Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het verleggen van Lijn 450 via de turnhoutsebaan zijn naar mijn weten geen plannen voor.
Wel voor een frequentieverhoging tussen Turnhout en Poppel.
huibf schreef:
Hainje schreef:
Wettelijk is de norm per 500 inwoners ieder uur een lijndienst moet hebben en binnen de bebouwde kom moet 95% van alle adressen binnen 400 meter van een bushalte liggen er.
Er is helemaal geen wettelijke norm, vreemd dat SP dat niet weet.
Zo n norm hebben we in Nederland ook nooit gehad, in tegenstelling tot Vlaanderen met de basisbereikbaarheid.
huibf schreef:
Hainje schreef:De wegen op de route werden aangepast door de gemeente in overleg met Ariva is besloten de huidige route als proef te doen. In september heeft Arriva op eigen houtje besloten dit de definitieve route te maken door het voorstel naar de provincie te sturen.
Dat is echt lariekoek. Begin Maart was al duidelijk dat de route niet meer in gebruik zou worden genomen omdat de route drempels en een 30 km zone zou worden.
Het gebruik van de haltes was zeer laag, ik dacht zo rond de 30 reizigers per dag per halte. Het is dat de centrumhaltes boven de 100 anders was die lijn al langer verder uitgedund. Iig het stuk na het ziekenhuis.
Dit is gewoon beberoken i.o.m. de gemeente maar klaarblijkelijk wordt de politiek niet geinformeerd.
Feit is wel dat er binnenkort een extra stop komt op de Rillardsebaan (halte Kempenbaan) om een snellere verbinding te krijgen.
Vandaag niet mee kunnen reizen met lijn 25 van Helmond naar Gemert - Uden in verband met volle minibus. We waren met zijn vieren en we stonden met 11 personen te wachten op het perron. Chauffeur zei dat we maar een uur moesten wachten. Wat wel vreemd was dat er vanuit lijn 24 waar wij ook kwamen een tweetal voorrang kreeg van de chauffeur die dat had doorgegeven. Is de truc dat je overstapgarantie aanvraagt en zo voorrang krijgt? Klacht hierover bij Hermes ingediend.
Later kwam lijn 23 uit Boxmeer binnen met 5 passagiers. Stel dat we ergens aan die route mee wilden zou dat dus ook niet gaan. Wanneer dus 1 gezin mee wilt gaat het dus fout. Waarom niet iets groter materieel zoals de tcr 1056 en 1057? Denk dat dan de problemen grotendeels zijn opgelost.
Antwoord van connexxion sloeg overigens geheel nergens op. Ze vonden vervelend dat we moesten staan. Staan? We konden geheel niet mee. Ja 1 van ons. Ga daar vandaag nog een telefoontje over doen.
de Arriva 8135 reed toen straks op Lijn 4 Kruiskamp. Wel leuk om zo nu en dan een van Tilburg hier te zien rijden.
Hij had overigens super mooie busreclame op alle twee de zijkanten. :( Helaas geen foto van kunnen maken hahaha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Voor de overkapping is gekozen voor iets minimalistisch, niet voor het verbreden van het kroepoekdak. De uitwerking daarvan lijkt me op zich niet verkeerd.
Overigens krijgt de stalling aan de kant van de lochal (noordzijde) meer transparant glas om het zicht van de lochal, recent geopend als bibliotheek/koffiezaak/flexplek/monument (en een hele mooie!) op het spoor te garanderen.
Jammer dat ze niet voor 2 eilandperrons gekozen hebben, zodat je de sprinter van/naar 's-Hertogenbosch met de intercity van/naar Eindhoven en de sprinter van/naar Eindhoven met de intercity van/naar 's-Hertogenbosch verknoopt kan laten liggen.
De wegen op de route werden aangepast door de gemeente in overleg met Ariva is besloten de huidige route als proef te doen. In september heeft Arriva op eigen houtje besloten dit de definitieve route te maken door het voorstel naar de provincie te sturen.
Heel die Arriva heeft er sterk het handje naar om lijnen strak te trekken, haltes over te slaan. Als het Arriva aan ligt rijden ze alleen langs provinciale wegen en snelwegen. Hoe buspassagiers daar moeten komen is niet hun (grootste) zorg. Een voorbeeld dat dit illustreert is het strak trekken van lijn 99 in het dorp Zeeland. De bus rijdt niet meer door het centrum van Zeeland maar langs Zeeland en doet daar maar twee haltes aan. Mensen die op het Melkpad wonen mogen een heel eind fietsen. En mocht je een bruiloft hebben in "Het Witte Huis" in Zeeland. Dan gunt men je even een flinke wandeling of fietstocht als OV-reiziger. Of je moet zelf rijden of met iemand rijden. Of een taxi bestellen. Of zeker een half uur tot drie kwartier willen wandelen.