Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door JP13357 »

dat is zeker een goeie keuze. Naar mijn mening is deze stiller en rijdt comfortabeler als passagier zijnde dan de citea. Ik rij iedere werkdag in een Friese nieuwe citea met een euro 6 motor + ZF bak en die citaro LE in Groningen.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

nvdw schreef:
ZO6176 schreef:Wat een rommelige dienstregeling. Tijdens de avondspits de grootste intervallen.
Dan zullen de rijtijden wel iets ruimer zijn. Ook dan is het natuurlijk mogelijk om het patroon strak te houden maar dan moet je met ruimere keertijden gaan werken, wat mogelijk ergens in het proces een extra omloop/bus kost. Of accepteren dat de bus structureel te laat komt ;)
Maar dan zijn de ruimere tijden ivm spits voor elke rit dus langer. Dat betekent dus dat vanaf het Station de dienstregeling niet 15-15 is maar ook 18-12.
Als NS een station bedient met een 12-18 interval roept iedereen dat het niet kan. Maar tijdens de spitsuren wanneer de grootste reizigersstromen zijn krijg je een scheve dienstregeling. Zeker nu NS ieder 10 minuten 's-Hertogenbosch bedient vanuit Utrecht en Eindhoven krijg je dus dat om de bus
4 treinen hebt die overstapt (2 vanuit Ut, 2 Ehv) en om de bus 2 (1+1). Plus dan nog reizigers die uit andere bussen, treinen of centrum komen lijkt het me dat je dan krijgt volle bus, mager bezette bus, volle etc. Volle bus is langere rijtijd en dan trek je de bediening nog schever.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

JP13357 schreef: rijdt comfortabeler als passagier zijnde dan de citea
:')
Die stoelen zijn veel te smal aan de bovenkant, bij mij prikt er altijd zo'n punt in mijn rug, en dan heb ik nog niet eens brede schouders ofzo.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Lijn 45 schreef:Ik denk dat deze naar Brabant zijn gegaan om de uitgebrande Citea's te vervangen.
Deze “nieuwe” zijn naar West-Brabant gegaan, die 5 Citea’s hebben doorgeschoven naar Oost-Brabant.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

JP13357 schreef:
Michael schreef:Ik heb er hier nog geen foto's van voorbij zien komem dus even een foto van de Arriva 0741
.//uploads.tapatalk-cdn.com/201801 ... 76232b.jpg
Leuk om te zien dat arriva Brabant allemaal ex Qbuzzen overneemt. Dit is een EX qbuzz 3298. En waarom kopen ze 2e hands citaro's?
Ik hoorde dat ze slechts tijdelijk waren en dat deze zomer nieuwe (?) bussen zouden instromen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

In Den Bosch komen er 9 nieuwe elektrische VDL Citea's bij. In Vught en Maasoever komen er oplaadpalen en ook als het goed is op de gloednieuwe P+R Transferium van Lijn 60. Medio Maart gaat het gebeuren. Was vandaag gesprek van de dag bij Arriva. Was weer dagje mee rijden met mijn vader. Afgelopen week reed er een witte electrische Citea proef op Lijn 70 en Lijn 8 + 9.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

:?: Ik dacht dat de elektrische Citea's SLFA niet op lijn 8/9 konden, in verband met de hoogte van de tunnel onder het station door?? Want ik meen te herinneren uit eerdere posts hier op het forum, dat dat ook de reden was waarom de elektrische Citea's niet op lijn 1 (inmiddels lijn 4) of 5 kunnen rijden. Maar ik kan me vergissen.

Wat ik me afvraag is of er überhaupt nog andere bussen gaan komen voor de huidige Mercedes Citaro's van Tilburg? Daar heb ik namelijk nog niets of niemand over gehoord.
Maar het kan goed dat er dus 9 bussen (citea SLF) van 's-Hertogenbosch naar Tilburg gaan, voor de lijnen 1/2/3/4 en dat de andere lijnen (5/6/7/8/9) verdwijnen om dat gat van bussen op te vangen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Bussen mogen in Brabant geloof ik 12 jaar oud zijn. De Citaro's zijn nu een jaar of 10, dus nog tijd zat om te bekijken wat er voor in de plaats komt. Misschien zijn het wel elektrische wagens, je weet maar nooit. Al vermoed ik dat het de Citea's uit Maastricht gaan worden. Daar moet in het vierde jaar de dieselvloot (van de stadsdienst) vervangen worden door elektrisch. Dat is precies op hetzelfde moment als de Citaro's eruit moeten.

Er zullen echt geen lijnen verdwijnen omdat er geen bussen zouden zijn. Zoiets is echt nog nooit gebeurd, dat is een dogma dat je jezelf steeds aanpraat.
🍉
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gothic-Writer schreef::?: Ik dacht dat de elektrische Citea's SLFA niet op lijn 8/9 konden, in verband met de hoogte van de tunnel onder het station door?? Want ik meen te herinneren uit eerdere posts hier op het forum, dat dat ook de reden was waarom de elektrische Citea's niet op lijn 1 (inmiddels lijn 4) of 5 kunnen rijden. Maar ik kan me vergissen.

Wat ik me afvraag is of er überhaupt nog andere bussen gaan komen voor de huidige Mercedes Citaro's van Tilburg? Daar heb ik namelijk nog niets of niemand over gehoord.
Maar het kan goed dat er dus 9 bussen (citea SLF) van 's-Hertogenbosch naar Tilburg gaan, voor de lijnen 1/2/3/4 en dat de andere lijnen (5/6/7/8/9) verdwijnen om dat gat van bussen op te vangen.
Er gaan geen Citea slf van Den Bosch naar Tilburg.
Alle bussen blijven hier maar de kans is vrij groot dat er 9 stuks van de 82** weg gaan uit Den Bosch om plaats te maken voor de 9 nieuwe elektrische Citea's. Ook kunnen deze bussen onder het station door er is al paar keer een gereden op Lijn 4 Rosmalen/Kruiskamp. Begin of eind Maart moeten de 9 nieuwe komen in Den Bosch. Maar ook is er mij verteld dat Arriva in de Maaspoort of Maasoever plaats gaat huren bij een bedrijf om hun pod auto of bus daar te plaatsen 's-nachts tijdens het opladen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Gothic-Writer schreef::?: Ik dacht dat de elektrische Citea's SLFA niet op lijn 8/9 konden, in verband met de hoogte van de tunnel onder het station door?? Want ik meen te herinneren uit eerdere posts hier op het forum, dat dat ook de reden was waarom de elektrische Citea's niet op lijn 1 (inmiddels lijn 4) of 5 kunnen rijden. Maar ik kan me vergissen.

Wat ik me afvraag is of er überhaupt nog andere bussen gaan komen voor de huidige Mercedes Citaro's van Tilburg? Daar heb ik namelijk nog niets of niemand over gehoord.
Maar het kan goed dat er dus 9 bussen (citea SLF) van 's-Hertogenbosch naar Tilburg gaan, voor de lijnen 1/2/3/4 en dat de andere lijnen (5/6/7/8/9) verdwijnen om dat gat van bussen op te vangen.
Tunnel is aangepast en de bus past er nu precies onder. Hierdoor zijn er geen limiterende tunnels in de stad.

Mij is verteld dat de bus in de nacht op de halte blijft staan, als ik de roosters zie is dit ook het geval.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

Hainje schreef:Bussen mogen in Brabant geloof ik 12 jaar oud zijn. De Citaro's zijn nu een jaar of 10, dus nog tijd zat om te bekijken wat er voor in de plaats komt. Misschien zijn het wel elektrische wagens, je weet maar nooit. Al vermoed ik dat het de Citea's uit Maastricht gaan worden. Daar moet in het vierde jaar de dieselvloot (van de stadsdienst) vervangen worden door elektrisch. Dat is precies op hetzelfde moment als de Citaro's eruit moeten.

Er zullen echt geen lijnen verdwijnen omdat er geen bussen zouden zijn. Zoiets is echt nog nooit gebeurd, dat is een dogma dat je jezelf steeds aanpraat.
Eind dit jaar gaat Maastricht over op elektrisch en dan gaan die diesel SLF naar Tilburg
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:
Gothic-Writer schreef::?: Ik dacht dat de elektrische Citea's SLFA niet op lijn 8/9 konden, in verband met de hoogte van de tunnel onder het station door?? Want ik meen te herinneren uit eerdere posts hier op het forum, dat dat ook de reden was waarom de elektrische Citea's niet op lijn 1 (inmiddels lijn 4) of 5 kunnen rijden. Maar ik kan me vergissen.

Wat ik me afvraag is of er überhaupt nog andere bussen gaan komen voor de huidige Mercedes Citaro's van Tilburg? Daar heb ik namelijk nog niets of niemand over gehoord.
Maar het kan goed dat er dus 9 bussen (citea SLF) van 's-Hertogenbosch naar Tilburg gaan, voor de lijnen 1/2/3/4 en dat de andere lijnen (5/6/7/8/9) verdwijnen om dat gat van bussen op te vangen.
Tunnel is aangepast en de bus past er nu precies onder. Hierdoor zijn er geen limiterende tunnels in de stad.

Mij is verteld dat de bus in de nacht op de halte blijft staan, als ik de roosters zie is dit ook het geval.
Nee dat gaat niet gebeuren, qua vandalisme.
Ze gaan bedrijfsterrein huren met oplaad mogelijkheid voor de bus of pod wagen. Daar wordt nu hard over gesproken met paar bedrijven heb ik gehoord.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

AfbeeldingVan Dijk (?), ex Lücke-Reisen COE UL-5 (Nordkirchen-Capelle) by mauricehooikammer, on Flickr

Nieuwe wagen bij Van Dijk in Brabant. Rijdt 's ochtends een rit 605 en 306 en 's middags de rit van 16:37 op lijn 605 naar Uden.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

vanochtend een bus tegen een boom in 's-Gravenmoer. http://brabantn.ws/77Rm

Dan schrik je behoorlijk als chauffeur of passagier zijnde...
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jelmer »

zo te zien een MB Integro van Taxi Centrale Renesse
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Rij je met Lijn 3 vanuit Rosmalen naar Den Bosch, kom je in Hintham bij de 1ste halte dit tegen :shock:
Flinke storm vandaag echt niet normaal.

Afbeelding

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Update info

De 9 nieuwe elektrische stadsbussen van VDL Citea voor Arriva Den Bosch komen niet in de maand Maart maar komen op 1 April.
Ik vroeg nog of het een grap was qua 1 April maar dat is het niet.
Ze gaan een maand proef draaien en dan vanaf 1 Juni op de lijn diensten zoals Lijn 8,9 & P+R 60
Als het nieuwe Transferium open gaat voor Lijn 60 dan is ie net als de 70 elektrisch.
Ben dan wel benieuwd welke lijnen nog meer elektrisch gaan worden omdat er 9 stuks komen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Lijn 80 is toch ook elektrisch?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Nee dat is ie niet, soms rijd er wel een elektrische bus op 80 maar dat is heel eventjes.
Alleen Lijn 70 is elektrisch, al rijd er ook vaak een euro6 Citea op Lijn 70
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 21 jan 2018, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

dus ik heb geluk gehad om deze foto te kunnen maken.
AfbeeldingArriva 9502 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Dat heb je zekers :D :pos:

Ik heb hem zelf ook op foto kunnen zetten toen ik dagje mee was met mijn vader met de bus er achter op foto.
Afbeelding

en ook rijd ie soms paar rondjes op Lijn 60 zoals op deze foto die ik maakte bij het JeroenBosch Ziekenhuis.
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Op welke lijnen heb je eigenlijk de grootste kans op de Citaro's LE aan te treffen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Streekdiensten vanuit Breda. Ik heb ze vandaag gezien op lijn 119 (2x) en 123, maar ze rijden ook vaak op de 117 en 122, en 132. Als je op station Breda gaat staan kom je er vast wel eentje tegen binnen een uur.

Ik vind ze eerlijk gezegd niet erg prettig. De stoelen zijn te smal en als je een beetje achterin zit kan je niet eens zien of je al bijna bij je halte bent, aangezien het scherm liever reclame toont.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Dus de achterste schermen staan nog steeds uit?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Nee, maar Arriva toont liever reclame dan reisinformatie. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten