Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Of terwijl de foto's mogen er hier weer op :D
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Ik had ze vluchtig gezien.
Beelden wil ik !!!
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

Gisteren werd lijn 10 (Binnenstadsbus Den Bosch) gereden met een Buurtbus van Arriva.
Tekort aan materieel of is de elektrische variant kapot?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gest schreef:Gisteren werd lijn 10 (Binnenstadsbus Den Bosch) gereden met een Buurtbus van Arriva.
Tekort aan materieel of is de elektrische variant kapot?
Die elektrische busjes zijn vaak kapot, alleen door dat vaak zijn ze bekend.
Al vanaf het begin vind ik het flut dingen weggegooid geld, net als die 12 meter elektrische Volvo
die was meer kapot en heeft misschien 3x in dienst gereden voor de rest in de garage.
dus denk dat deze mini busje (weer) op de stalling staat van Arriva in de garage.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Over welk busje hebben we het eigenlijk?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Deze:

Afbeelding
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Rot dingen, en niet mooi ook.
bus kleur is ook fout bestickerd, het rode loopt te ver door.
Moest al bij wielkas omhoog gaan.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

Vind het wel positief dat men met geluidsarme elektrische busjes rijdt, daar deze toch echt door het centrum rijden. Zowel voor omwonenden als voor bezoekers op het terras of in de winkels aangenamer. Ben alleen niet bekend met deze elektrische varianten. Waar ligt het aan dat ze zo vaak kapot gaan? Is het het type bus of is jouw ogen elke elektrische bus minder betrouwbaar?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gest schreef:Vind het wel positief dat men met geluidsarme elektrische busjes rijdt, daar deze toch echt door het centrum rijden. Zowel voor omwonenden als voor bezoekers op het terras of in de winkels aangenamer. Ben alleen niet bekend met deze elektrische varianten. Waar ligt het aan dat ze zo vaak kapot gaan? Is het het type bus of is jouw ogen elke elektrische bus minder betrouwbaar?
Ow nee ik ben 100% voor elektrische bussen :pos: :pos:
Ik vind het alleen zo jammer, dat er steeds in dure dingen worden geïnvesteerd en dat ze alleen maar kapot
op de stalling staan. Deze mini busjes hebben vaak storing elke keer weer, en toen met de 12 meter Volvo elektrische bus
ging ook van alles mis (buiten het bus brandje om) stond ie ook meer op de stalling dan op dienst Lijn 80 P+R.
Waar een duur oplaad halte in asfalt is gemaakt wat er nu nog steeds ongebruikt ligt.
Wou dat het OV bestuur van Provincie Noord-Brabant eens goed gaat na denken voor dat ze geld over de balk gooien.
Achter een bureau op kantoor lijkt het allemaal simpel maar dat is het niet en het zijn wel denk ik onze belasting centen.
(al hoop ik van niet)

en zo kan ik nog wel paar dingen typen qua het OV en weggegooid geld uit de BBA tijd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gekko123 »

Op zich klopt jouw idee wel, maar als er nergens wordt geëxperimenteerd met die technieken zal het veel langer duren voordat het volledig uitontwikkeld is en even betrouwbaar is als de huidige dieselbussen.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ben ik helemaal met je eens :pos:
Maar ik denk soms, eerst beter bedenken en ontwikkelen en dan in dienst zetten.
Niet meteen na 2x testen in dienst zoals die elektrische Volvo 12 meter bus.
Of toen in de BBA tijd een busbaan laten maken en na half jaar toch weer door het centrum de bus.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Een van de nieuwe bussen van van Driel is er, voertuig 301, het betreft een Man Lion regio!! :-)

Heel erg mooie bus, inclusief albatros, betaaltafel etc.

Leuk extratje radio door de hele bus, zodra de bus de halte nadert gaat het volume van de radio op 0, dan halteomroep, en erna gaat de radio weer aan.

Alleen vraag ik me af of het concessie technisch mag, laagvloers was toch verplicht?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Hopelijk staat die radio wel altijd uit. Als ik muziek wil horen, doe ik mijn oortjes wel in en zet ik zelf wat op...
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Nou nee, stond gezellig hard, vond ik tenminste de bus was niet zo druk
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

jwalk1 schreef:Een van de nieuwe bussen van van Driel is er, voertuig 301, het betreft een Man Lion regio!! :-)

Heel erg mooie bus, inclusief albatros, betaaltafel etc.

Leuk extratje radio door de hele bus, zodra de bus de halte nadert gaat het volume van de radio op 0, dan halteomroep, en erna gaat de radio weer aan.

Alleen vraag ik me af of het concessie technisch mag, laagvloers was toch verplicht?
Was ie ook in de verplichte uiterlijk van Brabant ? kleur rood/wit,grijs.
VanDriel heeft namelijk ook MAN bussen ex Qbuzz denk ik in de Brabantse kleur
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Ze zijn blauw/grijs de kleur is gelijkend aan de touringcars van van Driel maar de bussen die van qbuzz komen zijn man lion City, dit was een man lion regio en was helemaal nieuw.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Elektrische bussen rijden nog steeds rond, zij het met een error in de LED borden(iig aan de zijkant), lijkt op een invoercode.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Of toen in de BBA tijd een busbaan laten maken en na half jaar toch weer door het centrum de bus.
Welke busbaan bedoel je?
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Gest schreef:(..) Waar ligt het aan dat ze zo vaak kapot gaan? Is het het type bus of is jouw ogen elke elektrische bus minder betrouwbaar?
Ik vermoed de technische basis.. Het is toch een bestaand Iveco platform ombouwen tot een elektrisch geheel..

Volgens mij is een elektro opbouw 'from scratch' betrouwbaarder (te maken)..

Van de week nog een klein stukje met de EV Optare in Utrecht gereden,.. Dat apparaat lijkt het mij nu wel goed te doen.. kan ook opladen bij de halte CS (was in de eerste maanden nog niet zo, volgens mij.. Hoorde toen een chauffeur tegen de collega zeggen dat de Optare de volgende ronde gewisseld werd met een Citaro.. zodat die aan de lader kon @Europaweg..

(sorry voor dit 'Utrechtse terzijde') :wink:
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Durashift schreef:
Gest schreef:(..) Waar ligt het aan dat ze zo vaak kapot gaan? Is het het type bus of is jouw ogen elke elektrische bus minder betrouwbaar?
Ik vermoed de technische basis.. Het is toch een bestaand Iveco platform ombouwen tot een elektrisch geheel..

Volgens mij is een elektro opbouw 'from scratch' betrouwbaarder (te maken)..

Van de week nog een klein stukje met de EV Optare in Utrecht gereden,.. Dat apparaat lijkt het mij nu wel goed te doen.. kan ook opladen bij de halte CS (was in de eerste maanden nog niet zo, volgens mij.. Hoorde toen een chauffeur tegen de collega zeggen dat de Optare de volgende ronde gewisseld werd met een Citaro.. zodat die aan de lader kon @Europaweg..

(sorry voor dit 'Utrechtse terzijde') :wink:
Ja, alleen wordt die lijn 2 in Utrecht waar je het over hebt nog steeds niet met volledig elektrisch materieel gereden, maar een deel met Optares en een deel met een Sprinter.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Buzzer »

jwalk1 schreef:Een van de nieuwe bussen van van Driel is er, voertuig 301, het betreft een Man Lion regio!! :-)

Heel erg mooie bus, inclusief albatros, betaaltafel etc.

Leuk extratje radio door de hele bus, zodra de bus de halte nadert gaat het volume van de radio op 0, dan halteomroep, en erna gaat de radio weer aan.

Alleen vraag ik me af of het concessie technisch mag, laagvloers was toch verplicht?
Op welke lijn en op welk tijdstip?

Heeft er iemand een overzicht welke ritten/lijnen door van Driel gereden worden?
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Ik had hem op lijn 99 van Nijmegen naar Uden, vertrektijd Nijmegen 17:10

Van Driel rijdt in ieder geval op de lijnen 90 (enkele ritten) ,99 (spitsritten),653,662
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Of toen in de BBA tijd een busbaan laten maken en na half jaar toch weer door het centrum de bus.
Welke busbaan bedoel je?
Toen in de BBA tijd lang geleden bij het Grootziekengastenhuis.
De bussen gingen toen niet meer links via de Arena winkelcentrum maar rechtdoor naar het Station.
Toen hadden qua heen en terug busbaan gemaakt. Na half jaar gingen de bussen weer via de Arena.
Alleen nu nog rijden sommige lijnen de oude route zoals Lijn 3 naar Rosmalen.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Ik vraag me af wie de kleur van Brabant eerst had. Brabant zelf of West-Midlands. Dit hoort niet als gebeurtenis, maar wel bij Brabant?
Afbeelding
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Het is net niet dezelfde kleurstelling (er ontbreekt een grijs vlak). Maar ik gok dat Midlands iets eerder was.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten