Pagina 9 van 23

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 09 jul 2015, 14:44
door fogeltje
Ik ga tegenwoordig met de auto. (en sta dus dagelijks in de file op de A270 :') )

Gisteren heeft de 121 me nog overigens bijna van de Berenkuil afgeduwd. Reed rechts langsmij, ik moest linksaf en hij ging rechtdoor, maar hij naam wel erg veel ruimte van mijn baan in, had wel rekening gehouden dat hij wat plek nodig heeft, maar hij nam in mijn optiek te veel.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 09 jul 2015, 15:21
door CamilleKreemers
fogel, hoezo geen busgebruik meer?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 09 jul 2015, 17:02
door fogeltje
Omdat ik nu een (huur)auto (van de zaak) heb en de rijervaring nodig heb (dat bleek na 1 week autobezit wel :') meteen kennis gemaakt met het schadeformulier). Als er geen file tussen Nuenen en Eindhoven staat, dan kan ik zelfs sneller zijn dan de bus. Dat is in 4 weken tijd welgeteld 1x voorgekomen :')

Het ergste was nog wel 30 minuten in de file op dat korte stuk en door vier bussen ingehaald worden op het stuk waar ook een busbaan loopt (120, 122, 6, 121). Maar goed, als de busbaan eenmaal afgelopen is, dan staan ze ook stil.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 10:38
door Zugführer
De Dorpsraad van Acht is er uit, de concessie Brabant Zuidoost is gegund aan Arriva! *O*

Afbeelding

:')

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 10:57
door Mr-W
Zugführer schreef:De Dorpsraad van Acht is er uit, de concessie Brabant Zuidoost is gegund aan Arriva! *O*
Ik denk de schrijver van dit artikel want op Dichtbij.nl en Dorpsraad Achtstaat dit:
In de aankomende tijd zal de Dorpsraad bij de nieuwe vervoerder erop aandringen dat de bushaltes op industrieterrein Kapelbeemd moeten blijven bestaan.
:pos:
Het ED.nl heeft dezelfde fout :')

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 11:51
door Zugführer
Fotootje komt uit het papieren ED ;)

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 15:38
door CamilleKreemers
dus, "Rot op met je gunning, Arriva wordt de winnaar".

Leuk hè, die marktwerking. Kennelijk zitten zelfs de waarzeggers al te gokken.
Nu we het er toch over hebben: Wie zal inschrijven op deze concessie?
Ik denk Arriva, "GO OV" (die vol elektrisch wil rijden) en Connexxion.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 15:41
door Yanaike
Syntus heeft blijkbaar ook interesse, anders hadden ze niet met een busje door Eindhoven gereden, dus ik gok dat Syntus zich ook inschrijft.

En daarnaast denk ik dat Connexxion eerder hun dochterbedrijf, en huidige concessiehouder, Hermes laat inschrijven.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 15:51
door regenmaker
EBS? :O

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 17:59
door Hainje
Met alle respect, maar zullen we het maatschappijtje gokken achterwege laten? Daar schiet namelijk niemand iets mee op, gewoon wachten tot oktober wanneer de offertes ingeleverd zijn lijkt mij het beste.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 20:39
door nvdw
Hè jammer. Kunnen we het dan wel alvast over het te bestellen materieel hebben?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 11 jul 2015, 21:00
door Post
Nee dat komt na de vervoerder. Geduld is een schone zaak.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 12 aug 2015, 10:58
door wouter15
Op http://www.ovdepeel.nl/ove/BusBrabantZuidOost2017.pdf heb ik een lijstje gevonden met plannen voor de nieuwe concessie. Incl. frequenties en lijnoverzicht.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 12 aug 2015, 11:03
door Yanaike
Dat zijn geen plannen, dat is het programma van eisen voor het kernnetwerk, vertaald op de huidige situatie.
Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... F8E0EF0A3A
En dan D.3.1

Maar volgens mij is die link al lang ergens eerder in dit topic geplaatst

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 12 aug 2015, 19:39
door huibf
Yanaike schreef:
wouter15 schreef:Op http://www.ovdepeel.nl/ove/BusBrabantZuidOost2017.pdf heb ik een lijstje gevonden met plannen voor de nieuwe concessie. Incl. frequenties en lijnoverzicht.
Dat zijn geen plannen, dat is het programma van eisen voor het kernnetwerk, vertaald op de huidige situatie.
Dat is inderdaad een overzicht van het ontwerp PvE er was toen vraag naar een verschillenlijst tov de huidige dienstregeling vanuit het Eindhovens Dagblad en andere lokale media. Ik zal die lijst eens updaten.
Ruimt 1900 downloads overigens na publicatie.
Yanaike schreef: Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
Vindt je: Nogal een hoop, voor een reiziger, onnodige informatie en te moeilijk leesbaar in een quick scan.
Yanaike schreef: http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... F8E0EF0A3A
En dan D.3.1

Maar volgens mij is die link al lang ergens eerder in dit topic geplaatst
Vergeet die link: Gisteren is een Nota van Inlichtingen geweest. Er waren 94 vragen en antwoorden.
Dit heeft geresulteerd in kleine wijzigen in D3.1 (het kernnetwerk)
Voor alle informatie ga naar:

https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... cid/365263

Daar vindt je ook de nota van inlichtingen en de wijzigigen van het Kernnetwerk etc en nieuwe kaartjes.

Overigens zijn in in toaal 1208 bestanden met een dat van 3,33 GB. Voor de liefhebbers zullen we maar zeggen met eens schat aan info.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 12 aug 2015, 19:51
door Yanaike
Interessante aanvulling, huibf
Ik zal eens even gaan kijken wat er nog meer veranderd is. Zelf ben ik overigens bezig een opzetje te maken voor een nieuwe dienstregeling, hoe ik het zou aanpakken op basis van het PvE, als het klaar is zal ik het in het ideeën topic plaatsen.
huibf schreef:
Yanaike schreef: Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
Vindt je: Nogal een hoop, voor een reiziger, onnodige informatie en te moeilijk leesbaar in een quick scan.
Misschien niet helemaal goed verwoord. Het is niet beter te begrijpen maar wel juister. Je kunt niet zeggen dat 'lijn 149' blijft bestaan en 'lijn 150' wordt ingekort tot Eersel - Bladel, omdat het helemaal niet zeker is wat de vervoerder op basis van het PvE gaat doen. Zeker bij de niet-Volans lijnen, kan de route drastisch veranderen, lijnnummers hoeven niet hetzelfde te blijven, het type bus dat wordt ingezet kan veranderen. Dus in hoeverre kun je er nog van spreken dat een bepaalde lijn ook echt zo blijft?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 12 aug 2015, 19:57
door huibf
-

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 12 aug 2015, 19:59
door Yanaike
Overigens kan ik geen wijzigingen vinden in het kernnetwerk in bijlage D3.1?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: wo 12 aug 2015, 20:04
door huibf
Yanaike schreef:Overigens kan ik geen wijzigingen vinden in het kernnetwerk in bijlage D3.1?
> mapje op de Zuidoost Tendernetpagina:
https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... cid/233823

Rood gearceerd zijn de wijzigingen.
Wel een leuke overigens: die menig keer is aangehaald:
De Volans-Plus naar de Sterrenlaan mag in de schoolvakantie vervallen. Gelukkig komen ze er achter dat dat echt to-much is.
Blijft er dus wel één of twee geleden bussen over in de vakantie.

Nog steeds jammer dat de Volans-Plus de eerste jaren niet 'minder frequent' mogen rijden. Mijn inziens moet de inzet overeenkomen met de vraag.
De gehele verhouding Volans-Plus/Volans en Stadbussen liggen helemaal scheef.
Ik denk dat hier in N.v.I. 3 er wel wat over staat.

Yanaike schreef:Interessante aanvulling, huibf
Ik zal eens even gaan kijken wat er nog meer veranderd is. Zelf ben ik overigens bezig een opzetje te maken voor een nieuwe dienstregeling, hoe ik het zou aanpakken op basis van het PvE, als het klaar is zal ik het in het ideeën topic plaatsen.
huibf schreef:
Yanaike schreef: Hier staat een veel betere versie (dit is wel de definitieve variant, en beter te begrijpen):
Vindt je: Nogal een hoop, voor een reiziger, onnodige informatie en te moeilijk leesbaar in een quick scan.
Misschien niet helemaal goed verwoord. Het is niet beter te begrijpen maar wel juister. Je kunt niet zeggen dat 'lijn 149' blijft bestaan en 'lijn 150' wordt ingekort tot Eersel - Bladel, omdat het helemaal niet zeker is wat de vervoerder op basis van het PvE gaat doen. Zeker bij de niet-Volans lijnen, kan de route drastisch veranderen, lijnnummers hoeven niet hetzelfde te blijven, het type bus dat wordt ingezet kan veranderen. Dus in hoeverre kun je er nog van spreken dat een bepaalde lijn ook echt zo blijft?
Klopt gedeeltelijk, maar dit is de minimale frequentie en lijnenvoering zoals dit wordt ge-eist. Stel dat er een vervoerder is die niets meer wil doen en exact het PvE uitvoert dan is dat het gevolg. Dat staat ook zo in de inleiding. Dus ja lijn 150 vervalt grotendeels als het minimale geboden wordt.
Reiziger weten nu waar ze moeten zoeken voor wat betreft 'hun' lijnen.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 13 aug 2015, 20:12
door regenmaker
Die Iveco Pro's staan nog steeds ergens geparkeerd blijkbaar. Waar eigenlijk?

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 13 aug 2015, 20:35
door Mr-W
regenmaker schreef:Die Iveco Pro's staan nog steeds ergens geparkeerd blijkbaar. Waar eigenlijk?
In het Zeeuwse Kapelle waarschijnlijk.
Bovendien zijn er in de concessie Zuidoost Brabant geen lijnen die gereden mogen worden met hogevloersbussen.
huibf schreef:Wel een leuke overigens: die menig keer is aangehaald:
De Volans-Plus naar de Sterrenlaan mag in de schoolvakantie vervallen. Gelukkig komen ze er achter dat dat echt to-much is.
Blijft er dus wel één of twee geleden bussen over in de vakantie..
2 gelede bussen, maar die kan de vervoerder prima inzetten voor evenementen, vliegveldvervoer of extra onderhoud inplannen tijdens de vakanties enz.
huibf schreef:Nog steeds jammer dat de Volans-Plus de eerste jaren niet 'minder frequent' mogen rijden. Mijn inziens moet de inzet overeenkomen met de vraag.
De gehele verhouding Volans-Plus/Volans en Stadbussen liggen helemaal scheef.
Ik denk dat hier in N.v.I. 3 er wel wat over staat.
Laten we het hopen, vooral in de dure avonduren is het onzinnig om zeer frequent met gelede bussen rond te rijden...

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: do 13 aug 2015, 21:41
door regenmaker
regenmaker schreef:Die Iveco Pro's staan nog steeds ergens geparkeerd blijkbaar. Waar eigenlijk?
Deze heb ik in het verkeerde topic geplaatst blijkbaar. :oops:
Mr-W schreef:
regenmaker schreef:Nog steeds jammer dat de Volans-Plus de eerste jaren niet 'minder frequent' mogen rijden. Mijn inziens moet de inzet overeenkomen met de vraag.
De gehele verhouding Volans-Plus/Volans en Stadbussen liggen helemaal scheef.
Ik denk dat hier in N.v.I. 3 er wel wat over staat.
En dat heb ik niet geschreven. :P

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: za 22 aug 2015, 11:23
door huibf
Even de planning erbij gepakt:

• 20 mei 2015 - Publicatie informatie over de huidige vervoersomvang, reizigersaantallen en
reizigersopbrengsten;
• 7 juli 2015 - Verzending aankondiging ter Publicatie bij TenderNed;
• 28 juli 2015 - Sluitingsdatum vragen Eerste Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 11 augustus 2015 - Publicatie Eerste Nota van Inlichtingen;
• 18 augustus 2015 - Sluitingsdatum vragen Tweede Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);

• 1 september 2015 - Publicatie Tweede Nota van Inlichtingen;
• 8 september 2015 - Sluitingsdatum vragen Derde Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 22 september 2015 - Publicatie Derde Nota van Inlichtingen;
• 29 september 2015 - Sluitingsdatum vragen Vierde Nota van Inlichtingen (uiterlijk 12:00 uur);
• 13 oktober 2015 - Publicatie Vierde Nota van Inlichtingen;
• 22 oktober 2015 - Uiterste inlevermoment Inschrijvingen (uiterlijk 12:00 uur);
• Eind december 2015 - Gunning/concessieverlening;
• 11 december 2016 – Start Concessie.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: di 08 sep 2015, 11:39
door fogeltje
Buurtbus Zuidoost-Brabant krijgt fors minder subsidie
MARIAHOUT - De vrijwilligers van de buurtbussen in Zuidoost-Brabant kunnen de borst natmaken. De buurtbussen dreigen met de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer, die in december 2016 moet ingaan, fors minder subsidie te krijgen.

Lees verder op de site van het ED

Fijn, men gaat de grote lijnen de nek omdraaien, maar ook de buurtbussen? Dan hebben we straks in Laarbeek vrijwel niks meer wat nog door de kernen zelf heenrijdt.

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Geplaatst: di 08 sep 2015, 11:58
door Hans
Ik vraag me af in hoeverre dit een 'broodje aap' verhaal is.
Want volgens mij heb ik gelezen dat de huidige buurtbussen in minimaal dezelfde vorm moeten worden voortgezet.

Maar misschien kan Huib er iets meer over zeggen. Volgens mij heeft hij het eisenpakket nog meer in zich opgenomen.