Pagina 18 van 258

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 12 apr 2015, 13:11
door Jasper073
datm schreef:Ik heb even naar foto's gekeken over de bus waar jij het over hebt. Ik denk dat die het inderdaad was! Veolia had dat type bussen rijden dus vandaar dat ik dacht dat hij van Veolia was.
Ik zal je effe wat over deze miskoop / test bus vertellen ;)
Veolia reed idd met deze bussen alleen dan waren het 3 deurs bussen.
De Volvo waar jij het over hebt was een test bus voor Den Bosch voor op de Lijn 80 Transferium P+R: Pettelaarpark Parade v.v
Deze bus heeft in totaal 4x gereden op dienst toen in brand gevlogen en toen niet meer in onze straatbeeld gezien.
Al met al weg gegooid geld in mijn ogen, hij stond meer in de garage dan zijn tets ritten rijden.
Hierbij de foto om de bus in kwestie ;)

Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 12 apr 2015, 21:46
door datm
Jasper073 schreef:
datm schreef:Ik heb even naar foto's gekeken over de bus waar jij het over hebt. Ik denk dat die het inderdaad was! Veolia had dat type bussen rijden dus vandaar dat ik dacht dat hij van Veolia was.
Ik zal je effe wat over deze miskoop / test bus vertellen ;)
Veolia reed idd met deze bussen alleen dan waren het 3 deurs bussen.
De Volvo waar jij het over hebt was een test bus voor Den Bosch voor op de Lijn 80 Transferium P+R: Pettelaarpark Parade v.v
Deze bus heeft in totaal 4x gereden op dienst toen in brand gevlogen en toen niet meer in onze straatbeeld gezien.
Al met al weg gegooid geld in mijn ogen, hij stond meer in de garage dan zijn tets ritten rijden.
Hierbij de foto om de bus in kwestie ;)
Bedankt voor de info! Ik ben eens op internet gaan lezen over deze proef en ik las ook dat er 3 kleine electische 220Xpress-bussen zijn aangeschaft voor een proef in Den Bosch. Ik heb een foto ervan gevonden.

Afbeelding

Weet jij hoe die proef is afgelopen met deze kleine busjes?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 12 apr 2015, 22:08
door huibf
Dat kleine busje rijdt nog steeds een rondje door de binnenstad.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 02:52
door Michael 1988
Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 07:00
door gliderfighter
Ik zit nu in de 8123(Stad Den Bosch) en er zit een goede werkende Wi-Fi in!

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 12:45
door datm
Jasper073 schreef:
datm schreef:Ik heb even naar foto's gekeken over de bus waar jij het over hebt. Ik denk dat die het inderdaad was! Veolia had dat type bussen rijden dus vandaar dat ik dacht dat hij van Veolia was.
Ik zal je effe wat over deze miskoop / test bus vertellen ;)
Veolia reed idd met deze bussen alleen dan waren het 3 deurs bussen.
De Volvo waar jij het over hebt was een test bus voor Den Bosch voor op de Lijn 80 Transferium P+R: Pettelaarpark Parade v.v
Deze bus heeft in totaal 4x gereden op dienst toen in brand gevlogen en toen niet meer in onze straatbeeld gezien.
Al met al weg gegooid geld in mijn ogen, hij stond meer in de garage dan zijn tets ritten rijden.
Hierbij de foto om de bus in kwestie ;)
Ik weet nu wat er met deze test bus gaat gebeuren. TCR gaat hem binnenkort inzetten op Vlieland en heeft daar al enkele test ritten meegereden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 15:04
door Plutona
Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
De haltevoorzieningen voor deze lijn zijn inderdaad inmiddels geplaatst op het station van Den Bosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 18:40
door nvdw
gliderfighter schreef:Ik zit nu in de 8123(Stad Den Bosch) en er zit een goede werkende Wi-Fi in!
De Brabantbussen in stalling Schelluinen hebben nu ook allemaal wifi.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 20:57
door Jasper073
Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
Zal ik jouw meteen nieuwe info geven, die kleine busjes mogen niet meer op Lijn 70
Dat hoorde ik vandaag bij Arriva, alleen in noodgeval mag het anders niet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 13 apr 2015, 22:32
door fogeltje
Gewoon elke dag tot noodgeval uitroepen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: di 14 apr 2015, 22:49
door buschauffeur
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
Zal ik jouw meteen nieuwe info geven, die kleine busjes mogen niet meer op Lijn 70
Dat hoorde ik vandaag bij Arriva, alleen in noodgeval mag het anders niet.
Waarom is dat?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 21:12
door Jasper073
buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
Zal ik jouw meteen nieuwe info geven, die kleine busjes mogen niet meer op Lijn 70
Dat hoorde ik vandaag bij Arriva, alleen in noodgeval mag het anders niet.
Waarom is dat?
Omdat ze anders voor Lijn 10 z'n klein bussie missen mocht een van die andere 2 kapot zijn misschien ??
Heb niet naar gevraagd waarom dat is, dit leek mij wel een goede reden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 21:18
door Jasper073
Arriva gaat heel slordig te werk in Den Bosch vind ik.
Gisteren reed er een Volans op Lijn 90 uit Grave door Hintham naar Den Bosch Centraal Station
Ook reed er een Volans op 158 naar Veghel, en vandaag de stadsbus Citea 8108 op Lijn 158 Veghel
En een Volans bus op de Lijn 90, en de stad Citea 8101 op de Lijn 90.

In mijn ogen vind ik dit heel slordig en verwarrend overkomen.
Dacht dat ze nu echt genoeg bussen hadden bij ons na hun eerste blunder in begin 2007 (ook al was het niet hun schuld)
Van mij mag Arriva zo snel mogelijk paar extra gloednieuwe Citea stad en streek aanschaffen.

2 foto's van vandaag de 8108 als Lijn 158 Veghel
Afbeelding
Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 21:45
door jwalk1
Ik vind het niet zo'n groot probleem, als het bijvoorbeeld vanwege defecten e.d. een stadsbus op de streek rijdt heb ik dat liever dan dat de hele rit uitvalt.

Qua volans heeft het twee kanten als er een volans op de streekdienst rijdt lijkt me dit alleen maar mooi meegenomen voor ze reiziger. Anderzijds mocht er een gewone streek of stadsbus op een volanslijn rijden is het verhaal anders, aangezien het dan een grote stap achteruit is.

Ik snap je punt! Het staat voor het totaal plaatje mooier als alles klopt

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 22:35
door Ederveen
Vandaag zag ik in Eindhoven op de kruising Geldropseweg/Piuslaan, in zuid-westelijke richting over de Rondweg een bus in Brabant-wit/rood rijden waar de linkerachterzijde er half af leek te liggen (reed verder wel op eigen kracht). Ik dacht dat het een Citea was, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Iemand die weet wat ik bedoel?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 23:17
door Jasper073
jwalk1 schreef:Ik vind het niet zo'n groot probleem, als het bijvoorbeeld vanwege defecten e.d. een stadsbus op de streek rijdt heb ik dat liever dan dat de hele rit uitvalt.

Qua volans heeft het twee kanten als er een volans op de streekdienst rijdt lijkt me dit alleen maar mooi meegenomen voor ze reiziger. Anderzijds mocht er een gewone streek of stadsbus op een volanslijn rijden is het verhaal anders, aangezien het dan een grote stap achteruit is.

Ik snap je punt! Het staat voor het totaal plaatje mooier als alles klopt
Natuurlijk ! een andere bus is 100x beter dan helemaal geen bus en de dienst uitvalt waardoor geen bus rijd.
Maar het mag eigenlijk niet gebeuren een stad op streekdienst. De stadsbussen hebben minder zitplaatsen door het staande motor achterin de bus qua een normaal streek Citea met liggende motor onder de bus.
Het is gewoon een schande dat Arriva nu nog elke keer weer bussen te kort komt. Ik hoor ze nog roepen bij Arriva
"Nee nu gaan we genoeg stad en streek bussen krijgen" zodat alles goed blijft rijden en geen verkeerde bussen op dienst gaan rijden. En wat blijkt ze hebben "weer" niet genoeg bussen :neg:
Heb zelfs vorige maand nog in een Volans mee gereden op Lijn 1 AAwijk via Zuid een Volans op stad !
Heerlijk voor mij maar mag eigenlijk helemaal niet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 00:14
door datm
Ik ben het eens met Jasper het komt als een rommeltje over. Een keer is niet erg maar dit gebeurt regelmatig. Het is een wonder dat ze nog geen Brabant Liners gaan inzetten op streek of stad diensten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 08:37
door Michael 1988
Misschien ooit gedacht dat de schuld ook bij de chauffeurs kan liggen? Zij zijn de personen die de bus pakken en ook besturen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 11:42
door fogeltje
Wat is daar erg aan? Zolang er geen niet HOV-bus op een HOV-lijn rijdt maakt het in mijn optiek niets uit. Kijk naar Nijmegen, daar is dat sinds 2010 standaard, alles wordt gewoon door elkaar gegooid. De enige eis die daar is dat op Breng-direct lijnen ook Breng-direct bussen rijden (en zelfs daar zondigen ze regelmatig tegen :') ).

Zolang een 3xx niet gereden wordt met een Amba/Citea/Citaro zal het allemaal wel loslopen. Dat je dan een keer een bus met minder zitplaatsen op een streeklijn hebt is balen. Als maar genoeg mensen minimaal 15 minuten moeten staan en claims gaan indienen, dan houdt dat vanzelf een keer op.

Vanwaar dit bustekort nu overigens? Structureel te weinig gekocht? Wegens inbouw airco/wifi in oude bussen? Veel defect? Tekort doordat extra bussen ingezet worden omdat de dienstregeling verkeerd ingeschat was?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 13:01
door Jasper073
fogeltje schreef:Wat is daar erg aan? Zolang er geen niet HOV-bus op een HOV-lijn rijdt maakt het in mijn optiek niets uit. Kijk naar Nijmegen, daar is dat sinds 2010 standaard, alles wordt gewoon door elkaar gegooid. De enige eis die daar is dat op Breng-direct lijnen ook Breng-direct bussen rijden (en zelfs daar zondigen ze regelmatig tegen :') ).

Zolang een 3xx niet gereden wordt met een Amba/Citea/Citaro zal het allemaal wel loslopen. Dat je dan een keer een bus met minder zitplaatsen op een streeklijn hebt is balen. Als maar genoeg mensen minimaal 15 minuten moeten staan en claims gaan indienen, dan houdt dat vanzelf een keer op.

Vanwaar dit bustekort nu overigens? Structureel te weinig gekocht? Wegens inbouw airco/wifi in oude bussen? Veel defect? Tekort doordat extra bussen ingezet worden omdat de dienstregeling verkeerd ingeschat was?

Ik denk dat Arriva te weinig bussen heeft besteld toen ze op 14 Dec 2014 begonnen.
Dat het in het alle begin rommelig oogt oke, maar het is nu bijna elke dag een zooitje.
Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.

Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 14:22
door CamilleKreemers
Extra bussen kopen zullen ze denk ik niet snel doen. Dan zal Arriva namelijk ook extra geld van de provincie willen zien.

De eisen van de provincie kunnen ook te hoog zijn geweest met het beschikbare budget.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 14:53
door Maurice Hooikammer
Een bus is een bus. Wat een probleem dat er een bus met wat extra plastic bestikkering op een normale lijn rijdt. Daar word je als bedrijf echt niet voor gestraft.

Daarnaast is het logisch om met deze inzetten de km-standen gelijk te houden, zodat je de streek Citea's niet direct compleet afragt, zodat we straks niet weer hoeven te gaan zeuren om die bussen die al zo piepen en kraken...

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 14:58
door nvdw
Ik zie op dit moment de nodige verschuivingen met standaard Citea's. Kwam er gisteren twee tegen op de A27 met groene platen en in de stalling Schelluinen zijn er ook weer een paar geruild (de ex-Friese 8610 rijdt nu hier).

Volgens mij is de tijd dat een busmaatschappij een complete 'mottenballenvloot' had al jaren voorbij. Het aantal reservebussen is zo klein mogelijk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 17:02
door huibe
Die Citea's op de A27 werden niet geruild, maar gingen naar Heerenveen voor aanpassingen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 16 apr 2015, 17:05
door Mr-W
Michael 1988 schreef:Misschien ooit gedacht dat de schuld ook bij de chauffeurs kan liggen? Zij zijn de personen die de bus pakken en ook besturen.
Dat ben ik inderdaad op het forum al eens tegengekomen, schandalig dat het voorkomt.
datm schreef:Ik ben het eens met Jasper het komt als een rommeltje over. Een keer is niet erg maar dit gebeurt regelmatig. Het is een wonder dat ze nog geen Brabant Liners gaan inzetten op streek of stad diensten.
Brabantliners op de streek komen zelfs structureel voor :')
Maurice Hooikammer schreef:Een bus is een bus. Wat een probleem dat er een bus met wat extra plastic bestikkering op een normale lijn rijdt. Daar word je als bedrijf echt niet voor gestraft.
Deel de mening van Fogeltje, een HOV of Brabantliner mag niet gereden worden met een laagwaardige bus.(verschil in comfort is duidelijk merkbaar en is meer dan een sticker) Andersom is geen probleem. Wat mij betreft wordt een verkeerde bus meegenomen in de uitgevallen ritten boete, bijvoorbeeld 0,5 tellen per keer, dan is het snel afgelopen.
Jasper073 schreef: Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.
Volans op lijn 135 is niet zo erg, zeker als hij doorrijdt naar Gorinchem want over het algemeen zitten reizigers lang in die bus. Verder staat het Arriva vrij bij welke busbouwer ze een eventuele extra busserie bestellen zolang ze maar aan de concessie-eisen voldoen.