Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Als je de reacties onderaan het bericht leest, dan zegt iemand dat de chauffeurs altijd gewoon doorrijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Dat staat onder elk bericht over een ongeval waar een bus bij betrokken is. Standaard.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Is ook gewoon waar, maar bij mij springen ze altijd net op tijd aan de kant! Bummer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Je weet dat Carmageddon heel erg 1997 is?
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Aan de kant of in de krant.

Maar zonder gekheid: dit kruispunt is gewoon een onding. Heel nobel al die zebrapaden maar je hebt soms zesentwintig ogen nodig, zeker als je meerdere stromen moet kruisen (zoals deze 119 richting station). Dan heeft de gemeente Breda de hele stationsomgeving verkeerskundig redelijk netjes aangepakt en precies rond dit punt is het juist verslechterd (de Vlaszak richting Claudius Prinsenlaan/Oude Vest die zonder aankondiging ineens versmalt waardoor je op slag geen ruimte meer hebt om tegelijk met een fietser op te rijden).

Ik heb wel eens voor het rechts afslaan moeten wachten voor een overstekende oudere dame op het zebrapad. Terwijl ik haar vrolijk laat oversteken word ik doodleuk ingehaald door een dodo in een Mercedes die mij inhaalt en daarmee letterlijk op een haar na het oude mens mist. (Collega die getuige was zei later in de kantine: "Zo, hedde oew kleur alweer terug?") Of je laat een voetganger voor, rijdt daarna netjes op en pakt dan bijna een fietser die dacht nog even mee te kunnen, vanuit je dode hoek. Ja, helemaal fantastisch die kruising.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

Zag vanmorgen dat ze de glazen panelen van de halte Wandelboslaan,aan de kant van de moskee,in Tilburg aan het vervangen waren.Nieuwe panelen kwamen er in de plaats
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Serieus? Voor die paar weken dat er nog een bus stopt? Hoe laat was dat gisterenochtend trouwens? Want ik ben er ca. 8:30u nog langs gereden, maar heb niets gezien.
🍉
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daan76 »

"Voor die paar weken dat er nog een bus stopt" is doorgaans niet ter zake doend. Meestal is er gewoon een onderhoudscontract of iets dergelijks wat gewoon doorloopt. Zo liggen er in Delft nog altijd haltes waar ooit lijn 129 langs reed... inmiddels al heel wat jaren terug. Deze haltes hebben 2 jaar terug zelfs nog nieuw meubilair gekregen en zijn al die tijd ook gewoon onderhouden. Komt wel goed uit aangezien een deel van deze haltes opnieuw in gebruik zal worden genomen vanaf december aanstaande, maar dat is meer toeval dan voorbedachte rade.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

In Tilburg zijn er wel meer "oude" halteplaatsen, die nog zo goed als intact zijn.

Pater van den Elzenplein
Oerlesestraat
Fatimastraat (richting Elisabeth ziekenhuis)
Kruisvaardersstraat (richting Elisabeth ziekenhuis)
Bijsterveldenlaan (ter hoogte van Beatrix college)
Huibevennedreef (ter hoogte van Drimmelenstraat/Dalfsenlaan)

Udenhout

Groenevelde
Achthoevenstraat


Pater van den Elzenplein is nog het beste voorbeeld, daar staat werkelijk alles nog, op het haltebord (zelfs de paal waar het haltebord op moet staat er nog) na en in de hokjes is geen kaart.

Helaas zal dit lijstje de aankomende jaren alleen maar verder groeien tot er straks helemaal geen bussen meer rijden, hooguit nog wat Volans/Brabantliner bussen.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

nvdw schreef:Aan de kant of in de krant.

Maar zonder gekheid: dit kruispunt is gewoon een onding. Heel nobel al die zebrapaden maar je hebt soms zesentwintig ogen nodig, zeker als je meerdere stromen moet kruisen (zoals deze 119 richting station). Dan heeft de gemeente Breda de hele stationsomgeving verkeerskundig redelijk netjes aangepakt en precies rond dit punt is het juist verslechterd (de Vlaszak richting Claudius Prinsenlaan/Oude Vest die zonder aankondiging ineens versmalt waardoor je op slag geen ruimte meer hebt om tegelijk met een fietser op te rijden).

Ik heb wel eens voor het rechts afslaan moeten wachten voor een overstekende oudere dame op het zebrapad. Terwijl ik haar vrolijk laat oversteken word ik doodleuk ingehaald door een dodo in een Mercedes die mij inhaalt en daarmee letterlijk op een haar na het oude mens mist. (Collega die getuige was zei later in de kantine: "Zo, hedde oew kleur alweer terug?") Of je laat een voetganger voor, rijdt daarna netjes op en pakt dan bijna een fietser die dacht nog even mee te kunnen, vanuit je dode hoek. Ja, helemaal fantastisch die kruising.
Ook ik kan dit verhaal beamen. Ik rij daar zelf ook regelmatig met de bus en heb het vaak maar net goed zien gaan. Ik vraag me af of een rotonde echt gaat passen daar qua ruimte. Maar verkeerslichten zouden al heel wat kunnen helpen lijkt mij
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Hainje schreef:Serieus? Voor die paar weken dat er nog een bus stopt? Hoe laat was dat gisterenochtend trouwens? Want ik ben er ca. 8:30u nog langs gereden, maar heb niets gezien.
Voor die paar weken dat er nog een bus stopt?
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

