Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:
gliderfighter schreef:Slordig in jouw ogen. Er rijdt tenminste een bus, of ie nou uit Tilburg of Den Bosch komt maakt mij als reiziger niet uit, als hij mij maar brengt waar ik wil.
Ja er rijdt een bus, maar dat neemt niet weg dat het gewoon slordig is. Het is mij overduidelijk dat de persoon bij Arriva deze taak niet zo serieus (lijkt) te nemen als die bij Veolia.
Juist idd ! fijn dat er een bus rijd natuurlijk maar het is gewoon slordig.
Ik weet nog heel goed dat zowel de Provincie en Arriva zelf hebben gezegd dat stadbus op stadsdienst moet rijden en streek op streek blijft. Er waren paar Ambassadors die stad deden toen met de Citaro's hier en OV bestuur van de Provincie waren daar helemaal niet mee eens en happy mee. Ik hoorde toen van me vader dat Arriva genoeg nieuwe stadsbussen krijgen vanaf 14 Dec 2014 zodat er geen streekbus meer op stad hoeft te rijden. Nou het is te merken het is rommelig en slordig bussen van andere steden hier en daar stadcitea's op streek Volans op stad of andere streek lijnen. Het oogt gewoon niet netjes klaar. Kijk liever een bus dan helemaal geen bus 100% maar doe het dat gewoon netjes en zoals het hoort of zoals de Provincie het wil. En qua Arriva die moeten gewoon zorgen dat de bussen goed werken zoals de Lijn en bestemming filmbak.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Toevallig zat ik gisteren in de 8204 waarvan ik zei dat hij geen airco had, echter waren er welke enkele andere opvallende vernieuwingen, zo zijn aan de buitenzijde alle Arriva-, Materieel- en informatie stickers vervangen. Ook zit er nu een Arriva logo op de voorkant van de bus.

Meest opvallende was het volgende:
Afbeelding

Er zitten nu dus ook twee schermen in, de schermen zijn hetzelfde als de citea's, Arriva investeert dus nog flink voor bussen die nog maar enkele jaren mee hoeven, is uiteraard een concessie eis maar toch.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

In de Mercedes Citaro's die nu in Tilburg rond rijden zijn inmiddels ook de nieuwe schermen geplaatst.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat ze er niet gelijk Prodata 2 hebben ingebouwd snap ik niet. Nu moet de bus nog een keer naar binnen.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Vandaag weer een stadsbus op lijn 119! Niet echt comfortabel... En de citea's in rsd kennen de typische VDL piepjes en kraakjes al :"). Trouwens hebben de stadsbussen andere software? Schermen zijn grijs ipv wit..
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Er zijn capaciteitsproblemen in Breda. Vandaar dat er stadsbussen op de streekdienst ingezet worden. Liever dat dan geen bus. Er zijn een aantal weken terug 2 bussen op elkaar geklapt op station Breda dus die bussen missen ze nu ook.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Net nieuwe bussen en toen al kapot. Lijkt Qbuzz wel een aantal jaar geleden in GD....
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

jwalk1 schreef:Toevallig zat ik gisteren in de 8204 waarvan ik zei dat hij geen airco had, echter waren er welke enkele andere opvallende vernieuwingen, zo zijn aan de buitenzijde alle Arriva-, Materieel- en informatie stickers vervangen. Ook zit er nu een Arriva logo op de voorkant van de bus.

Meest opvallende was het volgende:
Afbeelding

Er zitten nu dus ook twee schermen in, de schermen zijn hetzelfde als de citea's, Arriva investeert dus nog flink voor bussen die nog maar enkele jaren mee hoeven, is uiteraard een concessie eis maar toch.
Vandaag zag ik bij de Rachelsmolen even snel de 8220 langsscheuren die ook dezelfde aanpassingen lijkt te hebben gekregen. De materieelnummerstickers waren in ieder geval vervangen en hij had ook een Arriva logo links voorop. Ik moet wel zeggen dat die Amba's frisser ogen met dat logo voorop; de 8217 rijdt namelijk al langere tijd rond met een Arriva logo op de neus.
Michael 1988 schreef:Net nieuwe bussen en toen al kapot. Lijkt Qbuzz wel een aantal jaar geleden in GD....
Daar zul je dan de chauffeurs die die bussen toen bestuurden voor moeten aankijken. Schade door een ongeluk is anders dan schade door slijtage en slechte kwaliteit.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Uhum..... Dat van Qbuzz doelde ik ook op verschillende ongelukken tijdens een winterse bui een aantal jaar geleden. Toen waren er verschillende bussen met kapotte bumpers en zijruiten. 30% van hun (ca.) 350 bussen waren toen beschadigd geraakt. Dat heeft dus niets met slijtage te maken.

Bron:
https://www.youtube.com/watch?v=yy7BRsBkWdY
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

RvdG94 schreef:Daar zul je dan de chauffeurs die die bussen toen bestuurden voor moeten aankijken. Schade door een ongeluk is anders dan schade door slijtage en slechte kwaliteit.
Dan nog zou een vervoerder reserve bussen moeten hebben voor het geval een bus schade heeft of naar de garage moet voor onderhoud.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

De reservebussen zijn denk ik de 80xx bussen echter zijn er in brabant meer bussen nodig dan verwacht dus zijn alle bussen nodig. En natuurlijk zijn er verschillende bussen uit de 82xx serie uit de omloop voor ombouw.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Arriva 8217 ook al aangepast ;)
Gisteren op de buffer zien staan achter het busstation Den Bosch

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Vanmiddag weer twee amba's gezien op een aparte locatie: ze kwamen elkaar als lijn 2 tegen op de Heerenveldendreef in Tilburg-Reeshof. Één daarvan had het nummer 8055 (uit de 80xx-serie dus)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

Mr-W schreef:Dan nog zou een vervoerder reserve bussen moeten hebben voor het geval een bus schade heeft of naar de garage moet voor onderhoud.
Ja natuurlijk, daar ben ik het wel mee eens.
Jasper073 schreef:Arriva 8217 ook al aangepast ;)
Gisteren op de buffer zien staan achter het busstation Den Bosch

Afbeelding
Die rijdt al langere tijd zo rond (volgensmij zelfs al kort voor ingang concessie) dus ik weet niet of ie dezelfde aanpassingen heeft ontvangen. Vandaag zag ik ook de 8205 met aanpassing rondrijden. Als ze recentelijk zijn aangepast is dat te zien aan de materieelnummers, die zijn aan de voorzijde een stuk groter als voorheen. Ik meen ook dat het Arriva logo dan groter is, maar pin me daar niet op vast. Ze hadden overigens wel het dakpaneel boven de matrixfilm van een nieuw likje verf mogen voorzien. De meeste 82xx rijden rond met een mat vuil rood/roze dakpaneel door de verwering. Misschien dat dat nog komt als ze een keer airco gaan inbouwen?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

De chauffeur die nu op lijn 143 naar Reusel zit is nieuw zeker: hij had nog niet in de gaten dat Speelland alleen in de zomervakantie wordt bediend!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik zag dit voorbij komen op Twitter
de Citaro's maar niet allemaal nog in Tilburg hebben ook nu een een logo op hun neus en vernieuwde wel bestaande wagenpark nummers.
En wat mij ook opvalt is dat het provincie Noord-Brabant logo aan de zijkant boven de midden deur is weg gehaald.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Zijn er uberhaupt al bussen uit de 82xx serie die met full airco rijden? Of wordt dat nog uitgesteld tot voorjaar of gewoon helemaal niet gedaan?

Daarnaast zag ik vandaag rond half 7 de 7208 met een wel heel aparte bestemming: Lijn 1 Elstedetocht. Al kan ik het ook verkeerd hebben gelezen.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:Zijn er uberhaupt al bussen uit de 82xx serie die met full airco rijden? Of wordt dat nog uitgesteld tot voorjaar of gewoon helemaal niet gedaan?

Daarnaast zag ik vandaag rond half 7 de 7208 met een wel heel aparte bestemming: Lijn 1 Elstedetocht. Al kan ik het ook verkeerd hebben gelezen.
bericht hier onder kreeg ik op me facebook van Arriva Nederland over de bussen in Brabant.

"Ik heb vanuit de organisatie nog wat meer 'inside informatie' over de bussen in Brabant.

In de concessie gaan circa 90 bestaande bussen rijden. Deze bussen worden momenteel aangepast aan de eisen van de nieuwe concessie. Naar verwachting zijn alle bussen in april dit jaar aangepast."
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Ik zag dit voorbij komen op Twitter
de Citaro's maar niet allemaal nog in Tilburg hebben ook nu een een logo op hun neus en vernieuwde wel bestaande wagenpark nummers.
En wat mij ook opvalt is dat het provincie Noord-Brabant logo aan de zijkant boven de midden deur is weg gehaald.

Afbeelding
Het lijkt erop dat Arriva dus meer de nadruk wil leggen op Arriva dan op de provincie. Persoonlijk vind ik het geen porem. Dat provincie Noord-Brabantlogo hoort er gewoon op en Arriva juist niet (aan de voorkant). Zo is de Goed bezig bus, de vertrouwde stadsbus die ik altijd in Den Bosch zag rijden, gewoon niet meer de Goed bezig bus...
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Springer »

Ben niet helemaal met je eens, het vervoer wordt uitgevoerd door Arriva en ik vind dat dat best zichtbaar mag zijn. Plus dat Arriva de eigenaar is van de voertuigen en ik geef ze groot gelijk dat ze dan daar ook hun naam / logo op willen hebben.
Vond de voorkant altijd zo kaal van de Brabandse bussen, vind het Arriva logo dus absoluut niet misstaan.

Dat ze het logo van de provincie weg hebben gehaald vind ik ook erg opmerkelijk!
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door waldo79 »

Is het logo een verplicht onderdeel van de Brabantse huisstijl? Het is Arriva toegestaan om zichzelf te profileren.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

Wie zegt dat alle logo's zijn verwijderd? In Den Bosch zagen die stickers er al zo vaal uit, misschien hebben ze hem gewoon verwijderd...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Er zit alleen nog achterop een logo van de provincie op de bus. Althans, bij de nieuwe bussen in ieder geval.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Volgens Arriva komt dat rode balkje het Provincie Noord-Brabant logo alleen achterop de bus.
Niet meer aan alle 2 de zijkanten. Voor zijkant en achter komen Arriva logo's maar op achterkant erbij dat Brabant logo.
En dat vertelde vandaag ook een man die bij Arriva was en over het OV gaat in Brabant.
Hij vertelde dat nu Arriva iets meer te zeggen heeft qua uiterlijk van hun bussen en niet meer zoals in het aller begin dat de Provincie bestuur er over gaat. Ze willen alleen wel dat de bussen hun rood/grijs/wit kleur houden maar verder heeft Arriva het voor het zeggen qua hun bussen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Is die achterlijke NB-bumpersticker ook geschrapt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten