Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Geplaatst: ma 26 okt 2015, 15:26
Ik denk eigenlijk dat in Brabant geleed materieel wel is gewenst. Zeker in de grote steden.
Syntus had in de Achterhoek wel degelijk geleed materieel. Ook ZH-Noord. Arriva wil echter geen nieuw geleed materieel bestellen omdat dat meer kost dan een 12m of 15m bus (lees meer kosten in stalling en onbruik in vooral dalperiode en weekend voor die paar lijnen waarin het nodig is). In Brabant is geleed in sommige gebieden juist gewenst. Vooral op de lijnen tussen Den Bosch en Tilburg via Waalwijk, op enkele lijnen in de omgeving van Breda van en naar Avans en andere scholen daar en op lijn 1 in Tilburg. In die gebieden worden nu enkele inhuurgelede's ingezet of een oude gelede van een andere concessie waar ze niet meer ingezet worden (zoals in Tilburg waar een gelede Scania rondrijdt).Pim-AllianceB95 schreef:Arriva die nooit gelede bussen aanschaft? Ik denk even terug aan Waterland en GD... De concessies waar Arriva nu rijdt, op Brabant en HWGO na, hadden voordat Arriva kwam ook niet of nauwelijks geleed materieel (Cxx ZH-Noord, Cxx Friesland, Syntus Achterhoek).
Vergde even wat graven in het archief, maar hier wat fotografisch bewijsmateriaal uit de concessie Achterhoek...Pim-AllianceB95 schreef:Welke gelede had Syntus dan rijden voordat de concessie overging?
O.a. de 7109, 7115, 7116, 7744, 7745, 7750 en 7751 zijn nog gespot in november in de Achterhoek. Dat zijn alle 7 gelede bussen.Pim-AllianceB95 schreef:Welke gelede had Syntus dan rijden voordat de concessie overging?
De gehuurde gelede Citaro's zijn van TCR, dus de bussen die nu in de stalling blijven zijn de Bossche wagens. En ook ik vind het maar een raar verhaal overigens, maar goed we zullen wel zien. Sowieso ben ik benieuwd wat voor meuk we er tijdelijk voor in de plaats krijgen.marcel.nl schreef:http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilb ... -1.5374551
Tilburg Arriva zet stadsbussen van Mercedes voorlopig in de stalling
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
Die reden toch allang geen lijndienst meer in de laatste jaren van Syntus daar, maar enkel treinvervangend vervoer?Michael 1988 schreef:O.a. de 7109, 7115, 7116, 7744, 7745, 7750 en 7751 zijn nog gespot in november in de Achterhoek. Dat zijn alle 7 gelede bussen.Pim-AllianceB95 schreef:Welke gelede had Syntus dan rijden voordat de concessie overging?
Ik heb fotos gezien uit november 2010, dat iig de 7109 en 7115 lijndienst reden. Volgens Wagenparkje waren de andere bussen in juli 2010 nog in dienst. Maar we wijken nu onderhand erg ver van het onderwerp af.Pim-AllianceB95 schreef:Die reden toch allang geen lijndienst meer in de laatste jaren van Syntus daar, maar enkel treinvervangend vervoer?Michael 1988 schreef:O.a. de 7109, 7115, 7116, 7744, 7745, 7750 en 7751 zijn nog gespot in november in de Achterhoek. Dat zijn alle 7 gelede bussen.Pim-AllianceB95 schreef:Welke gelede had Syntus dan rijden voordat de concessie overging?
Precies!Jasper073 schreef: hahahahaha
zelfs een 3 deurs stadsbus is voor Arriva te duur LOL
Ik durf niet te stellen dat ze overal ter wereld zonder problemen rijden (ik zou ook echt niet weten hoe ik daar achter moet komen), maar in Nederland en/of Europa is of lijkt het wel dé stadsbus ((te zijn) geweest). Op de Tilburgse Citaro's staat ook bus of the year 2007. 2007, dat dan weer wel. Heeft iemand voorbeelden van andere (stads)diensten met Citaro's (in Nederland)? Wel ook uit 2007 dan.marcel.nl schreef:http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilb ... -1.5374551
Tilburg Arriva zet stadsbussen van Mercedes voorlopig in de stalling
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
In Groningen gebruikt Qbuzz voor de staddienst volop Citaro's. Ik dacht dat ze uit 2010 kwamen.buschauffeur schreef:Ik durf niet te stellen dat ze overal ter wereld zonder problemen rijden (ik zou ook echt niet weten hoe ik daar achter moet komen), maar in Nederland en Europa is of lijkt het wel dé stadsbus te zijn (geweest). Op de Tilburgse Citaro's staat ook Bus of the year 2007. 2007, dat dan weer wel. Heeft iemand voorbeelden van andere (stads)diensten met Citaro's (in Nederland)? Wel ook uit 2007 dan.marcel.nl schreef:http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilb ... -1.5374551
Tilburg Arriva zet stadsbussen van Mercedes voorlopig in de stalling
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
Dan lijkt het me zaak om de frequentie te verhogen, staanplaatsen op HOV-streeklijnen moet je niet willen.Michael 1988 schreef:
Ooh en btw, vergeten te zeggen. Een 15m biedt dan wel meer zitcapaciteit aan. Maar in totale capaciteit biedt een gelede meer capaciteit aan (staanplaatsen dus meegerekend). En vooral dat is erg handig op alle Volanslijnen. Ook lijn 306 rijdt met name in de spits met overvolle bussen. In het hoogseizoen zitten de lijnen naar de Efteling ook (over)vol.
Maar die in Utrecht zijn allemaal nieuwe modellen.datm schreef:In Groningen gebruikt Qbuzz voor de staddienst volop Citaro's. Ik dacht dat ze uit 2010 kwamen.buschauffeur schreef:Ik durf niet te stellen dat ze overal ter wereld zonder problemen rijden (ik zou ook echt niet weten hoe ik daar achter moet komen), maar in Nederland en Europa is of lijkt het wel dé stadsbus te zijn (geweest). Op de Tilburgse Citaro's staat ook Bus of the year 2007. 2007, dat dan weer wel. Heeft iemand voorbeelden van andere (stads)diensten met Citaro's (in Nederland)? Wel ook uit 2007 dan.marcel.nl schreef:http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilb ... -1.5374551
Tilburg Arriva zet stadsbussen van Mercedes voorlopig in de stalling
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
Een groot gedeelte van de vloot voor de stadsdiensten van U-OV in Utrecht zijn ook allemaal Citaro's.
In Almere en Amersfoort rijdt CXX ook met Citaro's en verder gebruikt CXX in Voorne-Putten en Rozenburg gelede Citaro's uit 2008 dacht ik.
Breng rijdt geloof ik ook met Citaro's in Arnhem en Nijmegen.
En er zullen vast nog wel meer citaro's rond rijden in Nederland.
Dit is allemaal achterstallig onderhoud van Arriva. Niet om te haten, maar de lijnfilm van een Ambassador gaat gewoon normale tijd(12/13 jaar) mee. Altijd is er iets bij Arriva met die dingen bijvoorbeeld. Altijd rijden de bussen daar met afwijkende teksten. Zo zie ik het hier in DAV. Dus het kan daaraan liggen.Dit is maar een voorbeeld.buschauffeur schreef:Ik durf niet te stellen dat ze overal ter wereld zonder problemen rijden (ik zou ook echt niet weten hoe ik daar achter moet komen), maar in Nederland en/of Europa is of lijkt het wel dé stadsbus ((te zijn) geweest). Op de Tilburgse Citaro's staat ook bus of the year 2007. 2007, dat dan weer wel. Heeft iemand voorbeelden van andere (stads)diensten met Citaro's (in Nederland)? Wel ook uit 2007 dan.marcel.nl schreef:http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilb ... -1.5374551
Tilburg Arriva zet stadsbussen van Mercedes voorlopig in de stalling
Gaat dit om de standaard Citaro's die uit Den Bosch komen? Of de ingehuurde gelede Citaro's?
Het verrast mij nogal, overal ter wereld rijden die Citaro's zonder problemen, maar in Tilburg moeten ze in de stalling
Zal eens kijken of ik van de week een chauffeur tegen het lijf loop die betrouwbare informatie kan geven hierover. Als ik meer weet, dan zal ik het hier posten.OVwatcher schreef:Ik snap alleen niet wat het stilzetten van de Citaro's te maken heeft met die noodstop. Dat langzaam optrekken doen ze waarschijnlijk al langer, daar zullen de chauffeurs dus al bijna een jaar over klagen en dan gaan we ze stil zetten na een noodstop????? (Die dus nog harder had geweest als er sneller was opgetrokken)
Het is natuurlijk speculeren maar ik vermoed dat het inderdaad het grote verschil is tussen de nieuwe CItea en de 8 jaar oudere Citaro. Arriva had er verstandig aan gedaan om de Citaro's te verspreiden over enkele stallingen. Maar de chauffeurs mogen nog van geluk spreken ze zouden eens moeten ruilen met de chauffeurs van TCR. Die Citaro's zijn daar niks bij :Dgliderfighter schreef: Er zal vast meer spelen, alleen ervaren de chauffeurs dit als traag. Nou heb ik in de Bossche tijd vaak in de Citaro's gezeten en ik snap het wel, de huidige Citea's zijn gewoon sneller. Ik speculeer dan ook als ik zeg dat door het grote verschil tussen Citea en Citaro dit teweeg kan worden gebracht. Het wordt nu pas duidelijk, wel na 10 maanden.