Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
kevinsnoeren1992
Berichten: 17
Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door kevinsnoeren1992 »

Elk haltebord wordt gewijzigd. Dit ivm verplichte bravo huisstijl. Wijzigingen of niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Ik heb zelfs een heuse Bravo-broche voor op mijn revers gehad!!1

Morgen gaat de Merwedebrug weer open voor trucks en bussen, dus de 120/121/400/401/402 kunnen weer rijden als normaal.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

nvdw schreef:Ik heb zelfs een heuse Bravo-broche voor op mijn revers gehad!!1

Morgen gaat de Merwedebrug weer open voor trucks en bussen, dus de 120/121/400/401/402 kunnen weer rijden als normaal.
Vind het wel een mooi ding dat Bravo-broche.
Ik heb net die van me vader gehad.

P.S
Ook vertelde me vader dat Lijn 10 die Elektrische kleine busjes per 1 Januari gaan verdwijnen.
Ze worden te duur qua het rijden omdat ze vaak te leeg zijn en dat ze meer stil staan in de garage dan rijden.
Bij de een is de verwarming kapot, de ander als de deur dicht gaat wil ie niet meer rijden, en van de 3de is de lijnkoers bord kapot en heeft ie storing bij het laden. Kortom ze gaan weg. En Arriva wil zo snel mogelijk meer grote elektrische bussen erbij voor Transferium Lijn 60 en 80 met en van VDL omdat alle 3 die bussen op Lijn 70 het super goed doen maar ook voor de normale stadsdienst wil Arriva snel overgaan op elektrisch.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dat lijn 10 weg gaat is al lang bekend. Van de 3 oorspronkelijke busjes rijden er nog maar 2. De verwarming doet het wel, maar alleen als je stilstaat. Tijdens het rijden wordt hij koud.
PHS

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het is gewoon amper te doen om iets onverwachts wat zo'n impact meteen goed te regelen.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Dat hebben ze toch ook gedaan?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

En hoe moet Arriva daarop anticiperen dan volgens jou? :roll: Die haarscheurtjes kwamen pas op de 10e oktober aan het licht, en de 11e ging de brug dicht voor zwaar verkeer. Taxibusjes zijn er ook niet onbeperkt. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Een Echte Heer »

Dames en Heren,

Gisteren werden de nieuwe Evolans-bussen gepresenteerd bij de cacaofabriek in Helmond. Gedeputeerden hebben toen in een rit gemaakt van de cacaofabriek naar de oplaadpaal bij de Automotive campus. Gisteren ben ik na school via de Automotive Campus naar huis gefietst. daar vond ik een Evolans bus die aan het opladen was via de oplaadpaal. Toen er een medewerker van VDL aankwam om de bus van de oplaadpaal naar de verzamelplaats te brengen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of dat ik mee mocht voor een ritje. Het was net geen 300 meter maar wel al een hele ervaring. Ik kreeg trots te horen dat ik de eerste was, naast buschauffeurs, gedeputeerden en journalisten die een rit heeft mogen maken met de bus, en daar ben ik stiekem héél erg blij mee. :D

Hieronder staat een video van mij in de bus (weten jullie nu ook hoe ik klink, )
https://www.youtube.com/watch?v=WVE3Hfd7C9I


Hier een link naar een Facebook-post van twee foto's:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

Weet je toevallig ook welke Helmondse lijn(en) de elektrische bus gaan krijgen?
En helaas werkt de link naar de foto's niet.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Die bussen gaan niet in Helmond rijden, alleen op de lijnen 400 t/m 407 in Eindhoven.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Een Echte Heer »

WALUIGI96 schreef:En helaas werkt de link naar de foto's niet.
Sorry. Bij mij werkt ie in ieder geval wel. :shock:
BrengMe schreef:Die bussen gaan niet in Helmond rijden, alleen op de lijnen 400 t/m 407 in Eindhoven.
In 2020 en/of 24 worden de bussen in Helmond vervangen.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

BrengMe schreef:Die bussen gaan niet in Helmond rijden, alleen op de lijnen 400 t/m 407 in Eindhoven.
Oh ok, dat dacht ik ook, alleen in diverse kranten en artikelen op internet stond dat de elektrische bussen in Helmond en Eindhoven zouden gaan rijden.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Een Echte Heer »

Mooi voorbeeld van slechte journalistiek.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

olof schreef:Dat was al langer bekend hoor Afbeelding

Al lange tijd is bekend dat de brug in erbarmelijke staat verkeerd. Vgm is Rijkswaterstaat al in september begonnen met een grondig onderzoek en toen bleek dat de scheurtjes groot waren. Begin oktober werd de brug gesloten voor zware vrachtwagens. Op dat moment had Arriva gewoon kunnen zien aankomen dat er wellicht ook een verbod voor bussen zou komen. De Merwedebrug is echt geen unicum, zeker in Duitsland beginnen dit soort afsluitingen gewoon te worden. Op dat moment hadden ze bij Arriva al kunnen gaan anticiperen door contact op te nemen met Rijkswaterstaat en andere busboeren. Als je de contacten hebt gelegd en de omleidingsroutes hebt ingepland zou het mogelijk moeten zijn om binnen 24 uur te schakelen naar een alternatief. Bij de NS duurt het meestal toch ook niet zo lang voordat er bussen gaan rijden bij een calamiteit?
Dat is niet al lange tijd bekend. Sterker nog: De haarscheurtjes kwamen aan het licht bij een inspectie vanwege de verbreding van de A27 die op 10 oktober plaatsvind. Volgens de reguliere onderhoudsplanning zou er pas deze maand een inspectie plaatsvinden. En Arriva zal echt wel meteen rond zijn gaan bellen. Maar de betreffende bedrijven hebben natuurlijk ook nog hun eigen werk wat ze altijd doen dus dat kan niet altijd binnen een paar uur geregeld zijn om een pendeldienst van deze omvang opgestart te hebben. Als de NS een touringcarbedrijf opbelt om bussen te laten rijden vanwege een ongeplande stremming is het niet eens zeker of dat bedrijf wel bussen voor NS kan inzetten. Want als alle bussen van dat touringcarbedrijf al ingezet worden bij hun reguliere werk heeft de NS ook gewoon pech. Het lijkt misschien makkelijk om snel bussen ergens te kunnen regelen maar dat is het zeker niet.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

kevinsnoeren1992 schreef:Elk haltebord wordt gewijzigd. Dit ivm verplichte bravo huisstijl. Wijzigingen of niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
De borden zouden pas vervangen worden al dat nodig is, bij een lijnwijziging bijvoorbeeld. (En terecht)
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:Weet je toevallig ook welke Helmondse lijn(en) de elektrische bus gaan krijgen?
En helaas werkt de link naar de foto's niet.
Hierbij de andere link.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6744701386
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

olof schreef:Ik heb het nog even nagezocht, maar de haarscheurtjes kwamen zaterdag 1 oktober aan het licht. Op 5 oktober is besloten om zware vrachtwagens niet meer over de brug te laten rijden, in afwachting van verder onderzoek. Dat onderzoek heeft dus uitgewezen dat de haarscheurtjes dusdanig ernstig waren dat alles zwaarder dan 3,5t niet meer over de brug mocht. Lees dit artikel maar.
En in het artikel staat ook gemeld dat er voor het overige verkeer geen hinder zou zijn. Dus ik weet niet wat je probeert te bereiken.

Het feit is dat Arriva op een korte termijn voor een afsluiting kwam te staan en om hinder te beperken voor zoveel mogelijk reizigers binnen 24 uur een nooddienstregeling met taxibussen en touringcars had.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

Jasper073 schreef:
nvdw schreef:Ik heb zelfs een heuse Bravo-broche voor op mijn revers gehad!!1

Morgen gaat de Merwedebrug weer open voor trucks en bussen, dus de 120/121/400/401/402 kunnen weer rijden als normaal.
Vind het wel een mooi ding dat Bravo-broche.
Ik heb net die van me vader gehad.

P.S
Ook vertelde me vader dat Lijn 10 die Elektrische kleine busjes per 1 Januari gaan verdwijnen.
Ze worden te duur qua het rijden omdat ze vaak te leeg zijn en dat ze meer stil staan in de garage dan rijden.
Bij de een is de verwarming kapot, de ander als de deur dicht gaat wil ie niet meer rijden, en van de 3de is de lijnkoers bord kapot en heeft ie storing bij het laden. Kortom ze gaan weg. En Arriva wil zo snel mogelijk meer grote elektrische bussen erbij voor Transferium Lijn 60 en 80 met en van VDL omdat alle 3 die bussen op Lijn 70 het super goed doen maar ook voor de normale stadsdienst wil Arriva snel overgaan op elektrisch.
Enig idee op welke termijn Arriva volledig met elektrische bussen gaat rijden op de transferia (lijn 60 en 80)?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gest schreef:
Jasper073 schreef:
nvdw schreef:Ik heb zelfs een heuse Bravo-broche voor op mijn revers gehad!!1

Morgen gaat de Merwedebrug weer open voor trucks en bussen, dus de 120/121/400/401/402 kunnen weer rijden als normaal.
Vind het wel een mooi ding dat Bravo-broche.
Ik heb net die van me vader gehad.

P.S
Ook vertelde me vader dat Lijn 10 die Elektrische kleine busjes per 1 Januari gaan verdwijnen.
Ze worden te duur qua het rijden omdat ze vaak te leeg zijn en dat ze meer stil staan in de garage dan rijden.
Bij de een is de verwarming kapot, de ander als de deur dicht gaat wil ie niet meer rijden, en van de 3de is de lijnkoers bord kapot en heeft ie storing bij het laden. Kortom ze gaan weg. En Arriva wil zo snel mogelijk meer grote elektrische bussen erbij voor Transferium Lijn 60 en 80 met en van VDL omdat alle 3 die bussen op Lijn 70 het super goed doen maar ook voor de normale stadsdienst wil Arriva snel overgaan op elektrisch.
Enig idee op welke termijn Arriva volledig met elektrische bussen gaat rijden op de transferia (lijn 60 en 80)?

Sorry daar heb ik geen info over.
Ik weet alleen dat ze het zo snel mogelijk willen doorvoeren nu het ook goed gaat met de 3 Citea's op Lijn 70 de Vliert.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 74 gasten