Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Dat lijkt me niet iets specifiek voor de BrabantLiners maar voor alle bussen die uitzonderlijk veel scholieren/studenten trekken. Op lijn 99 Uden - Nijmegen was dit ook elk jaar aan het begin van het schooljaar hetzelfde verhaal: overvolle bussen waardoor je soms bussen miste, met pech zelfs in de tijd dat de verbinding al naar een uurdienst werd teruggeschroefd. De bus van 17:56 uit Nijmegen heeft regelmatig mensen moeten teleurstellen (en de volgende naar Uden gaat dan pas om 19:12, iig als je daar op de Hermesbus wilde overstappen).
"Een touringcar is geen bus"
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Sinds ik vanaf 2012 zelf veelvuldig met lijn 99 reis (wat overigens sinds de huidige dienstregeling, nog een beetje een redelijke lijndienst is voor de gemeente Grave, als men breng/hermes lijn 9 nier mee rekent) zie ik het probleem al jaren zonder enige verbetering. Dit omdat Arriva glashard blijft beweren dat het probleem zich uitsluitend voor doet in het begin van het nieuwe schooljaar en dat deze drukte dan ook vaak na de herfstvakantie af neemt. Persoonlijk heb ik geen idee waar ze dat vandaan halen, want overvolle bussen is juist een structureel probleem, zeker op lijn 99.
Maar daarentegen word er door de ov-bedrijven en provincies toch totaal niet geluisterd naar de reizigers, want die hebben maar te accepteren wat ze in maag gesplitst krijgen. Een heel goed voorbeeld van dat de reiziger totaal niets te vertellen heeft is in het hele gebied waar Arriva nu actief is in Brabant er vanuit Arriva zelf geen enkele gelede bus rijdt, terwijl deze toch wel erg handig zijn. De gelede bussen die er rijden zijn allemaal van "inhuurbedrijven" (TCR onder andere).
Dus ik voorzie dan ook totaal geen uitbreiding van het wagenpark bij Arriva Brabant op kort termijn eerder een dermate grote verschuiving zodat enkele lijnen verbeteren, waar juist andere lijnen nog verder verschralen, zodat deze gedoemd zijn te verdwijnen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Gelede bussen zijn gewoon erg duur qua aanschaf, verbruik, onderhoud en verzekering ten opzichte van een normale 12m bus. Gelede bussen worden voornamelijk ook alleen in de spits ingezet en op rustige uren en in de weekenden staan ze vaak stil op de stalling en dat is geldverspilling voor Arriva. Een bedrijf als TCR doet naast openbaar vervoer rijden nog veel meer zoals festivalvervoer, schoolreizen, sportevenementen etc.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Was vanochtend toevallig op station Breda in de spits. Vooral de lijnen naar de NHTV hebben het heel erg druk. Daar gaan lijn 1 en 7 naar Heusdenhout heen en in de ochtendspits ook nog lijn 626 tussen 8:08 en 9:08 elk kwartier. En bij elke bus blijven er reizigers achter.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Maar de drukte op lijn 99 heeft denk ik ook te maken dat de lijn onder 2 provincies valt. De ene provincie wil liever geld in een verbinding tussen twee steden in hun eigen provincie steken. Als ze het geld in lijn 99 steken, knappen ze deels het vuile werk voor de andere provincie op. Dit is wat mijn kijk op het probleem met lijn 99 is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SuperGhost »

datm schreef:Gelede bussen zijn gewoon erg duur qua aanschaf, verbruik, onderhoud en verzekering ten opzichte van een normale 12m bus. Gelede bussen worden voornamelijk ook alleen in de spits ingezet en op rustige uren en in de weekenden staan ze vaak stil op de stalling en dat is geldverspilling voor Arriva. Een bedrijf als TCR doet naast openbaar vervoer rijden nog veel meer zoals festivalvervoer, schoolreizen, sportevenementen etc.
Arriva kan dat vervoer natuurlijk ook makkelijk gaan doen. Connexxion doet dat bijvoorbeeld ook.
regenmaker schreef:Maar de drukte op lijn 99 heeft denk ik ook te maken dat de lijn onder 2 provincies valt. De ene provincie wil liever geld in een verbinding tussen twee steden in hun eigen provincie steken. Als ze het geld in lijn 99 steken, knappen ze deels het vuile werk voor de andere provincie op. Dit is wat mijn kijk op het probleem met lijn 99 is.
Ik weet niet hoe het bij Brabant zit, maar ik hoor vanuit Gelderland juist de grote wens om lijn 99 juist uit te breiden en op te waarderen tot een sneldienst Nijmegen-Uden-Eindhoven.

Ik denk eerder dat het eerder het gebrek aan samenwerking tussen de vervoerders is. Arriva en 'Breng' hebben in het verleden al aangetoond niet zo goed te kunnen samenwerken (de knip in Druten op de verbinding Nijmegen-Tiel) en dat kon pas bij de nieuwe concessies opgelost worden (lees: de opdrachtgever kon toen ingrijpen).

Het zou me niets verbazen dat het al dan niet bieden van extra ritten op lijn 99 mogelijk vast loopt op de verdeling van de ritten. Ik dacht dat die ritten nu 50-50 verdeeld zijn (m.u.v. de spitsritten die door een besloten vervoersbedrijf aangeboden worden) en als de ene vervoerder dan een extra rit aanbieden, omdat bij hun rit er te veel reizigers zijn, dan is wellicht eerst medewerking nodig van de andere vervoerder...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

SuperGhost schreef:
datm schreef:Gelede bussen zijn gewoon erg duur qua aanschaf, verbruik, onderhoud en verzekering ten opzichte van een normale 12m bus. Gelede bussen worden voornamelijk ook alleen in de spits ingezet en op rustige uren en in de weekenden staan ze vaak stil op de stalling en dat is geldverspilling voor Arriva. Een bedrijf als TCR doet naast openbaar vervoer rijden nog veel meer zoals festivalvervoer, schoolreizen, sportevenementen etc.
Arriva kan dat vervoer natuurlijk ook makkelijk gaan doen. Connexxion doet dat bijvoorbeeld ook.
Connexxion doet dat onder de noemer Projexx maar besteed dit uit onder andere aan TCR maar rijdt nooit met eigen chauffeurs en bussen deze opdrachten. Behalve als zij dit uitbesteden aan Connexxion Tours maar dit is een dochteronderneming met een eigen wagenpark en standplaatsen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Er worden vaak wel bussen van TCR gebruikt hoor.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Als je gelede bussen stil hebt staan, moet je ze gewoon slim gebruiken. Laat in plaats van 2 normale ritten dan gewoon 1 rit geleed rijden op welke lijnen dit geschikt is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ja, zodat bij een twee-uurdienst in het dal geen reiziger het product nog aantrekkelijk vindt en je er het jaar erop helemaal niet meer hoeft te rijden. Dat levert op lange termijn een hoop op.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Gothic-Writer schreef:Sinds ik vanaf 2012 zelf veelvuldig met lijn 99 reis (wat overigens sinds de huidige dienstregeling, nog een beetje een redelijke lijndienst is voor de gemeente Grave, als men breng/hermes lijn 9 nier mee rekent) zie ik het probleem al jaren zonder enige verbetering. Dit omdat Arriva glashard blijft beweren dat het probleem zich uitsluitend voor doet in het begin van het nieuwe schooljaar en dat deze drukte dan ook vaak na de herfstvakantie af neemt. Persoonlijk heb ik geen idee waar ze dat vandaan halen, want overvolle bussen is juist een structureel probleem, zeker op lijn 99.
Maar daarentegen word er door de ov-bedrijven en provincies toch totaal niet geluisterd naar de reizigers, want die hebben maar te accepteren wat ze in maag gesplitst krijgen. Een heel goed voorbeeld van dat de reiziger totaal niets te vertellen heeft is in het hele gebied waar Arriva nu actief is in Brabant er vanuit Arriva zelf geen enkele gelede bus rijdt, terwijl deze toch wel erg handig zijn. De gelede bussen die er rijden zijn allemaal van "inhuurbedrijven" (TCR onder andere).
Dus ik voorzie dan ook totaal geen uitbreiding van het wagenpark bij Arriva Brabant op kort termijn eerder een dermate grote verschuiving zodat enkele lijnen verbeteren, waar juist andere lijnen nog verder verschralen, zodat deze gedoemd zijn te verdwijnen.
In al mijn jaren was wel degelijk te merken dat in januari de drukte iets minder begon te worden, maar druk blijft het. In januari hebben meer mensen een kamer gevonden en vallen 1e jaars af (je mag tot februari stoppen met je opleiding zonder consequenties voor je stufi, althans in mijn tijd). Afgelopen jaar is het spitsvervoer door touringcarbedrijven gaan gebeuren. Ik baseer mijn observaties op de rit van 7:22 uit Uden, voorheen gereden door Diamond met twee gelede bussen in meeste gevallen. Later in het schooljaar werd dit soms 1. Nu rijden drie kleine bussen en die zijn in het begin ook nodig, later in jaar zouden er twee volstaan.

Feit is wel dat de lijn steeds drukker is geworden, dus je blijft de drukte houden in de tweede helft van het schooljaar en daar wordt inderdaad helaas weinig aan gedaan. Breng zette in de vorige dienstregeling in de middaguren een gelede bus (de Heyendaalshuttle was minder frequent gaan rijden waardoor 1 gelede bus ook op streeklijnen kon gaan rijden), ik meen de rit van 15:56 uit Nijmegen. Ik weet niet of dat nog zo is, maar dat was typisch een supervolle rit (15:30 colleges afgelopen), net als 17:56 wat ook vaak te druk was. Maar dan rijdt Arriva en tja, die hebben geen gelede bussen. Hermes zette vroeger (toen het nog een Hermes-lijn was) wel vaker versterkende touringcars in.

Nu rijdt in de ochtend ook minstens 1 rit geleed, maar volgens mij is dat een tussenrit uit Grave. Probleem met de gelede bussen van Breng is dat ze tussen 8:00 en 8:24 op het station moeten zijn. Breng heeft zes geleden bussen voor de Heyendaalshuttle en die begint om 8:00 en vertrekt elke 4 minuten. Om 8:24 moet de laatste bus dus klaar staan (om 8:28 zou de eerste weer op het station moeten zijn). Dus op sommige drukke ritten (7:37 uit Uden bijvoorbeeld) kan Breng helaas geen geledes meer inzetten, die zijn te laat in Nijmegen. Maar ze worden dus wel ingezet waar het kan in de ochtend, op lijn 12 zie ik ze ook richting Nijmegen in de ochtend. Er wordt de laatste tijd op Twitter ook geklaagd over lijn 9 van 7:51 uit Grave. Dat is de rit die aansluit op de drie bussen van 7:22 uit Uden. Die rit schijnt in Overasselt al mensen moeten te laten staan. Helaas is ook daar een gelede geen optie, wederom niet op tijd in Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Michael schreef:Was vanochtend toevallig op station Breda in de spits. Vooral de lijnen naar de NHTV hebben het heel erg druk. Daar gaan lijn 1 en 7 naar Heusdenhout heen en in de ochtendspits ook nog lijn 626 tussen 8:08 en 9:08 elk kwartier. En bij elke bus blijven er reizigers achter.
Die lijnen naar de NHTV... :') sinds de nieuwe dienstregeling is het verslechterd omdat de gelede bussen naar Oosterhout ineens niet meer kwamen. Ieder kwartier rijdt er wel een bus maar of je nou om 8:30, 10:00 of 12:30 die kant op gaat, het is maar de vraag of je mee kan, de andere kant op idem dito vanaf lunchtijd. Een frequentie van 4x per uur is minimaal, 6-8x per uur is ideaal (net zoals 12x per uur blijkt te zijn voor Avans).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

SLToilet schreef:
Michael schreef:Was vanochtend toevallig op station Breda in de spits. Vooral de lijnen naar de NHTV hebben het heel erg druk. Daar gaan lijn 1 en 7 naar Heusdenhout heen en in de ochtendspits ook nog lijn 626 tussen 8:08 en 9:08 elk kwartier. En bij elke bus blijven er reizigers achter.
Die lijnen naar de NHTV... :') sinds de nieuwe dienstregeling is het verslechterd omdat de gelede bussen naar Oosterhout ineens niet meer kwamen. Ieder kwartier rijdt er wel een bus maar of je nou om 8:30, 10:00 of 12:30 die kant op gaat, het is maar de vraag of je mee kan, de andere kant op idem dito vanaf lunchtijd. Een frequentie van 4x per uur is minimaal, 6-8x per uur is ideaal (net zoals 12x per uur blijkt te zijn voor Avans).
Avans Breda telt ongeveer 12.000 voltijd studenten en 3000 deeltijdstudenten en NHTV maar 7000 studenten inclusief deeltijd studenten. En daarnaast telt Avans Breda 1400 medewerkers die allemaal recht hebben op gratis OV van hun werkgever. Dus dat is heel logisch dat Avans Breda door een hogere frequentie wordt aangedaan. Daarnaast speelt het ook mee dat het Amphia ziekenhuis naast het Avans ligt en dus ook alle bezoekers naar het ziekenhuis met deze bussen mee gaan.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

datm schreef: Avans Breda telt ongeveer 12.000 voltijd studenten en 3000 deeltijdstudenten en NHTV maar 7000 studenten inclusief deeltijd studenten. En daarnaast telt Avans Breda 1400 medewerkers die allemaal recht hebben op gratis OV van hun werkgever. Dus dat is heel logisch dat Avans Breda door een hogere frequentie wordt aangedaan. Daarnaast speelt het ook mee dat het Amphia ziekenhuis naast het Avans ligt en dus ook alle bezoekers naar het ziekenhuis met deze bussen mee gaan.
Daarom doelde ik ook op 6-8x per uur, waarbij 6x per uur de helft is van 12x per uur. 12x krijg je ook niet vol op dat stuk. En dan zitten nog niet alle studenten op de betreffende locatie, maar als het goed is vanaf 2018 nagenoeg allemaal. Voor de ligging van Avans en de NHTV kun je uitgaan van grofweg één bus per duizend studenten. Overigens zag ik nooit Avans-docenten in de twee jaar dat ik iedere dag naar de SLM-locatie van de NHTV reisde.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

SLToilet schreef:
datm schreef: Avans Breda telt ongeveer 12.000 voltijd studenten en 3000 deeltijdstudenten en NHTV maar 7000 studenten inclusief deeltijd studenten. En daarnaast telt Avans Breda 1400 medewerkers die allemaal recht hebben op gratis OV van hun werkgever. Dus dat is heel logisch dat Avans Breda door een hogere frequentie wordt aangedaan. Daarnaast speelt het ook mee dat het Amphia ziekenhuis naast het Avans ligt en dus ook alle bezoekers naar het ziekenhuis met deze bussen mee gaan.
Daarom doelde ik ook op 6-8x per uur, waarbij 6x per uur de helft is van 12x per uur. 12x krijg je ook niet vol op dat stuk. En dan zitten nog niet alle studenten op de betreffende locatie, maar als het goed is vanaf 2018 nagenoeg allemaal. Voor de ligging van Avans en de NHTV kun je uitgaan van grofweg één bus per duizend studenten. Overigens zag ik nooit Avans-docenten in de twee jaar dat ik iedere dag naar de SLM-locatie van de NHTV reisde.
Klopt ik was iets te voorbarig over dat gratis reizen voor medewerkers van het Avans :D Ik dacht dat het vanaf dit schooljaar in zou gaan die regeling maar het gaat pas per 1 januari 2016 in dat medewerkers van het Avans mogen kiezen tussen reiskostenvergoeding of een ov chipkaart.
http://punt.avans.nl/2015/08/avans-lokt ... -trein-in/
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

SLToilet schreef:Idem dito vanaf lunchtijd. Een frequentie van 4x per uur is minimaal, 6-8x per uur is ideaal (net zoals 12x per uur blijkt te zijn voor Avans).
12x per uur is onvoldoende voor de Avans, zeker met het huidige materieel wat wordt ingezet.(12m streekbus en 13m Volans)
Daarnaast zijn er door de verandering in de studiefinanciering veel meer studenten zijn die dagelijks op en neer reizen over grotere afstanden.
Zal een aantal extremere voorbeelden van mijn medestudenten en die van de Avans Breda geven :
Deurne-Breda,Nieuwegein-Breda, Schaijk-Breda, Smerdiek-Breda, Vlaardingen-Breda en tot slot Zoetermeer-Breda. Al deze studenten zijn niet van plan om op kamers te gaan.
fogeltje schreef: In al mijn jaren was wel degelijk te merken dat in januari de drukte iets minder begon te worden, maar druk blijft het. In januari hebben meer mensen een kamer gevonden en vallen 1e jaars af (je mag tot februari stoppen met je opleiding zonder consequenties voor je stufi, althans in mijn tijd).

Dit geldt alleen nog voor een eventuele aanvullende beurs.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Interessant. Op lijn 310 wordt blijkbaar op werkdagen rond 16,55u vanaf Rotterdam Zuidplein een rit gereden met als bestemming 'Steenbergen, Rotonde.' Rit werd gereden door TCR 64.
- Ik wist niet dat deze rit bestond.
- Ik wist niet dat de halte 'Steenbergen, Rotonde' überhaupt bestond.

Weet iemand meer?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat is een extra rit die niet in de dienstregeling staat. Die rijdt extra vanwege de drukte rond die tijd.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Je was me net voor, dat dacht ik ook al. Versterkingsritten staan niet altijd in de dienstregeling. Of hij moet geruime tijd worden versterkt.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:Dat is een extra rit die niet in de dienstregeling staat. Die rijdt extra vanwege de drukte rond die tijd.
Oh, thanx
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Pim-AllianceB95 schreef:Ja, zodat bij een twee-uurdienst in het dal geen reiziger het product nog aantrekkelijk vindt en je er het jaar erop helemaal niet meer hoeft te rijden. Dat levert op lange termijn een hoop op.
Maar maak niet uit. Verlies geen hoop. Die verhoging komt er wel. Een of ander Volans lijn gaat weer onnodig frequenter rijden. Of Brabant merkt het eens en lijn 99 wordt ook Volans of HOV. Dat betekent;
- alle haltes die onnodig lijken(waar elke student dus op- en afstapt) worden weggehaald.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

HOV wordt dan ook gekscherend Halte Overslaand Vervoer genoemd
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Ik wil vaak van het begin naar het eindpunt, dus minder haltes is des te beter.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Ezra schreef:Interessant. Op lijn 310 wordt blijkbaar op werkdagen rond 16,55u vanaf Rotterdam Zuidplein een rit gereden met als bestemming 'Steenbergen, Rotonde.' Rit werd gereden door TCR 64.
- Ik wist niet dat deze rit bestond.
- Ik wist niet dat de halte 'Steenbergen, Rotonde' überhaupt bestond.

Weet iemand meer?
Nog zo'n raadsel, Lijn 639 komt iedere dag rond 10:00 binnenrijden met TCR 398 in Breda.
Waar komt Lijn 639 vandaan? En waarom rijdt die lijn niet door naar de Loevesteinstraat/Avans ? (627/327 moeten rond dat tijdstip reizigers achterlaten)
Afbeelding
regenmaker schreef:Ik wil vaak van het begin naar het eindpunt, dus minder haltes is des te beter.
De gemiddelde gebruiker meestal niet, die wil onderweg ergens uitstappen en dan is een halte op loopafstand prettig.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Mr-W schreef:
regenmaker schreef:Ik wil vaak van het begin naar het eindpunt, dus minder haltes is des te beter.
De gemiddelde gebruiker meestal niet, die wil onderweg ergens uitstappen en dan is een halte op loopafstand prettig.
Hij bedoeld waarschijnlijk zijn beginpunt en zijn eindpunt en niet het begin en eind punt van de lijn zelf.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten