Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Die wagens zijn ex Duitse bussen en zijn nooit van TCR geweest maar gewoon van arriva zelf.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Daarom zei ik ook (ex?) TCR :wink:
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 20 sep 2017, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Een aantal maanden geleden heeft iemand hier een keer een overzicht geplaatst van versterkingsritten in Brabant. Ik kan dat bestand (of de link naar dat bestand) alleen nergens meer terug vinden. Ik meen me te herinneren dat het een bestandje of linkje via de Arriva-site zelf was. Weet iemand waar ik dit bestandje of een vorm van overzicht van versterkingsritten in Brabant kan vinden?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Dat zal dan wel een hoop werk zijn voor onderaannemers TCR en Van Driel. Dus weer erg leuk voor de hobbyist. *bus*
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Jasper073 schreef:Ik kreeg deze 2 foto net binnen.
De 0087 ter vervanging en deze 2 (ex?) TCR Arriva Limburg bussen staan in Den Bosch op de stalling.
Die Ex Arriva bussen zijn eerder van Arriva zelf dan van TCR. TCR heeft drie lichtblauwe symbolen recht langs elkaar boven de rechter koplampen en Arriva heeft twee donker blauwe symbolen schuin langs elkaar boven de rechter koplampen en een links langs de voordeur. Zonder naar het kenteken te kijken denk ik dat dit bussen zijn uit de serie 0207-0215.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Michael 1988 schreef:Ik denk dat je iets door elkaar haalt. Er zijn andere (reserve) bussen doorgeschoven ter vervanging van de uitgebrande bussen. Er zijn (nog) geen nieuwe/tweedehands bussen aangeschaft.
gliderfighter schreef:
Stadsbus schreef:Als de bussen binnenkort worden voor vervangen door elektrische bussen, zou ik het zonde vinden om bussen te laten bouwen die dan maar 2/3 jaar gaan rijden.
Verwacht niet dat deze streekbussen binnen 2/3 jaar aan de kant gaan. Daar is nog een heleboel technologie voor nodig
Ga er maar vanuit dat voor 2025 (dus binnen 6 a 7 jaar) de dieselbussen wel zijn vervangen (is ook een eis en wens van de provincie).

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... rvoer.aspx
Ik weet dat voor 2025 de diesels weg moeten zijn. Maar dat betekent niet dat ze dan 1 op 1 de diesels kunnen vervangen op dat moment.
De elektrische stadsbussen van Den Bosch kunnen lijn 156 op en neer rijden, maar daarna moet hij ook echt aan de lader. Je zult dan dus meer bussen nodig hebben.
Je zegt dus goed dat het een wens, maar ook een eis is. Tenzij de batterijen een technologie boost krijgen of de streekbussen hybride worden, heb ik er nu nog een hard hoofd in. Je zult echt een grote doorbraak moeten hebben om genoeg sap in dat ding te krijgen, betrouwbaar te maken én er lang mee kunt doen.
En je kunt zeggen dat ik er niks vanaf weet, maar in mijn industrie doen ze er alles aan om dit voor elkaar te krijgen voor andere manieren van transport, ik zeg maar B787 en zijn batterij.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Noem dit spam, maar toch reageer ik even op dit bericht. Ik zei niet dat de bussen door elektrische bussen vervangen gaan worden. Ik zei dat het een wens en zelfs een eis is van de provincie om voor 2025 de dieselbussen zijn vervangen, zonder te melden waardoor ze vervangen zullen worden. Dit kan ook waterstof zijn of biogas namelijk ;) (om een paar voorbeelden te noemen). Echter weet ik dat ze in veel steden nog steeds proefdraaien en weet ik zelf ook dat de bussen maar een beperkte actieradius hebben (ik meen zelfs dat BYD een bereik heeft van max. 300km). Ik ga hier dus ook niet speculeren over wat voor bussen er in de toekomst zullen rijden, laat staan welke mogelijke infrastructurele wijzigingen gedaan moeten worden (zoals bijvoorbeeld snellaadpalen bij haltes). Echter 2025 duurt nog even en alles kan nog gebeuren.

Ook een feit is dat veel overheden voor 2030 schoon (openbaar) vervoer willen hebben, zonder (te veel) afhankelijk te zijn van fossiele brandstoffen. Hoe weet ik niet en is zaak voor mensen die er verstand van hebben.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef:De 0087 ter vervanging en deze 2 (ex?) TCR Arriva Limburg bussen staan in Den Bosch op de stalling.
De 0087 is waarschijnlijk gewoon op een omloop terechtgekomen die in Tilburg begonnen is en in Den Bosch eindigt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Bussen 0085, 0086 en 0087 betreffen drie ex-Connexxion bussen die in het voorjaar op de Keukenhofpendels 854 en 858 reden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

8905, 8909 en 8915 staan in Sneek voor schadeherstel.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Alleen de 8909 was slachtoffer geweest van de brand. Ik vraag me af wat voor schade de andere 2 bussen hebben dan.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Die 0087 vind ik echt mooi, wisten jullie dat.
Zo goed gelukt. Mijn complimenten aan de tuners van Arriva.

Hoe gaan ze dat dan flikken met de Volans?
Dat zijn vrij lange lijnen voor elektrische bussen.
Voor lijn 305 en 306 lijkt het een goed idee om wat laadpalen bij Veghel, Uden en Oss busstation te plaatsen.
Daarbij wat "overstaptijd" (laadtijd, maar voor de passagiers overstap) om wat bij te laden.
Dan moet het wel lukken lijkt me.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Bus 8905 was een jaar geleden op een file ingereden. Echter was die schade al hersteld, dus geen idee waarom.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Er staat bij alle 3 (brand).
Wellicht zijn het bussen die zijn weggereden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

OmniLezer schreef:Die 0087 vind ik echt mooi, wisten jullie dat.
Zo goed gelukt. Mijn complimenten aan de tuners van Arriva.

Hoe gaan ze dat dan flikken met de Volans?
Dat zijn vrij lange lijnen voor elektrische bussen.
Voor lijn 305 en 306 lijkt het een goed idee om wat laadpalen bij Veghel, Uden en Oss busstation te plaatsen.
Daarbij wat "overstaptijd" (laadtijd, maar voor de passagiers overstap) om wat bij te laden.
Dan moet het wel lukken lijkt me.
De niet Volanslijnen zijn veel langer dan de Volanslijnen. Enige verschil is dat bij de Volanslijnen de afstand tussen bushaltes langer kan zijn. Maar ik denk dat alleen op die punten laadpalen vrij weinig zal zijn. Zeker voor de lijnen die vele malen langer zijn zoals in de door jouw aangehaalde regio lijn 90, 91, 92, 99, 156 en 157 (en nog een aantal meer).
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ovforens »

ArrivaBas schreef:Bus 8905 was een jaar geleden op een file ingereden. Echter was die schade al hersteld, dus geen idee waarom.
Ongeluksbus
Laatst gewijzigd door ovforens op ma 23 okt 2017, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Er ligt een eis dat vanaf Mei 2018 lijn 8/9 in Den Bosch emissieloos zijn. Dat zal dus betekenen dat er wat batterijbussen de bossche kant op moeten komen.
Ook is er de wens dat de elektrische bussen op het transferium geparkeerd gaan worden, omdat de garage Den Bosch te klein wordt.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Is er niet een andere verdeling mogelijk van bussen om transferiumbussen te kunnen plaatsen in Den Bosch?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Nee de stalling is dermate vol dat er misschien wel dieselbussen bij kunnen, al zal de schoonmaker daar veel last van hebben, maar elektrische bussen incl opladers zijn dan echt niet mogelijk.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

ik bedoelde eigenlijk om dieselbussen naar een andere stalling te verplaatsen, om zo ruimte voor de transferiumbussen te maken.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dat zou kunnen gebeuren, maar de oplaadkasten hebben ruimte nodig, er moet backup blijven en het personeel kan nu al bijna niet parkeren op een doordeweekse dag.
Maar wie weet, ik ben ook benieuwd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Ik denk eerder dat er een stalling bij moet komen dan de bussen naar een andere bestaande stalling te laten verhuizen. Ik geloof niet dat de andere stallingen ook genoeg ruimte hebben om extra bussen permanent op te nemen. Extra voordeel van de elektrische bussen op het transferium plaatsen is wel dat het je een mat-rit scheelt en je vanaf transferium voortaan kunt starten met diensten.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

De mat rit wordt waarschijnlijker vervangen door een pod auto, aangezien je wel je dienst moet aanvangen op de garage. We moeten namelijk ook pauze hebben op het station in plaats van op het transferium zelf, wat eerst wel het geval was.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Naast de stalling in Den Bosch ligt een groot zand/gras veld. Misschien dat Arriva dat erbij gaat huren van de Gemeente of van wie de eigenaar is. Bestraat het en je kan er ook meer bussen op kwijt. Lijkt me ook wel goed plan.
Denk niet dat de elektrische bussen op het Transferium gaan staan in de nacht, qua vandalisme?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten