Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Z2N »

Niet elke boot is een trekschuit, als de Waterbus in Drechtsteden iets toont is dat het OV per boot zeker kans kan hebben. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Primeur !

De gloednieuwe 9505 Arriva Den Bosch :pos: :pos: :pos:
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Ik kreeg vandaag op de boordcomputer een mededeling dat een stremming in Breda was opgeheven in "de Haagse Benden". Fraai :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Michael schreef:Er rijden over het algemeen standaard Volkswagen Crafter busjes in de Bravo huisstijl op lijn 3. Sinds lijn 3 door TCR word gereden heb ik er nog niks anders op gezien.
Oh oke. Dank je Michael en Chrysa. *bus* Zijn die VW crafters echt lijnbusjes met elektrische deur of taxitroep met een handheld en een handmatige deur?
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Weer een gearriveerd in Den Bosch, de 9506 *bus*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Blij dat je zo enthousiast bent, maar om nu elke bus te gaan aankondigingen hoeft van mij nu ook weer niet. :P
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:Blij dat je zo enthousiast bent, maar om nu elke bus te gaan aankondigingen hoeft van mij nu ook weer niet. :P
Geen zorgen hoor :) ;)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Deze topic kan beter hernoemd worden naar "Alledaagse gebeurtenissen rondom Jasper". Niet alleen iedere bus die instroomt in Den Bosch wordt in dit topic door Jasper aangekondigd. Ook de voortgang van zijn opleiding tot chauffeur (en zijn redenen en keuzes) worden/werden hier uitgebreid behandeld. Ik weet het ik ben geen moderator, maar toch wil ik even hier aangeven dat voor sommige dingen er misschien beter andere plekken zijn op dit forum. Niet dat ik zijn enthousiasme niet wil toejuichen, maar naar mijn mening is er een bepaald moment dat er gewoon gezegd moet worden dat het nu wel genoeg is geweest rondom bepaalde dingen en dat je misschien beter iets op een andere manier kunt aankondigen (tip, het is misschien verstandiger om aan te kondigen wanneer al die bussen in dienst zijn dat ze in dienst zijn i.p.v. iedere dag hier een of twee berichten plaatsen dat bus x in dienst is).
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Eens. Een vraag dan maar? :p
bartjemestrom schreef:Ik help jullie alvast uit de droom. De Volvo's van DAV gaan naar verluid naar Brabant.
Weet iemand hier meer van? Ben wel benieuwd waar ze deze gaan gebruiken dan.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Aha, dus daar word dat gat van 43 bussen dus mee opgevuld in Tilburg.

Dus de 43 Mercedessen worden vervangen door de SLF Citea's van Maastricht, aangevuld met de Volvo's uit Dordrecht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Dat heb ik je al meermalen gezegd?

Trouwens, als ik mij niet vergis rijden er 'slechts' 30 Citaro's in Tilburg, aangevuld met 13 Citea's maakt dat inderdaad 43 bussen.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Blij dat je zo enthousiast bent, maar om nu elke bus te gaan aankondigingen hoeft van mij nu ook weer niet. :P
Dan lees je het niet. :wink:


~~~~~~
Michael 1988 schreef:Deze topic kan beter hernoemd worden naar "Alledaagse gebeurtenissen rondom Jasper". (..) Ik weet het ik ben geen moderator, maar toch wil ik even hier aangeven dat voor sommige dingen er misschien beter andere plekken zijn op dit forum.
*Dit.

:wink:

Inhoudelijk vind ik het wel meevallen, als ik zo de laatste 2 pagina's teruglees. Er gebeurt kennelijk niet zo veel in Brabant. :) . wellicht dat het daardoor wat eenzijdig overkomt?

Ik ben wel met je eens dat een privé ding (zoals opleiding) beter in de MIEK past. (Mag Ik Even Kwijt). Dat doen andere forumleden ook.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Zal wat minder plaatsen, excuus dat ik dat te veel deed.
Een ding dan nog, vanaf 1 April gaan ze in dienst.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door isadora »

Wie?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

De elektrische bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Gothic-Writer schreef:Dus de 43 Mercedessen worden vervangen door de SLF Citea's van Maastricht, aangevuld met de Volvo's uit Dordrecht.
Het zijn de Qliners die vrijkomen he, niet de (hybride) Volvo's uit Dordrecht want die moeten verplicht mee naar Qbuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Michael 1988 schreef:Deze topic kan beter hernoemd worden naar "Alledaagse gebeurtenissen rondom Jasper". Niet alleen iedere bus die instroomt in Den Bosch wordt in dit topic door Jasper aangekondigd. Ook de voortgang van zijn opleiding tot chauffeur (en zijn redenen en keuzes) worden/werden hier uitgebreid behandeld. Ik weet het ik ben geen moderator, maar toch wil ik even hier aangeven dat voor sommige dingen er misschien beter andere plekken zijn op dit forum. Niet dat ik zijn enthousiasme niet wil toejuichen, maar naar mijn mening is er een bepaald moment dat er gewoon gezegd moet worden dat het nu wel genoeg is geweest rondom bepaalde dingen en dat je misschien beter iets op een andere manier kunt aankondigen (tip, het is misschien verstandiger om aan te kondigen wanneer al die bussen in dienst zijn dat ze in dienst zijn i.p.v. iedere dag hier een of twee berichten plaatsen dat bus x in dienst is).
Daar heb ik ooit het buschauffeur worden topic voor aangemaakt dus daar kan dat het beste geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Gothic-Writer schreef:Dus de 43 Mercedessen worden vervangen door de SLF Citea's van Maastricht, aangevuld met de Volvo's uit Dordrecht.
Het zijn de Qliners die vrijkomen he, niet de (hybride) Volvo's uit Dordrecht want die moeten verplicht mee naar Qbuzz.
Tenzij Qbuzz en Arriva een deal sluiten dat ze alsnog bij Arriva blijven. :wink:
Qbuzz kan er ogenschijnlijk niks mee en Arriva kan die hybride Volvo's juist goed gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Volgens Qbuzz wordt de volledige stadsdienst van zowel Drechtsteden als van Gorinchem elektrisch en hebben ze het zelf alleen over het overnemen van de treinen en van de 5 elektrische bussen van Arriva en niet zozeer over de hybride bussen. Hoewel de provincie juist wel verplichtte over een overname van de hybride bussen door de nieuwe vervoerder kan ik nergens vinden dat dit ook daadwerkelijk gebeurd. Het is dus mogelijk en de kans is zeer groot dat de 27 hybride bussen alsnog in bezit blijven bij Arriva.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

busfanNL schreef:
Michael schreef:Er rijden over het algemeen standaard Volkswagen Crafter busjes in de Bravo huisstijl op lijn 3. Sinds lijn 3 door TCR word gereden heb ik er nog niks anders op gezien.
Oh oke. Dank je Michael en Chrysa. *bus* Zijn die VW crafters echt lijnbusjes met elektrische deur of taxitroep met een handheld en een handmatige deur?
gewoon een taxibusje met handmatige deur en een handheld.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Zugführer »

Michael 1988 schreef:[...] ik ben geen moderator [...]
Ik wel, maar zo te zien komen jullie er samen wel uit :pos:
Het lijkt me inderdaad niet nodig elke nieuwe bus hier te melden, als er echt behoefte aan is zou er eventueel een "Busmaterieel Brabant" topic aangemaakt kunnen worden, zoals we dat nu voor Utrecht en Almere ook bestaat, maar het nadeel is dat dan weer niet alles bij elkaar staat.
Voor persoonlijke zaken en ervaringen rond een opleidingstraject zou het topic Buschaffeur worden inderdaad gebruikt te kunnen worden.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Volgens diverse media rijden er in Brabant alleen nog maar stadsbussen.

Gisteren is er een bus betrokken geweest bij een dodelijk ongeval in Veldhoven, wat natuurlijk ontzettend naar is voor de chauffeur en de nabestaanden.

Maar Brabant nieuws/Telegraaf/AD en andere kranten, hebben het over de stadsbus richting Reusel.
Dus puur gebaseerd op de media: het begrip "streekbus" bestaat niet meer, er zijn alleen nog maar "stads"bussen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Anders is het een touringcar. :Y
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Op Facebook kwam ik zojuist een foto tegen van de ex Connexxion 5713 (Volvo 8700) in de standaard Bravo- kleuren. Iemand enig idee?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Wel zo prettig als je die foto dan ook plaatst/linkt wanneer je erover praat. :p

Is het geen TCR ofzo? Die hebben van alles rijden hier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten