Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Er gaan 5 Citea's naar Oost-Brabant, West krijgt daar 5 Citaro's voor terug. Ex-Syntus exex-QBuzz waarschijnlijk?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

En ze blijven permanent? :o
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Die blijven hooguit tot de provincie ze wegbezuinigd.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Tom024 schreef:Er gaan 5 Citea's naar Oost-Brabant, West krijgt daar 5 Citaro's voor terug. Ex-Syntus exex-QBuzz waarschijnlijk?
Moet dat niet andersom zijn. Want volgens mij mogen er geen euro 5 bussen in West Brabant rijden. Dat was volgens mij ook de rede dat de 8610 naar het oosten van Brabant is gegaan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Tom024 schreef:Er gaan 5 Citea's naar Oost-Brabant, West krijgt daar 5 Citaro's voor terug. Ex-Syntus exex-QBuzz waarschijnlijk?
Dus 5 komen erbij in Den Bosch of elders
Laatst gewijzigd door Jasper073 op za 30 dec 2017, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Oost-Brabant is groter dan Den Bosch. Waalwijk heeft nog 82xx bussen, Waalwijk of Tilburg zal dus vast deze bussen krijgen.

Ik denk dat het de nummers zijn die ik eerst heb doorgegeven.
gliderfighter schreef:Bussen 8947, 8948, 8954, 8958, 8959 komen in Tilburg rijden.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Niet alleen Waalwijk heeft nog 82xx bussen, ook in Den Bosch rijden er nog 82xx bussen.
Dag voor kerst reed er een op Lijn 3 naar Rosmalen dacht de 8226 daar was van alles mee aan de hand :lol:
Bij het gas geven hoorde je iets goed hard rammelen en de OV-Chipkaart apparaat in de bus deed het niet dus lekker gratis met de bus mee en de koersfilmbord gaf geen Lijn nummer en bestemming aan :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Waalwijk en Tilburg horen alle Citea’s te hebben, Den Bosch en Uden alleen 82xx. Nu hebben we nog wat kunnen doen om wat 89xx bussen voor Den Bosch en Uden te regelen ;) Als Waalwijk vervangers heeft voor die 82xx bussen, zullen die vast richting Den Bosch en Uden komen.

Er zijn 40 omlopen op een zaterdag, 29+3 stadsbussen, ergens moet je dan je bus vandaan halen.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Bus lijn 4 in Rosmalen beter aangepast.
Vanaf 10 December rijd Lijn 4 in Rosmalen / Groote Wielen en dat was best wel verwarrend.
Ze komen om de 15min bij mijn halte maar er stond de zelfde tekst boven op de bus namelijk 4 Rosmalen Noord.
Ik had effe een soort van klacht / idee en dat is zo te zien nu aangepast :D
Nu staat er 4 Rosmalen Station en bij de andere 4 Rosmalen Vlietdijk :pos: en das stukken beter ook voor de oudere die in de flat bij ons in de wijk wonen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Vanaf de eerste rit is hier al meerdere malen over geklaagd door chauffeurs. Ook in het bushokje staat geen letter of opmerking dat de bus wel of niet verder rijdt
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Dat is niet helemaal waar.
In het bushokje waar de tijden en lijn info op staat, staat er een a die rijd tot Rosmalen Vlietdijk en onderin wordt dat ook vermeld. Foto hier onder heb ik gemaakt op 10 December zodat ik wist wat de tijden zijn voor de Maandag qua mijn werk.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 14 jan 2018, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Wat een rommelige dienstregeling. Tijdens de avondspits de grootste intervallen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dat is gek, ik had een halte gezien waar dit niet het geval was. Ik geloof dat dit de Groote Wielenlaan was.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

ZO6176 schreef:Wat een rommelige dienstregeling. Tijdens de avondspits de grootste intervallen.
Dan zullen de rijtijden wel iets ruimer zijn. Ook dan is het natuurlijk mogelijk om het patroon strak te houden maar dan moet je met ruimere keertijden gaan werken, wat mogelijk ergens in het proces een extra omloop/bus kost. Of accepteren dat de bus structureel te laat komt ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Op halte Vlietdijk wacht je tijd af tussen de 2-7 minuten, waarbij je tussen Laaghemaal en Vlietdijk, geen tussenliggende haltes, soms wel 4-5 minuten de tijd hebt voor een stukje van max 2 minuten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Dat valt dan nog mee. Die ritten die wel doorrijden naar het station zijn daar weer aan lijn 3 geknoopt met waarschijnlijk weinig tussentijd... enfin, gedoe allemaal voor die paar minuten 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik heb er hier nog geen foto's van voorbij zien komem dus even een foto van de Arriva 0741
.Afbeelding
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

Blijft hij zo rijden, of krijgt hij ook een bloedneus?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

De bloedneus is volgens mij een concessie-eis, dus als ze lang blijven zullen ze die waarschijnlijk wel aangemeten krijgen. :wink:
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Dat is gek, ik had een halte gezien waar dit niet het geval was. Ik geloof dat dit de Groote Wielenlaan was.
Die op de Groote Wielenlaan is er door jeugd kapot gemaakt van Lijn 4 naar Rosmalen Station.
Dus daar hangt nu helemaal geen info en of reistijden lijst. Heb daar ook al een melding van gemaakt bij Arriva toen ik in de bus zat op weg naar mijn werk :) waren ze heel blij mee.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

nvdw schreef:Dat valt dan nog mee. Die ritten die wel doorrijden naar het station zijn daar weer aan lijn 3 geknoopt met waarschijnlijk weinig tussentijd... enfin, gedoe allemaal voor die paar minuten 8-)
Je komt met lijn 3 aan op CS, 20 minuten buffertijd en dan vertrek je vaak weer als lijn 3 ri Rosmalen. Maar de techniek die Arriva gebruikt, tijdens de rit te laat rijden maar op tijd op het eindpunt heeft zijn nadelen, namelijk dat je als je te vroeg bent, je dat pas op het laatst merkt. Op Station, Rosmalen kun je als lijn 3 niet tijd afwachten zonder al het verkeer op te houden.

De tijden zijn in ieder geval vaak gemeten op kruipsnelheid
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door isadora »

Maar wel weer lekker veel tijd om te plassen en peukkie te doen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door JP13357 »

Michael schreef:Ik heb er hier nog geen foto's van voorbij zien komem dus even een foto van de Arriva 0741
.//uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 76232b.jpg
Leuk om te zien dat arriva Brabant allemaal ex Qbuzzen overneemt. Dit is een EX qbuzz 3298. En waarom kopen ze 2e hands citaro's?
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 14 jan 2018, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Dit is zelfs een 3e hands bus. Vorig jaar hebben die Citaro's nog voor syntus in de provincie Utrecht gereden. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat deze naar Brabant zijn gegaan om de uitgebrande Citea's te vervangen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten