Pagina 2 van 257

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 19 dec 2014, 15:08
door Joshua
Wij hebben dus buiten de spits tegenwoordig op Lijn 92 niet meer van die mooie lijnbussen. Nee 8 persoons taxi busjes.
Alleen stonden er van de week wel 14 mensen te wachten bij Station Cuijk op die 8 persoons bus die er dus 6 liet staan.
Boodschap: Ach over een half uur komt 91, daar passen jullie vast wel bij.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: vr 19 dec 2014, 16:22
door Hainje
Dat soort gevallen gewoon melden aan Arriva via Twitter. @Arriva_NL. Hoe meer feedback van reizigers ze krijgen, des te beter kunnen ze de Provincie overtuigen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: za 20 dec 2014, 17:52
door Daniel
Arriva gaat Veolia achterna... Rond 16.30 uur zag ik vanuit de trein een Brabantliner op lijn 115 te station Breda.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 11:47
door Michael
Sommige ritten op de streek rijden planmatig met een BrabantLiner op zaterdag. Waaronder de eerste 2 ritten 123 van Raamsdonksveer naar Breda op Zaterdagochtend en zaterdagavond om 22:58 vanaf Breda naar Raamsdonksveer rijdt er ook planmatig een BrabantLiner op lijn 123. Maar het kan dus bij meer ritten zo zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 21 dec 2014, 23:38
door nvdw
Op mijn eerste ritje 121 Tol-Kromme Nol van de week (pikkedonker, regen) kreeg ik ineens een stopverzoek voor een halte in de absolute rimboe. Ik me al afvragen wie eruit wilde om dit tijdstip (7.30), er was alleen een instapper. Zijn klasgenoten hadden voor hem gedrukt, zo bleek. Slim!

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 22 dec 2014, 13:44
door fogeltje
Hah inderdaad slim en sociaal.
Joshua schreef: Boodschap: Ach over een half uur komt 91, daar passen jullie vast wel bij.
Leuk als je naar Grave wilt :')

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: di 23 dec 2014, 01:28
door Plutona
Vandaag zag ik in Den Bosch iets curieus. Rond drie uur kwam er een bus van Syntus Twente het busstation ingereden met ''Geen Dienst'' erop. Toen ik iets beter keek, zach ik een in de bus waarop stond dat het Arriva-lijn 662 was.
Maar lijn 662 rijdt toch helemaal niet in de vakantie? En waarom hebben ze daar een bus voor nodig die helemaal uit Twente komt?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: di 23 dec 2014, 01:33
door dennistd
Dat zal de 3049 zijn, die rijdt al sinds vorige week in Brabant. Je mag hem houden hoor, maar als je graag wat terug wilt sturen: een nieuwe Integro zou wel leuk zijn (A)

In Twente zijn minder bussen nodig sinds de nieuwe dienstregeling en er komen er nog een paar van de Veluwe over, dus de oudste bussen kunnen eruit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: di 23 dec 2014, 16:41
door Springer
Off topic:
dennistd schreef:
In Twente zijn minder bussen nodig sinds de nieuwe dienstregeling en er komen er nog een paar van de Veluwe over, dus de oudste bussen kunnen eruit.
Lijkt mij stug, op de Veluwe komen ze juist bussen te kort. Vandaar dat er ook een Twents Duvedec hier rijdt en kom je Veluwelijnbussen tegen op andere streeklijnen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: di 23 dec 2014, 16:45
door MdJ
Lees voor de Veluwe maar in het Veluwetopic.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 15:01
door gliderfighter
In de 8114 is de voorste validator al vervangen door een oude validator. Btw ook een hele groep met fotomakende mensen gezien bij Station Rosmalen. Iemand die meer weet?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 15:45
door Michael
In Breda rijden er een aantal stadsbussen ook al rond met een oude validator.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 15:48
door fogeltje
Jammer want die nieuwe cico's zijn in mijn beleving wel iets sneller.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 15:51
door Michael
Wellicht een tijdelijke oplossing. Want er zijn problemen met de validators in Brabant. Dit probleem is bekend bij Arriva en de oorzaak is ook al gevonden. Aan een oplossing word momenteel hard gewerkt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 17:26
door Hainje
Ik heb sterk de indruk dat de oude Cico's ook een fractie sneller zijn geworden en dat de leessnelheid vooral een software-issue is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 17:52
door fogeltje
Ze zijn in ieder geval in de laatste jaren sterk verbeterd qua gevoeligheid. In den beginnen moest je de kaart er zowat vast tegenaan plakken als je wilde dat hij gelezen werd. Eén stuiptrekking van je hand en hij gaf al een leesfout.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 18:24
door gliderfighter
Wat ik apart vind, is dat de nieuwe citea's aan de voorkant 2 deuren hebben, maar slechts 1 validator. Hierdoor is de andere deur eigenlijk overbodig, omdat je toch moet inchecken. Ik maak dan ook eigenlijk alleen mee dat de voorste deur open wordt gemaakt en de andere dicht blijft.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 22:01
door huibe
De stadsdienst van Breda staat dubbel op de DRIS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 22:06
door Michael
Dat hadden ze eerst dus al verholpen. Maar dat is dus weer terug.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 23:26
door fogeltje
gliderfighter schreef:Ik maak dan ook eigenlijk alleen mee dat de voorste deur open wordt gemaakt en de andere dicht blijft.
Dat kan natuurlijk ook met het weer te maken. Ook bij de bussen met twee cico's gaat in de winter wel eens maar 1 deur open.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 25 dec 2014, 00:27
door gliderfighter
Ik weet dat het is om de warmte binnen te houden, alleen moet je toch nog naar rechts om in te checken óf een kaartje kopen.. Hadden ze beter 1 deur zoals bij de volvo's kunnen doen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 25 dec 2014, 02:17
door Stefan
2 validators hebben vaak ook niet heel veel zin, meeste mensen blijven zich gewoon 'ophopen' bij 1 van de 2 kaartlezers.. :P

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 25 dec 2014, 09:12
door Daniel
Ligt helemaal aan de layout van de bus: bij het uitstappen werkt het bijvoorbeeld wel vaak goed met twee validators, maar bij het instappen kom je in 99% van de gevallen op het krappe stuk tussen de voorwielen uit.
Als er dan iemand een kaartje staat te kopen (en zo de rechter validator blokkeert) kan je bij de linker op zich wel inchecken maar vervolgens is er niet genoeg ruimte om verder de bus in te lopen :wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 25 dec 2014, 10:27
door Mr-W
fogeltje schreef:
gliderfighter schreef:Ik maak dan ook eigenlijk alleen mee dat de voorste deur open wordt gemaakt en de andere dicht blijft.
Dat kan natuurlijk ook met het weer te maken. Ook bij de bussen met twee cico's gaat in de winter wel eens maar 1 deur open.
of gewoon omdat de chauffeur altijd maar 1 deur open doet. In Eindhoven doen zeer veel chauffeurs dit,ook al zijn er veel reizigers.Vind dit zeer vervelend,want als ik een grote tas of een doos bij heb wordt het instappen me onnodig lastig gemaakt en bij veel reizigers is de doorstroming slechter.

Wat mij in de Volansen opvalt is dat niet alle schermen werken en de usb aansluitingen te hoog zitten bij de leeslampjes,bij de brabantliner zitten ze goed :pos: Wat me ook opviel was dat de snelheidsbegrenzer van de volvo's op een te lage snelheid is ingesteld waardoor lijn 305 vertraging er niet uit kan rijden en er zelfs gevaarlijke situaties ontstaan doordat vrachtwagens de bus inhalen op de A50.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 25 dec 2014, 12:09
door nvdw
De Volvo 8900 is afgeregeld op 85 km/h. Je kan je vertraging er wel uit willen rijden door sneller te rijden maar de boete is gewoon voor je eigen portemonnee. Dan maar vertraging. En al rijd je 90, dan nog zijn er trucks die er met 95 voorbij komen zetten.

Voor wat betreft de deur: als je als chauffeur nog enige controle wilt hebben over de instroom van passagiers, dan doe je dat zo. Is niet leuk voor passagiers maar mijn ervaring is: als mensen buiten het zicht van de chauffeur kunnen instappen, wordt het inchecken gemakshalve ook vaak 'vergeten'...