was om 1130
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Daan76 schreef:"Voor die paar weken dat er nog een bus stopt" is doorgaans niet ter zake doend. Meestal is er gewoon een onderhoudscontract of iets dergelijks wat gewoon doorloopt. (..).
Kan je afkopen, toch?
Maar wellicht zit er een reclamezuil aan vast welke e.e.a lucratief maakt om in stand te houden?

Onderhoudscontract zal toch niet 1 op 1 vervangingen inhouden, tenzij gepland en begroot? Meer schoonmaak en herstelwerkzaamheden.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Michael schreef:
nvdw schreef:Aan de kant of in de krant.

Maar zonder gekheid: dit kruispunt is gewoon een onding. (..) Of je laat een voetganger voor, rijdt daarna netjes op en pakt dan bijna een fietser die dacht nog even mee te kunnen, vanuit je dode hoek. Ja, helemaal fantastisch die kruising.
Ook ik kan dit verhaal beamen. Ik rij daar zelf ook regelmatig met de bus en heb het vaak maar net goed zien gaan. (..)
.

Pecies, soms is gas bij geven/ de gang erin houden de betere oplossing om veilig uit een situatie te komen dan te remmen.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daan76 »

Durashift schreef:
Daan76 schreef:"Voor die paar weken dat er nog een bus stopt" is doorgaans niet ter zake doend. Meestal is er gewoon een onderhoudscontract of iets dergelijks wat gewoon doorloopt. (..).
Kan je afkopen, toch?
Maar wellicht zit er een reclamezuil aan vast welke e.e.a lucratief maakt om in stand te houden?

Onderhoudscontract zal toch niet 1 op 1 vervangingen inhouden, tenzij gepland en begroot? Meer schoonmaak en herstelwerkzaamheden.
Vandaar "of iets dergelijks" inderdaad.
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RobertT »

We hebben allemaal verkeerd gelezen,mezelf inclusief.De halte Wandelboslaan verdwijnt pas per dienstregeling 2019,dus over een jaar pas.
Het voorstel voor 2018 was om lijn 1 in de dal iedere 15 min ipv 10 min te rijden.
fwgsmidt
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 nov 2015, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fwgsmidt »

http://feed.omroepbrabant.nl/share/2596907
Stadsbus Arriva gestolen en in brand gestoken in Tilburg - #omroepbrabant

De 8902 rijdt niet meer denk ik
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

Koopt de dader ook weer een nieuwe?
Laatst gewijzigd door Stadsbus op ma 13 nov 2017, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Arriva zal de beelden van de camera's uitlezen in de hoop een goede foto van de dader te kunnen verspreiden.....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Stadsbus schreef:Koopt de dader ook weer een nieuwe?
Maak daar maar 6 nieuwe van. De brand op de stalling in Tilburg was ook aangestoken. Zou me niets verbazen als het om dezelfde dader(s) gaat.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Welke zieke idioot steelt er nu een bus om die vervolgens in de brand te steken? Steek hem dan in de brand op de remise als je toch fikkie wil stoken. Maar ik denk sowieso dat Arriva de beveiliging op die stalling eens goed in het daglicht mag houden. In 2 maanden tijd 6 (bijna nieuwe) bussen verliezen door brandstichting zegt wel iets over hoe (slecht) de beveiliging in elkaar steekt daar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mja, het gaat al jaren goed op dat terrein (en andere stallingen). Wat Michael zegt zou mij ook niet verbazen. Moet je echt duizenden euro's gaan investeren voor iets wat waarschijnlijk na het oppakken van de dader weer stopt? Over angstcultuur gesproken...
🍉
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Michael 1988 schreef:Steek hem dan in de brand op de remise als je toch fikkie wil stoken.
Dat is ook al gebeurd dit jaar. :X 5 bussen total loss.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

huibe schreef:Arriva zal de beelden van de camera's uitlezen in de hoop een goede foto van de dader te kunnen verspreiden.....
Arriva mag zelf geen foto's gaan verspreiden, mogelijk gebeurt dat zelfs niet eens als ze al een verdachte hebben.
Hainje schreef:Mja, het gaat al jaren goed op dat terrein (en andere stallingen). Wat Michael zegt zou mij ook niet verbazen. Moet je echt duizenden euro's gaan investeren voor iets wat waarschijnlijk na het oppakken van de dader weer stopt? Over angstcultuur gesproken...
Dag en nacht beveiliging op busstallingen of opstelterreinen is weinig doeltreffend.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Mr-W schreef:mogelijk gebeurt dat zelfs niet eens als ze al een verdachte hebben.
Waar haal jij vandaan dat ze al een verdachte hebben als ik vragen mag?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten