Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

Nadat lijn 5 in t Hofke is aangekomen dan over de wolvendijk naar de A270
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door rooddolfijn »

Een deel van de ritten rijdt vanaf het Station via de N270 naar 't Hofke en vervolgens over de normale route van lijn 5 terug naar het Station. 's Middags en in de avond rijden deze ritten de andere kant op, via route van lijn 5, 't Hofke en de N270 naar het Station. Om onderscheid te maken tussen de reguliere lijn 5 en 6 en deze nieuwe 'sneldienst', zou ik de gecombineerde route het lijnnummer 106 geven en de snelritten via de N270 het nummer 105. Als een bus als lijn 105 aankomt in 't Hofke verandert het lijnnummer in 106 zodat voor de reizigers vanuit 't Hofke richting het Centrum en Station altijd dezelfde lijn hebben.

Doordat lijnen 105 en 106 allebei in 2 richtingen door 't Hofke rijden vervalt 's avonds en in het weekend de lusroute door deze wijk. De route is dan als volgt: Hageheldlaan - Pagelaan - Citroenvlinderlaan - Van Oldenbarneveltlaan (r. Nuenen en Station) / Koudenhoven/Hermes-Remise (r. 't Hofke).

Link naar de wiki.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Perks
Berichten: 17
Lid geworden op: do 15 sep 2022, 17:54
Locatie: Eindhoven e.o (NL)

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Perks »

https://www.hermes.nl/nl/nieuws/nieuwe- ... tober-2023

Ik zie dat de definitieve is gepost
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door erjeebee »

Irritant dat de Hermes website niet thuis geeft als je er vanuit Australie naar toe surft.
Gelukkig heeft de baas een VPN server in Parijs, als ik die gebruik kan ik 'm wel openen.

Tja, flink hakken :(
Maar het alternatief is nog slechter: ritten WEL in de dienstregeling zetten maar ze vervolgens niet kunnen uitvoeren omdat er niet genoeg chauffeurs zijn, iets wat bij mijn andere baas op dit moment weer schering en inslag is.
Levert veel gefrustreerde reizigers op. En ook verlies van reizigers trouwens.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hainje »

Hebben jullie dat probleem in Australië dan ook al? :o
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

erjeebee schreef: za 14 okt 2023, 06:01 Irritant dat de Hermes website niet thuis geeft als je er vanuit Australie naar toe surft.
Gelukkig heeft de baas een VPN server in Parijs, als ik die gebruik kan ik 'm wel openen.

Tja, flink hakken :(
Maar het alternatief is nog slechter: ritten WEL in de dienstregeling zetten maar ze vervolgens niet kunnen uitvoeren omdat er niet genoeg chauffeurs zijn, iets wat bij mijn andere baas op dit moment weer schering en inslag is.
Levert veel gefrustreerde reizigers op. En ook verlies van reizigers trouwens.
Nee, een alternatief kan ook iets anders zijn.
Zoals ik al aangaf Lijn 400 (en 401) door inhuur (wellicht airport zelf) laten uitvoeren. 18,19 en 319 met geleed (dat kan dan omdat 400 en 401 worden vrijgespeeld). Dan hoeft 119 ook niet meer te worden uitgebreid.
Waarom kan ASML zelf geen personeel en bussen regelen ? 403 wellicht afschaffen ?
En als laatste koppelingen van lijnen...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8690
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Milco »

Lijnen uitbesteden klinkt leuk, maar is er bij de inhuur dan wel voldoende personeel? Anders heb je nog steeds hetzelfde euvel...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

Daar lijkt het probleem een stuk minder te spelen. Ik zal niet zeggen dat het geen gemakkelijke optie is.
De voorgestelde dienstregeling is de makkelijkste weg. De politieke keuzen druipen ervanaf.
HNS224
Berichten: 21
Lid geworden op: di 20 jun 2023, 19:13

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door HNS224 »

Hermes heeft echt wel aan BusiNext gevraagd of er op korte termijn meer kan worden gereden, maar dat is helaas nu nog niet mogelijk.
Wellicht wel in januari. Er wordt nu geworven via Consolid voor mogelijke standplaatsen Eindhoven, Nuenen, Valkenswaard, Waalre, Heeze en Leende. Verder kun je via BusiNext Academy ook opgeleid worden met baangarantie.
Verder wordt gekeken of grote BusiNext standplaatsen als Breda, Waalwijk en Heerlen personeel kunnen leveren voor ZOB. Dit gebeurt nu al sporadisch maar kan eventueel een permanenter karakter krijgen.
Achter de schermen gebeurt er dus heus wel het een en het ander. Hermes wil best wel meer uitbesteden en BusiNext wil ook best wel meer rijden....
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door erjeebee »

Hainje schreef: za 14 okt 2023, 14:59 Hebben jullie dat probleem in Australië dan ook al? :o
Jazeker.
Wij hebben vorig jaar gedurende 8 maanden een uitgedunde dienstregeling gereden waarin veel lijnen van elke 30 naar elke 60 minuten gingen.
Op dit moment rijden we weer de volledige dienstregeling, maar de laatste tijd vervallen er weer veel ritten door "staff availability" en ik heb een onderbuik gevoel dat we na de volgende schoolvakantie weer overgaan naar die uitgedunde dienstregeling.
Mijn bedrijf is goed in werven: elke week starten er minstens 5 nieuwe chauffeurs.
Helaas zijn ze niet goed in mensen houden: elke week vertrekken er minstens 5 chauffeurs.

Ik hoop dat dat in NL beter is.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Mr-W »

Wat voor rijbewijs heb je in Australie nodig om op de bus te rijden?
Doet het bedrijf ook aan working holiday medewerkers? Zoja dan heb ik mogelijk wel iemand ;)
huibf schreef: za 14 okt 2023, 16:22 Daar lijkt het probleem een stuk minder te spelen. Ik zal niet zeggen dat het geen gemakkelijke optie is.
De voorgestelde dienstregeling is de makkelijkste weg. De politieke keuzen druipen ervanaf.
Welke politieke keuzes worden er dan gemaakt of misschien anders gesteld wat zou de politiek anders kunnen doen.
huibf schreef: za 14 okt 2023, 15:14 En als laatste koppelingen van lijnen...
Ik heb zelf liever het opheffen van lijnen dan lange slingerroutes met name omdat sommige stadslijnen relatief dicht op elkaar liggen en alles dan geclusterd kan worden op de HOV baan ;) Slingerlijnen zijn traag en zijn vervelend met het Eindhovense parkeerbeleid (parkeernormen)
huibf schreef: za 14 okt 2023, 15:14 Nee, een alternatief kan ook iets anders zijn.
Zoals ik al aangaf Lijn 400 (en 401) door inhuur (wellicht airport zelf) laten uitvoeren. 18,19 en 319 met geleed (dat kan dan omdat 400 en 401 worden vrijgespeeld). Dan hoeft 119 ook niet meer te worden uitgebreid.
Qua actieradius kom je met lijn 18/19/319 wel in de problemen die ritten zijn veel langer dan de relatief korte stadsritten.
huibf schreef: za 14 okt 2023, 15:14 Waarom kan ASML zelf geen personeel en bussen regelen ? 403 wellicht afschaffen ?
En als laatste koppelingen van lijnen...
ASML heeft zelf zijn eigen ritten vanaf het Student Hotel......
rooddolfijn schreef: vr 13 okt 2023, 10:11 Een deel van de ritten rijdt vanaf het Station via de N270 naar 't Hofke en vervolgens over de normale route van lijn 5 terug naar het Station. 's Middags en in de avond rijden deze ritten de andere kant op, via route van lijn 5, 't Hofke en de N270 naar het Station. Om onderscheid te maken tussen de reguliere lijn 5 en 6 en deze nieuwe 'sneldienst', zou ik de gecombineerde route het lijnnummer 106 geven en de snelritten via de N270 het nummer 105. Als een bus als lijn 105 aankomt in 't Hofke verandert het lijnnummer in 106 zodat voor de reizigers vanuit 't Hofke richting het Centrum en Station altijd dezelfde lijn hebben.

Doordat lijnen 105 en 106 allebei in 2 richtingen door 't Hofke rijden vervalt 's avonds en in het weekend de lusroute door deze wijk. De route is dan als volgt: Hageheldlaan - Pagelaan - Citroenvlinderlaan - Van Oldenbarneveltlaan (r. Nuenen en Station) / Koudenhoven/Hermes-Remise (r. 't Hofke).

Link naar de wiki.
Past dat qua capaciteit wel, lijn 5 is een van de drukkere 12m lijnen en dan komen de reizigers van/naar Nuenen er nog bij, nog los dat zo'n slingerlijn totaal geen aantrekkelijk product is.
erjeebee schreef: za 14 okt 2023, 06:01 Maar het alternatief is nog slechter: ritten WEL in de dienstregeling zetten maar ze vervolgens niet kunnen uitvoeren omdat er niet genoeg chauffeurs zijn, iets wat bij mijn andere baas op dit moment weer schering en inslag is.
Levert veel gefrustreerde reizigers op. En ook verlies van reizigers trouwens.
Dat is ook vervelender, losse uitval van ritten, de keuzereiziger verlies je daarmee.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hans »

Actieradius voor de 18 meter geledes op lijn 18, 19 en 319 is geen probleem sinds de nieuwe accu's. Een retour moet zeer makkelijk te halen zijn. Probleem is echter wel de maximale snelheid die de 18-meters momenteel kunnen rijden. Dat houdt op 70km/uur.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door erjeebee »

Mr-W schreef: zo 15 okt 2023, 08:02 Wat voor rijbewijs heb je in Australie nodig om op de bus te rijden?
Doet het bedrijf ook aan working holiday medewerkers? Zoja dan heb ik mogelijk wel iemand ;)
Zie "licence classes" hier
Je hebt minimaal een MR nodig.
Je kunt je Nederlandse C of D rijbewijs NIET naar een Australisch rijbewijs omzetten, dus je zult rijexamen moeten doen.
Kostte me iets meer dan een halve dag: 4 uur les op een vrachtwagen en aansluitend rijexamen.

Iedereen met minimaal een MR, fatsoenlijke beheersing van de Engelse taal en een visum dat recht geeft op werken in Australie kan solliciteren.

Laat je niet afschrikken door de "Have a thorough knowledge of your local area." eis.
Daar wordt totaal niet naar gekeken. We zijn wanhopig hier.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door erjeebee »

Mr-W schreef: zo 15 okt 2023, 08:02 Ik heb zelf liever het opheffen van lijnen dan lange slingerroutes met name omdat sommige stadslijnen relatief dicht op elkaar liggen en alles dan geclusterd kan worden op de HOV baan ;)
Dus je zegt tegen mensen die niet zo best ter been zijn en de afstand naar de HOV baan niet kunnen lopen: "We willen niet dat u wat langer in de bus zit, dus blijf maar thuis"
Mr-W schreef: zo 15 okt 2023, 08:02 Slingerlijnen zijn traag en zijn vervelend met het Eindhovense parkeerbeleid (parkeernormen)
Verklaar u nader a.u.b.
Wat heeft het parkeerbeleid / hebben de parkeernormen met de lijnvoering te maken?
Ik zie het verband niet, maar misschien ben ik te lang uit Eindhoven weg om dat te begrijpen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door huibf »

Hans schreef: zo 15 okt 2023, 23:05 Actieradius voor de 18 meter geledes op lijn 18, 19 en 319 is geen probleem sinds de nieuwe accu's. Een retour moet zeer makkelijk te halen zijn. Probleem is echter wel de maximale snelheid die de 18-meters momenteel kunnen rijden. Dat houdt op 70km/uur.
70 ga je denk ik nergens halen. Ook weer een reden om 319 weer vd snelweg te halen...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

Maar 70 kilometer per uur is toch niet echt bezwaarlijk? In tegenstelling tot de 13,5 meter wagens hebben de gelede wagens 4 deuren. Dus het halteren gaat sneller.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Mr-W »

Het overige verkeer rijdt harder, zeker als je de hele dag geleed op lijn 319 inzet.
erjeebee schreef: ma 16 okt 2023, 05:08
Mr-W schreef: zo 15 okt 2023, 08:02 Ik heb zelf liever het opheffen van lijnen dan lange slingerroutes met name omdat sommige stadslijnen relatief dicht op elkaar liggen en alles dan geclusterd kan worden op de HOV baan ;)
Dus je zegt tegen mensen die niet zo best ter been zijn en de afstand naar de HOV baan niet kunnen lopen: "We willen niet dat u wat langer in de bus zit, dus blijf maar thuis"
Eventueel is er nog de witte raaf in Eindhoven als vangnet, maar idealiter zou het netwerk juist eerder uitgebouwd worden ivm groei van Brainport. De laatste bus om 00:09 en geen dagdekkende busvoorziening naar Eindhoven Airport vind ik niet persé ideaal
erjeebee schreef: ma 16 okt 2023, 05:08
Mr-W schreef: zo 15 okt 2023, 08:02 Slingerlijnen zijn traag en zijn vervelend met het Eindhovense parkeerbeleid (parkeernormen)
Verklaar u nader a.u.b.
Wat heeft het parkeerbeleid / hebben de parkeernormen met de lijnvoering te maken?
Ik zie het verband niet, maar misschien ben ik te lang uit Eindhoven weg om dat te begrijpen.
Als er op een bepaalde afstand van een woning er een bushalte aanwezig is dan kunnen er bij nieuwbouwprojecten of andere ontwikkelingen minder parkeerplaatsen worden aangelegd en daar gaat Eindhoven best ver in. 25% verplicht schrappen bij een HOV halte op 400m ook buiten de ring.
huibf schreef: ma 16 okt 2023, 17:34
Hans schreef: zo 15 okt 2023, 23:05 Actieradius voor de 18 meter geledes op lijn 18, 19 en 319 is geen probleem sinds de nieuwe accu's. Een retour moet zeer makkelijk te halen zijn. Probleem is echter wel de maximale snelheid die de 18-meters momenteel kunnen rijden. Dat houdt op 70km/uur.
70 ga je denk ik nergens halen. Ook weer een reden om 319 weer vd snelweg te halen...
80 kilometer per uur haal je wel op de N284 ;) Overigens is de route over de A67 een stuk comfortabeler dan via Steensel.....
erjeebee schreef: ma 16 okt 2023, 04:02
Mr-W schreef: zo 15 okt 2023, 08:02 Wat voor rijbewijs heb je in Australie nodig om op de bus te rijden?
Doet het bedrijf ook aan working holiday medewerkers? Zoja dan heb ik mogelijk wel iemand ;)
Zie "licence classes" hier
Je hebt minimaal een MR nodig.
Je kunt je Nederlandse C of D rijbewijs NIET naar een Australisch rijbewijs omzetten, dus je zult rijexamen moeten doen.
Kostte me iets meer dan een halve dag: 4 uur les op een vrachtwagen en aansluitend rijexamen.

Iedereen met minimaal een MR, fatsoenlijke beheersing van de Engelse taal en een visum dat recht geeft op werken in Australie kan solliciteren.

Laat je niet afschrikken door de "Have a thorough knowledge of your local area." eis.
Daar wordt totaal niet naar gekeken. We zijn wanhopig hier.
Dank voor het uitzoeken :pos: hij heeft alleen n autorijbewijs en trekker
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hans »

huibf schreef: ma 16 okt 2023, 17:34
Hans schreef: zo 15 okt 2023, 23:05 Actieradius voor de 18 meter geledes op lijn 18, 19 en 319 is geen probleem sinds de nieuwe accu's. Een retour moet zeer makkelijk te halen zijn. Probleem is echter wel de maximale snelheid die de 18-meters momenteel kunnen rijden. Dat houdt op 70km/uur.
70 ga je denk ik nergens halen. Ook weer een reden om 319 weer vd snelweg te halen...
Vanaf Hapert tot aan Reusel blaas je over het algemeen gewoon 75-80 met de 319 hoor.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door fogeltje »

ZO6176 schreef: vr 13 okt 2023, 04:28 Nadat lijn 5 in t Hofke is aangekomen dan over de wolvendijk naar de A270
Ik zie meer in lijn 404 de hele dag laten rijden en dat eindrondje van lijn 6 overnemen en lijn 322 de route via de Meijerijlaan overnemen. Dan kun je lijn 6 en wat mij betreft ook 321 uitsparen.
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

Dat heb ik in het verleden ook al eens hier voorgesteld. Maar werd op geattendeerd dat de provincie de HOV-,banen beslist wilt gebruiken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door fogeltje »

Vandaar de 404 de hele dag laten rijden. Dan wordt dat prestigeding toch nog gebruikt. De 321 hebben ze al van dat gedrocht afgehaald, dus het kan wel degelijk.
"Een touringcar is geen bus"
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

321 hebben ze er vanaf gehaald omdat het aantal reizigers flink daalde
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door fogeltje »

Dus iedereen moet dan eigenlik massaal overstappen op de 6 :Y

Ik werd laatst beetje misselijk op die busbaan. Vanuit Eindhoven als dat rechte stuk voorbij is, dan is het een drama met die scherpe bochten.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door Hans »

Dat hoeft geen drama te zijn, als je als chauffeur daar met gepaste snelheid rijdt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost (2017-2027)

Bericht door ZO6176 »

Ik denk dat dat het probleem was. Alweer een tijdje geleden een chauffeur gehad die met de gelede wagen op de 404 niet afremde voor de rotondes en ons steeds van links naar rechts in de wagen lanceerde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten