Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

kevinsnoeren1992 schreef:
Michael schreef:
buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Op dit moment staat deze leuke kleine elektrische VDL Citea op de garage/stalling terrein van Arriva Den Bosch.
en ook 4 Tilburgse Citaro's.
Wat doen die leuke kleine elektrische Citea en vier Tilburgse Citaro's daar?
Die Citea is kapot zoals eerder gemeld. En die Tilburgse Citaro's rijden op de transferiumpendels om bussen vrij te maken voor de inbouw van de pinapparatuur

@Michael, ben ik toch benieuwd waar je die info vandaan hebt? Wat ik weet is dat die Citaro’s er specifiek gaan rijden voor Festival Boulevard in Den Bosch.
Jullie hebben alle 2 gelijk :)
Laatst gewijzigd door Jasper073 op zo 06 aug 2017, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Citea2014
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 aug 2017, 13:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Citea2014 »

Jasper, dat is dan 100% zeker een gevalletje van verdwalen van de Citaro’s. Gebeurd ook regelmatig met stadscitea’s op streeklijnen
Zoals eerdere jaren zijn er weer Citaro’s in Den Bosch voor Festival Boulevard. Wellicht voor de overige lezers hier wel prettig om je te houden bij feiten ipv denken.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

:pos:
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 06 aug 2017, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik zou de volgende keer gewoon de nieuwsbrief publiceren, want in principe is dit alleen informatie voor binnen het bedrijf. Ik snap dat je fan bent van Bravo en je dat ook uit op je auto. (Ook al is het een merknaam)

Je zit dit overal binnen Arriva nu; de garage X stuurt bus A naar garage Y waar de DC wordt ingebouwd, ondertussen krijgt garage X een bus B van garage Y en vice versa. Het kan dus voorkomen dat ze in Tilburg geen capaciteit hebben om de DC Light in te bouwen, aangezien dit ongeveer een werkdag in beslag neemt en de bus naar Den Bosch gaat. Je zult die Mercedessen niet op een transferium lijn zien rijden, daar dit expliciet niet toegestaan is.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Je zult die Mercedessen niet op een transferium lijn zien rijden, daar dit expliciet niet toegestaan is.
en toch had mijn vader de 753 uit Tilburg een hele dag op de Transferium Lijn 70 qua nieuwe betaal inbouw.
zoals ik eerder had gemeld op deze site :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 06 aug 2017, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik had het over de bussen die er zijn tbv Boulevard..
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Aha, zeg (typ) het dan goed zodat ik je begrijp.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Lekkere informatievoorziening weer bij Arriva. Moest vandaag in 's-Hertogenbosch zijn. Speciaal geparkeerd bij P+R De Vliert en niet Pettelaar omdat er 's avonds geen transferiumbussen meer rijden en bij de Vliert tenminste nog reguliere bussen komen. Blijken ze vandaag ivm een evenement toch te rijden tot in de nacht. Dat had ook gerust in apps en dergelijke kunnen staan. Gelukkig mocht ik van de chauffeur van de 158 toch met mijn parkeerkaartje mee en stopte hij zelfs bij de halte Transferium voor mij.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Dankzij de werkzaamheden op het spoor is Lijn 20 tussen Eindhoven Airport en Best vol met staanplaatsen *bus*
Wel jammer dat Hermes en NS hierop niet hebben geanticipeerd door versterkingsritten te rijden. -o-

Arriva 8239 en de 553 rijden vandaag de P8 pendel.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

De eerste gelede Citaro rijdt inmiddels, op de Eftelinglijnen uiteraard.
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArnoArriva »

Tom024 schreef:De eerste gelede Citaro rijdt inmiddels, op de Eftelinglijnen uiteraard.
Bus 285 zag ik op ov-zoeker verder ook 7852 en 7855. Ik ben benieuwd of vanmiddag ook rijden.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Klacht indienen op de website, krijg je 50% van de ritprijs vol tarief terug. ;)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

olof schreef:Vandaag een overstap gemist omdat mijn aansluitende bus drie minuten te vroeg vertrok. Je verwacht het niet bij Arriva Tilburg :')

Blijft vervelend als de volgende pas over een half uur gaat...
Ik had een paar weken terug ook iemand met die opmerking. Er bestaat dus kennelijk een verschil te bestaan tussen de vertrektijden in een of meerdere apps en de vertrektijden zoals die op de Albatros staan.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

olof schreef:Vandaag een overstap gemist omdat mijn aansluitende bus drie minuten te vroeg vertrok. Je verwacht het niet bij Arriva Tilburg :')

Blijft vervelend als de volgende pas over een half uur gaat...
Je zou wel wat centjes moeten krijgen, veel zal het niet zijn. Als je denkt je aansluiting te missen, vraag het dan aan de chauffeur. Die kan het altijd proberen. Dat tijden gedoe is heel apart, waardoor er soms bijvoorbeeld in 9292 staat dat de bus een half uur vroeger is.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De chauffeur kan inderdaad een andere chauffeur oproepen even te wachten via het kort verkeer mits hij in de buurt van de betreffende bus. En anders kan het altijd nog via de verkeersleiding geregeld worden. Ik zat gisteren 6 minuten te laat in Dongen met de laatste 327 naar Breda wegens jongeren die gingen stappen en veel kaartverkoop. Lijn 327 die om .37 vertrekt vanuit Tilburg geeft in Oosterhout aansluting op lijn 325 naar Vrachelen (3 minuten overstaptijd) En een vrouw moest die hebben. Ik heb toen via de verkeersleiding geregeld dat die 325 even zou wachten. Scheelt die vrouw weer een uur wachten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Busentrein heeft een foto van een 7298 geplaatst op zijn Instagram. Sinds wanneer rijdt die Volvo 8900 daar? :o de 7299 rijdt overigens nog steeds.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

olof schreef:Dat geldt toch niet als je gratis reist met SOV? Ik dacht dat alleen NS dat deed.
Ik heb al meerdere malen geld terug gekregen.

SOV is niet gratis he, telt gewoon mee voor je studieschuld. :wink:
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

De 760 uit Tilburg heeft vandaag dienst gereden op Lijn 8 & 9
Het was helaas van korte duur, Hij is vervolgens afgesleept naar de stalling met kapotte radiator via Arriva gehoord.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef:Busentrein heeft een foto van een 7298 geplaatst op zijn Instagram. Sinds wanneer rijdt die Volvo 8900 daar? :o de 7299 rijdt overigens nog steeds.
Sinds deze week rijdt hij zijn rondjes.
Laatst gewijzigd door Michael op ma 21 aug 2017, 11:08, 3 keer totaal gewijzigd.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Chrysa schreef:
olof schreef:Dat geldt toch niet als je gratis reist met SOV? Ik dacht dat alleen NS dat deed.
Ik heb al meerdere malen geld terug gekregen.

SOV is niet gratis he, telt gewoon mee voor je studieschuld. :wink:
Ligt er natuurlijk aan in welk stelsel, ik krijg het als gift :D
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Post »

Ik welk stelsel zit hij dan? Ik krijg het alleen als gift als ik mijn diploma binnen 10 jaar haal.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik zit in het oude, dus ik heb dat ook. Oftewel het is helemaal gratis, incl gratis geld.
Combineren met een bijbaan bij Arriva en je hebt niets te klagen.
Michael schreef:De chauffeur kan inderdaad een andere chauffeur oproepen even te wachten via het kort verkeer mits hij in de buurt van de betreffende bus. En anders kan het altijd nog via de verkeersleiding geregeld worden. Ik zat gisteren 6 minuten te laat in Dongen met de laatste 327 naar Breda wegens jongeren die gingen stappen en veel kaartverkoop. Lijn 327 die om .37 vertrekt vanuit Tilburg geeft in Oosterhout aansluting op lijn 325 naar Vrachelen (3 minuten overstaptijd) En een vrouw moest die hebben. Ik heb toen via de verkeersleiding geregeld dat die 325 even zou wachten. Scheelt die vrouw weer een uur wachten.
Heb je het per tekstbericht aangevraagd of de standaard manier van bellen?
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Via de standaard manier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten