Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door DingeZ »

Ik kom niet zo vaak in Brabant en daarbij ook niet in dit topic, dus ik weet niet of dit eerder is bediscussieerd. Ik erger mij wel vaker om schermen die meer reclame weergeven dan reisinformatie, maar Arriva in Brabant maakt het wel heel bont. Ik heb het getimed, er was ongeveer 12 seconden het scherm van de volgende haltes en daarna 2:30 min aan reclame! Bovendien was totaal overbodig, want ik heb dezelfde reclames minstens twee of drie keer voorbij zien komen. Zit er ergens in de conversievoorwaarden niet een verplichting om een minimale tijd voor reisinformatie te gebruiken?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Jasper073 schreef:Naast de stalling in Den Bosch ligt een groot zand/gras veld. Misschien dat Arriva dat erbij gaat huren van de Gemeente of van wie de eigenaar is. Bestraat het en je kan er ook meer bussen op kwijt. Lijkt me ook wel goed plan.
Denk niet dat de elektrische bussen op het Transferium gaan staan in de nacht, qua vandalisme?
Er staat een hek omheen en er is camerabewaking. Is bijna beter dan op de garage zelf.
Grasveld is van de Brabanthallen, die zetten het veld helemaal vol auto’s tijdens evenementen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

@Michael: ben je een bus kwijt? De 7260 rijdt in Oost Brabant. Heeft een stuk minder kilometers gemaakt dan de Oost Brabantse Volvos.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik had het gisteren al vernomen dat ie daar rijd inderdaad. Dat ie minder kilometers heeft zou dat misschien kunnen komen omdat de bussen in Oost Brabant op een andere stalling kunnen eindigen dan dat ze beginnen? En volgens mij zijn de lijnen in Oost Brabant ook wat langer dan die in West heb ik het idee.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

:twisted: Deze Arriva bus rijd nu bij ons in Den Bosch.
Hij reed net Rosmalen in vanuit Berlicum als Lijn 158 Centraal Station NS
Kon geen foto maken omdat bij mij het verkeerslicht op groen ging dus heb deze foto van internet gehaald.

https://pbs.twimg.com/media/DK-o7t8XcAEfUVB.jpg
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 30 sep 2017, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto omgezet naar URL, bron ontbreekt.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef:Bus 8905 was een jaar geleden op een file ingereden. Echter was die schade al hersteld, dus geen idee waarom.
Alweer bijna 2 jaar :wink: November 2015 was dat.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik hoorde van mijn vader dat er zeer binnenkort 9 elektrische bussen komen in Den Bosch.
Hij zei ook dat het een soort van klets verhaal kan zijn, maar dat er ook boven op kantoor daar er over wordt gepraat.
We gaan het zien wie weet.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

In zekere zin klopt het wel. Het is inmiddels landelijk beleid (al dan niet opgelegd vanuit de regering) dat er na 2025 enkel elektrische voertuigen van de band mogen rollen bij fabrikanten. En zeer binnenkort is natuurlijk een vrij rekbaar begrip. :mrgreen:
🍉
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

:mrgreen: jah het is zeker een rekbaar begrip.
Ik had het toen straks nog effe na gevraagd aan collega van mijn vader die ook soms als monteur daar werkt naast het chauffeur zelf zijn en die zei dat het klopte wat mijn vader heeft gehoord. En dat het niet heel lang zou duren dat die 9 nieuwe komen.
Geduld is een schone zaak, maar ik zelf ging er van uit dat het wel weer z'n kantine praat was.
Laatst gewijzigd door Jasper073 op wo 04 okt 2017, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mijn vader*

Maar we zullen het inderdaad wel gaan zien.
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

gliderfighter schreef:Er ligt een eis dat vanaf Mei 2018 lijn 8/9 in Den Bosch emissieloos zijn. Dat zal dus betekenen dat er wat batterijbussen de bossche kant op moeten komen.
Ook is er de wens dat de elektrische bussen op het transferium geparkeerd gaan worden, omdat de garage Den Bosch te klein wordt.
Dit dus ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Aanstaande zaterdag is het Bravo-dag, mogelijk dat een gedeputeerde dan nog ergens een speech houdt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

Ik kreeg vandaag weer in 'leuk' inkijkje in Arriva Tilburg. De 770 heeft een kapotte richtingaanwijzer en de chauffeur meldt het defect bij de centrale. Hij geeft aan dat hij dit vorige week óók al gemeld heeft. De reactie van de centrale: chauffeur moet maar niet zo zeiken, we hebben het immers vorige week al ingeboekt...
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dylanwild94 »

Dan weet je als chauffeur ook wel weer waar je staat binnen de organisatie. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Heel herkenbaar olof

Mijn vader heeft al meer keer aangegeven dat bij de 8109 aan de achterkant het lijn nummer niet meer werkt.
En dat is denk ik al 3 maanden terug, ik zag van de week die bus rijden en wat denk je ? niet gemaakt.
Wel hebben ze dat ding er uit gehaald dus het is nu een leeg hokje boven in de achterraam.
En zo kan ik nog wel meer dingen vertellen wat ik heb gehoord van hem.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Alles krijgt een prioriteit, een lijnfilm hoeft niet eenvoudig te fixen zijn. De bus rijdt en daar gaat het om. Achterkant van de lijnfilm is daarom ook niet extreem belangrijk. Het kan namelijk zijn dat het onderdeel opnieuw besteld moet worden of dat er nieuwe bedrading moet komen.
Soms wordt een probleem verholpen, maar doet het zich daarna weer voor. Met een knipperlicht kun je dus ergens anders een probleem hebben, waardoor het lampje weer kapot gaat, niet meteen, maar wel snel. Dat heet troubleshooting en wordt veel gebruikt.
Als het letterlijk zo gezegd is, zal daar vast een reden aan verbonden zijn.
Je chauffeur had ook kunnen zeggen dat hij de bus niet meeneemt, had je een bus later moeten pakken.
Niet persoonlijk, maar er zijn altijd achterliggende redenen! ;)
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

^^ of self -healing (Italian) technologie. :)

Zo constateerde ik gisteren in H'dorp een niet brandend stadslicht, linksvoor. Terug op de standplaats.. deed dat lampje weer wat warmte uitstralen. :?: :wink: Zal wel iets met een draadcontactje zijn.. want het is niet het beste paard van stal meer, zogezegd. :wink:
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Je zou eens een ritje mee moeten gaan, ik rij dit weekend naar Tilburg, je zult zien dat niemand naar dat lampje kijkt.(Bijna iedereen, ik weet wat het lampje moet betekenen)
Richting de chauffeurs is er (nog) niets gecommuniceerd, in tegenstelling tot Den Bosch, want daar is dat reeds gebeurd.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Vandaag reed er weer een gekke bus op Lijn 158 naar Veghel.
Het was de ex-Veolia 5053, ex-Quick Park Schiphol nu Arriva 53

Denk dat het te maken heeft door de brand in Tilburg bij Arriva.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat weet ik wel zeker. De exoten die er rijden zijn gewoon de vervangers van de afgebrande bussen
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 05 okt 2017, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Voor wie het interessant vindt: de gelede Citaro's rijden vanavond op de Reeshof-lijnen (zal wel enkel lijn 2 zijn), dit i.v.m. het Oktoberfest.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Als versterking neem ik aan?
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Nee, als normale lijndienst. Omlopen 3105 en 3124. Rest rijdt met 12m...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ArrivaBas »

Mochten jullie Amba 0085 kwijt zijn, die is (terug) in DAV. Ik spotte de bus gisteren op lijn 16 naar Alblasserdam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten