Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Vanwege Koningsdag gaat de komende dagen de busdienst in Tilburg op de schop. Alle stadslijnen en een groot deel van de streeklijnen rijden anders, sommige lijnen (9 - 140 - 141 - 142 - 143) zelfs met aangepaste dienstregeling.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

In grote lijnen is het de dienstregeling zoals tijdens de zomerkermis, met als extra op koningsdag zelf, het vervallen van lijn 8 en de omleiding voor lijn 7, ten opzichte van de Hasselstraat/Dillenburglaan.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 24 apr 2017, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door groningen »

Stremming tussen Roosendaal en Bergen op Zoom duurt volgens de NS de hele dag. Eerst Deurne; nu weer dit!

Tweet NS: UPDATE R'daal-Bergen op Zoom: er rijden inmiddels bussen. Stremming duurt in ieder geval vandaag de hele dag. Morgen is nog onzeker.

Afbeelding
Bron: Brabants Dagblad
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door groningen »

Maandag gaan de treinen weer rijden tussen Roosendaal en Bergen op Zoom.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door frankberg19 »

Tja, de enige oplossing is inderdaad ongelijksvloers. Maarja inderdaad: er is geen geld. In Deurne was overigens de oorzaak een kapotte motor in de graafmachine, niks met 'het spoor'.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door groningen »

Dus als ik goed bekeken heb op teletekst, dan is het dit weekend helemaal met de bus van Breda naar Goes. Laten we de reisplanner er bij pakken. Hmm; 2 uur en 15 minuten met een wachttijd van 20 minuten in Bergen op Zoom. Waarom kan die bus uit Roosendaal niet gewoon doorrijden naar Goes? Ik zie trouwens dat op 6 mei van Breda naar Goes zonder overstap in Roosendaal is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Dus allereerst ligt Goes niet in Brabant.

Dus ten tweede, afgaande van eerdere berichten die je op dit forum hebt geplaatst de afgelopen twee dagen, weet dus je heel goed dat het busvervoer tussen Roosendaal en Bergen op Zoom niet gepland was maar dat dit dus komt door aanrijdingsschade. Het is nogal een logistieke uitdaging dat dus goed af te stemmen, dus dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

En dus ten derde, ook op 6 mei ligt Goes niet in Brabant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

olof schreef:Het is wel heel erg opmerkelijk dat er binnen korte tijd twee ernstige ongelukken zijn met bouwmaterieel in Brabant.
De ongelukken in Deurne en Bergen op Zoom hebben alleen materiële schade en zijn dus niet ernstig te noemen.
groningen schreef:Dus als ik goed bekeken heb op teletekst, dan is het dit weekend helemaal met de bus van Breda naar Goes. Laten we de reisplanner er bij pakken. Hmm; 2 uur en 15 minuten met een wachttijd van 20 minuten in Bergen op Zoom. Waarom kan die bus uit Roosendaal niet gewoon doorrijden naar Goes? Ik zie trouwens dat op 6 mei van Breda naar Goes zonder overstap in Roosendaal is.
Breda Goes is altijd al sneller met de auto, 2 uur en 15 minuten reistijd is niet meer serieus te nemen. Omdat er toch nog een trein kan rijden op de rest van het baanvak rijden er geen doorgaande snelbussen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Wubbo »

Waarom is een aanrijding met alleen materiële schade niet ernstig?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Een aanrijding waarbij een gewonde valt en het spoor drie hele dagen onbruikbaar is lijkt mij vrij ernstig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Wubbo schreef:Waarom is een aanrijding met alleen materiële schade niet ernstig?
Valt in een lagere categorie in de ongevallen statistiek.
Hier zal hooguit een rechtsaf verbod komen voor vrachtwagens als maatregel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Wubbo »

Wat is "de ongevallenstatistiek"?

Ik zit te googelen op de definitie van een ernstig verkeersongeval, en dit lijkt de definitie van de Arbeidsomstandighedenwet (linkje). De vraag is of dat hier de goede definitie is.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Dennenboom »

Wel opvallend dat als er iets onbenulligs met een goederentrein gebeurt de volksvertegenwoordigers over elkaar heen buitelen om vragen aan de minister te stellen. Nu is het opvallend stil vanuit die hoek. Alleen het spoor moet gebasht worden lijkt het wel.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Dafdriver »

Mr-W schreef:Valt in een lagere categorie in de ongevallen statistiek.
Hier zal hooguit een rechtsaf verbod komen voor vrachtwagens als maatregel.
Weet je ook de situatie terplaatse? Vrachtverkeer mag daar niet door het dorp heen want dat is verboden. De enigste legale mogelijkheid is op de A58 vanaf de afrit Wouw nemen en dan over het spoor rechts af naar de daar gevestigde handelaar toe rijden. Alleen was daar zoals het er nu naar uitziet dus de infrastructuur ( kruising ) te krap om met deze combinatie vlotjes de betreffende doodlopende weg in te draaien.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Wubbo schreef:Wat is "de ongevallenstatistiek"?

Ik zit te googelen op de definitie van een ernstig verkeersongeval, en dit lijkt de definitie van de Arbeidsomstandighedenwet (linkje). De vraag is of dat hier de goede definitie is.
http://ongelukken.staanhier.nl
Diverse gemeentes maken van een iets uitgebreidere versie gebruik om hun wegen aan te passen.
Dafdriver schreef:
Mr-W schreef:Valt in een lagere categorie in de ongevallen statistiek.
Hier zal hooguit een rechtsaf verbod komen voor vrachtwagens als maatregel.
Weet je ook de situatie terplaatse? Vrachtverkeer mag daar niet door het dorp heen want dat is verboden. De enigste legale mogelijkheid is op de A58 vanaf de afrit Wouw nemen en dan over het spoor rechts af naar de daar gevestigde handelaar toe rijden. Alleen was daar zoals het er nu naar uitziet dus de infrastructuur ( kruising ) te krap om met deze combinatie vlotjes de betreffende doodlopende weg in te draaien.
Daar ben ik inderdaad niet bekend mee.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Wubbo »

Mr-W schreef:
Wubbo schreef:Wat is "de ongevallenstatistiek"?

Ik zit te googelen op de definitie van een ernstig verkeersongeval, en dit lijkt de definitie van de Arbeidsomstandighedenwet (linkje). De vraag is of dat hier de goede definitie is.
http://ongelukken.staanhier.nl
Diverse gemeentes maken van een iets uitgebreidere versie gebruik om hun wegen aan te passen.
Maar daar kom ik nergens het woord "ernstig" tegen (of ik kijk niet goed)?
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Suus schreef:Dus allereerst ligt Goes niet in Brabant.
Wie beweert dan van wel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Groningen. Die heeft het immers over reizen naar Goes in dit topic :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Er rijdt een gelede MAN op lijn 117 Breda -> Fijnaart. Is dat ding niet veel harder nodig op lijn 9 zo in de spits?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Niet toevallig van TCR? Die heeft ook enkele gelede ex Veolia MAN Lion City bussen. En volgens mij rijden deze ook in die regio.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Nee. Echt van Arriva zelf. En TCR rijdt geen ritten op lijn 117 voor zover ik weet en als dat wel gebeurd is dat midden in de spits en niet een reguliere rit die na 9 uur uit Fijnaart is vertrokken. En ik heb hem ook gezien. Ik kwam hem tegen toen ik tussen Wagenberg en Zevenbergschen Hoek reed
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Blijkbaar rijden lijn 1 en 2 in Tilburg de komende maanden direct vanaf Stappegoor naar het station i.v.m. werkzaamheden.
Op de halte op het Stadhuisplein staat vermeld dat je met een andere bus naar het station moet rijden.
De enige andere lijn die dat doet (lijn 3) rijdt na 19.00 niet meer. Met andere woorden: 's Avonds rijden er geen bussen meer van de stad naar het station en verder.
Is dat niet erg onverstandig?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Je had dat zeker op Twitter al gemeldt bij de klantenservice ;)
Onverstandig? Wat zou jouw oplossing zijn? Ik weet niet waar de werkzaamheden zijn, maar gezien de tijd kan het best zijn dat deze steeds verschuiven.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 03 mei 2017, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten