Pagina 35 van 258

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: di 22 sep 2015, 23:37
door regenmaker
Mr-W schreef:De gemiddelde gebruiker meestal niet, die wil onderweg ergens uitstappen en dan is een halte op loopafstand prettig.
Dat ligt eraan wat voor een soort lijn het is. Ik maak vaak gebruik van treinvervangende buslijnen, dus verbindingen waar geen spoorlijn ligt tussen grote steden. Tussen Arnhem en Apeldoorn heb je geen fatsoenlijke HOV die haltes overslaat, in plaats van die R-Net en Volans zooi. Gooi dan zo'n HOV hier neer, die bijna alle haltes overslaat. Zo'n HOV heeft hier zin, echter wordt die alleen in de randstad en in Brabant massaal ingevoerd, behalve waar het handig is.
datm schreef:Hij bedoeld waarschijnlijk zijn beginpunt en zijn eindpunt en niet het begin en eind punt van de lijn zelf.
Jawel, ik reis elke van beginpunt naar eindpunt van de lijn zelf. Met veel te veel haltes ertussenin. :Y

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 00:35
door SuperGhost
Uhm, tussen Apeldoorn en Arnhem slaat zelfs de 'normale' bus (lijn 91 doel ik op) haltes over. Er is een speciale belbuslijn gekomen om die tussenliggende haltes aan te doen. Die haltes lagen vroeger langs de A50, maar werden te onveilig geacht (joh!) en dus verplaatst naar de naastliggende lokale weg, maar men wilde lijn 91 niet te langzaam maken.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 00:57
door regenmaker
SuperGhost schreef:Uhm, tussen Apeldoorn en Arnhem slaat zelfs de 'normale' bus (lijn 91 doel ik op) haltes over.
Maar daar doel ik niet op. Ik bedoel in de steden zelf zijn er veel te veel haltes, die juist bij Volans ook deels geschrapt worden. Die snelweghaltes tellen wat mij betreft niet echt mee, zeker omdat er bijna toch niemand uitstapt en dus niet tot tijdsverlies zou leiden. Dit in tegenstelling tot de vele haltes in de grote steden, die zorgen voor een significante oponthoud van de buslijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 14:04
door Michael
Mr-W schreef:Nog zo'n raadsel, Lijn 639 komt iedere dag rond 10:00 binnenrijden met TCR 398 in Breda.
Waar komt Lijn 639 vandaan? En waarom rijdt die lijn niet door naar de Loevesteinstraat/Avans ? (627/327 moeten rond dat tijdstip reizigers achterlaten)
Afbeelding
Er bestaat geen lijn 639 in Brabant. In ieder geval niet in Breda. Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 16:46
door Meltrain
regenmaker schreef:
SuperGhost schreef:Uhm, tussen Apeldoorn en Arnhem slaat zelfs de 'normale' bus (lijn 91 doel ik op) haltes over.
Maar daar doel ik niet op. Ik bedoel in de steden zelf zijn er veel te veel haltes, die juist bij Volans ook deels geschrapt worden. Die snelweghaltes tellen wat mij betreft niet echt mee, zeker omdat er bijna toch niemand uitstapt en dus niet tot tijdsverlies zou leiden. Dit in tegenstelling tot de vele haltes in de grote steden, die zorgen voor een significante oponthoud van de buslijn.
Maar als er bij die haltes (ook) veel in- en uitstappers zijn, zou de vervoerder wel gek zijn om die haltes op te heffen (voor die lijn).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 17:50
door Hainje
Michael schreef:Er bestaat geen lijn 639 in Brabant.
Jawel, tussen Udenhout en Den Bosch.

Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 18:05
door Globetrotter
Michael schreef:
Mr-W schreef:Nog zo'n raadsel, Lijn 639 komt iedere dag rond 10:00 binnenrijden met TCR 398 in Breda.
Waar komt Lijn 639 vandaan? En waarom rijdt die lijn niet door naar de Loevesteinstraat/Avans ? (627/327 moeten rond dat tijdstip reizigers achterlaten)
Afbeelding
Er bestaat geen lijn 639 in Brabant. In ieder geval niet in Breda. Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.
Vanochtend heeft deze bus idd de 401 versterkt. In ieder geval de rit richting Breda vanaf de Tol van 09,20u en ik denk ook die van 07,50u.
Vanmiddag kwam ik hem (ik denk dat het dezelfde was) ook weer op de A27 tegen.

Er is nog steeds geen permanente oplossing voor de drukte op de 401 en 402. Ik had vanmiddag vanuit Breda een 401 om 15,00u en zelfs in deze rit liep de bus op de Claudius Prinsenlaan al helemaal vol. Zowel op de Claudius Prinsenlaan als op de Bijster moesten er mensen achterblijven (op de Bijster is helemaal niet gestopt).

Ja, wat voor een oplossing is hiervoor te verzinnen. Je kan per slot van rekening niet tegen de reizigers zeggen dat wanneer ze naar Gorinchem willen, ze op de 402 moeten wachten, zodat er plaatsen vrijkomen.
Ik denk toch dat de enige oplossing is om €alle€ ritten van de 401 en 402 tussen 14,30u/15,00u en 17,15u te versterken

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 20:19
door gliderfighter
Komende weken ligt het busverkeer rond Den Bosch compleet op zijn gat door de verbouwingen. Het is een groot drama om te rijden, vertragingen van +30 tot +60 is normaal, net zoals bussen die niet eens op komen dagen. Wel apart dat er eigenlijk niets gecommuniceerd is, in de bus zag ik niets staan en ik wist er pas van toen we een andere route reden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 20:26
door Etienne
gliderfighter schreef:Komende weken ligt het busverkeer rond Den Bosch compleet op zijn gat door de verbouwingen. Het is een groot drama om te rijden, vertragingen van +30 tot +60 is normaal, net zoals bussen die niet eens op komen dagen. Wel apart dat er eigenlijk niets gecommuniceerd is, in de bus zag ik niets staan en ik wist er pas van toen we een andere route reden.
Toch staat er al sinds 16 september een bericht op de website van Arriva: KLIK

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 20:30
door Daniel
Michael schreef:Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.
Er rijdt blijkbaar nog wel meer geleed spul uit HWGO in Brabant nu: hoorde via m'n vader dat de TCR 411 de laatste dagen meerdere keren de middagritten van lijn 617 tussen Breda en Fijnaart heeft gereden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: wo 23 sep 2015, 21:20
door gliderfighter
Etienne schreef:
gliderfighter schreef:Komende weken ligt het busverkeer rond Den Bosch compleet op zijn gat door de verbouwingen. Het is een groot drama om te rijden, vertragingen van +30 tot +60 is normaal, net zoals bussen die niet eens op komen dagen. Wel apart dat er eigenlijk niets gecommuniceerd is, in de bus zag ik niets staan en ik wist er pas van toen we een andere route reden.
Toch staat er al sinds 16 september een bericht op de website van Arriva: KLIK
Je kan iedere dag op die website kijken, maar in de bussen en bij de haltes stond in ieder geval niets. In de bus lijkt mij een betere plek om dit soort werkzaamheden aan te geven, aangezien je daar je reizigers ontvangt. De ander is 9292 gebruiker en die neemt dit soort dingen niet mee als je niet in die periode plant.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 24 sep 2015, 15:58
door waldo79
Op het wegenforum werd ook al geklaagd over het gebrek aan coördinatie tussen de werkzaamheden in Den Bosch. Geen wonder dat bussen daar ook last van hebben.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 27 sep 2015, 22:02
door Michael
Daniel schreef:
Michael schreef:Deze gelede bus hoort eigenlijk in HWGO thuis. En daar is wel een lijn 639. Deze bus heeft geen Brabantse bestemmingen. Deze wordt voornamelijk ingezet om extra ritten op lijn 401 tussen Sleeuwijk en Breda te rijden omdat er daar anders heel veel reizigers achterblijven.
Er rijdt blijkbaar nog wel meer geleed spul uit HWGO in Brabant nu: hoorde via m'n vader dat de TCR 411 de laatste dagen meerdere keren de middagritten van lijn 617 tussen Breda en Fijnaart heeft gereden.
Ik zie vaak de rit van 15:00 vanaf Breda rijden. En daar zit altijd een Integro op. Dan zou de andere omloop dus met die 411 moeten rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 27 sep 2015, 22:04
door Daniel
Kan goed kloppen: de tijd die hij erbij vermelde past mooi bij de rit van 16.00 uur uit Breda.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 08 okt 2015, 01:00
door Hans
huibf schreef:HOV wordt dan ook gekscherend Halte Overslaand Vervoer genoemd
Whahahahaha.... dat is humor Huib! Die hou ik er in. Leuk voor in de kantine :-)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 08 okt 2015, 10:42
door datm
Het niveau in de kantine wordt er niet beter op :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 15 okt 2015, 08:59
door SLToilet
Aan iedere liefhebber van station Tb: schrijf 4 december maar op in de agenda!

Helaas geen november maar gezien de voortgang komt 4 december op een logisch tijdstip. Diezelfde voortgang (of gebrek daaraan en het meteen goed willen openen zonder verder oponthoud) betekent ook dat je pas vanaf april naar de noordkant van het station kan. Ik neem aan dat vóór die tijd de bussen ook nog niet aan de noordkant hun tijdelijke halte hebben (tot april).

Daarna moet het busstation op de schop.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: do 15 okt 2015, 18:06
door Hainje
In dit artikel: http://www.spoorzone013.nl/reizen/nieuw ... -december/ staat het in begrijpelijker taal verteld wat SLToilet wil zeggen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 11:30
door Statler Rail
Vanaf aanstaande vrijdag (23 oktober 2015) een nieuwe verschijning in Eindhoven: het Duitse busbedrijf Flixbus start dan een buslijn van Arnhem via Nijmegen en Eindhoven naar Antwerpen en Brussel! :D

Eindhoven - Antwerpen vanaf 6,00 euro per enkele reis
Eindhoven - Brussel Noord vanaf 9,00 per enkele reis

Dienstregeling en prijzen staan nog niet op de Nederlandse Flixbus-website, maar wel op de Duitse site van MeinFernbus (het Duitse zusterbedrijf): http://meinfernbus.de/unser-angebot/lin ... essel.html
*bus*

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 12:17
door Mr-W
Jammer dat binnenlands vervoer nog niet is toegestaan. -o-
Eindhoven-Nijmegen in een uur is erg aantrekkelijk vergeleken de huidige verbinding via Uden of Den Bosch.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 14:59
door huibe
En dat zal ook nooit komen/gebeuren of er moet een opdrachtgever de lijn willen opnemen in een concessie.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 15:33
door fogeltje
Er is dus concurrentie op het "baanvak" Eindhoven - Antwerpen. Ben benieuwd of men elkaar tot op het bot gaat bevechten (DB die voor die ritten lager gaat zitten in prijs). Tenminste, die Arriva/DB bus ging toch ook naar Antwerpen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 17:03
door Hainje
fogeltje schreef:Tenminste, die Arriva/DB bus ging toch ook naar Antwerpen?
Klopt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 17:49
door fogeltje
huibe schreef:En dat zal ook nooit komen/gebeuren of er moet een opdrachtgever de lijn willen opnemen in een concessie.
Lijkt me ook nergens voor nodig. We hebben in Nederland een goed OV-net voor dat soort verbindingen, plus Nederland is relatief klein in oppervlakte. Die dingen zijn leuk voor verbindingen naar het buitenland, maar voor binnenlands vervoer van weinig toegevoegde waarde? Dat zou alleen maar uitkleding van het reguliere streeknet tot gevolg hebben en dat moet je ook juist niet willen (omdat het streeknet dan weer meer plaatsen bediend dan alleen Nijmegen en Eindhoven).

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Geplaatst: ma 19 okt 2015, 12:20
door Globetrotter
fogeltje schreef:
huibe schreef:En dat zal ook nooit komen/gebeuren of er moet een opdrachtgever de lijn willen opnemen in een concessie.
Lijkt me ook nergens voor nodig. We hebben in Nederland een goed OV-net voor dat soort verbindingen, plus Nederland is relatief klein in oppervlakte. Die dingen zijn leuk voor verbindingen naar het buitenland, maar voor binnenlands vervoer van weinig toegevoegde waarde? Dat zou alleen maar uitkleding van het reguliere streeknet tot gevolg hebben en dat moet je ook juist niet willen (omdat het streeknet dan weer meer plaatsen bediend dan alleen Nijmegen en Eindhoven).
In Frankrijk is de markt voor binnenlands langeafstandbusverkeer ook vrijgegeven, maar ik geloof dat twee haltes minimaal 100 kilometer van elkaar vandaan moeten liggen. Dit natuurlijk om geen concurrentie te zijn voor de binnenlandse treinen en streekbussen. Als je in Nederland twee Qliners, snelbussen, enzovoort aan elkaar koppelt dan heb je een langeafstandsverbinding, dus Nederlands is misschien wel te klein voor binnenlands langeafstandsverkeer. Echter, omdat zowel Duitsland als Frankrijk wel al langeafstandverkeer toestaat, sta ik er toch niet van te kijken als ook in Nederland die markt wordt vrijgegeven.
Statler Rail schreef:Vanaf aanstaande vrijdag (23 oktober 2015) een nieuwe verschijning in Eindhoven: het Duitse busbedrijf Flixbus start dan een buslijn van Arnhem via Nijmegen en Eindhoven naar Antwerpen en Brussel! :D

Eindhoven - Antwerpen vanaf 6,00 euro per enkele reis
Eindhoven - Brussel Noord vanaf 9,00 per enkele reis

Dienstregeling en prijzen staan nog niet op de Nederlandse Flixbus-website, maar wel op de Duitse site van MeinFernbus (het Duitse zusterbedrijf): http://meinfernbus.de/unser-angebot/lin ... essel.html
*bus*
Een enkeltje Eindhoven- Anwerpen met de IC- bus van de Deutsche Bahn is €9, dus het is zeker een concurrentie voor deze lijn.