Raymond schreef:WoensXL
Dat is in principe gewoon de naam van het winkelcentrum hoor, al jaren. Kijk maar eens wat omhoog als je daar rondrijdt. Dat WoensXL niet fatsoenlijk uit te spreken is, mja, dat is dan weer een ander verhaal.

Raymond schreef:WoensXL
Hans schreef:Beste Raymond,
Alle halte namen zijn NU al gewijzigd, met de aanleg van de nieuwe HOV baan / haltes.
Ga maar eens kijken bijvoorbeeld bij Fontys Rachelsmolen, Eindhoven Sportpark Noord.
Dus simpelweg gewoon aanpassing aan de realiteit buiten.
Hans
huibf schreef:Voor wie wil weten wat een klaïda is.
Dat staat voor het meest lelijke gedrocht in de serie 'kunst'. Alles wat het meer kostte als €1 is geld over de balk.
Bee schreef:Geinig ding, zorgt voor wat kleur in het straatbeeld
huibf schreef:Het deel in Nuenen is nog helemaal niet om. Zo wordt Nuenen Busstation weer Centrum (zoals 4 jaar geleden) en wijzigen ook de andere haltenamen.
Gothic-Writer schreef:datm schreef:Michael schreef:Alleen zijn de TCR 397 t/m 399 niet specifiek voor Brabant bedoeld. Ze worden er soms wel eens ingezet wat ik zeker goedkeur maar ze horen hier eigenlijk niet thuis en voldoen voor zover ik weet ook niet aan de concessieeisen van de provincie. Niet in de Brabant huisstijl en ouder dan 12 jaar.
De 397 t/m 399 komen uit 1995 en zijn dus in 2016 20 jaar oud. In andere woorden de gemiddelde student die gebruikt maakt van deze bus is jonger als de bus zelfIk vraag mij trouwens af heeft van Driel geen gelede bussen die ingezet kunnen worden? Ik ben niet zo bekend met hun wagenpark.
Op dit moment heeft Van Driel geen gelede bussen, althans niet in Oss, ik weet niet hoe het is in Rosmalen. Het enige touringcarbedrijf waarvan ik weet dat ze gelede bussen hebben of hebben gehad, is Munckhof. Maar sinds de huidige dienstregeling worden zij niet meer gevraagd om te ondersteunen met de bussen die ook gebruikt zijn tijdens de floriade te Venlo.
In de media is aandacht geweest over de capaciteit die wij inzetten op de drukke lijnen. Onze bussen (12,5 meter bussen) hebben een capaciteit van ongeveer 85 reizigers, zit- en staplaatsen. Twee bussen die achter elkaar rijden kunnen dus ruim 160 reizigers meenemen. Mocht een bus voorbij rijden omdat deze vol is, volgt er meestal een extra bus binnen enkele minuten. In een gelede bus (18 meter) passen zittend en staand ongeveer 120 reizigers. Dat is een stuk minder dan de capaciteit die wij inzetten.
Zodra de drukte voorbij is, rijden we door met de reguliere 12,5 meter bussen. Het rijden met grote lege gelede bussen in de rustige uren is niet meer van deze tijd, denk alleen al aan het milieu. Het betekent niet dat wij helemaal geen gelede bussen rijden. Op die plekken waar de bussen de hele dag door een hoge bezetting hebben, is de keuze voor gelede bussen soms goed te verantwoorden en soms ook echt nodig. Op de streeklijnen in Brabant rijden ook vier gelede bussen van ons rond die wij gericht inzetten op de drukke momenten. Deze rijden dan weer aanvullend op onze extra inzet tijdens de drukke momenten.
Voor zover ik weet heeft Van Driel inderdaad nog steeds een nevenlocatie in Den Bosch.Gothic-Writer schreef:Mijn excuses, ik was in de veronderstelling dat Van Driel nog een neven locatie had buiten Oss om, maar daar heb ik mij dus in vergist.
buschauffeur schreef:Het is mij nog steeds niet duidelijk over welke gelede bussen Arriva het hier nu eigenlijk heeft.
Michael schreef:Arriva heeft het inderdaad over de gelede bussen bij TCR (de 497 t/m 499 Mercedes Citaro's) en de 2 gelede Scania's in Tilburg. Dat is een totaal van 5 geledes terwijl Arriva het over 4 geledes heeft.
buschauffeur schreef:Michael schreef:Arriva heeft het inderdaad over de gelede bussen bij TCR (de 497 t/m 499 Mercedes Citaro's) en de 2 gelede Scania's in Tilburg. Dat is een totaal van 5 geledes terwijl Arriva het over 4 geledes heeft.
Waarvan dus maar twee 'echt' van Arriva. Eigenlijk klopt het verhaal dus gewoon niet?
Dat klopt denk ik wel, een chauffeur vertelde mij dit laatst. Nu is de kans op indianenverhalen natuurlijk wel groot, maar dergelijke ritten zijn wel dusdanig speciaal dat een beetje chauffeur wel moet weten of dergelijke ritten in je werkpakket zitten. Dus ik acht het wel redelijk betrouwbaar.Michael schreef:Het klopt op zich wel. Alleen staat het onduidelijk op de website. Ik heb trouwens ergens gelezen dat de gelede Scania's die in Tilburg op lijn 1 worden ingezet door TCR chauffeurs bestuurd worden. Geen idee of dat klopt.
Gothic-Writer schreef:@jasper073
Mijn excuses, ik was in de veronderstelling dat Van Driel nog een neven locatie had buiten Oss om, maar daar heb ik mij dus in vergist.
regenmaker schreef:Arriva doet gewoon moeilijk qua gelede bussen. Zelfs op de Veluwe rijden de hele week gelede bussen op onder andere lijn 88 en 202. Waarom kan Arriva dan niet ook wat geledes aanschaffen? Buiten de spitsuren zijn ze volgens mij nog prima inzetbaar op sommige trajecten.
Jasper073 schreef:regenmaker schreef:Arriva doet gewoon moeilijk qua gelede bussen. Zelfs op de Veluwe rijden de hele week gelede bussen op onder andere lijn 88 en 202. Waarom kan Arriva dan niet ook wat geledes aanschaffen? Buiten de spitsuren zijn ze volgens mij nog prima inzetbaar op sommige trajecten.
Omdat het in Brabant buiten de spits geen zin heeft om gelede bussen te laten rijden.
Terug naar “OV in Zuid-Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten