kunnen doen :wink:
Overigens als Veiligheid en Service of andere BOA's hun noodknop gebruiken komen er maar een paar agenten. (1 of 2 wagens)
Chrysa schreef:Op station Breda een TCR-Integro in Bravo-stijl. Was te verwachten natuurlijk, maar ik had ze nog niet eerder gezien.
Mooi, dan kunnen ze ook in Eindhoven wat komen versterken met hun Integro's :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jef400 »

StefanR88 schreef:
OmniLezer schreef:
regenmaker schreef:
OmniLezer schreef:Ik snap trouwens dat hele gebeuren niet over dat joch. Je mag toch nooit eten in de bus, bij geen enkele vervoerder, dus die chauffeur had gewoon gelijk.
Je mag wel eten en drinken, zolang het niet sterk geurend is. Dus een flesje water of normaal broodje kan bijvoorbeeld wel bij Arriva of Syntus.
Als dat dan zo is, is dat zo. Dan zou ik nog steeds het eten weg doen als dat wordt gevraagd. Wellicht vragen of het op een andere manier kan als de chauffeur als een hond tegen mij heeft gesproken, maar ik ga niet tegenstribbelen bij politie enzovoorts en al het andere wat erbij komt kijken.
De buschauffeur heeft altijd gelijk en al is dat niet zo, krijg jij toch je zin niet omdat je toch uit de bus(en in Timothy zijn geval naar de politiebureau) moet.
Maar de aanhouding is helaas onterecht, Politie heeft zelf fouten gemaakt door niet laten formelen van het betreffende chauffeur.
En bovendien vind ik ook zwak van de chauffeur, een passagier stopte namelijk alsnog weg voordat chauffeur een melding ging maken.

Kortom; paniek om niks... dit kost juist ook het respect naar de chauffeurs toe. Lang leve Social media
Waarom zou de aanhouding onterecht zijn? Hij at daarna weer rustig door? Hij overtreede meerdere huisregels, en toen hij gesommeerd werd de bus te verlaten deed hij het niet, toen de politie het vroeg stribbelde hij tegen. Vind je het gek dat je dan wordt meegenomen op het niet opvolgen ambtelijk bevel?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Overtrad en je mag gewoon eten in de bussen van Arriva. Hoor ook verhalen dat hij iets van döner had, maar vraag mij dan toch af waar hij dat gehaald had. In de directe omgeving van station Universiteit kun je dat niet kopen.
🍉
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Döner Company zit op CS, niet op Universiteit. :p
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jef400 »

Hainje schreef:Overtrad en je mag gewoon eten in de bussen van Arriva. Hoor ook verhalen dat hij iets van döner had, maar vraag mij dan toch af waar hij dat gehaald had. In de directe omgeving van station Universiteit kun je dat niet kopen.
Als hij döner had is het sterk geurend, al is het pindakaas is het geurend.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Je kunt ook overdrijven.
🍉
PHS

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jef400 »

@Hainje, ik zou hem niet buiten hebben getrapt. Maar sterk geurend is zo'n rekbaar begrip dat je er altijd wel mee wegkomt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

By the way, naast alle commotie over de broodjes eter. Kijk eens met zijn allen bij de geschiedenis van lijn 117 Breda- Fijnaart. Daar staat dus dat op 11 december 2065 er een wijziging is geweest. Dat is vrij goed vooruit gekeken.
Geloof je me niet? Kijk zelf maar.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Bij deze heb ik het gecorrigeerd, maar je had ook zelf even op de wiki kunnen inloggen met dezelfde inloggegevens als het forum. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

olof schreef:
Hainje schreef:Döner Company zit op CS, niet op Universiteit. :p
Er zit een Döner Company op de universiteit, favoriet van menig student én docent Afbeelding
Alleen dan stap je in bij de halte Universiteit van Tilburg ipv station Universiteit :wink: Heb t idee dat Starbucks en t eetcafé Esplanade populairder zijn bij de docenten.
olof schreef:Ze zouden in Tilburg bijvoorbeeld meer aandacht moeten geven aan de veiligheid op straat. Zelfs in woonwijken vinden regelmatig gewelddadige straatroven plaats. Geen wonder, er zijn nauwelijks patrouilles. Een busje of twee dat je inzet om een aso uit te bus te zetten had een stuk beter ingezet kun worden.
Mijn ervaring met Tilburg is dat de wijken een zeer sterke schijding hebben tussen goede buurten en slechtere vergelijkbaar met Rotterdam.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten