Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef:Vandaag een Brabantse TCR Citaro G zien tanken bij de Haan naast de Woonboulevard in Breda. Waar staan die dingen gestald en hebben ze daar geen tankplaats :o ?
Ze staan gestald op het Spinveld. Ze hebben daar geen tankmogelijkheid. Vandaar dat ze bik de Haan tanken
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Beiden dank voor de opheldering. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

op het spinveld in Breda is geen enkele voorziening voor de chauffeurs van TCR.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Hulde voor de chauffeur die om 16:20 aankwam op station Breda met lijn 4. Hij reed lijn 122 klem zodat ik kon overstappen. *O*
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

datm schreef:op het spinveld in Breda is geen enkele voorziening voor de chauffeurs van TCR.
Dat klopt. Maar de bussen staan er wel gestald
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Zijn er plannen om de halte Terheijden Abtslaan weer te laten vervallen? Er hing een erg knullig briefje op dat als we willen dat de halte blijft we de gemeente moesten mailen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Chrysa schreef:Zijn er plannen om de halte Terheijden Abtslaan weer te laten vervallen? Er hing een erg knullig briefje op dat als we willen dat de halte blijft we de gemeente moesten mailen.
In de ogen van de gemeente is dat altijd een tijdelijke halte geweest. De gemeente gaat deze halte niet ophogen en daarmee ook vanaf 2017 verwijderen. De andere 2 worden wel definitief en opgehoogd.
Arriva had hier overigens best willen stoppen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Vreemd, volgens mij gebruiken toch een redelijk aantal mensen deze halte.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Tegen het ophogen van de halte Abtslaan is door 1 iemand bezwaar gemaakt met onzinnige redenen en de gemeente is Drimmelen is daar helaas vooralsnog in meegegaan en heeft het bezwaar gegrond verklaard. Diegene die dat bezwaar heeft gemaakt beweert dat hij last heeft van de stank van de bussen. Die bussen ruik je dus echt niet dus dat is al reden nummer 1 die onzin is. Een andere reden is dat hij last heeft van het lawaai van de bussen. Ook dat is onzin want de bussen komen er toch al langs en zijn vrij stil. De gemiddelde vrachtwagen die daar langs rijdt maakt meer lawaai en dat zijn er nogal wat die er langs komen. Ook een onzin reden naar mijn mening. Een wethouder die hier in Terheijden woont heeft wat druk op de gemeente gezet en naar verluid gaat de gemeente de hele procedure opnieuw doorlopen mits er genoeg animo voor is.

Ik hoorde dit toevallig voorbijkomen toen ik afgelopen zaterdagavond bij de halte Abtslaan stond te wachten op de bus en er 2 mensen kwamen kijken hoeveel mensen er op stapten en die iedereen die er stond te wachten aan te sporen om een mail naar de gemeente te sturen om deze halte te behouden.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

Vandaag zag ik dat er diverse (of alle) infotins zijn weggehaald bij de bushaltes. Komen ze nog ooit terug of zijn ze gestopt met het project?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:Vandaag zag ik dat er diverse (of alle) infotins zijn weggehaald bij de bushaltes. Komen ze nog ooit terug of zijn ze gestopt met het project?
Niet werkende worden verwijderd. Daarnaast worden er een aantal later dit jaar verspreid over de drukkere halten.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jurre »

Gister streek Citea 8463 op lijn 6 in Tilburg, vandaag Ambassador 8240 op dezelfde lijn 6. Een structureel tekort aan stadsbussen?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Breda heeft er nog wel wat. :P

duikt weg voor Michael
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

haha. Helaas. Breda kan geen bussen missen. Ze hebben in principe 1 stadsbus over vanwege de hybride Volvo. Maar die gaat in Maart weer weg dus dan zijn alle bussen weer nodig.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Een streekbus kan gewoon op een streekomloop komen. Het kan dus ook gewoon zo zijn dat die lijn normaal door een streekomloop wordt gereden, zodat de bus maximaal benut wordt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:haha. Helaas. Breda kan geen bussen missen
Ik zal mijn mond houden, had vanochtend een volvo 8900 ter compensatie van de stadsbussen op lijn 122. :mrgreen:
gliderfighter schreef:Een streekbus kan gewoon op een streekomloop komen.
Dat mag ik hopen ja. :p

Weet iemand wat er in Breda te doen is? Zie al de hele dag dezelfde 3 pendelbussen voorbij rijden.

Oh, en er reed een Boschbus op lijn 131 in Breda.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik wou dat de gemeente van Den Bosch en Arriva zelf er nou eens vaart in gingen zetten
zodat die elektrische VDL Citea nou eindelijk vol op in dienst gaat rijden op Lijn 70 P+R de Vliert
De oplaad paal hangt te ver over de halte dus bus kan niet goed opladen en als ie dat wel doet
komt er te veel volt zodat er een kortsluiting ontstaat :? lijkt wel of er blunder na blunder komt hier.
Zelfde geld ook voor die elektrische blunder Volvo voor P+R Lijn 80 die kan maar 1 uurtje rijden en dan moet ie naar de stalling
om aan de oplader te staan.....
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jurre »

Ik had vrijdag Boschbus 8116 op lijn 4 in Tilburg, gevolgd door streek Citea 8501 op lijn 6. Later op de dag toevallig nog tweemaal in die 8501 gezeten op lijn 6.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Michael schreef:haha. Helaas. Breda kan geen bussen missen
Ik zal mijn mond houden, had vanochtend een volvo 8900 ter compensatie van de stadsbussen op lijn 122.
De 7281 neem ik aan? Die had de chauffeur waar ik donderdag mee was bij. Was voor de passagiers niet echt prettig aangezien de passagiersairco kapot was. Was een of andere snaar van de dynamo geklapt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik ken al die nummers niet hoor. :P

Die ene zonder volans stickers dus. De airco had ik geen last van, ik heb het toch altijd koud.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Doen jullie wel voorzichtig jongens? Er sprong iemand voor mijn bus om er een foto van te maken.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

"JAMAAR DAT BUSNUMMER HAD IK NOG NIET!!!77!"
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Doen jullie wel voorzichtig jongens? Er sprong iemand voor mijn bus om er een foto van te maken.
Ik neem aan dat de sjoof per abuis gas- en rempedaal met elkaar verwisselde. :D
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het bloed dat daardoor op de bus komt valt toch niet op vanwege de rode voorkant :lol: :lol: :lol: (Ik weet het: foute opmerking maar ik kon het niet laten om hem te maken)
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:lijkt wel of er blunder na blunder komt hier.
Zelfde geld ook voor die elektrische blunder Volvo voor P+R Lijn 80 die kan maar 1 uurtje rijden en dan moet ie naar de stalling
om aan de oplader te staan.....
Ik zag hem vandaag toevallig wel rijden, maar dat zegt verder niks. Ik zag hem alleen voorbij komen. Ik weet niet hoe lang ie gereden heeft.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten