Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Ja volans ja. Een stadsamba (heeft voor zover ik weet stadsdienstinrichting) en een volans volvo 8900 reden beide op een volanslijn.

What's next? Een irisbus gx 127 op de brabantliner?
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:Ja volans ja. Een stadsamba (heeft voor zover ik weet stadsdienstinrichting) en een volans volvo 8900 reden beide op een volanslijn.

What's next? Een irisbus gx 127 op de brabantliner?

Nou Een stadsamba heeft geen stadsdienstinrichting qua zitplaatsen hoor
de oude Ambassadors zijn gewoon het zelfde zoals ze waren, je zal wel de stad VDL Citea bedoelen hahaha :)
Dit is de binnenkant van een Arriva VDL Citea stad.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Je mag dan de interieur van de 8201 en 8202 vaker bekijken. Die hebben voor de achterste deur een 1+2 opstelling. Tenminste als het ondertussen niet gewijzigd is. In de oude concessie hadden ze nog die opstelling namelijk.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:Je mag dan de interieur van de 8201 en 8202 vaker bekijken. Die hebben voor de achterste deur een 1+2 opstelling. Tenminste als het ondertussen niet gewijzigd is. In de oude concessie hadden ze nog die opstelling namelijk.

Foto hier boven is de 8101 :wink:
Laatst gewijzigd door Jasper073 op za 06 jun 2015, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Nou dat lijkt mij sterk, de 8201 is een Ambassador en dit op de foto is toch overduidelijk een Citea. Ben je niet in de war met de 8101? Kan mij niet voorstellen dat ze in de Amba van een underfloor-motor ineens een heckmotor hebben gemaakt voor die paar jaar.
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 07 jun 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:Nou dat lijkt mij sterk, de 8201 is een Ambassador en dit op de foto is toch overduidelijk een Citea. Ben je niet in de war met de 8101? Kan mij niet voorstellen dat ze in de Amba van een underfloor-motor ineens een heckmotor hebben gemaakt voor die paar jaar.

Jah sorry was een typ foutje hahahahahaha mijn excuus
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Dan heb jij ook een leesfout gedaan of echt een amba en een citea door elkaar gehaald. Ik had het over ambassadors en jij komt met citea's. Dat het inderdaad een citea was wist ik al. Maar dan is het nummer van de gefotografeerde bus onbelangrijk. Omdat ik het heb over ambassadors. Maar we wijken af van het topic zo.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door The Greyhound »

Michael 1988 schreef:Ja volans ja. Een stadsamba (heeft voor zover ik weet stadsdienstinrichting) en een volans volvo 8900 reden beide op een volanslijn.

What's next? Een irisbus gx 127 op de brabantliner?
Wie weet, een Brabantliner op lijn 85 Leerdam-Utrecht heeft inmiddels ook plaatsgevonden.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

The Greyhound schreef:
Michael 1988 schreef:Ja volans ja. Een stadsamba (heeft voor zover ik weet stadsdienstinrichting) en een volans volvo 8900 reden beide op een volanslijn.

What's next? Een irisbus gx 127 op de brabantliner?
Wie weet, een Brabantliner op lijn 85 Leerdam-Utrecht heeft inmiddels ook plaatsgevonden.
Jah, het is een rommeltje qua waar de bussen allemaal rijden en op welke lijnen.
Daarom vond ik het al vanaf het begin toen Arriva met die actie kwam geef onze bus een naam al erg bespottelijk.
Ze worden gewoon op de omloop gepland of chauffeurs letten niet op welke bus ze meenemen :?
Om het nog gekker te maken :D kennis van mij zat in de bus Lijn 1 naar de Kruiskamp en de bus was een Volans.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Nogmaals. Volans en Brabantliners mogen op stad en streek worden ingezet. Maar niet andersom.
Zal ook niet veranderen als de provincie niet ingrijpt.
Het toezicht van laatst genoemde is minimaal.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Zeg dat maar niet te hard. Op Volanslijnen 305 en 306 rijden af en toe toch streekamba's en of citea's. Op ovzoeker.nl heb ik zelfs een twee/drietal keer gezien dat er een stadscitea op Volanslijnen 306 reed.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

De 8205 en 8212 zullen een tijdje niet rijden, vandaag aanrijding gehad op Grave busstation.

Lijn 92 stond er al en 90 kwam eraan, voor degene die grave busstation kennen het is zeer smal als 92 er al staat maar het is net te doen. Helaas ramde onze bus de ander waardoor onze 8205 een ruit en twee deuren verloor, en de 8212 verloor een ruit en de linker achterkant. Helaas kan gebeuren (chauffeur baalde werkte er al lang en was zn eerste schade). Ben benieuwd wanneer ze weer in dienst zijn!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Tja, kan gebeuren.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Kan gebeuren en inderdaad zeker in Grave als de 92 al met zijn kont uitsteekt. Het verbaast me eerlijk gezegd dat ze elkaar niet vaker kussen daar, vakkundigheid van de chauffeurs denk ik :) Jammer dat het nu een keer fout gaat. Geen gewonden gevallen?
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Gelukkig geen gewonden, de bus waar ik zit zat was vrijwel leeg en lijn 90 had ook maar 1 of 2 passagiers.

De chauffeur niks te verwijten naar mijn mening, Grave busstation is gewoon zeer slecht aangelegd, ze hadden dit soort aanrijdingen kunnen verwachten bij het bouwen... :X

EDIT: om eventueel ontevredenheid te voorkomen zijn de foto s verwijderd
Laatst gewijzigd door jwalk1 op zo 14 jun 2015, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Een chauffeur die tegen een stilstaand object aanrijdt valt altijd wat te verwijten. Er zijn verzachtende omstandigheden, maar dit is een bekende situatie en je weet dat het krap is. Dan doe je rustig aan en wat niet gaat, gaat niet.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Arriva zal niet blij zijn dat deze foto's op internet staan.
Een collega van me vader was er bij en die maakte ook deze foto's maar dan vanuit andere hoek
en had ze op facebook maar Arriva kon daar niet om lachen en vroeg netjes of hij ze er af wilde halen ook qua de chauffeur die dit mee heeft gemaakt en er enorm van baalde dat dit ongelukje is gebeurd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Dan heeft Arriva dikke pech. Ik word ook wel eens minder blij van bepaalde dingen die op internet staan. Betekent nog niet dat ik het recht heb internetcensuur te plegen. Er staat verder geen naam bij van "kijk eens wat chauffeur huppelup nu gedaan heeft", dan zou ik het al wat anders vinden (en de naam verwijderen).
"Een touringcar is geen bus"
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Tuurlijk mag je de vraag stellen dat je liever hebt dat het niet op internet gezet wordt. Echter mogen ze niet meer dan dat doen, ze kunnen het niet verplichten aan je.

Dat heb ik ook gedaan toen een youtubefilmpje online stond toen ik geslagen werd met een fles in de klas.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

fogeltje schreef:Dan heeft Arriva dikke pech. Ik word ook wel eens minder blij van bepaalde dingen die op internet staan. Betekent nog niet dat ik het recht heb internetcensuur te plegen. Er staat verder geen naam bij van "kijk eens wat chauffeur huppelup nu gedaan heeft", dan zou ik het al wat anders vinden (en de naam verwijderen).

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, 50% heb je gelijk en 50% ook weer niet.
Arriva mag best vragen om de foto's nu nog niet op internet te hebben.
Het is allemaal kort geleden wat er gebeurde met die 2 bussen en hun logo en al staat op de bus
Dus ze kunnen wel er iets van zeggen dat ze het liever niet willen.
En voor de chauffeur die het heeft meegemaakt is het ook geen pretje om nu al deze foto's te zien op internet.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Wat een werknemer over het bedrijf op zijn Facebook knalt, daar kan Arriva iets van zeggen. Wat een derde online zet wat hij gewoon op de openbare weg heeft gefotografeerd, daarvan niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door zone2000 »


EDIT: om eventueel ontevredenheid te voorkomen zijn de foto s verwijderd
:')
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Jasper073 schreef:
fogeltje schreef:Dan heeft Arriva dikke pech. Ik word ook wel eens minder blij van bepaalde dingen die op internet staan. Betekent nog niet dat ik het recht heb internetcensuur te plegen. Er staat verder geen naam bij van "kijk eens wat chauffeur huppelup nu gedaan heeft", dan zou ik het al wat anders vinden (en de naam verwijderen).

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, 50% heb je gelijk en 50% ook weer niet.
Arriva mag best vragen om de foto's nu nog niet op internet te hebben.
Het is allemaal kort geleden wat er gebeurde met die 2 bussen en hun logo en al staat op de bus
Dus ze kunnen wel er iets van zeggen dat ze het liever niet willen.
En voor de chauffeur die het heeft meegemaakt is het ook geen pretje om nu al deze foto's te zien op internet.
Volgensmij is dit gewoon nieuwsgaring. In principe mag je best een foto van een ongeluk plaatsen op het internet. Nieuwssites etc doen dan ook en die zijn niets meer of minder dan een andere (hobbymatige) website. Wel moet je voorkomen om personen te plaatsen en in principe 'neutraal' verslag te leggen.
Ze kunnen best zeggen dat ze het liever niet willen, vragen kan altijd.

Dus die foto mag best terug.

Er zijn genoeg foto's van ongelukken.
Connexion bus van talud: http://www.refdag.nl/polopoly_fs/228384 ... 608114.jpg
Hermesbus rampt bus op Strijp S: http://www.studio040.nl/tl_files/beeldb ... uk%201.png
Hermesbus beland in sloot: http://i.obstorage.nl/df28661cebff4c908 ... rsveld.jpg
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Geert »

Jasper073 schreef:Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, 50% heb je gelijk en 50% ook weer niet.
Arriva mag best vragen om de foto's nu nog niet op internet te hebben.
Het is allemaal kort geleden wat er gebeurde met die 2 bussen en hun logo en al staat op de bus
Dus ze kunnen wel er iets van zeggen dat ze het liever niet willen.
En voor de chauffeur die het heeft meegemaakt is het ook geen pretje om nu al deze foto's te zien op internet.
Arriva kan inderdaad vragen om de foto's te verwijderen. Maar als jij zegt "ik laat ze staan" dan heeft Arriva pech, er is geen wettelijke verplichting om die foto's te verwijderen. Als er een journalist van de krant of tv naast had gestaan waren deze foto's ook op internet verschenen, en een krant of tv-omroep had ze zeker niet verwijderd.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Jasper073 schreef:Arriva zal niet blij zijn dat deze foto's op internet staan.
Een collega van me vader was er bij en die maakte ook deze foto's maar dan vanuit andere hoek
en had ze op facebook maar Arriva kon daar niet om lachen en vroeg netjes of hij ze er af wilde halen ook qua de chauffeur die dit mee heeft gemaakt en er enorm van baalde dat dit ongelukje is gebeurd.
Als er een persoon op staat, dan heb dat verhaal van portretrecht enzo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten