Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Volgens mij wordt iedere bus die vandaag of gisteren is gezien op of rond een snelweg, aangezien voor een vervangende bus in Tilburg.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Wat ik wel weet is dat er een wagen in Arriva kleuren staat (0086?), en dat gisteren een wagen uit Breda al een omloop heeft gereden. Maargoed, we gaan het zien morgen...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gekko123 »

Vergeet niet dat het gisteren ook al weekend was. En toen kon Arriva waarschijnlijk het eventuele tekort zelf nog opvangen met bussen die "over" zijn bij andere stallingen. Het eventuele tekort speelt vooral doordeweeks, als ook bij andere stallingen alle bussen rijden (of in onderhoud zijn).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Jasper073 schreef:Maar jah dat krijg je als het OV goedkoper moet en je te weinig bussen laat maken bij het verlengen of nieuwe concessie.
Van te weinig bussen wordt het OV niet goedkoper, moeten inhuren is als het te consequent moet gebeuren niet meer voordelig natuurlijk. En bij een technische reserve wordt er natuurlijk wel rekening gehouden met onderhoud, maar niet met het afbranden van 6 bussen. Dat eerste weet je immers van dat het moet gebeuren, dat laatste gebeurt over het algemeen niet gepland.

Overigens hebben de grotere vervoerders hierin sowieso al wat meer flexibiliteit omdat ze nog wel her en der wat materieel hebben staan. Dat was bv. te zien bij Connexxion toen ze op een gegeven moment acuut alle MAN's in het Gooi van de weg haalden wegens het herhaaldelijk in brand vliegen ervan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Ik kwam vanmiddag op weg naar huis richting Eindhoven vier uitgebrande Arriva wagens tegen. Ze zijn dus al weggehaald. Was rond de klok van 15:15 uur op de A2 nabij Geldermalsen denk ik ongeveer. Ze werden noordwaarts gebracht.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Hainje schreef:Ik zag gistermiddag iemand in gele jas met de 8958 over de A58 richting Tilburg rijden. Geen idee van welke stalling die normaal gesproken komt.
Breda, maar heeft deze week in Schelluinen dienst gedaan om de pendeldienst naar het KLM Open golftoernooi te rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Als we dan toch aan het speculeren zijn over vervangende wagens: Ik kwam een half uur geleden een stuk of 5 TCR Amba's tegen op de A59 richting Waalwijk. Zowel in de Brabantse kleuren als Veolia kleuren
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Ik denk dat die van de dam tot damloop komen.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Gewoon een paar nieuwe VDL's Citea's bestellen.. en in de tussentijd enkele witte ex. PU Syntus Amba's laten rijden.

Ik ben wel benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch zit. Is de polis zodanig dat schade aan het voertuig, op eigen terrein veroorzaakt, verzekerd is OF juist niet.. Zal de opstalverzekering de brandschade dekken.. OF juist niet omdat het op een open terrein (zonder opstal dus) is gebeurd..
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Als die bussen nog niet verkocht zijn zou dat kunnen. Anders tijdelijk leasen van een handelaar (Womy bijvoorbeeld).
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dnmw2705 »

Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

TCR 85, 86 en 87 rijden nu op lijn 140, 141 en 142. Vervanging voor de afgebrande bussen?
Ook nog de 7217 (Volans-Volvo) op lijn 131.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busentrein »

Via de digitale kanalen vandaag de dag blijkt dat de wagens 51 (ex Veolia) en 0085-0087 (ex Keukenhof, ex Connexxion) vanuit Tilburg actief zijn
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Oh ja, lage nummers hoeft niet per sé TCR te zijn... :@
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

Ik dacht al, de 86 die ik van de TCR ken is 23 jaar oud :).
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Mwah, dat houdt TCR niet tegen. :')
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

nvdw schreef:
Hainje schreef:Ik zag gistermiddag iemand in gele jas met de 8958 over de A58 richting Tilburg rijden. Geen idee van welke stalling die normaal gesproken komt.
Breda, maar heeft deze week in Schelluinen dienst gedaan om de pendeldienst naar het KLM Open golftoernooi te rijden.
De 8958 rijdt ook vanuit Tilburg rond nu.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

dnmw2705 schreef:Staan er hier nog genoeg :p

http://www.vdlbuscenter.com/BusCoachSea ... 2008&cat=2
Het zijn er maar 96. Genoeg om de 89 stuks Citea's omver te helpen of om heel DAV uit Amba's te laten bestaan.
Daarnaast koopt Arriva toch ook 2e hands bussen op als ze geen nieuwe bussen willen halen. Kijk maar naar de 0087, 214, 215
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stadsbus »

Als de bussen binnenkort worden voor vervangen door elektrische bussen, zou ik het zonde vinden om bussen te laten bouwen die dan maar 2/3 jaar gaan rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Hans schreef:Ik kwam vanmiddag op weg naar huis richting Eindhoven vier uitgebrande Arriva wagens tegen. Ze zijn dus al weggehaald. Was rond de klok van 15:15 uur op de A2 nabij Geldermalsen denk ik ongeveer. Ze werden noordwaarts gebracht.
Klinkt als transport naar Arriva Techniek in Meppel. Daar zijn de GTW's 10327 (botsing Winsum) en 10520 (Botsing Dalfsen) ook heengebracht voor onderzoeken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Stadsbus schreef:Als de bussen binnenkort worden voor vervangen door elektrische bussen, zou ik het zonde vinden om bussen te laten bouwen die dan maar 2/3 jaar gaan rijden.
Verwacht niet dat deze streekbussen binnen 2/3 jaar aan de kant gaan. Daar is nog een heleboel technologie voor nodig
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

^^ dan hadden ze toch ook niet aangeschaft hoeven te worden. Waren toch praktisch nieuwe bussen, d8 ik.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Ik denk dat je iets door elkaar haalt. Er zijn andere (reserve) bussen doorgeschoven ter vervanging van de uitgebrande bussen. Er zijn (nog) geen nieuwe/tweedehands bussen aangeschaft.
gliderfighter schreef:
Stadsbus schreef:Als de bussen binnenkort worden voor vervangen door elektrische bussen, zou ik het zonde vinden om bussen te laten bouwen die dan maar 2/3 jaar gaan rijden.
Verwacht niet dat deze streekbussen binnen 2/3 jaar aan de kant gaan. Daar is nog een heleboel technologie voor nodig
Ga er maar vanuit dat voor 2025 (dus binnen 6 a 7 jaar) de dieselbussen wel zijn vervangen (is ook een eis en wens van de provincie).

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... rvoer.aspx
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik kreeg deze 2 foto net binnen.
De 0087 ter vervanging en deze 2 (ex?) TCR Arriva Limburg bussen staan in Den Bosch op de stalling.

Afbeelding

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Michael 1988 schreef:Ik denk dat je iets door elkaar haalt. Er zijn andere (reserve) bussen doorgeschoven ter vervanging van de uitgebrande bussen. Er zijn (nog) geen nieuwe/tweedehands bussen aangeschaft.

(..)
Ik haal niks door elkaar. Okay, 'praktisch nieuw' waren ze niet, als ik nog eens naar het kenteken kijk: .-BF.-.. dat is een 3 jaar oud ongeveer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten