Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: wo 04 nov 2015, 20:13
Nee een stads Citea. Weet alleen het nummer niet.
Ik denk ook dat dit van korte duur is. GVB bussen hebben er ook weleens last van.nvdw schreef:Dat is een hik in de automatische lijnfilm. Gebeurt wel meer (laatste cijfer van het lijnnummer verandert dan kortstondig in twee andere getallen) bij Arriva-bussen.
nvdw schreef:Dat is een hik in de automatische lijnfilm. Gebeurt wel meer (laatste cijfer van het lijnnummer verandert dan kortstondig in twee andere getallen) bij Arriva-bussen.
Arriva heeft zelf ook enkele Scania's ingezet als geleed matrieelMichael schreef:http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... o-brabant/
Arriva heeft een nieuwsbericht op hun website geplaatst over de drukte. Ze hebben het ook over 4 gelede bussen. Die rijden er inderdaad maar zijn niet van Arriva zelf maar van TCR.
Klopt de 497-499 hebben nog voor EBS gereden. Maar ik zag laatst ook de 395 rijden in Waalwijk. Ook een gelede bus van TCR maar dan in de Arriva kleur (groen/wit).Michael schreef:Dat zijn er maar 2. TCR heeft 3 geledes in de Brabantse kleuren. Namelijk de 497 t/m 499. Dat zijn dus 5 geledes zelfs. 1 zag ik gisteren nog rijden op lijn 123 van Breda naar Raamsdonksveer.
Misschien dat Arriva ook doelt op de TCR 397,398 en 399 (alledrie Mercedes o405G). Ik heb geen idee of die iedere dag vast worden ingezet op een bepaalde lijn. Ik denk eerlijk gezegd dat deze inzet flexibel is.datm schreef:Klopt de 497-499 hebben nog voor EBS gereden. Maar ik zag laatst ook de 395 rijden in Waalwijk. Ook een gelede bus van TCR maar dan in de Arriva kleur (groen/wit).Michael schreef:Dat zijn er maar 2. TCR heeft 3 geledes in de Brabantse kleuren. Namelijk de 497 t/m 499. Dat zijn dus 5 geledes zelfs. 1 zag ik gisteren nog rijden op lijn 123 van Breda naar Raamsdonksveer.
De 397 t/m 399 komen uit 1995 en zijn dus in 2016 20 jaar oud. In andere woorden de gemiddelde student die gebruikt maakt van deze bus is jonger als de bus zelf :) Ik vraag mij trouwens af heeft van Driel geen gelede bussen die ingezet kunnen worden? Ik ben niet zo bekend met hun wagenpark.Michael schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
Op dit moment heeft Van Driel geen gelede bussen, althans niet in Oss, ik weet niet hoe het is in Rosmalen. Het enige touringcarbedrijf waarvan ik weet dat ze gelede bussen hebben of hebben gehad, is Munckhof. Maar sinds de huidige dienstregeling worden zij niet meer gevraagd om te ondersteunen met de bussen die ook gebruikt zijn tijdens de floriade te Venlo.datm schreef:De 397 t/m 399 komen uit 1995 en zijn dus in 2016 20 jaar oud. In andere woorden de gemiddelde student die gebruikt maakt van deze bus is jonger als de bus zelf :) Ik vraag mij trouwens af heeft van Driel geen gelede bussen die ingezet kunnen worden? Ik ben niet zo bekend met hun wagenpark.Michael schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
Die bussen horen gewoon te verdwijnen van de dienst want het is concurrentie vervalsing. Ieder ander vervoersbedrijf had goedkoper in kunnen schrijven als dit soort oude bussen ingezet mochten worden voor versterkingsritten en scholierenlijn.Micheal schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
Mocht er geen uitzondering worden gemaakt met het inzetten van versterkingsritten en scholierenlijn?Mr-W schreef:Die bussen horen gewoon te verdwijnen van de dienst want het is concurrentie vervalsing. Ieder ander vervoersbedrijf had goedkoper in kunnen schrijven als dit soort oude bussen ingezet mochten worden voor versterkingsritten en scholierenlijn.Micheal schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
Zijn die Ambassadors niet van dezelfde leeftijd als die van de HWGO(toekomstig DAV)Michael schreef:Volgens mij is de eis voor de normale vloot 10 jaar. Dus dan zou over 2 jaar de 82** Amba´s vervangen moeten worden. Dat lijkt me enigszins sterk aangezien er net is geïnvesteerd in het inbouwen van passagiersairco. Ik zal straks even kijken of ik er wat meer informatie over kan vinden.
Ja, die HWGO Amba's zijn net een paar maanden jonger. Die bussen gaan aan het eind van het jaar de overgebleven 80xx Amba's en Wrights vervangen of worden die afgelost aan het einde van het jaar?OmniLezer schreef:Zijn die Ambassadors niet van dezelfde leeftijd als die van de HWGO(toekomstig DAV)Michael schreef:Volgens mij is de eis voor de normale vloot 10 jaar. Dus dan zou over 2 jaar de 82** Amba´s vervangen moeten worden. Dat lijkt me enigszins sterk aangezien er net is geïnvesteerd in het inbouwen van passagiersairco. Ik zal straks even kijken of ik er wat meer informatie over kan vinden.
Dit vond ik in het oude topic over de concessie Noord-Brabant, de bussen mogen maximaal 12 jaar oud zijn. Ben overigens benieuwd of de 82xx serie die leeftijd gaat halen...Michael 1988 schreef:Zowel Veolia als Arriva hadden zich ingeschreven op beide concessies. Maar alleen Arriva maakt dus bezwaar. Daarnaast had ook Syntus zich nog ingeschreven op de concessie Oost-Brabant.
Maar waarom meteen nieuwe bussen aan gaan schaffen als de oude bussen nog een tijdje kunnen rijden? Arriva moet alleen nieuwe bussen aan gaan schaffen voor Midden-Brabant (voor zowel de streek als de stadsdienst) en over een paar jaar ook voor Oost-Brabant (vanwege de leeftijd die de bussen dan hebben) en Veolia hoeft nu alleen nieuwe bussen aan te schaffen voor de stadsdienst Breda. Als beide bedrijven over 4 tot 5 jaar nieuwe bussen gaan leasen voor de laatste 3 tot 6 jaar van de concessie (of zoiets), scheelt dat toch al wat in de kosten. Nou ja, voor West-Brabant duurt de concessie tot 2022 en voor Oost-Brabant tot 2024. Als je nog even kunt en mag rijden met bussen van 7 jaar oud tot dat ze de leeftijd van 12 jaar hebben bereikt (dat is pas in 2019) hoeven de bussen dus dan pas vervangen te worden. En hoef je maar voor 3 tot 5 jaar nieuw materieel aan te schaffen/te leasen.
Waarom zouden ze dat niet gaan halen?RvdG94 schreef:Dit vond ik in het oude topic over de concessie Noord-Brabant, de bussen mogen maximaal 12 jaar oud zijn. Ben overigens benieuwd of de 82xx serie die leeftijd gaat halen...
Diamond uit Veghel had en heeft gelede bussen. Ze hebben jaren lang versterking voor Arriva gereden, zowel gelede stadsbussen (ex-GVU B88's) als gelede touringcars. Munckhof heeft tweedr handse OV-geledes aangeschaft toen zij Diamond gingen vervangen. Ik meen dat ik in het verleden ook één keer een gelede touringcar van Fassbender gezien heb op een OV-rit voor Arriva, naar pin me daar niet op vast.Gothic-Writer schreef: Op dit moment heeft Van Driel geen gelede bussen, althans niet in Oss, ik weet niet hoe het is in Rosmalen. Het enige touringcarbedrijf waarvan ik weet dat ze gelede bussen hebben of hebben gehad, is Munckhof. Maar sinds de huidige dienstregeling worden zij niet meer gevraagd om te ondersteunen met de bussen die ook gebruikt zijn tijdens de floriade te Venlo.
Ze zullen het waarschijnlijk wel halen. Ben alleen wel benieuwd in wat voor staat ze dan zijn :')Hainje schreef:Waarom zouden ze dat niet gaan halen?