Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Michael schreef: En dit heeft niks te maken met Arriva specifiek. Dit is landelijk het geval.
Je werkt er pas een week en voelt je nu al beledigd? :') Bij Veolia is het net zo erg hoor.
Ik voel me echt niet beledigd hoor. Als ik er niet had gewerkt had ik net zo gereageerd :wink:
olof schreef:En wat te denken van al die bussen die om de haverklap kapotgaan?
Dat kan je toch niet voorkomen. Al krijgt een voertuig regelmatig onderhoud kunnen er nog steeds storingen optreden of dingen kapot gaan.
gliderfighter schreef:De jogne chauffeurs hebben in het begin navigatie nodig
Heb ik het dan zo luxe gehad met 4 dagen lijnen leren? 2 dagen met een lege bus en 2 dagen op de dienst?
Chrysa schreef:zo moeilijk is het niet om je rijtijden wat te veranderen lijkt mij.
Te krappe rijtijden heb ik in Oosterhout in ieder geval geen last van. Zelfs als je 30 km/u rijdt waar 50 is toegestaan ben je nog steeds te vroeg :lol: Maar als je dan een keer veel vertraging hebt door wat voor oorzaak dan ook is die vertraging er zo uitgereden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Stefan schreef:Ik weet niks zeker, maar ik gok er op dat ze achter de gelede MAN's genummerd gaan worden, dus 0284 t/m 0287.
Aangezien 0288 het hoogste nummer is gok ik op 0285 t/m 0288
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

0287 is een gelede Citaro (uit Groningen). Zie foto eerder in dit topic.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat weet ik. Maar ik reageerde op Stefan die gokte dat ze achter de gelede MAN's genummerd zouden worden en dus gokte dat de Citaro's de nummers 0284 t/m 0287 zouden hebben. Maar ik zag net dus een foto van zo'n gelede Citaro met het nummer 0288. Dus mijn gok is dat ze de nummers 0285 t/m 0288 hebben
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Michael schreef:
Stefan schreef:Ik weet niks zeker, maar ik gok er op dat ze achter de gelede MAN's genummerd gaan worden, dus 0284 t/m 0287.
Aangezien 0288 het hoogste nummer is gok ik op 0285 t/m 0288
Goed gegokt. ;)

@haltes leren kennen: Dat is echt niet te doen. Of nouja, dat vraagt gewoon tijd/interesse.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Dat weet ik. Maar ik reageerde op Stefan die gokte dat ze achter de gelede MAN's genummerd zouden worden en dus gokte dat de Citaro's de nummers 0284 t/m 0287 zouden hebben. Maar ik zag net dus een foto van zo'n gelede Citaro met het nummer 0288. Dus mijn gok is dat ze de nummers 0285 t/m 0288 hebben
Ooohhh, auf das Fahrrad!

Ja dat is incorrect Duits, ich weiß.
🍉
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

Is er al bekend in welk tijdsbestek de gelede Citaro's in Tilburg voor het eerst de dienst op gaan?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Zugführer »

Wat berichten die iets te veel op persoonlijke aanvallen begonnen te lijken verwijderd, alsmede een post die alleen maar uit een quote van een ander bericht leek te bestaan.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gothic-Writer schreef:Een chauffeur die de verkeerde afslag neemt vind ik niet eens zo gek, want met uitzondering van de 'oude garde' weet het merendeel van de chauffeurs niet eens de routes zonder gebruik te maken van navigatie. Buiten dat om is het met de algemene kennis van de omgeving behoorlijk slecht gesteld.

Voorbeeld: Lijn 1 Tilburg richting Noord

Voor mij stapt een vrouw de bus in en vraagt aan de chauffeur of hij ook in de buurt komt van de Mahlerstraat.
Wat overigens de haltenaam is van de bushalte voor busstation Noord (gezien vanuit de route komende vanaf station Tilburg), maar de eerste reactie die de chauffeur geeft is: "sorry, geen idee"!
Het is dat ik er achter stond en knikte dat het wel zo was, anders hadden zowel de reiziger en de chauffeur het nu nog niet geweten.

Het lijkt mij toch wel een beetje handiger om voordat je als chauffeur gaat rijden, je jezelf enigzins ook oriënteert op in ieder geval de routes. Je hoeft natuurlijk niet de hele landkaart straat voor straat uit je hoofd te gaan leren, maar het lijnennet en een groot deel van de haltes zou geen overbodige luxe zijn en draagt ook bij aan een stukje service en straalt ook professionaliteit uit.
Ik wil toch even hier op reageren. Toen Arriva kwam rijden in Tilburg moesten veel chauffeurs die altijd en alleen maar in
Den Bosch hebben gereden moesten in eens ook op de streek rijden wat daar voor niet het geval was wat ik van me eigen vader weet en heb meegemaakt.
Ook hij nam wel eens een afslag te laat waarop de mensen in de bus netjes lieten weten dat hij fout reed en er begrip voor hadden. Maar zelfs nu nog dat chauffeurs van andere stad in eens in Den Bosch moeten rijden. Mijn vader rijd nu alleen maar Transferium 60, 70 & 80 door gezondheid klachten maar doet zo nu en dan andere chauffeurs helpen met het mee rijden op andere stads lijnen. Dus je kan niet jezelf oriënteren op iets wat je niet verwacht. En de oude garde uit de BBA tijd die nu nog op de bus rijden hebben vaak een tomtom bij zich met de route zelfs me vader had een aparte programma op zijn tab met route van streek lijn en de halte namen. Verder qua verkeer ? vertragingen blijf je altijd houden ook al doe je je best.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Locomotief 'Siemel' staat op de (voormalige) 'Duits' spoorlijn te Veghel.

Afbeelding

Lees meer bij de bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/26630 ... PSE]+.aspx


Leuk. :pos:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Ik mag hopen dat ze ook een loods hebben gebouwd voor deze loc. Zou zonde zijn als de jeugd hem binnenkort sloopt. Daarnaast hoop ik persoonlijk dat ze ook de spporbomen hebben gerenoveerd, enkele stukken spoor terug hebben gelegd en het onkruid hebben gewied. Anders is het wel een erg klein stuk waar hij kan rijden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Lijn 45 »

Deze locomotor is nog recent gerenoveerd. Ik hoop dat die arbied niet meteen teniet wordt gedaan.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Voor de liefhebbers, en wellicht onbekend.
Het tweede nummer van Bravo is uit. De eerste was niet online verkrijgbaar. Maar op verzoek is de tweede dat wel:

https://www.hermes.nl/reizen/1190/de-zo ... s-uit/4817
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Dus het is een Bravo-magazine maar het gaat alleen over het Hermes-gebied? :')
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Correct! De oplage is overigens van 6000 naar 3000 gegaan.
Eerste editie ging over Eindhoven. Tweede over Helmond.

De 3de over....
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Het is een magazine wat door Connexxion wordt uitgegeven. Daarbij gaan sommige artikelen over dingen die in de regio afspelen, maar veel artikelen staan ook in de magazines van andere regio's. Het artikel over de zomer, het interview met de medewerker en de puzzel staan bijvoorbeeld ook in brengme, het magazine van Arnhem-Nijmegen. Ook de afbeelding op de voorkant is vaak hetzelfde.

Nee, ik moest niet aan dat magazine denken toen ik mijn gebruikersnaam bedacht
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door frankberg19 »

huibf schreef:Correct! De oplage is overigens van 6000 naar 3000 gegaan.
Eerste editie ging over Eindhoven. Tweede over Helmond.

De 3de over....
Deurne *O* *O*
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

http://www.bndestem.nl/oosterhout/toch- ... ~aada97dc/
DONGEN - Busmaatschappij Arriva houdt eind dit jaar een pilot met nachtvervoer per bus vanuit Tilburg en Breda naar Dongen. Dat gebeurt nadat gebleken is dat de gemeente Dongen dit zelf niet budgetneutraal kan realiseren.
Toch een soort van vervanger voor de weggevallen nachtbussen tussen Breda en Tilburg?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Zoiets, maar ik denk veel belangrijker is dat ze via Oosterhout gaan rijden. Daar zit waarschijnlijk de grote vraag in.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

olof schreef:Nuenen, met een special over Van Gogh. Daar kan je ook makkelijker wat positiefs over schrijven dan de Hel, waar het stadsnet ook om te huilen is. Er rijden haast meer bussen door Nuenen dan Helmond.
Helmond heeft dan ook vier (!) treinstations met vier treinen per uur naar Eindhoven vanaf "centraal". Nuenen geen enkel.
"Een touringcar is geen bus"
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Helmond is sowieso al om te huilen. :p
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Er staan 2 gelede MAN bussen op een terrein aan de Terheijdenseweg. Waarom staan die helemaal verlaten op een donker terrein ipv de stalling?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Staan die misschien bij de garage van Thieu van Dorst??? Dat is de dealer/onderhoudsbedrijf voor de MAN gelede wagens.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten