Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:De 6666 staat in ieder geval niet meer op de garage in Den Bosch sinds een aantal maanden. Denk dat de Citea's de vervangers zijn geworden.
Dat klopt idd. Voor elke P+R Transferium in Den Bosch 1 elektrische Citea als vervanger.
Arriva wil in Den Bosch zsm meer elektrische bussen hebben.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Dan zal het stallingsterrein eerst nog een stukje groter moeten worden.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Is er voor lijn 80 dan ook een citea met inductie?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Nee die is er niet. Bus 6666 staat sinds enkele maanden niet meer in Den Bosch. De elektrische Citea's worden wel ingezet op de andere transferiumlijnen, maar kunnen daar dus niet opladen. Op een zaterdag rijden er 4 bussen op lijn 70, waarvan dus 3 elektrisch. Als er dus meer bussen komen, zullen op de pettelaar en bij het ziekenhuis palen moeten komen, wat ik betwijfel. Bij het ziekenhuis(lijn 60), is de locatie tijdelijk, dus het is zonde om daar nu een hele installatie te bouwen, om hem over 2 jaar af te breken en opnieuw op te bouwen, terwijl de halte gewoon aan de weg zit. 80 is daarentegen wel mogelijk, alleen op de stalling is er nauwelijks plek voor nog meer bussen die ook nog eens opgeladen dienen te worden.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Het is ook niet dat het binnen paar maanden is gebeurd.
Ik weet alleen dat Arriva alle Transferium bussen elektrisch wil hebben.
Wanneer dat is / gebeurd geen idee.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Arriva kennende, met een beetje geluk komen er in de eventuele nieuwe concessie een keertje nieuwe bussen, maar als dat niet hoeft, gebeurt het ook niet.

Dus ga er maar niet vanuit dat er voor het einde van deze concessie nog andere bussen gaan komen in Oost en West Brabant. Er gaan alleen maar minder bussen rijden.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Minder bussen rijden wil niet zeggen dat er ook geen nieuwe bij komen.
Binnen in het centrum moeten de Transferium uitstoot vrij zijn dus het zou ook heel goed kunnen dat er ook in deze huidige
concessie 2 bussen bij komen en zo niet dat de 3 elektrische Citea's op de Lijn 60, 70 & 80 rijden.
Voor lijn 60 komt er een nieuwe Transferium waar ie nu is is idd tijdelijk en voor 80 zou het heel goed kunnen een oplaadpaal bij de halte Pettelaarpark. Maar we zullen het zien wanneer en hoe :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Gothic-Writer schreef:Arriva kennende, met een beetje geluk komen er in de eventuele nieuwe concessie een keertje nieuwe bussen, maar als dat niet hoeft, gebeurt het ook niet.

Dus ga er maar niet vanuit dat er voor het einde van deze concessie nog andere bussen gaan komen in Oost en West Brabant. Er gaan alleen maar minder bussen rijden.
De VDL ambassadors en de Citaro's moeten tijdens deze concessie vervangen worden.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Mr-W schreef:
Gothic-Writer schreef:Arriva kennende, met een beetje geluk komen er in de eventuele nieuwe concessie een keertje nieuwe bussen, maar als dat niet hoeft, gebeurt het ook niet.

Dus ga er maar niet vanuit dat er voor het einde van deze concessie nog andere bussen gaan komen in Oost en West Brabant. Er gaan alleen maar minder bussen rijden.
De VDL ambassadors en de Citaro's moeten tijdens deze concessie vervangen worden.
Dat klopt, waarschijnlijk worden er gewoon complete buslijnen opgeofferd om dat gat op te vullen.
Ik verwacht dat lijnen 90/91/92/96/150/154/155/161 en zo, eerder verdwijnen, als dat er nieuwe bussen bijkomen!

Men kan wel als reactie geven: "Maar het staat in de PvE!"
Maar dan ben je naïef als je niet gelooft dat Arriva allang met de provincie heeft afgesproken om onder dat soort regels uit te kunnen komen, zodat beide partijen de winst die ze ermee opstrijken lekker in de zakken kunnen steken en de reizigers......."is niet belangrijk!"
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Maar wanneer moet dat omwisselen gebeuren?

Over 2 jaar is DAV afgelopen, zelfs als ze die winnen zullen er wel nieuwe bussen komen, en dan zie ik ze de hybride stadsbussen van Dordt nog wel opschuiven naar Tilburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

de wens is dat de hybride Stadsbussen in Dordrecht daar blijven rijden.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ook als Arriva die concessie verliest?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Die gaan mee over naar de nieuwe concessie, de winnaar is verplicht ze over te nemen. Hetzelfde verhaal als met de hybride Van Hools in Leiden destijds.

Voor de Citaro's en Ambassadors zal gewoon vervanging komen. Misschien zullen ze niet stuk voor stuk vervangen hoeven te worden, maar bijna 80 bussen wegstrepen gaat echt niet lukken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Wel als je dus alle niet Volanslijn lijnen in Oost Brabant waar nu toch al bijna geen bussen op rijden schrapt en dat is wat ik eerder verwacht.

80 bussen vervangen, ze kopen gewoon 10 ov-fietsen En zoek het verder maar uit hoe je ergens komt!

Wat de stadsdienst van Tilburg betreft: als je daar lijnen 5/6/7/8/9 en 601 opheft en de andere lijnen naar een halfuursdienst zet, ben je van dat probleem ook af.

Er is voor de huidige gedeputeerde maar één stad belangrijk en dat Is Eindhoven, omdat daar het geld zit, de rest interesseert hem totaal helemaal niets! Dat was wel duidelijk tijdens de presentatie van de vloot van Arriva en zijn oppervlakkige blik in zijn ogen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Zijn de citroenen in de bonus toevallig? Allemachtig.
🍉
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Gothic-Writer schreef:rant
Als je dit soort aannames maakt zouden wat argumenten niet misstaan.
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Gothic-Writer schreef:Wel als je dus alle niet Volanslijn lijnen in Oost Brabant waar nu toch al bijna geen bussen op rijden schrapt en dat is wat ik eerder verwacht.

80 bussen vervangen, ze kopen gewoon 10 ov-fietsen En zoek het verder maar uit hoe je ergens komt!

Wat de stadsdienst van Tilburg betreft: als je daar lijnen 5/6/7/8/9 en 601 opheft en de andere lijnen naar een halfuursdienst zet, ben je van dat probleem ook af.

Er is voor de huidige gedeputeerde maar één stad belangrijk en dat Is Eindhoven, omdat daar het geld zit, de rest interesseert hem totaal helemaal niets! Dat was wel duidelijk tijdens de presentatie van de vloot van Arriva en zijn oppervlakkige blik in zijn ogen.
Is daar ook bewijs voor? Ik vind het nogal een gewaagde uitspraak.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Gothic-Writer schreef: Er is voor de huidige gedeputeerde maar één stad belangrijk en dat Is Eindhoven, omdat daar het geld zit, de rest interesseert hem totaal helemaal niets! Dat was wel duidelijk tijdens de presentatie van de vloot van Arriva en zijn oppervlakkige blik in zijn ogen.
Dat is maar de vraag. Als de gedeputeerde Eindhoven een belangrijkere stad vond dan de rest van de Brabantse steden (dat is het trouwens wel hoor 8-) ) dat was het OV in de nieuwe concessie toch wel iets beter uit de verf gekomen. Het is in ieder geval niet iets waar V V V in het PvE voor zou moeten staan.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Gothic-Writer schreef:
Mr-W schreef:
Gothic-Writer schreef:Arriva kennende, met een beetje geluk komen er in de eventuele nieuwe concessie een keertje nieuwe bussen, maar als dat niet hoeft, gebeurt het ook niet.

Dus ga er maar niet vanuit dat er voor het einde van deze concessie nog andere bussen gaan komen in Oost en West Brabant. Er gaan alleen maar minder bussen rijden.
De VDL ambassadors en de Citaro's moeten tijdens deze concessie vervangen worden.
Dat klopt, waarschijnlijk worden er gewoon complete buslijnen opgeofferd om dat gat op te vullen.
Ik verwacht dat lijnen 90/91/92/96/150/154/155/161 en zo, eerder verdwijnen, als dat er nieuwe bussen bijkomen!

Men kan wel als reactie geven: "Maar het staat in de PvE!"
Maar dan ben je naïef als je niet gelooft dat Arriva allang met de provincie heeft afgesproken om onder dat soort regels uit te kunnen komen, zodat beide partijen de winst die ze ermee opstrijken lekker in de zakken kunnen steken en de reizigers......."is niet belangrijk!"
*Mompelt iets met concessie Friesland waar in 2019 waarschijnlijk bussen vrijkomen vanwege het samenvoegen van beide concessies en stadsdienst Maastricht die volledig elektrisch gaat worden en de diesel SLF's dus vrijkomen* Het is een gok die ik doe maar met een beetje logisch nadenken kan je wellicht wel verwachten wat er gaat gebeuren.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Ik denk eerder dat het ZE-bussen zullen worden.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Voor die 4 a 5 jaar dat ze nog zullen rijden? Lijkt me totale kapitaalvernietiging. Arriva is nogal slim met materieel doorschuiven als ik naar de afgelopen tijd kijk. De friese bussen zijn dan 7 jaar oud. In Brabant is max leeftijd 12 jaar. En emissie eis is Euro5/EEV. Kunnen ze mooi opgereden worden. En de SLF's die vrijkomen zijn dan 3 jaar oud. En ik zou niet weten waar Arriva die anders in zou kunnen zetten. Maar nogmaals, het is een gok die ik doe. En het lijkt mij persoonlijk het meest logische om te doen. Maar we zullen het tzt wel gaan zien.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Die SLF bussen zijn voor Tilburg alleen niet echt geschikt vanwege het ontbreken van een derde uitstapdeur, maar die zullen wel worden toegestaan.
De Friese bussen zie ik nog wel naar Brabant gaan, behalve als er een maximale gemiddelde leeftijd geldt.
BrengMe schreef:Ik denk eerder dat het ZE-bussen zullen worden.
Zero Emissie is niet verplicht, dus daar gaat Arriva geen geld in investeren als het niet hoeft.
Weet iemand eigenlijk of je bij Arriva met creditkaart kunt betalen?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

In die Limburgers zit een derde uitstapdeur hoor.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Mr-W schreef:Die SLF bussen zijn voor Tilburg alleen niet echt geschikt vanwege het ontbreken van een derde uitstapdeur, maar die zullen wel worden toegestaan.
De Friese bussen zie ik nog wel naar Brabant gaan, behalve als er een maximale gemiddelde leeftijd geldt.
BrengMe schreef:Ik denk eerder dat het ZE-bussen zullen worden.
Zero Emissie is niet verplicht, dus daar gaat Arriva geen geld in investeren als het niet hoeft.
Weet iemand eigenlijk of je bij Arriva met creditkaart kunt betalen?
Voor zo ver ik weet geen creditcard, enkel Nederlandse bankpassen. Creditcard heb ik geloof ik 1x meegemaakt en dat werkte toen niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Die SLF bussen zijn voor Tilburg alleen niet echt geschikt vanwege het ontbreken van een derde uitstapdeur, maar die zullen wel worden toegestaan.
Er rijden momenteel ook zo'n 10 bussen in Tilburg zonder derde uitstapdeur hé? ;)
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten