Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Ja maar dat is een probleem in alle Brabantse bussen. Dat is niet echt een specifiek probleem van die Citaro's. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ja, maar in die Citaro's kan je niet door de voorruit kijken als je een beetje achterin zit, wat toch wel een gemis is als je niet weet waar je halte is.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Niet in die "bult" gaan zitten dan. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

dylanwild94 schreef:Ja maar dat is een probleem in alle Brabantse bussen. Dat is niet echt een specifiek probleem van die Citaro's. (A)
Alleen van de Arrivabussen, Hermes heeft een stuk minder reclame en is de volgende halte altijd onderin zichtbaar.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

dylanwild94 schreef:Niet in die "bult" gaan zitten dan. :')
Dan moet ik staan :(
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Flexbusje in Tongelre als alternatief voor opgeheven buslijn 55

Bericht door Mr-W »

De buslijndienst gaat vier keer per dag rijden, met kleine busjes. Het busje rijdt een route tussen 't Hofke, Winkelcentrum Haagdijk, verzorgingshuis Dommelhoef en weer terug.Over een paar weken gaat de dienst van start.
ED.nl

Frequentie van 4x per dag :')
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

bartjemestrom schreef:
Hainje schreef:Bussen mogen in Brabant geloof ik 12 jaar oud zijn. De Citaro's zijn nu een jaar of 10, dus nog tijd zat om te bekijken wat er voor in de plaats komt. Misschien zijn het wel elektrische wagens, je weet maar nooit. Al vermoed ik dat het de Citea's uit Maastricht gaan worden. Daar moet in het vierde jaar de dieselvloot (van de stadsdienst) vervangen worden door elektrisch. Dat is precies op hetzelfde moment als de Citaro's eruit moeten.

Er zullen echt geen lijnen verdwijnen omdat er geen bussen zouden zijn. Zoiets is echt nog nooit gebeurd, dat is een dogma dat je jezelf steeds aanpraat.
Eind dit jaar gaat Maastricht over op elektrisch en dan gaan die diesel SLF naar Tilburg
Weet je ook om hoeveel bussen en welke busnummers het dan gaat?
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Alle bussen blijven hier maar de kans is vrij groot dat er 9 stuks van de 82** weg gaan uit Den Bosch om plaats te maken voor de 9 nieuwe elektrische Citea's. Ook kunnen deze bussen onder het station door er is al paar keer een gereden op Lijn 4 Rosmalen/Kruiskamp. Begin of eind Maart moeten de 9 nieuwe komen in Den Bosch. Maar ook is er mij verteld dat Arriva in de Maaspoort of Maasoever plaats gaat huren bij een bedrijf om hun pod auto of bus daar te plaatsen 's-nachts tijdens het opladen.
Dan krijg je toch wel veel extra stadsbussen? Of gewoon voor iedere elektrische Citea een reserve-diesel-Citea? Hebben ze er zo weinig vertrouwen in? :wink: Of is er nu misschien eigenlijk heel weinig reserve en wordt dat straks dus beter?
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

buschauffeur schreef:
bartjemestrom schreef:
Hainje schreef:Bussen mogen in Brabant geloof ik 12 jaar oud zijn. De Citaro's zijn nu een jaar of 10, dus nog tijd zat om te bekijken wat er voor in de plaats komt. Misschien zijn het wel elektrische wagens, je weet maar nooit. Al vermoed ik dat het de Citea's uit Maastricht gaan worden. Daar moet in het vierde jaar de dieselvloot (van de stadsdienst) vervangen worden door elektrisch. Dat is precies op hetzelfde moment als de Citaro's eruit moeten.

Er zullen echt geen lijnen verdwijnen omdat er geen bussen zouden zijn. Zoiets is echt nog nooit gebeurd, dat is een dogma dat je jezelf steeds aanpraat.
Eind dit jaar gaat Maastricht over op elektrisch en dan gaan die diesel SLF naar Tilburg
Weet je ook om hoeveel bussen en welke busnummers het dan gaat?
De stadsbussen van Maastricht zijn genummerd in de 9300 serie.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

De stadsbussen van Maastricht lopen 9301-9319.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Alle bussen blijven hier maar de kans is vrij groot dat er 9 stuks van de 82** weg gaan uit Den Bosch om plaats te maken voor de 9 nieuwe elektrische Citea's. Ook kunnen deze bussen onder het station door er is al paar keer een gereden op Lijn 4 Rosmalen/Kruiskamp. Begin of eind Maart moeten de 9 nieuwe komen in Den Bosch. Maar ook is er mij verteld dat Arriva in de Maaspoort of Maasoever plaats gaat huren bij een bedrijf om hun pod auto of bus daar te plaatsen 's-nachts tijdens het opladen.
Dan krijg je toch wel veel extra stadsbussen? Of gewoon voor iedere elektrische Citea een reserve-diesel-Citea? Hebben ze er zo weinig vertrouwen in? :wink: Of is er nu misschien eigenlijk heel weinig reserve en wordt dat straks dus beter?
denk het laatste dat het beter wordt.
Lijn 8, 9, 60 worden elektrisch en wie weet ook Lijn 80 geen idee.
Misschien ook andere stadslijnen het is gewoon afwachten.
In April komen ze dan maand proef rijden en vanaf Juni gaan alle 9 elektrische Citea 100% hun dienst hier rijden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Een goede zaak. :pos:
bartjemestrom schreef:De stadsbussen van Maastricht lopen 9301-9319.
Dat zijn er dus negentien? Er zijn nog 33 Citaro's in Tilburg (de gelede niet meegerekend).
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door bartjemestrom »

Zou mij niets verbazen als er een aantal SLF bij besteld worden of ander materieel gaat ingezet worden.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Als de 82-serie weg moet, waarom wordt er nu getest met een 12m volvo in West-Brabant? Geschikte vervanger voor de 82xx.
Wat ik vermoed?
Zodra de 9 elektrische bussen in Den Bosch rijden, gaan er 7 of 8 SLF naar Tilburg. Samen met bussen uit Maastricht kom je dan al redelijk in de buurt. Tilburg zal vast en zeker ook gaan experimenteren met elektrische bussen, dat is tenslotte een eis voor heel Brabant. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg streekbussen staan, die nog steeds op de stad ingezet zullen worden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er hybride streekbussen komen, net zoals de stop-start bus die altijd in Waalwijk heeft gestaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

In oktober vernam ik dat een hoop diensten van Waalwijk over zouden gaan naar Tilburg. Is dit uiteindelijk ook gebeurd? Of heeft de vakbond hier een stokje voor gestoken?
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Het werkpakket voor zowel Waalwijk als Tilburg is vooral compacter geworden: Waalwijk rijdt enkel nog de 135, 136, 300, 301 en een klein beetje 634. Tilburg rijdt de 131, 140, 141, 142 en 143. Per saldo zijn er in Tilburg evenveel diensten, in Waalwijk schijnt er wel meer werk te zijn.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Als de 82-serie weg moet, waarom wordt er nu getest met een 12m volvo in West-Brabant? Geschikte vervanger voor de 82xx.
Wat ik vermoed?
Zodra de 9 elektrische bussen in Den Bosch rijden, gaan er 7 of 8 SLF naar Tilburg. Samen met bussen uit Maastricht kom je dan al redelijk in de buurt. Tilburg zal vast en zeker ook gaan experimenteren met elektrische bussen, dat is tenslotte een eis voor heel Brabant. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg streekbussen staan, die nog steeds op de stad ingezet zullen worden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er hybride streekbussen komen, net zoals de stop-start bus die altijd in Waalwijk heeft gestaan.

Arriva Den Bosch houd alle Citea stadsbussen.
Niets daarvan gaat weg. Ik hoor hier dat er 9 of meer 82** Ambassadors weg gaan als de 9 elektrische bussen komen in Den Bosch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Snapt iemand Lijn 813 Roosendaal → Nispen? Dat ding rijdt wel doodleuk 's nachts elk uur met een grote bus, maar hoe komen die mensen uberhaupt in Roosendaal overdag? Dat buurtbusje rijdt in het weekend sowieso al niet.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Heb jij alvast een voorschot op de toekomstige tijd genomen.. en de tekst alvast in de verleden tijd geschreven? :wink: :)

Daar snap ik dan weer weinig van.. :P
Geschiedenis

In 2018 werd deze lijn met Carnaval voortgezet. In tegenstelling tot in 2017 kon men nu echter wel met de OV-chipkaart betalen. De route of de frequenties wijzigden niet.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:Als de 82-serie weg moet, waarom wordt er nu getest met een 12m volvo in West-Brabant? Geschikte vervanger voor de 82xx.
Wat ik vermoed?
Zodra de 9 elektrische bussen in Den Bosch rijden, gaan er 7 of 8 SLF naar Tilburg. Samen met bussen uit Maastricht kom je dan al redelijk in de buurt. Tilburg zal vast en zeker ook gaan experimenteren met elektrische bussen, dat is tenslotte een eis voor heel Brabant. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg streekbussen staan, die nog steeds op de stad ingezet zullen worden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er hybride streekbussen komen, net zoals de stop-start bus die altijd in Waalwijk heeft gestaan.

Arriva Den Bosch houd alle Citea stadsbussen.
Niets daarvan gaat weg. Ik hoor hier dat er 9 of meer 82** Ambassadors weg gaan als de 9 elektrische bussen komen in Den Bosch.
Dus ze willen stadsbussen op de streek laten rijden, dat gaat m niet worden als mensen maximaal zoveel minuten mogen staan.
Heeft je vader gezegd dat ze allemaal blijven?
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Stadsbussen op de streek is niets nieuws.Op lijn 140 Tilburg-Den Bosch gebeurt dat regelmatig
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Op bijna alle streeklijnen vanuit Breda rijden stadscitea's
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het zijn er meestal maar enkele die op de streekdienst terechtkomen. Maar de streekomlopen zijn op enkele omlopen na zo gemaakt dat ze niet de hele tijd op 1 lijn zitten. Daardoor kun je ze op alle streeklijnen tegenkomen. Andersom gebeurd het ook wel eens dat er een streekwagen op de stadsdienst terecht komt
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:
Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:Als de 82-serie weg moet, waarom wordt er nu getest met een 12m volvo in West-Brabant? Geschikte vervanger voor de 82xx.
Wat ik vermoed?
Zodra de 9 elektrische bussen in Den Bosch rijden, gaan er 7 of 8 SLF naar Tilburg. Samen met bussen uit Maastricht kom je dan al redelijk in de buurt. Tilburg zal vast en zeker ook gaan experimenteren met elektrische bussen, dat is tenslotte een eis voor heel Brabant. Daarnaast hebben ze meer dan genoeg streekbussen staan, die nog steeds op de stad ingezet zullen worden. Ik zie het nog wel gebeuren dat er hybride streekbussen komen, net zoals de stop-start bus die altijd in Waalwijk heeft gestaan.

Arriva Den Bosch houd alle Citea stadsbussen.
Niets daarvan gaat weg. Ik hoor hier dat er 9 of meer 82** Ambassadors weg gaan als de 9 elektrische bussen komen in Den Bosch.
Dus ze willen stadsbussen op de streek laten rijden, dat gaat m niet worden als mensen maximaal zoveel minuten mogen staan.
Heeft je vader gezegd dat ze allemaal blijven?
Nee dat heb ik niet van mijn vader, ik was wel afgelopen Donderdag een dag met hem mee.
En toen wij op de stalling kwamen waren een paar chauffeurs en iemand daar op kantoor in kantine en daarover in gesprek.
Dat de bedoeling is dat de stad Citea's blijven en paar oude 82** Ambassadors weg gaan maar er zullen er ook paar blijven qua het streek vervoer met Citea streek bussen. Dat is waar het gesprek over ging en dat het niet het geval is dat er stad Citea's verhuizen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Bushalte Larenweg in de Maaspoort / Maasoever wordt aangepast.

Deze bushalte tussen de Sluisweg en de rotonde Schout van Haestrechtsingel wordt geschikt gemaakt voor elektrische bussen. De werkzaamheden starten in de week van 22 januari en duren tot en met 23 februari. De bushalte is daardoor tijdelijk buiten gebruik waardoor mensen de eerstvolgende halte moeten gebruiken.

Wat gaan we doen?
Om de bushalte geschikt te maken voor elektrische bussen voeren we de volgende werkzaamheden uit:

• Om de bushalte aan te kunnen
leggen verwijderen we 4 bomen.
• We verlengen de bushalte, zodat er twee bussen achter elkaar kunnen staan.
• We plaatsen een transformatorhuisje en twee laders om de bussen van stroom te kunnen voorzien.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten