Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ongeveer 1/3 van het benodigde aantal bussen voor de stadsdienst.
Maar als ik het zo lees, wordt het waarschijnlijk een eis voor de nieuwe concessie (ingang 11 december 2022)
Maar als ik het zo lees, wordt het waarschijnlijk een eis voor de nieuwe concessie (ingang 11 december 2022)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Van Hool mag 40 stuks bouwen voor Keulen en Wuppertal, en dan komen wij met maar 10 busjesChrysa schreef:10 is vrij veel toch?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik bedoelde binnen Nederland. Er is nu toch geen een concessie waar er meer dan 2 rijden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nu niet nee, maar wij hebben weer (veel) meer elektrische bussen dan Duitsland.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op do 01 mar 2018, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De waterstofbus is ook elektrisch aangedreven. Alleen de energiebron is anders.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Niet meer nee. In Amsterdam reden vanaf 2003 t/m 2006/2007 drie waterstofbussen op proef.Chrysa schreef:Ik bedoelde binnen Nederland. Er is nu toch geen een concessie waar er meer dan 2 rijden?
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dus dat is niet nu
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Hahahaha nou zo snel gaat dat niet hoor.isadora schreef:En dan voor de zomer op de stads?Jasper073 schreef:Over een tijdje de PO1 en PO2 tests gaan doen en nu veel leren thuis.
Denk eind dit jaar (hoop ik) dat ik dan 100% klaar ben.
Het is aan mij dus veel leren thuis en dan hoor ik wel wanneer ik de testen moet gaan maken via uitzend.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Eind dit jaar? Dat is wel heel erg lang..
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Dat idee heb ik dus ook al. Ik had in ca 3,5 maand heel mijn opleiding afgerond. En dat is inclusief een herexamen V3D en een 2e praktijkexamen omdat ik de 1e keer gezakt was. Enige verschil is dat ik heel mijn opleiding zelf bekostigd heb en Jasper afhankelijk is van het uitzendbureau. Maar dan nog is 9 maanden wel erg lang
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zit je medische rijtest ook in die 3 maanden?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Nee, ik heb de hele medische keuring en het traject eromheen niet meegerekend. Ik heb het alleen over de opleiding zelf.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb het ook via een uitzendbureau gedaan en zelfs met enorm lang wachten op niks was ik binnen 4 maanden klaar, waarvan eigenlijk de theorie+praktijklessen in 2 maanden waren gedaan.
Binnen Arriva ben je ook wel binnen een maand klaar.
Binnen Arriva ben je ook wel binnen een maand klaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb hele erge last van faalangst en theorie is niet mijn sterke kantgliderfighter schreef:Eind dit jaar? Dat is wel heel erg lang..
ik krijg dus extra begeleiding en mag bv mondeling theorie examen doen.
Ik wacht nu op mijn PO1 en PO2 test uitnodiging in de tussentijd heb ik een link via mail gehad
zodat ik thuis via 123.nl die test thuis kan oefenen. De uitzend regelt ook mijn medische keuringen
en ik heb vandaag mijn VOG aangevraagd en die moet ik dan opsturen naar de uitzend.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Even een vraagje. Wat rijdt er eigenlijk momenteel op lijn 3 in Breda? En ten tweede: is het nog wel een wijkbus/buurtbus want alle ritten worden gereden door betaald personeel op 8 persoonsbusjes (dat staat op de wiki) wat het een normale stadsbus/lijntaxi maakt. Of niet? En moet dit dan niet aangepast worden op de wiki?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Gisteren reed er een TCR VW-busje in Bravo-livery.
Arriva noemt het een wijkbus op de dienstregelingen voor wat het waard is.
Arriva noemt het een wijkbus op de dienstregelingen voor wat het waard is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Er rijden over het algemeen standaard Volkswagen Crafter busjes in de Bravo huisstijl op lijn 3. Sinds lijn 3 door TCR word gereden heb ik er nog niks anders op gezien.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
TCR heeft ook een Sprinter, die heb ik er ook op gezien
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Die rijdt er dan wellicht sporadisch op. Ik zie in ieder geval continue Volkswagen busjes op lijn 3 rijden
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik zag die een maand geleden op lijn 3. Tegenwoordig kom ik hem nog regelmatig tegen maar dan zal het wel besloten vervoer zijn.
Welke school in Breda heeft er eigenlijk allemaal scholierenlijnen? Kwam laatst een lijn 5 "Scholierenvervoer" tegen met daarop een TCR Citaro in Bravo-kleurtjes, maar met stadslijn 5 heeft het niks te maken volgens mij.
Welke school in Breda heeft er eigenlijk allemaal scholierenlijnen? Kwam laatst een lijn 5 "Scholierenvervoer" tegen met daarop een TCR Citaro in Bravo-kleurtjes, maar met stadslijn 5 heeft het niks te maken volgens mij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zwemvervoer van diverse basisscholen door TCR.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Toen ik er in het carnavalsweekend ging kijken, reed daar inderdaad ook een VW-busje op met nummer 785 (kenteken 29-SVH-3).Michael schreef:Er rijden over het algemeen standaard Volkswagen Crafter busjes in de Bravo huisstijl op lijn 3. Sinds lijn 3 door TCR word gereden heb ik er nog niks anders op gezien.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Van de 9 zijn er gisteren al 2 gloednieuwe elektrische VDL Citea's aangekomen bij Arriva in Den Bosch. Een er van heeft het wagenparknr. 9504 ook zit er op de nieuwe bussen het gloednieuwe Arriva logo. Het zijn mooie bussen 100%
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
De langverwachte terugkeer van de trekschuit in Den Bosch
Het is dan bijna zover beste mensen de trekschuit keert terug in Den Bosch.
Als de min of meer mogen afgaan op de woorden van Rosmalens Belang.
https://www.rosmalensbelang.nl/programm ... mmunicatie
6. Openbaar vervoer in de dorpen en wijken moet worden getransformeerd naar meer maatwerk.
Alternatieven zoals de wijkbus en de seniorenbus zijn succesvol. We zetten in op verbetering en uitbreiding van het bestaande maatwerk.
Voor de binnenstad faciliteren we een commerciële opzet voor een watertaxi.
En hier staat http://www.debosschegroenen.nl/2016_04_ ... a-2018.pdf,
wat de de Bossche Groenen erover zeggen:
Den Bosch is een waterstad. We maken daar nog veel te weinig gebruik van. Vervoer over water kan
het wegverkeer verminderen en moet daarom gestimuleerd en gefaciliteerd worden. Het lijkt ons een
uitdaging elektrisch aangedreven watertaxi’s tussen Engelen (met een grote wijk als de Haverleij) en de
binnenstad van Den Bosch te laten varen. Genoeg potentie lijkt ons.
Trekschuit 4.0?!
Als de min of meer mogen afgaan op de woorden van Rosmalens Belang.
https://www.rosmalensbelang.nl/programm ... mmunicatie
6. Openbaar vervoer in de dorpen en wijken moet worden getransformeerd naar meer maatwerk.
Alternatieven zoals de wijkbus en de seniorenbus zijn succesvol. We zetten in op verbetering en uitbreiding van het bestaande maatwerk.
Voor de binnenstad faciliteren we een commerciële opzet voor een watertaxi.
En hier staat http://www.debosschegroenen.nl/2016_04_ ... a-2018.pdf,
wat de de Bossche Groenen erover zeggen:
Den Bosch is een waterstad. We maken daar nog veel te weinig gebruik van. Vervoer over water kan
het wegverkeer verminderen en moet daarom gestimuleerd en gefaciliteerd worden. Het lijkt ons een
uitdaging elektrisch aangedreven watertaxi’s tussen Engelen (met een grote wijk als de Haverleij) en de
binnenstad van Den Bosch te laten varen. Genoeg potentie lijkt ons.
Trekschuit 4.0?!
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 09 mar 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd met AG-Brabant-topic.
Reden: Samengevoegd met AG-Brabant-topic.
Transferium de Vliert in Den Bosch opheffen? Een goed idee
De Bossche Groenen willen transferium de Vliert in Den Bosch opheffen. Of op zijn minst een andere bestemming geven.
http://www.debosschegroenen.nl/2016_04_ ... a-2018.pdf
Het autoverkeer naar transferium De Vliert is een zware belasting voor Hintham en Den Bosch Noord.
Met de bouw van een transferium aan de noordoostzijde van de stad zullen deze stadsdelen worden
ontlast. Elektrische busjes kunnen vanaf de nieuwe transferium-garage een dienstregeling onderhouden
met de stad en een stop bij Station-Oost. Het terrein van transferium De Vliert kan worden
herontwikkeld als een aantrekkelijke locatie, vanwege de ligging bij Station-Oost, voor woningen en
kantoren.
http://www.debosschegroenen.nl/2016_04_ ... a-2018.pdf
Het autoverkeer naar transferium De Vliert is een zware belasting voor Hintham en Den Bosch Noord.
Met de bouw van een transferium aan de noordoostzijde van de stad zullen deze stadsdelen worden
ontlast. Elektrische busjes kunnen vanaf de nieuwe transferium-garage een dienstregeling onderhouden
met de stad en een stop bij Station-Oost. Het terrein van transferium De Vliert kan worden
herontwikkeld als een aantrekkelijke locatie, vanwege de ligging bij Station-Oost, voor woningen en
kantoren.
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 09 mar 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Samengevoegd met AG-Brabant-topic.
Reden: Samengevoegd met AG-Brabant-topic.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten