Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ja, maar het lijkt me toch vreemd: EEV wordt wel gezien als een verbeterde versie van Euro-V, waarom zou Euro V dan niet allang bestaan hebben in 2007 als de techniek ervoor er kennelijk al was?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Hainje schreef:
datm schreef:Heeft iemand trouwens een idee hoe lang het nog gaat duren voor de DRIS panelen in Tilburg volledig werken? Bij de meeste haltes doet hij het niet en bij sommige worden alleen de streeklijnen getoond.
Wat ik vernomen heb is dat het systeem wat nu in Tilburg wordt gebruikt verouderd is, alles moet dus vervangen worden. Wilde gok dat dit allemaal aanbesteed moet gaan worden enzo, dus ik persoonlijk verwacht dat er voor de zomer geen spade de grond in gaat.
Best slordig van de provincie. Dit soort onderzoeken doe je toch voordat je een concessie uitschrijft. Ze hadden dit probleem toch veel eerder moeten zien aankomen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Pim-AllianceB95 schreef:Ja, maar het lijkt me toch vreemd: EEV wordt wel gezien als een verbeterde versie van Euro-V, waarom zou Euro V dan niet allang bestaan hebben in 2007 als de techniek ervoor er kennelijk al was?
Je kunt componenten vervangen van een motor, waardoor bepaalde standaarden worden gehaald. Het daadwerkelijke verhaal zal waarschijnlijk giswerk blijven. Het is ook niet echt een alledaagse gebeurtenis in Brabant :oops:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Toch nog even over EEV.

Anders dan de Euronormen is EEV een vrijwillige, door de industrie vastgestelde normering. Toen EEV werd voorgesteld was Euro III nog de geldende norm. De latere Euronormen lagen toen trouwens al vast.

Begin jaren nul is er heel veel beleid gemaakt dat erop gericht was om met name zwaar verkeer extra te belasten of zelfs geheel uit binnensteden te weren (LKW-Maut, milieuzones). Daar zal EEV dan een reactie op zijn geweest.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dennistd »

gliderfighter schreef:
Jasper073 schreef:
wilburg22 schreef:
buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef::lol: hahahahaha :lol:

zelfs een 3 deurs stadsbus is voor Arriva te duur LOL
foto
Precies!
Ik zie toch liever een goede 2 deurs bus dan een 3 deurige milkshakemaker (die volvo7700's hier trillen, jakkes) (ook arriva natuurlijk)
Nou onze 2 deurs stad Citea's waren ook niet 100% hoor.
Tijdens het rijden dat er schroefjes van de deur er uit vallen waardoor de deur half open gaan.
Info TV scherm dat naar beneden valt tijdens het rijden, deuren die te traag dicht gaan of niet dicht willen.
en zo kan ik nog wat dingen op noemen. Op 13 a 14 December rijden ze een jaar nu hier in dienst en is veel al verholpen
(gelukkig) maar het lijkt soms dat ze te snel zijn gebouwd en niet goed zijn afgeleverd. Maar jah het moet goedkoop van Arriva en de Provincie wou ze heel snel op de weg hebben bij ons in Den Bosch.
Dat die deuren langzaam dichtgaan gebeurt meestal als de deuren net opengemaakt worden en worden gestopt, om vervolgens weer gesloten te worden. Dat is volgens mij doordat er minder lucht in het systeem zit, aangezien dat net gebruikt is voor het openen.
Het langzaam sluiten van de deuren van een Citea is gewoon een soort van beveiliging, zodat de deur niet halverwege ineens snel weer dicht kunnen gaan. Ben je voorbij een bepaald punt (als ze bijna helemaal open zijn) dan sluiten ze wel gewoon snel namelijk. De kunst is op precies op dat punt de deuren te sluiten na een snel uitstappende passagier. :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Stefan »

Ik dacht dat ik de enige was die dat deed... :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Blijkbaar zijn de problemen met de Mercedes citaro's in Tilburg weer opgelost, want ze rijden al weer rond.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef:Nou onze 2 deurs stad Citea's waren ook niet 100% hoor.
Tijdens het rijden dat er schroefjes van de deur er uit vallen waardoor de deur half open gaan.
Info TV scherm dat naar beneden valt tijdens het rijden, deuren die te traag dicht gaan of niet dicht willen.
en zo kan ik nog wat dingen op noemen. Op 13 a 14 December rijden ze een jaar nu hier in dienst en is veel al verholpen
(gelukkig) maar het lijkt soms dat ze te snel zijn gebouwd en niet goed zijn afgeleverd. Maar jah het moet goedkoop van Arriva en de Provincie wou ze heel snel op de weg hebben bij ons in Den Bosch.
Hier in Breda zijn bij de stad Citea's al die problemen niet aan de orde geweest. Zijn prima bussen. Maar de 8151-8183 zijn in België gebouwd. Terwijl de rest van de VDL bussen in Oost- en West Brabant gewoon in Nederland zijn gebouwd.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Pim-AllianceB95 schreef:We hebben in Groningen ook wel eens een Dennis op de stadsdienst gehad :mrgreen: . Dat trekt pas langzaam op.
Moet zeggen dat de aardgas- Citaro's die in Arnhem- Nijmegen rijden ook wel wat sneller mogen.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

Ezra schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:We hebben in Groningen ook wel eens een Dennis op de stadsdienst gehad :mrgreen: . Dat trekt pas langzaam op.
Moet zeggen dat de aardgas- Citaro's die in Arnhem- Nijmegen rijden ook wel wat sneller mogen.
Daar ben ik het mee eens!
Als er een citaro cng op lijn 99 rijdt, rijdt deze over het algemeen met vertraging, mede door het relatief langzaam optrekken van deze bussen. Edoch, ligt dat probleem ook wel een beetje bij de chauffeurs.

Of te wel: Gas! Rubber wil ik ruiken. (grapje)
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Het is een "Citaro-probleem", want bij de RET trekken ze ook langzaam op.
Ze kunnen maar beter die Ambassadors(82xx/83xx Arriva) op die lijn zetten, want man. Die trekken pas snel op.

Ik heb altijd geklaagd om Voith vanwege de schreeuwerige bussen op hoge snelheden, maar nu niet. Want die dingen racen weg van de start.
Of ze kunnen beter Hybrides inzetten, want die RET gelede Hybrides trekken ook snel op.(misschien off-topic)

En by the way een vraag, waarom nu bij Arriva iets aan het ligt komt, wordt er nu overal wel gekeken naar acceleratie van de Citaro?

Een tip voor het volgende bedrijf dat een concessie wint en materieel moet kopen: Lees op een forum welk materieel geschikt is, want nu krijgen mensen dit soort ongein.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Jasper073 schreef: Hahahahaha toen ik dit las via Openbaarvervoerinboskoop.nl moest ik lachen.
In Den Bosch hadden we niet vaak problemen met die Citaro's en nu ze in Tilburg rijden is er van alles aan de hand.
Ik denk zelf ook dat chauffeurs daar ook niet goed kunnen rijden, in mijn ogen erg lomp en rommelig als ik er wel eens in zit.
En ik maar steeds aanhoren van me vader dat ie graag de Citaro's terug in Den Bosch zou willen.
Ik zeg "Nee dank je" lekker weg laten ben blij met de stad Citea's ook al hebben die ook hun puntjes zoals
schroefjes die uit de deur vallen tijdens het rijden of dat info TV in eens naar beneden valt. Toch blijven het fijne bussen die we nu hebben helaas zijn het geen 3 deurs.
Ben jij serieus met dat schroeven en TV gebeuren? Viel die TV gewoon naar beneden terwijl je reed.

Dan was het vast die belgische serie :lol:
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

OmniLezer schreef:
Jasper073 schreef: Hahahahaha toen ik dit las via Openbaarvervoerinboskoop.nl moest ik lachen.
In Den Bosch hadden we niet vaak problemen met die Citaro's en nu ze in Tilburg rijden is er van alles aan de hand.
Ik denk zelf ook dat chauffeurs daar ook niet goed kunnen rijden, in mijn ogen erg lomp en rommelig als ik er wel eens in zit.
En ik maar steeds aanhoren van me vader dat ie graag de Citaro's terug in Den Bosch zou willen.
Ik zeg "Nee dank je" lekker weg laten ben blij met de stad Citea's ook al hebben die ook hun puntjes zoals
schroefjes die uit de deur vallen tijdens het rijden of dat info TV in eens naar beneden valt. Toch blijven het fijne bussen die we nu hebben helaas zijn het geen 3 deurs.
Ben jij serieus met dat schroeven en TV gebeuren? Viel die TV gewoon naar beneden terwijl je reed.

Dan was het vast die belgische serie :lol:
Zal wel flauwekul zijn. Zo iets valt niet zomaar naar beneden.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik denk eerder dat het dakpaneel waar ze aan vast zitten scheurt, doordat alle krachten van de bout aan dat paneeltje vastzit, waardoor ie gaat scheuren en uiteindelijk het boutje gewoon niet meer tegenhoudt.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat dat probleem met die schermen alleen bij de Stad Citea's in Den Bosch is. En niet bij de streek Citea's en de stad Citea's in Breda. Daardoor komt dat verhaal niet echt geloofwaardig over. Ook de schroefjes die uit de deuren vallen komt absoluut niet voor bij de rest van de Citea's
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Kan zijn dat de Citea's van Den Bosch uit een andere 'batch' komen. De oorzaak kan natuurlijk iets onbenulligs zijn, dingen waar wij als hobbyisten misschien niet eens bij stil staan. :P
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Hainje schreef:Kan zijn dat de Citea's van Den Bosch uit een andere 'batch' komen. De oorzaak kan natuurlijk iets onbenulligs zijn, dingen waar wij als hobbyisten misschien niet eens bij stil staan. :P
Lijkt mij sterk. Arriva heeft gewoon een offerte gedaan voor een x aantal bussen. De bouwer voert de opdracht uit en Arriva verdeelt de bussen in de verschillende regio's.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Maar het kan natuurlijk best dat de bouwer de opdracht verdeelt over de diverse fabrieken en dat er zo een fout in sluipt. (puur speculatie)
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Hainje schreef:Maar het kan natuurlijk best dat de bouwer de opdracht verdeelt over de diverse fabrieken en dat er zo een fout in sluipt. (puur speculatie)
Lijkt mij echt sterk dat zo een beeldscherm naar beneden valt. Maar goed alles kan :D
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

datm schreef:
Hainje schreef:Maar het kan natuurlijk best dat de bouwer de opdracht verdeelt over de diverse fabrieken en dat er zo een fout in sluipt. (puur speculatie)
Lijkt mij echt sterk dat zo een beeldscherm naar beneden valt. Maar goed alles kan :D
Ben jij een betweter ofzo datm ?.....
Dat er z'n info TV beeldscherm naar beneden valt is gewoon bij mij in de bus gebeurd.
Het lijkt jou sterk ja maar toch het is gebeurd net als tijdens het rijden schroefjes en boutjes van de voordeur er uit vallen
tijdens het rijden toen de stad Citea's in hun 2de week hier aan het rijden waren.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Rare vraag? Ik mag toch mijn mening hebben Jasper? Noem jij iedereen een betweter die een mening geeft?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Nou het kwam over als of ik het verzon, het lijkt jou sterk dat een beeldscherm naar beneden valt
maar toch is dat gebeurd, zo iets verzin ik niet om hier te vertellen aan iedereen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Kan zijn dat de Citea's van Den Bosch uit een andere 'batch' komen.
En dat is dus ook het geval. Zoals ik al had gemeld zijn de 8151-8183 als enige serie bij VDL in België gebouwd. De overige VDL's zijn gewoon in Heerenveen gebouwd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Jasper073 schreef:Nou het kwam over als of ik het verzon, het lijkt jou sterk dat een beeldscherm naar beneden valt
maar toch is dat gebeurd, zo iets verzin ik niet om hier te vertellen aan iedereen.
Dan kun je dat nog best op een normale manier zeggen. :P
Michael schreef:En dat is dus ook het geval. Zoals ik al had gemeld zijn de 8151-8183 als enige serie bij VDL in België gebouwd. De overige VDL's zijn gewoon in Heerenveen gebouwd.
Ja ik had het iets eerder op dit forum gelezen. Daarom dat ik het zei, had alleen geen idee waar het stond.
🍉
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ja oke, maar voor mijn doen was ik gewoon netjes. Als ik soms kijk op andere sites hoe mensen elkaar kapot schelden vind ik betweter nog niet zo heel erg. Maar in vervolg zeg ik wel "Pardon?" dus excuus.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten