Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Ik kom haast nooit in Brabant en toch zie ik het zelfs op de amba's van Arriva die in Nijmegen komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Goedemorgen dit was mij dus ook nooit opgevallen. Er gaat nu echt een wereld voor mij open.
Maar dat komt denk ik ook omdat ze het altijd hebben over de rood-witte huisstijl en niet over de rood-witte en grijze huisstijl.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Michael schreef:Apart dat ze dan in west Brabant een ander type busje voor halteonderhoud gebruiken. Daar gebruiken ze namelijk een Renault Master. Je zou denken dat het voordeliger zou zijn om dezelfde voertuigen te bestellen (..)
Mwah, korting voor één of twee T5's maakt bij PON niet veel uit.. blijft toch 'weinig'.. :D

Renault Master is ook een maat groter. Wellicht dat die bus voor meer doeleinden wordt ingezet en dat de ruimte daarvoor nodig is..
Of het was bij de concessiewissel een nog nagelnieuwe bus en heeft men die (moeten) overnemen?

~~~~

Dat grijze op de bussen is mij ook nooit opgevallen.. Je moet het haast weten om het te zien..
Nou ja, ik ben dan ook kleurenblind.. dergelijke subtiele tintverschillen zie ik vaak niet.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Het kan aan mij liggen, maar ik ben geloof ik een van de weinige bij wie het al op was gevallen op de Van Hool A330 bus van de BBA die in Den Bosch reed (nummer 158). En dan praat ik nog over 2005/2006. Maar goed, het grijs is wat onduidelijk op de zijkant onder de ramen en alleen duidelijk te zien bij de achterkant/overgang.

Bij de buurtbussen is het overigens wel beter te zien (tenzij de reclame het teveel afdekt). Daar zit het grijs een stukje onder de ramen en is de overgang wat breder.

Zie hier voor meer info over de huisstijl (nog afkomstig van de vorige concessie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Het hoeft niet veel donkerder, maar ietsje donkerder mag wel. Bij de eerste de beste verkeerde lichtinval en vuiltje zie je het niet meer. Bij de Volvo's van Lijn 310 is het gewoon rood/wit of zit daar ook een verborgen grijstint?

Voor mij is dat grijs zo wit dat ik de grens moet zien om dat grijs te kunnen herkennen. Ik weet wel dat er grijs inzit, maar zie het niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Durashift schreef:Of het was bij de concessiewissel een nog nagelnieuwe bus en heeft men die (moeten) overnemen?
Hij is nieuw bij Arriva in dienst gekomen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

OmniLezer schreef:Het hoeft niet veel donkerder, maar ietsje donkerder mag wel. Bij de eerste de beste verkeerde lichtinval en vuiltje zie je het niet meer. Bij de Volvo's van Lijn 310 is het gewoon rood/wit of zit daar ook een verborgen grijstint?

Voor mij is dat grijs zo wit dat ik de grens moet zien om dat grijs te kunnen herkennen. Ik weet wel dat er grijs inzit, maar zie het niet.
Ook bij die volvo's zit een grijze kleur en is hetzelfde als alle andere "normale" stads- en streekbussen.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Das gek ik zie namelijk bij de Volans Volvo's geen scheiding grens van grijs naar wit boven in zoals bij de Ambas en Citea's en de Citaro's :? volgens mij is de achterkant van de Volans gewoon wit. en de regels qua bus reclame zijn volgens mij ook niet meer zo streng als ik deze MediaMarkt reclame zie bij ons in Den Bosch.

Volans
Afbeelding

MediaMarkt reclame
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Bus reclame van Anne Frank mocht blijkbaar ook over de gehele zijkant van de bussen.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Goed lezen. Is nog van de concessie 2007-2014. Daarnaast zei ik de normale streekbussen. Daar vallen de Volansbussen en Brabantlinerbussen dus niet onder, net zoals de elektrische binnenstadsbus die ook afwijkt van de standaard.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Ik zei toch al dat die eekhoorn een eikel zocht..
Nee ik vind dat het gewoon wit is, zal eens goed kijken als ik weer dienst heb. Denk dat het sowieso niet zo goed te zien is doordat de bussen doorgaans niet maagdelijk wit meer zijn.
Het is niet wit maar grijs ! Dat zie je toch op deze foto's !!
Dus niet verkleurt of door vuil/reclame stickers.

Foto 1 is in de VDL fabriek (kreeg daar rondleiding samen met m'n vader)
Afbeelding

Foto 2 is de aankomst op de Arriva stalling in Den Bosch
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

Ook de rood-witte bussen van Hermes zijn op dezelfde manier grijs, viel me vandaag op.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Jasper, dat is heel leuk, maar de rest van de bus is toch echt wit. Als je de grens niet meer ziet dan wordt het wat moeilijker om het verschil te zien.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dit komt momenteel op de infotainmentschermen voor bij. Goede tip is het in ieder geval:

Afbeelding
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Jasper, dat is heel leuk, maar de rest van de bus is toch echt wit. Als je de grens niet meer ziet dan wordt het wat moeilijker om het verschil te zien.
ja eigenwijs het is alleen wit boven de ramen en het dak is wit
rest is rood/grijs zonder twijfel.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ja we weten het nu wel.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Waarom staat die passagier met lampje aan de linkerkant van de weg???
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Ze kijken door de achterruit van de bus. Het lampje heeft de chauffeur over het hoofd gezien. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

huibe schreef:Waarom staat die passagier met lampje aan de linkerkant van de weg???
Dat lijkt volgens mij maar zo. Op deze foto zie je niet zo goed dat die persoon zijn/haar mobiel met gestrekte arm vasthoudt. Vanwege die gestrekte arm lijkt het of deze persoon aan de linkerkant van de weg staat.
🍉
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Als ik met een zaklamp richting chauffeurs ga zwaaien doet dat toch best pijn aan hun ogen lijkt me? Ik steek altijd mijn hand uit, met daarin mijn ov-chipkaart. Heeft tot nu toe altijd gewerkt, ook al heb ik de neiging om wat donkerdere kleding aan te hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Ik zwaai even met mijn iPhone terwijl het scherm aan staat. Werkt prima.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Chrysa schreef:Als ik met een zaklamp richting chauffeurs ga zwaaien doet dat toch best pijn aan hun ogen lijkt me? Ik steek altijd mijn hand uit, met daarin mijn ov-chipkaart. Heeft tot nu toe altijd gewerkt, ook al heb ik de neiging om wat donkerdere kleding aan te hebben.
Op streekhaltes, waar je in principe met 80 langsrijdt, doe ik meestal als het verkeer het toestaat met groot licht aan rijden. Je kunt dan beter zien of er wel of niet iemand staat, zonder op het laatste moment in de ankers te moeten en laat mensen wellicht opstaan omdat ze veel licht zien aankomen.
Een iPhone is heel leuk, maar alleen op het felst, want in de bus heb je gewoon het licht aanstaan en dat weerkaatst op de voorruit. Zaklamp is daarom zeer welkom, het verblindt alleen als je er op een meter afstand recht in kijkt, van een afstand is het prima en goed te onderscheiden. Een straatlamp schijnt nog feller.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3034
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Suus schreef:Ik zwaai even met mijn iPhone terwijl het scherm aan staat. Werkt prima.
Dat. :pos:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door WALUIGI96 »

Ik had vanmorgen even de zaklamp van mijn telefoon aangezet terwijl hij naar de grond was gericht en na enkele seconden weer uitgezet. De chauffeur ziet dan dat er een licht aan en uit gaat bij de halte en weet dan dat er iemand staat.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

WALUIGI96 schreef:Ik had vanmorgen even de zaklamp van mijn telefoon aangezet terwijl hij naar de grond was gericht en na enkele seconden weer uitgezet. De chauffeur ziet dan dat er een licht aan en uit gaat bij de halte en weet dan dat er iemand staat.
De meeste zalamp apps hebben ook een flash versie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten