Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Na de ochtendspits rijdt lijn 80 maar 3x per uur, ipv 6x. De enige bus die op lijn 80 reed was de 8210 tijdens het dalmoment.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Citaro op lijn 131 in Breda vandaag, die had ik nog niet eerder gezien. Eigenlijk zijn die dingen een stuk mooier dan die Citea's die hier rijden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Citaro op lijn 131 in Breda vandaag, die had ik nog niet eerder gezien. Eigenlijk zijn die dingen een stuk mooier dan die Citea's die hier rijden.
Ze zitten ook nog eens een stuk beter :wink:
Dankzij de 3e deur is er ook meer doorstroming.
Jasper073 schreef:Ik wou dat de gemeente van Den Bosch en Arriva zelf er nou eens vaart in gingen zetten
zodat die elektrische VDL Citea nou eindelijk vol op in dienst gaat rijden op Lijn 70 P+R de Vliert
De oplaad paal hangt te ver over de halte dus bus kan niet goed opladen en als ie dat wel doet
komt er te veel volt zodat er een kortsluiting ontstaat :? lijkt wel of er blunder na blunder komt hier.
Zelfde geld ook voor die elektrische blunder Volvo voor P+R Lijn 80 die kan maar 1 uurtje rijden en dan moet ie naar de stalling
om aan de oplader te staan.....
Aandelen in de firma VDL :')
Zowel de Volvo als de Citea hebben last van de beperkte actieradius en oplaadmogelijkheden
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Mr-W schreef:
Chrysa schreef:Citaro op lijn 131 in Breda vandaag, die had ik nog niet eerder gezien. Eigenlijk zijn die dingen een stuk mooier dan die Citea's die hier rijden.
Ze zitten ook nog eens een stuk beter :wink:
Een kerkbankje zit nog beter dan een stadscitea. Die extra deuren zijn leuk ja, maar in Breda rijden ze de drukste lijnen (Station - Bijster) toch vooral met Volansvolvo's. :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Omdat de lijnen 325-326-327 Volanslijnen zijn ja. Een enkele rit 627 wordt met een Volans Volvo gereden omdat die van een Volanslijn afkomt (ochtendspits) of daarna op een Volanslijn verder gaat (middagspits). Voor de rest worden de lijnen die daar rijden gewoon met regulier materieel gereden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Nee goh, dat weet ik ook wel.

Dat maakt het er niet beter op. Als iedereen er uitmoet op het station dan duurt dat veel te lang.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het is te doen hoor. De lijnen 325-326-327 hebben op het station een geplande stop van ca 3 minuten
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Al was die stop 10 minuten, het uitstappen kan ongetwijfeld gewoon sneller.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Brabantliner op lijn 627, ook nu lieten ze niemand staan. Leuk voor die volgende bus.

In de 402 waar ik in wilde stappen werd ik naar achteren gestuurd omdat er een blindengeleidehond in het pad lag. Die had ik nog niet eerder meegemaakt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Brabantliner op lijn 627, ook nu lieten ze niemand staan. Leuk voor die volgende bus.
Er mag gewoon niet gestaan worden in een BrabantLiner ongeacht op welke lijn die rijdt. Er is inderdaad 1 rit 627 die met een BrabantLiner rijdt als ik het goed heb. Gaat daarna verder op lijn 400/401/402
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Dat zal allemaal best, maar dan moet je niet met zo'n ding op een overvolle scholierenlijn gaan rijden. Die regelgeving zou eigenlijk ook moeten veranderen, dat je met zo'n ding wel op stadslijnen mag rijden wanneer nodig.

En no offence, maar je hoeft niet elke keer als ik iets zeg de regeltjes uit te gaan leggen, het gaat mij er juist om dat die regels onlogisch zijn.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Arriva houdt zich in ieder geval gewoon aan het PvE:
De Concessiehouder past de provinciale huisstijl toe op het Materieel. De provinciale huisstijl is vastgelegd in bijlage D15 bij het Bestek. De provinciale huisstijl bevat aparte huisstijlen voor de HOV-lijnen met de merknamen Brabantliner en Volans. Op de Verbindingen die in bijlage D8 als HOV Brabantliner of HOV Volans zijn gedefinieerd mag alleen Materieel met de betreffende huisstijl worden ingezet. Materieel met deze huisstijlen mag incidenteel op andere Verbindingen worden ingezet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Nou doe je het weer. :') Als ik alleen kan zeggen dat er bus x op plaats y reed om tijd z omdat ik anders een PvE naar mijn hoofd krijg, dan richt ik wel een Brabantse-bussen-somda op.

Arriva zou wat moeten schuiven met het materieel, rustigere lijnen als 122 en 145 heb je geen staplaatsen nodig, en dan kan je die normale streekbus met staplaatsen gebruiken voor de zeer drukke 627.

Of je past de RVV aan zodat je binnen de bebouwde kom gewoon mag staan in zo'n bus.duikt weg


Overigens rijden er regelmatig Citea's op lijn 316, maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Je zou in alle bussen moeten mogen staan. Flauwe kul regeltjes.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik zou niet graag in een bus staan die met 100km/h een ongeluk krijgt. Maar ja, de bus die ik elke dag neem rijdt ook 85 zonder dat er gordels of airbags inzittten. :')
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Ik rij elke dag op de snelweg met 85 km/h en regelmatig staan er mensen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Arriva zou wat moeten schuiven met het materieel, rustigere lijnen als 122 en 145 heb je geen staplaatsen nodig, en dan kan je die normale streekbus met staplaatsen gebruiken voor de zeer drukke 627.
122 is op zich wel een goede optie inderdaad. Maar dan wel buiten de spits vanwege de scholen aan de Terheijdenseweg. Lijn 145 zal met Volanswagens in ieder geval geen succes worden vanwege de keerlus bij de Klokkenberg met 13 meter lengte en de grote draaicirkel. Met een BrabantLiner Mercedes zou het wel moeten passen en lijn 145 sluit in Breda perfect aan op lijn 401. Alleen als die BrabantLiner Volvo erop terecht komt zit je weer met die lengte van 13 meter. het zou moeten passen om door die keerlus te rijden. Het zal alleen veel moeite kosten met die paaltjes die in de weg staan. Als die paaltjes weggehaald zouden worden zou het beter moeten passen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Inderdaad, paaltjes meter naar achteren of binnenbocht wat korter maken. Probleem opgelost.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik zie vaak zat die Volvo op lijn 145, vaker dan elke andere lijn.

En ja, wat mij betreft komen er Brabantliners op lijn 122, al is het maar omdat ik er zelf inzit. :p
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het gaat wel inderdaad. Maar je hebt nauwelijks speling meer. En die heb je met een 12 meter wel. Maar veel ritten 145 worden door Baarle-Nassau gereden en de 7281 moet in Breda blijven net zoals de 7280 trouwens. En meestal heb je meerdere keren lijn 145 achter elkaar in 1 dienst. Soms 3 keer achter elkaar.

er zitten wel enkele drukke ritten op lijn 145 waar je staanplaatsen hebt trouwens. Maar als je zo plant dat die met een Volans wagen rijdt moet dat wel goedkomen.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Hebben ze trouwens de airco van de VDL bussen aangepast? Op warme dagen waren de bussen niet zo heftig warm van binnen, dat was vorig jaar wel anders :')!.
En de storing van de tijd blijft er ook nog hardnekkig in zitten xD
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Hoe bedoel je aangepast? Er is niks met die dingen gedaan hoor.

De tijd is inderdaad nog steeds fout in sommige bussen, alhoewel het in de meeste wel gewoon klopt nu.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Ik had het gevoel dat die airco's van die Citea's kouder werden dan vorig jaar met warm weer. Want in de Volvo's was de airco vanaf het begin perfect xD
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Bedoel je die Veoliavolvo's? Die hadden geen airco voor de passagiers volgens mij, de Citea wel.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busfanNL »

Ik neem aan dat hij de volans Volvo's bedoeld.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten