Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

De 402 krijgt in de ochtend twee extra ritten naar Breda (vertrek Gorinchem om 8.56 en 9.26) en andersom twee in de middag (14.17 en 14.47 uit Breda).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Buzzer »

Etienne schreef:Ik heb de roosters al gezien en die ritten naar de Avans gaat Arriva voortaan zelf rijden. :wink:
Worden deze ritten door de bestaande bussen gereden of stromen er nieuwe bussen in?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik denk niet dat ze hiervoor nieuwe bussen gaan aanschaffen. Dit zou namelijk een flinke kostenpost zijn wat Arriva tijdens de aanbesteding niet op gerekend heeft. Wat wel zou kunnen is dat Arriva bussen gaat gebruiken van TCR of dat er bussen over komen uit andere regio's waar Arriva actief is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik snap niet waarom vandaag al die spitsbussen moeten rijden. Normaal heeft lijn 99 drie bussen nidig rond dit tijdstip. Fijn dat de rit rijdt maar 1 bus was wel voldoende geweest.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

datm schreef:Ik denk niet dat ze hiervoor nieuwe bussen gaan aanschaffen. Dit zou namelijk een flinke kostenpost zijn wat Arriva tijdens de aanbesteding niet op gerekend heeft. Wat wel zou kunnen is dat Arriva bussen gaat gebruiken van TCR of dat er bussen over komen uit andere regio's waar Arriva actief is.
Ik vind het sowieso opvallend, je zou denken dat TCR chauffeurs veel goedkoper zijn dan die van Arriva? Welke lijnen blijft TCR nog rijden in Brabant? (401, 617,639,800, 801?)
fogeltje schreef:Ik snap niet waarom vandaag al die spitsbussen moeten rijden. Normaal heeft lijn 99 drie bussen nidig rond dit tijdstip. Fijn dat de rit rijdt maar 1 bus was wel voldoende geweest.
Denk dat Arriva/ Van Driel gewoon een contract heeft afgesloten waarin wordt bepaald dat er 3 bussen in de reguliere dienstregeling moeten rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Lijkt me niet handig dan, want die lijn laat wel vaker fluctuaties zien. Diamond pastte de inzet ook aan naar gelang de drukte. Vanaf augustus reden ze meestal met twee gelede bussen, na maart werd het meestal iets rustiger en konden ze vaak de eerste gelede vervangen door een gewone bus en soms volstond zelfs 1 gelede bus. Als je geen geld over de balk hoeft te smijten, is altijd fijn. Maar goed, als ze met 1 bus willen rijden die voor een kwart vol is en twee lege, dan moet Arriva/Provincie dat natuurlijk helemaal zelf weten.
"Een touringcar is geen bus"
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Mr-W schreef:Ik vind het sowieso opvallend, je zou denken dat TCR chauffeurs veel goedkoper zijn dan die van Arriva? Welke lijnen blijft TCR nog rijden in Brabant? (401, 617,639,800, 801?)

Ja en ik dacht dat ze ook de nachtbussen in Breda en Tilburg rijden? En ik geloof ook dat TCR nog enkele buurtbuslijnen rijdt zoals 122, 130 en de 218.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mja, ik denk dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen. Goede Vrijdag is een van de vaagste dagen in de OV wereld heb ik het idee. De ene school is dicht, de andere weer niet. Word er nu trouwens geen vakantiedienstregeling gereden?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Zijn er echt scholen die lessen geven op goede vrijdag? De enige klacht die er vaak was dat op Goede Vrijdag sommige mensen stage moesten lopen, maar het is vandaag eigenlijk alleen de retail en horeca waar men nog echt 100% draait heb ik het idee.

Aan de andere kant, bij mijn laatste onderwijsstelling was 1 mei ook een verplichte feestdag evenals bij de organisatie waar mijn vader nu werkt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Ja. Kreeg gisteren mail van Arriva dat de scholierenlijnen naar Oud-Beijerland (CSG Willem van Oranje) wél rijden. Blijkbaar was die school dus open vandaag... :wink:
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

datm schreef:
Mr-W schreef:Ik vind het sowieso opvallend, je zou denken dat TCR chauffeurs veel goedkoper zijn dan die van Arriva? Welke lijnen blijft TCR nog rijden in Brabant? (401, 617,639,800, 801?)

Ja en ik dacht dat ze ook de nachtbussen in Breda en Tilburg rijden? En ik geloof ook dat TCR nog enkele buurtbuslijnen rijdt zoals 122, 130 en de 218.


Laatste keer dat ik de uitbussen in Breda zag (2 weken terug), waren dat volgens mij stadsbussen van Breda.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Zowel Tilburg als Breda worden door eigen bussen en chauffeurs gereden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Hainje schreef:Mja, ik denk dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen. Goede Vrijdag is een van de vaagste dagen in de OV wereld heb ik het idee. De ene school is dicht, de andere weer niet. Word er nu trouwens geen vakantiedienstregeling gereden?
Iedergeval van DUO mochten alle studenten vandaag de hele dag gratis reizen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

datm schreef: Iedergeval van DUO mochten alle studenten vandaag de hele dag gratis reizen.
Dat was zeker handig geweest als ik vandaag verplicht moest verschijnen voor mijn stage. Vanwege stages moeten veel studenten op goede vrijdag op pad. Het zou een enorme strop zijn als vandaag alleen de weekendkaarten geldig zouden zijn. Mocht ik gegaan zijn vandaag en goede vrijdag zou niet voor beide geldig zijn geweest dan was ik plots €20 kwijtgeweest waar ik normaal natuurlijk gratis reis.

Ik heb trouwens wel eerder gereisd op deze dag, de ochtendspits is de enige periode die iets rustiger is dan normaal, maar dat is op vrijdag sowieso wel vaker.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

SLToilet schreef:Het zou een enorme strop zijn als vandaag alleen de weekendkaarten geldig zouden zijn.
Toch is dit jaren lang de praktijk geweest.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

SLToilet schreef:Vanwege stages moeten veel studenten op goede vrijdag op pad. Het zou een enorme strop zijn als vandaag alleen de weekendkaarten geldig zouden zijn.
Ligt er maar net aan waar je stage loopt. Ik was juist alleen bij m'n stagebedrijven op Goede Vrijdag vrij en nu al jaren niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Ik zag een VDL Ambassador bus van Syntus Twente rijden op Arriva lijn 96 bij het dorpje Zeeland in de buurt. Was dit al bekent?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

Van Driel heeft er een aantal overgenomen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

regenmaker schreef:Ik zag een VDL Ambassador bus van Syntus Twente rijden op Arriva lijn 96 bij het dorpje Zeeland in de buurt. Was dit al bekent?
Zeker een met reclame voor een ict bedrijf? Dat was al bekend namelijk.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

regenmaker schreef:Ik zag een VDL Ambassador bus van Syntus Twente rijden op Arriva lijn 96 bij het dorpje Zeeland in de buurt. Was dit al bekent?
Was het ook al bekend dat er s'middags een versterkingsrit van lijn 99 met een touringcar van Van Dijk wordt gereden?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Die rijdt al heel lang. Vroeger reden ze een spitsrit (die van 17:11 als ik me niet vergis, die was eerst van Diamond, daarna tijdje Arriva zelf omdat een gelede niet nodig was). Op welke tijd rijdt die nu?
"Een touringcar is geen bus"
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

fogeltje schreef:Die rijdt al heel lang. Vroeger reden ze een spitsrit (die van 17:11 als ik me niet vergis, die was eerst van Diamond, daarna tijdje Arriva zelf omdat een gelede niet nodig was). Op welke tijd rijdt die nu?
Dat was of rit 1093 (Vertrek Nijmgen CS om 16,10u) of rit 1097 (Vertrek Nijmegen CS om 16,25u). Ik denk 1093.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Volgens mij is 16:25 een rit van Breng, dan zal het wel 16:11 zijn, dat was vroeger een uitbesteedde rit aan Van Driel, laatste jaar Van Dijk.
"Een touringcar is geen bus"
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Heeft iemand enig idee hoe lang de Citaro's nog in Brabant blijven rijden? Ik denk niet tot het einde van de concessie, maar ik las dat ze wel airco krijgen. En worden ze dan bijvoorbeeld over vijf jaar vervangen door andere oude bussen?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Welke Citaro's? Die van Arriva of die van TCR? Daarnaast zie ik die van Arriva nog wel het einde van de concessie halen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten