Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor fogeltje » Vr 18 Dec 2015, 11:38

Wellicht maakt Hermes per ongeluk in een Pavlovreactie zelf bezwaar.

Koppeling aan zowel 122 en 25/125 was een van is plannen die toen op het forum. Die route is zeker mogelijk want matritten rijden zo leeg van/naar Slenk. Eea zou gepaard gaan met wijzigingen in lijn 23 en 468. Lijn 23 zou dan nog maar tot Milheeze gaan en de nieuwe lijn de overige bediening overnemen. Die forumposts zijn vast nog te vinden.

Edit: ik zie nu dat het slechts om een spitsverbinding gaat.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Hainje » Vr 18 Dec 2015, 11:48

fogeltje schreef:Edit: ik zie nu dat het slechts om een spitsverbinding gaat.

Dat groeit binnen een jaar of twee uit tot een volwaardige lijn! Mark my words!
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

phileas
Berichten: 55
Lid geworden op: Za 11 Apr 2015, 11:54

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor phileas » Vr 18 Dec 2015, 22:58

Ik snap het niet meer. Gaan de volans (niet volans plus) en de gewone stads en streeklijnen op de zelfde materiaal rijden?

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Zugführer » Vr 18 Dec 2015, 23:15

Aangezien de elektrische bus e-volans gaat heten lijkt het me wel duidelijk dat die enkel op Volans of VolansPlus lijnen gaat rijden - in ieder geval niet op de "normale" lijnen. Daar worden t.z.t. andere elektrische bussen voor besteld, zoals ik het begrijp.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

phileas
Berichten: 55
Lid geworden op: Za 11 Apr 2015, 11:54

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor phileas » Vr 18 Dec 2015, 23:19

Zugführer schreef:Aangezien de elektrische bus e-volans gaat heten lijkt het me wel duidelijk dat die enkel op Volans of VolansPlus lijnen gaat rijden - in ieder geval niet op de "normale" lijnen. Daar worden t.z.t. andere elektrische bussen voor besteld, zoals ik het begrijp.


Dus bijvoorbeeld de volans lijn die naar Valkenswaard rijdt gaat op VDL Citea SLFA rijden? En bijv. Lijn 4 gaat dan op VDL Citea SLE rijden?

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Zugführer » Vr 18 Dec 2015, 23:34

Nou ja, de Volans lijnen horen een "tramachtige uitstraling" te krijgen, dus dat lijkt me wel aannemelijk.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Raymond » Za 19 Dec 2015, 11:12

Er komen voorlopig alleen elektrische 18 meter bussen voor de lijnen die in de aanbesteding volans plus zijn genoemd. Dat zijn o.a. de huidige lijnen 1, 10, 11 (tot Ekkersrijt), 21/22 (tot Nuenen), 400, 401, 402, 404 en 407. Als ik het persbericht van de provincie goed interpreteer gaat het volgende gebeuren: Op de Volanslijnen komen nieuwe Euro6 bussen (o.a. de lijnen naar Valkenswaard en Reusel), zodat het interieur gelijk aan de zwaardere volans-eisen voldoet. Deze bussen worden uiteindelijk in de derde fase (jaar niet bekend) vervangen door elektrische bussen. Dat deze lijnen als laatste elektrisch worden is logisch, omdat voor deze lijnen de actieradius het grootst moet zijn. Dan is het verstandig de technologische ontwikkelingen van de komende jaren af te wachten. De reguliere stadsbussen (o.a. huidige lijn 2/3, 8, stadsdienst Helmond) en streekbussen (o.a. huidige lijn 144) worden uiterlijk in 2020 elektrisch en zullen tot die tijd waarschijnlijk met het huidige materieel gereden worden (wat volgens mij al voldoet aan de eisen). Na 4 jaar zijn die bussen dan 12 jaar oud wat een mooi moment is om ze te vervangen. Die nieuwe Euro6 bussen zullen dan ook minstens 6 jaar rijden.

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor huibf » Za 19 Dec 2015, 14:05

Raymond schreef:Er komen voorlopig alleen elektrische 18 meter bussen voor de lijnen die in de aanbesteding volans plus zijn genoemd. Dat zijn o.a. de huidige lijnen 1, 10, 11 (tot Ekkersrijt), 21/22 (tot Nuenen), 400, 401, 402, 404 en 407.


Kleine kantekening. de huidige lijn 10 is niet gedefinieerd als Volans Plus. Lijn 400 ook niet.
De ritten naar Summa moeten Volans Plus zijn.
Overigens worden de ritten 121 en 122 straks gereden via de HOV baan.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Raymond » Za 19 Dec 2015, 15:35

Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Mr-W » Zo 20 Dec 2015, 17:01

fogeltje schreef:Koppeling aan zowel 122 en 25/125 was een van is plannen die toen op het forum. Die route is zeker mogelijk want matritten rijden zo leeg van/naar Slenk.

Dan ga ik van Lijn 125 uit, die is immers niet meer verplicht in de nieuwe concessie, maar in de spits is er voldoende vraag om hem te laten rijden.
Raymond schreef: Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).

Lijn 400 mag een eigen huisstijl hebben.
phileas schreef:Ik snap het niet meer. Gaan de volans (niet volans plus) en de gewone stads en streeklijnen op de zelfde materiaal rijden?

Maak ff een overzicht van de mogelijke materieelmutaties
Man Lion's City blijven nog 4 jaar rijden op de stadsdienst van Eindhoven en lijn 51 in Helmond (Rest van Helmond word mogelijk maatwerk, anders ook MAN bussen)
VDL Berkhof Ambassador blijven nog 4 jaar rijden op de overgebleven streeklijnen
VDL Citea SLE 65 bussen : Volanslijnen (inclusief lijn 10)
VDL Citea SLFA 40 bussen : E-Volans (Volans+ lijnen)

Mercedes-Benz Citaro: Verdwijnen uit de regio
Mercedes-Benz Sprinter: Verdwijnen uit de regio en worden vervangen door onbekend low-entry materieel.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 954
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor OmniLezer » Zo 20 Dec 2015, 20:03

Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).


sorry, maar zou ik mogen weten waar je de PvE kan vinden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Hainje » Zo 20 Dec 2015, 20:22

OmniLezer schreef:
Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).


sorry, maar zou ik mogen weten waar je de PvE kan vinden.

Accountje aanmaken op Tenderned. Nu staat het er nog wel op denk ik. Over een paar maanden niet meer.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor huibf » Zo 20 Dec 2015, 21:52

Hainje schreef:
OmniLezer schreef:
Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).


sorry, maar zou ik mogen weten waar je de PvE kan vinden.

Accountje aanmaken op Tenderned. Nu staat het er nog wel op denk ik. Over een paar maanden niet meer.


http://www.ovdepeel.nl/dump/pvezuidoost.pdf

kan je deze nog tijdelijk vinden. Laatste versie na Nota van Inlichtingen 4.

Raymond schreef:Wat betreft lijn 10 heb je gelijk, dat heb ik destijds gemist bij het lezen. Lijn 400 zie ik in de documenten echter wel als VolansPlus staan (als V1b).

Inderdaad foutje van mij. In het ontwerp was V1b (lijn 400) nog niet aangemerkt als VolansPlus

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor fogeltje » Zo 20 Dec 2015, 23:04

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Koppeling aan zowel 122 en 25/125 was een van is plannen die toen op het forum. Die route is zeker mogelijk want matritten rijden zo leeg van/naar Slenk.

Daar zie ik persoonlijk niks in. Door te koppelen aan de 122 krijg je juist potentiële extra reizigers. Niet alleen uit Gemert komen studenten uit Nijmegen (waarop deze lijn lijkt toegesneden). Door te koppelen aan de 125 zadel je dat soort mensen met een overstap op waardoor ze de verbinding niet zullen pakken. Voor reizigers uit Helmond is het juist niet interessant, die kunnen via Venlo sneller en comfortabeler met de trein (of natuurlijk met de 23).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

phileas
Berichten: 55
Lid geworden op: Za 11 Apr 2015, 11:54

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor phileas » Ma 21 Dec 2015, 13:57

Maar als de volansplus lijnen op VDL Citea SLFA gaan rijden en de volans lijnen op VDL Citea SLE gaan rijden. Dan op welke materiaal gaan de overgebleven stads en streeklijnen rijden? Gaan ze ook op de Zelfde materiaal als de Volans lijnen rijden?
En is de VDL Citea SLE de zelfde als die atadslijnen van Breda?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31502
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Suus » Ma 21 Dec 2015, 14:19

Nee, de Citea SLE (Low Entry) is de streekbusvariant, de SLF (Low Floor) is de stadsbusvariant die dus o.a. op de stadsdienst van Breda en Den Bosch rijden.

Een groot deel van de bussen in de huidige concessie blijft voorlopig rijden en worden op een later moment vervangen door elektrische bussen.
Rame à l'approche

Hans
Berichten: 394
Lid geworden op: Di 06 Apr 2010, 20:43

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Hans » Do 02 Jun 2016, 15:47

De stand van zaken omtrent de rood-witte bussen, 2 juni, 13:30 uur, op basis van eigen waarneming onderweg en bij de stalling Eindhoven.

VDL
3330 - 3331 - 3333 - 3334
3341 - 3342 - 3343 - 3344 - 3345 - 3347
3352
3367
3380 - 3381

MAN
3414 - 3415 - 3416 - 3417
3421

WALUIGI96
Berichten: 33
Lid geworden op: Vr 20 Nov 2015, 19:15

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor WALUIGI96 » Ma 06 Jun 2016, 15:55

Vandaag de 3381 gezien, die was niet rood. Of ze hebben m weer teruggebracht in de oude kleuren :P

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor fogeltje » Ma 06 Jun 2016, 18:48

Ik heb de 3381 volgens mij ook al in het rood gezien, heb je het nummer misschien verkeerd gelezen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

WALUIGI96
Berichten: 33
Lid geworden op: Vr 20 Nov 2015, 19:15

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor WALUIGI96 » Di 07 Jun 2016, 06:15

Niet dat ik weet, ik was op station Helmond en heb die bus een minuutje of 2 gezien. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat het toen lijn 23 was die in Helmond om 15:51 aankwam en daarna verder ging als 999. Het zou overigens ook om de 3481 kunnen gaan...

Krkv
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 13 Mar 2015, 15:38

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Krkv » Vr 10 Jun 2016, 15:25

Wie weet hier of Hermes al de SRE-bestickering aan het vervangen is door die van de Provincie (alleen achterop) op deb bussen die niet rood-wit zullen worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

ZO6176
Berichten: 28
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor ZO6176 » Vr 10 Jun 2016, 16:24

De bussen die nog niet zijn omgeschilderd hebben aan de achterzijde linksboven een sticker met de tekst Provincie Noord-Brabant gekregen.

Dat de 3481 omgeschilderd zou zijn zou mij verbazen omdat deze wagen totaalreclame (van Omroep Brabant?) heeft. Volgens mij zijn de reeds omgeschilderde wagens, wagens zonder reclame geweest. Mogelijk een schadegeval uitgezonderd.

Weet iemand of de 3406 ook rood-wit geworden is. Dit is 1 van de 2 Helmondse stadswagens die een tijdje was vervangen door de 3466.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor fogeltje » Vr 10 Jun 2016, 17:41

We hadden het over 3381, niet de 3481, toch?

Ander vraagje, als lijn 21 definitief verdwijnt en ook als spitslijn niet blijft bestaan...wat gaat men dan met de bussluis in Gerwen doen? Gewoon een random gedacht van mij. Lijkt me voor de hand te liggen het compleet dicht te gooien. Een buurtbusje kan immers niet door de sluis en de sluis weghalen maar open laten is een uitnodiging voor ander verkeer (ook al zet je er een verboden in te rijden bord neer) en dat zullen de omwonenden niet willen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor Hainje » Vr 10 Jun 2016, 18:32

Gewoon lekker laten liggen joh.

Gaat prima, bijvoorbeeld bij de Harlingendreef in Tilburg. Al zo'n 11 jaar rijdt er geen bus meer daar, de sluizen liggen er nog steeds. Altijd handig voor calamiteiten.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Brabant Zuidoost 2017 t/m 2027

Berichtdoor regenmaker » Za 11 Jun 2016, 00:29

Of als de busroute na 20 jaar weer wijzigt en een oude route gaat rijden. :P
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten