Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door Hainje »

Voor zover ik weet ben je dat wel degelijk verplicht.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door Daniel »

Waarom zou je plansoftware verplichten? Het gaat er immers uiteindelijk om dat het resultaat wat eruit komt aan de CAO voldoet, maar hoe je dat bereikt lijkt me toch niet zoveel uitmaken.

Wel is het zonder plansoftware sowieso al lastiger de concessie binnen te halen omdat efficiënter plannen een mogelijkheid tot een goedkoper bod op kan leveren waarmee je de kans op het winnen van de aanbesteding groter maakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door Somoht »

huibe schreef:
BR628 schreef:Met slechts 2 jaar werkervaring als roostermaker (nb ruim 15 jaar geleden) ga je het denk ik heel zwaar krijgen op dat gebied. En diegene die daar wel anno 2015 dagelijks mee bezig zijn zitten allemaal al bij een vervoerder.
Er zijn nog wel voldoende adviseurs in het veld die dit kunnen. Belangrijkste is wel dat je plansoftware (hastus) moet hebben die de Nederlandse cao ed bevat en dat is denk ik lastiger (en duurder) dan de persoon.
Niet elke vervoerder in NL gebruikt Hastus he :P. HTM gebruikt MobilePlan (van INIT AG), HTMbuzz zit wel nu met HASTUS. En GVB gebruikt Quintiq: http://www.quintiq.nl/klanten/gvb.html
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door huibe »

Geloof me als ik zeg dat de tijd dat je zonder plansoftware een aanbesteding kunt winnen en ook nog een positieve business case kunt naken is allang voorbij.

Zeker als je in je achterhoofd houdt dat de personeelscomponent zo ongeveer het belangrijkste kostenpost is. Dus je verrekenen met 10 FTE positief of negatief heeft een groot effect op de business case en het resultaat op de balans.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door Somoht »

Een pakket als Hastus kost overigens ook een flink bom duiten, er zijn wat open bronnen waar je uit kan opmaken dat voor een upgrade van dat pakket al 2,5 miljoen USD betaald is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door Suus »

Dit artikel op about.com noemde voor 2011 bij een busbedrijf met 172 bussen een prijs van $288,925 voor een licentie op Hastus van drie jaar. Dit werd later nog met een jaar verlengd voor $101,649. Ook die prijzen zijn geen kattenpis.

Maar ik denk ook niet dat je aan dit soort software ontkomt inderdaad. Personeelsdiensten en busomlopen zijn de grootste kostenposten, hoe minder je er van beide nodig hebt hoe goedkoper. Als je dat met de hand in Excel moet gaat inkloppen terwijl Arriva dat bij wijze van spreken met een dag rondklikken in Hastus eruit heeft kan je wel gaan inpakken. En je hebt de kosten van Hastus dan al snel terugverdiend. Maar het kan ook heel goed zijn dat een touringcaronderneming die al langer expansieplannen heeft en al een professionele planning heeft staan wil samenwerken met deze start-up en dat kan dit best nog wel eens een kans op succes zijn. EBS was ook vrij plotseling actief namelijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door huibe »

Maar achter EBS zit een internationaal/Israëlisch vervoerder.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door CamilleKreemers »

Nu kan je de kosten van Hastus meerekenen in de DRU-prijzen, waarmee je inschrijft.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven

Bericht door nvdw »

Eigenlijk is het alleen maar toe te juichen als er een nieuwe speler opstaat. Zoveel zijn er niet meer.

Maar zolang alleen Jaarsma naar de voorgrond treedt kun je er weinig van zeggen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten